Järfälla: Customer Insights Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Insights Manager i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-29 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen.

Din roll
Som Customer Insights Manager på Lidl spelar du en viktig roll i hur vi ska arbeta med vår kommersiella strategi. Du ansvarar för att proaktivt komma med insiktsfulla inslag kring allt som rör strategin runt marknad, kampanj, varuförsörjning, inköp och allt däremellan.  
Med den kunskapen du besitter ska du i nära samarbete med vårt moderbolag även bidra till utvecklingen av både internationella och nationella koncept inom Customer Insights.

Andra arbetsuppgifter i rollen:
o    Samarbets- och sparringpartner för företagsledningen för Shopper-relevanta frågeställningar och att implementera temat i landets strategi (t.ex. bestämma profileringskategorier)
o    Etablera kommunikations- och rapporteringsstrukturer och processer i landet (så som sortimentsanalyser, kampanjplanering, Jour Fixe med företagsledning)
o    Bistå inköp, kampanjavdelning, varuförsörjning/spegel, marknadsavdelningen med metodiskt stöd (ledsagare, sparringpartner, utmanare)
o    Analysera marknaden och konkurrenter med hjälp av olika källor/verktyg och presentera potential och förslag på åtgärder
o    Analysera hur vi på Lidl och konkurrenterna upplevs av kund i förhållande till Lidls varumärkesmodell och kriterier för att fastslå utvecklingspotential både vad gäller kategorier och marknadsföring.
o    Koppla externa analyser med interna datakällor för 360-grads-analyser
o    Utforma och genomföra lokala Shopper Insights-projekt i avstämning med Customer Insights Management Internationellt
o    Implementera Customer Insights management knowhow lokalt (utbildningar)
o    Delta i utarbetningen av men även genomförandet av internationella Customer Insights-koncept och -projekt
Din profil
Vi söker dig som drivs av utveckling och försäljning med både strategisk och marknadsnära förståelse. Du trivs bäst med eget ansvar och av att arbeta självständigt. Din superkraft är att vara proaktiv i ditt arbetssätt och samtidigt ha en utmärkt analytisk och kommunikativ förmåga. Du är väl bekant med nyckeltal, olika former av analyser och Shopper Insights och dina bästa vänner är Excel och Power Point.
Utöver dessa egenskaper och kompetenser har du en master examen samt erfarenhet av att jobba med eller inom Customer Insights Management. Meriterande är om du har axlat rollen som Customer Insights Manager inom dagligvaruhandel och/eller retail. Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du också har goda kunskaper i tyska då din närmaste chef pratar flytande engelska och tyska.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brevTjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast,  dock senast den 19 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Marknadsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Marknadsanalytiker.

Teamchef Marketing Strategy

Läs mer Maj 19
Nu söker vi en Teamchef Marketing Strategy till expansiva Lidl i Stockholm

Har du erfarenhet av planering av strategisk marknadsföring? Trivs du i en affärsinriktad roll i en internationell miljö? Bra! Då kan det vara dig vi söker som teamchef till avdelningen Marketing Strategy på Lidls huvudkontor i Barkaby, norr om Stockholm. Som medarbetare på Lidl får du vara med att utmana branschen. Lidl jobbar hela tiden med att utveckla branschen och sig själva. På Lidl drivs man av en nyfikenhet som gör att de hela tiden testar nytt och annorlunda. Det gör de samtidigt som de tar ansvar för människor och världen omkring oss. Visst låter det spännande? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Du blir en viktigt nyckelperson i Lidl fortsatta tillväxtstrategi där du ansvara för att implementera, driva, analysera och följa upp den strategiska marknadsföringsplaneringen. Till din hjälp har du ditt team inom Market Strategy samt övriga marknadsfunktioner med kompetenta och engagerade kollegor.

 

 

Dina arbetsuppgifter

Som Teamchef Marketing Strategy kommer du bland annat att arbeta med:

• implementering av strategisk marknadsföringsplanering
• planering, genomförande och analys av den nationella marknadsstrategin
• delaktighet i framtagande av kampanjer med hänsyn till gällande strategi
• vidareutveckling av Lidls varumärke
• omvärldsbevakning kring Lidls varumärke och dess aktuella positionering
• ansvarig för operativa personalfrågor inom teamet
• ansvarig för resurs-, personal- och kostnadsplanering
• Stötta andra avdelningar och funktionsområden vid frågor

Värt att veta

Marknadsavdelningen i Sverige består av ca 30 personer inom 5 andra marknadsteam. Du kommer att leda en grupp som idag består av en personer med fokus att växa ytterligare. 

Du rapporterar direkt till marknadschefen som finns på plats på huvudkontoret. Som medarbetare hos Lidl erbjuds du att arbeta hemma upp till 8 dagar i månaden, som du själv planerar in. 

Lidl har byggt ett nytt modernt huvudkontor, specialanpassat efter verksamhetens behov och tillväxt i attraktiva Barkabystaden. I huset finner du både ett gym och restaurang med bra lunchförmån. 

Inom koncernen finns god utvecklingsmöjligheter och chans till att arbeta utomlands.

Våra förväntningar

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och flera års erfarenhet av strategisk- och kvalificerat marknadsföringsarbete. Troligtvis har du arbetat som strateg eller planner hos en byrå. Vi ser gärna att du är van att leda och att driva stora projekt. 

Som person är du affärs- och resultatorienterad. Förutom att vara kreativ med en god logisk förmåga, tror vi att du har en god förmåga att växla mellan strategiskt- och operativt arbete. Du har lätt för att få med dig människor och är nyfiken som person. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Growth Marketing Analyst

Läs mer Mar 15
UPS Nordic Marketing department is looking for a high-performing and motivated candidate for an exciting role as Growth Marketing Analyst. Help grow our company by supporting the deployment of initiatives, products and campaigns aligned to our growth strategies.
We are looking for someone that will stay close to market needs, collaborate with internal stake holders such as Sales, Customer Solutions, and our Operational department, mapping gaps and providing solutions for different customer segments growth opportunities. You will support larger projects, run smaller projects independently and work closely within the rest of the Marketing team on developing and compiling go-to-market plans and execute launches.
Job duties include:
• Collect market data and insights to develop a deep understanding of the addressable market and its dynamics; the market, the customer, the competitors, and UPS impact on a continuous basis
• Support go-to-market strategies, incl. demand generation, by developing sales briefings
• Collaborate cross-functionally with key internal stake holders to provide market data and support the execution of planned growth initiatives and optimize product launches
• Coordinate sales lead campaigns, measure ROI & effectiveness and compile reports
• Aligning with our Strategy team to support service expansions and new launches by providing and compiling key market intel to support the decision making process
We are looking for someone that want to enter a global organization with a willingness to learn and develop within the company. You should have an analytical and innovative mindset and enjoy keeping an eye on market trends and coming up with fresh ideas. You have a structured approach with a goal/results orientation and a problem solving attitude. Strong sense of responsibility, prioritization and flexibility are required to independently run tasks and smaller projects. Good interpersonal communication, cooperation in joint projects and focus on creative solutions are also important to succeed in this role.
Required Qualifications:
• Fluent in spoken and written English
• Bachelor degree with specialization in marketing, business, economics or science
• Strong knowledge in MS Excel and PowerPoint
Additional advantageous qualifications:
• Previous work experience in Sales or Marketing
• Experience in data analysis and with data processing
• Dedication to self-development
• Proficiency in other Scandinavian languages
Does this sound like you? Don’t hesitate to apply, we are continuously reviewing resumes and therefore we recommend that you apply as soon as possible. Applicants should include CV and cover letter in English. You should be eligible to work in Sweden. Expected start date for this position is as soon as possible.
If you have any questions please send an e-mail to slemez@ups.com

Ansök nu

Marketing Pricing Specialist

Läs mer Mar 11
Nordic & Ireland Pricing Specialist, Marketing - UPS HQ Järfälla, Sweden
UPS Marketing department is looking for a high-performing and motivated candidate for a role of Pricing Specialist to join the Marketing Operations team within the Marketing Department. The team consists of three driven, productive and goal-oriented specialists that prepare customer pricing offers as well as develop pricing strategies across customer channels in the Nordic & Ireland Division.
The pricing specialists is primarily responsible for conducting analysis and preparing agreements for approval using revenue management tools. This position supports the sales team in their efforts to grow profitable volume through incentive proposals, answers pricing-related questions, and provides supplemental information to sales during the pricing appeal process. The candidate runs independent projects but also works closely with the team on developing and executing pricing strategies.
Job duties include:
• Develop appropriate pricing strategies for individual account in collaboration with the Sales team
• Compare and benchmark sales requests to competitive market rates for similar type account
• Implement incentive agreements
• Ensure compliance with UPS revenue management policies and profitability goals
• Complete pricing analysis with development of appropriate strategies for customer channels
• Obtain knowledge of pricing systems and tools to accurately monitor proposals through the bid cycle.
• Works with appropriate internal systems to ensure timely and accurate pricing implementation.
• Run ad hoc queries to answer requests for information from our internal customers
We are looking for you that want to enter a global organization with a willingness to learn and develop within the company. You have strong analytical and numerical skills and you enjoy working with data. You have a structured approach with a goal/results orientation and a problem solving attitude. Strong sense of responsibility, prioritization and accuracy are required. A successful candidate brings good interpersonal communication, cooperation and a dedication to find mutually beneficial solutions.
Required Qualifications:
• Fluent in spoken and written English
• Bachelor degree with specialization in business, economics or science, Master is an advantage
• Good knowledge of MS Office, especially MS Excel
• Strong interpersonal, written, and verbal communication skills
• Basic understanding of financial terminology and concepts
Additional advantageous qualifications:
• Previous work experience in Finance or Marketing
• Experience in data analysis and with data processing
• Experience with pricing strategies
Applicants should include CV and cover letter in English. You should be eligible to work in Järfälla, Sweden. Expected start date for this position is as soon as possible.
We will continuously screen resumes therefore we recommend you to apply as soon as possible.
If you have any questions please send an e-mail to cgoeke@ups.com

Ansök nu

Vice President international business development

Läs mer Apr 13
Arbetsbeskrivning - Vice President International Business Development


Syfte
Att huvudsakligen ansvara för och utveckla Sleepifys internationella försäljning och marknadsföring inom konsument och vårdsektorn, med fokus på Nordamerikanska marknaden.
Organisatorisk placering och ansvar
Organisatoriskt placerad under Sleepifys CEO och dess styrelse och svarar inför dessa att åtagandena blir uppfyllda. Rollen innebär ett tätt samarbete med CEO.
Arbetsuppgifter
Utveckla och bearbeta den internationella marknaden för Sleepifys produkter.
Planera och genomföra utbildningar, produktvisningar och RFI hos potentiella kunder.
Ansvarig för kontakten och arbetet med våra internationella återförsäljare.
Planera försäljningsstrategi, presentera försäljningsstatistik och forecasts.
Utföra marknadsanalyser, omvärldsbevakning
Utföra regulatoriskstrategi mot amerikanska marknaden.
Ansvarig för internationella mässor och event.
Kvalifikationer
Minst 4 års högskoleutbildning inom biologi, medicin eller annat relevant område. MBA examen önskvärt.
Minst 8-10 års framgångsrik erfarenhet med produktutvekling, försäljning, marknadsföring och affärsutveckling inom medicinteknik eller relevant område.
Internationellt nätverk inom vårdsektorn och aktörer inom hälsa/sjukvård marknader, framför allt i Nordamerika.
Kunna behärska engelska obehindrat i både tal och skrift, svenska i tal.

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB .

Administratör kontrakt

Administrativ assistent
Läs mer Aug 3
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du en fena på att kunna lära dig nya system? Och är en noggrann och strukturerad person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Nu söker vi en administratör till vår kontraktsavdelning. Läs mer och sök i dag

Din roll

Som administratör på vår kontraktsavdelning blir ditt huvudansvar att formalisera det som inköparen har kommit överens med vår leverantör om i ett inköpskontrakt. Här fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktsadministrationen har en avgörande funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna på deras väg från leverantören, över till lager och slutligen till våra kunder.
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Du ansvarar för kontraktskrivningsprocessens samtliga steg
•    Med utgångspunkt i förhandlingsdokumentationen som våra inköpare tillhandahåller ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för att samla in nödvändiga underlag för att slutföra kontraktet.
•    Du arbetar såväl i interna affärs- respektive kontraktsskrivningssytem samt hanterar olika sammanställningar i excel
•    Hanterar löpande information, både från externa och interna parter

Din profil

•    Du har en avslutad gymnasieutbildning
•    Du är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga.
•    För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem.
•    Du är lösningsorienterad och söker själv aktivt efter information.
•    Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.
•    Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda.
•    Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
•    Har du dessutom goda kunskaper i tyska och/eller engelska. Då är detta rätt tjänst för dig!

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 21 augusti 2022. Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Servertekniker Infrastructure Management

Servicetekniker, data
Läs mer Aug 8
Nytt
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Kort om rollen

Drivs du av problemlösning och har några års erfarenhet av att arbeta inom IT-drift? Vill du arbeta i en utvecklande roll och bli en del av ett dedikerat team som tillsammans ansvarar för Lidl Sveriges infrastruktur? Då kanske du är vår nya Servertekniker? Ta chansen och skicka in din ansökan idag!

Din roll

Som Servertekniker kommer du ingå i ett team om 7 personer och du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Tillhandahålla och driftsätta den nödvändiga hårdvaruinfrastrukturen.
•    Implementera de fastställda standarderna tillsammans med de internationella områdena.
•    Implementera och kontrollera tekniska specifikationer för att uppfylla dataskyddskraven och garantera den operativa IT-säkerheten.
•    Kvalificerad analys av problem och support (2nd line).
•    Identifiera problem/orsaker och härleda åtgärder och lösningsförsök.
•    Planera och genomföra ändringar och säkerställa patch-hanteringen i det egna ansvarsområdet.
•    Delta i kapacitetsplanering och framtagning av prognoser över framtida resursbehov för de system som du ansvarar för.
•    Ta över regelbundet återkommande administrativa uppgifter, kontrolluppgifter och övriga driftsuppgifter för en störningsfri operativ infrastrukturleverans och kontinuerlig optimering.

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Vidare har du:
•    Några års arbetslivserfarenhet och praktisk erfarenhet av Active Directory, VMWare, DNS, DHCP, Oracle, MS och Netapp.
•    Lätt för att samarbeta med andra människor men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut.
•    En god prioriterings- och initiativförmåga och du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt.
•    Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet och praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Office 365, Cisco-produkter, ServiceNow, ITIL och TCP/IP.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 19 augusti 2022 Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent till Tekniskt Inköp - Team Försäljning

Inköpsassistent
Läs mer Jul 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Gillar du inköp och vill vara med på en spännande tillväxtresa på ett stort internationellt bolag? Läs då gärna mer och ansök! 

Din roll

Som assistent på Tekniskt Inköp, Team Butik, arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Självständigt kontrollera fakturor, följa upp ekonomi och uppdatera information i olika affärssystem.
•    kvalitetskontroller ute i butik och på lager.
•    Ansvara för kontrakts- och posthantering.
•    Vid upphandling bistå avdelningen med administration och dokumentation.
•    Genomföra operativa avropsinköp.
•    Arbeta med olika typer av utvärderingar i Excel. 
•    Samt stötta inköparna i deras. arbete


Din profil

Vi ser att du har: 
•    Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden.
•    Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller tidigare relevant inköpsutbildning.
•    Tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativa arbetsuppgifter och en god servicekänsla.
•    Goda kompetenser inom strukturering, noggrannhet och att du är lösningsorienterad. 
•    Du har god vana i MS Officepaketet, speciellt Excel och PowerPoint. 
•    Du uttrycker dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är mycket meriterande.  


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Hur du söker tjänsten

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 20/7 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist

Löneadministratör
Läs mer Aug 1
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Söker du en givande tjänst där du får vara med i hela löneprocessen? Är du en strukturerad och noggrann person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Då kan tjänsten som lönespecialist vara något för dig. Läs mer och ansök nu!

Din roll

Som lönespecialist har du en viktig roll där du arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid.  Du är delaktig i hela löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter.
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Registrering av lönerelaterade underlag
•    Beräkna och analysera löner
•    Rapportering av arbetsgivaravgifter & pensioner
•    Statistik till SCB och inbetalning till Kronofogdemyndigheten
•    Utbetalning och bokföring av löner för samtliga medarbetare
Du kommer också, tillsammans med övriga lönespecialister, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.

Din profil

Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning och gärna även en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration för minst 500 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis väldigt värdefullt för oss. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön.
Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, stark vilja och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet.
Som person är du lösningsorienterad, noggrann och har en god initiativ- och beslutsförmåga. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service.


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Trainee Inköp - Frukt & Grönt

Inköpare
Läs mer Jul 12
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du nyexaminerad och vill ta dina första steg i arbetslivet eller har du viss erfarenhet av inköp eller supply chain och vill komma in i en traineeroll i ett stort, dynamiskt internationellt företag? Sök då rollen som Trainee till Frukt & Grönt hos oss på Lidl! 

Din roll

Under ett inspirerande och intensivt utbildningsår får du en gedigen inblick i hela vår organisation och vårt arbetssätt. Du kommer bland annat: 
•    Jobba med operativt inköp och lära dig planera och beställa inkommande produkter.
•    Strategiskt planera och genomföra inköp och kampanjer.
•    Vara i kontakt med leverantörer och producenter och utveckla vår affär.
•    Vara kontaktperson för våra centrallager vad gäller reklamationer och klagomål. 
•    Testa att jobba i butik och på lager, detta för att förstå Lidls kärnverksamhet.
•    Få lära känna hela den kommersiella avdelningen på Lidl, där även Inköp ingår.
•    Självständigt driva projekt och utvecklingsarbete inom avdelningen.

Din profil

För att lyckas i rollen som Trainee hos oss på Lidl har du: 
•    En avslutad akademisk utbildning inom exempelvis inköp, logistik, business administration eller marknadsföring. Har du även en agroekonomisk bakgrund är det meriterande. 
•    Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är mycket meriterande, exempelvis från logistik eller supply chain. 
•    God stresshanteringsförmåga och du gillar att jobba i en dynamisk och prestationsbaserad miljö. 
•    Ett flexibelt synssätt på arbete och en god förmåga att prioritera. 
•    Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Mycket meriterande om du kan tyska. Om du inte kan tyska redan kommer du att få lära dig tyska under arbetstid. 

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9/8 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu