Järfälla: Lönespecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönespecialist i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-01 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Söker du en givande tjänst där du får vara med i hela löneprocessen? Är du en strukturerad och noggrann person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Då kan tjänsten som lönespecialist vara något för dig. Läs mer och ansök nu!

Din roll

Som lönespecialist har du en viktig roll där du arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid.  Du är delaktig i hela löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter.
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Registrering av lönerelaterade underlag
•    Beräkna och analysera löner
•    Rapportering av arbetsgivaravgifter & pensioner
•    Statistik till SCB och inbetalning till Kronofogdemyndigheten
•    Utbetalning och bokföring av löner för samtliga medarbetare
Du kommer också, tillsammans med övriga lönespecialister, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.

Din profil

Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning och gärna även en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration för minst 500 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis väldigt värdefullt för oss. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön.
Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, stark vilja och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet.
Som person är du lösningsorienterad, noggrann och har en god initiativ- och beslutsförmåga. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service.


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Löneadministratör.

Löneadministratör

Läs mer Jun 7
Som löneadministratör hos BAUHAUS arbetar du operativt med löner i en fartfylld organisation. BAUHAUS är inne i en stark tillväxt och söker nu en duktig löneadministratör med ett intresse och en nyfikenhet för systmeutveckling. 

Som löneadministratör hos BAUHAUS har du många kontaktytor inom organisationen. Du arbetar operativt med löpande lönebearbetning och gör hela löneprocessen från ax till limpa, vilket bl a innebär att du har löpande kontakt med våra varuhus i allehanda lönefrågor, granskar löneunderlag, upprättar statistik till SCB och upprättar rapporter till myndigheter. Vi har kommit långt i effektiviseringen av lönearbetet, men vi ser gärna att du blir en viktig del i den fortsatta utvecklingen av befintliga system och rutiner.

På löneavdelningen är vi i dagsläget 4 personer varav en är lönegruppchef.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en för tjänsten relevant löneutbildning på minimum 1 år samt minst 1 års erfarenhet av brett lönearbete i AGDA samt gärna erfarenhet av handels, lager och e-handelsavtalet . Har du dessutom arbetat med tid- och personalplaneringssystemet Timeplan är det meriterande.

Vi gillar att du är självgående och nyfiken samt noggrann och strukturerad att du är en lagspelare ser vi som en självklarhet. Naturligtvis har du stor integritet och prioriterar att vara tillgänglig och att ge service till organisationen.

Stämmer detta in på dig och du känner dig lockad av att vara med och vidareutveckla vår löneavdelning så kan vi erbjuda ett intressant och givande arbete i ett spännande företag.

BAUHAUS erbjuder:

en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder.  BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.  

Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Löneadministratör

Läs mer Maj 5
Som löneadministratör hos BAUHAUS arbetar du operativt med löner i en fartfylld organisation. BAUHAUS är inne i en stark tillväxt och söker nu en duktig löneadministratör med ett intresse och en nyfikenhet för systmeutveckling. 

Som löneadministratör hos BAUHAUS har du många kontaktytor inom organisationen. Du arbetar operativt med löpande lönebearbetning och gör hela löneprocessen från ax till limpa, vilket bl a innebär att du har löpande kontakt med våra varuhus i allehanda lönefrågor, granskar löneunderlag, upprättar statistik till SCB och upprättar rapporter till myndigheter. Vi har kommit långt i effektiviseringen av lönearbetet, men vi ser gärna att du blir en viktig del i den fortsatta utvecklingen av befintliga system och rutiner.

På löneavdelningen är vi i dagsläget 4 personer varav en är lönegruppchef.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en för tjänsten relevant löneutbildning på minimum 1 år samt minst 1 års erfarenhet av brett lönearbete i AGDA samt gärna erfarenhet av handels, lager och e-handelsavtalet . Har du dessutom arbetat med tid- och personalplaneringssystemet Timeplan är det meriterande.

Vi gillar att du är självgående och nyfiken samt noggrann och strukturerad att du är en lagspelare ser vi som en självklarhet. Naturligtvis har du stor integritet och prioriterar att vara tillgänglig och att ge service till organisationen.

Stämmer detta in på dig och du känner dig lockad av att vara med och vidareutveckla vår löneavdelning så kan vi erbjuda ett intressant och givande arbete i ett spännande företag.

BAUHAUS erbjuder:

en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder.  BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.  

Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Driven administratör till Järfälla Barn- och elevhälsa

Läs mer Apr 12
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med ca 82 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Enheten Barn- och elevhälsa tillhör Förskola och Grundskola i Järfälla kommun, där psykologiska, hälsovårdande och sociala kompetenser samverkar för att stödja elevers utveckling. Stor vikt läggs vid det förebyggande arbetet och med arbetsformer som stödjer och stimulerar en god pedagogisk, social och hälsofrämjande miljö.
Enheten leds av en enhetschef, som är närmaste chef, och personalen består bland annat av skolsköterskor, skolläkare skolkuratorer och skol- och förskolepsykologer.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven administratör med löneansvar för tillsvidareanställning.
Arbetet har en stor variation av administrativa uppgifter vilket bland annat innebär:
Lön- och personaladministrativa arbetsuppgifter
Fastighet- och lokalfrågor
IT/telefoni
Inköp/beställningar/transporter
Övriga administrativa arbetsuppgifter

KVALIFIKATIONER
Du förväntas vara en god administratör med kunskap om personal- och löneadministration.
Du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, god IT-kompetens och kan snabbt tillägna dig kunskap inom nya system.

Systemexempel som finns:
Visma = löne- och personalhantering
Raindance = beställningar
Officepaketet
Google (Drive etc.)
Med mera
Stor vikt läggs vid dina personliga färdigheter.



ÖVRIGT
Intervjuer kan ske löpande.
Provanställning kan vara aktuellt.

Ansök nu

Sommarvikarie lön

Läs mer Mar 22
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med lön och som vill arbeta i sommar. Vill du arbeta tillsammans med ett stolt och engagerat team? Sök då tjänsten till oss på Lidl!
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.
Din roll
Som löneadministratör har du en viktig roll där du tillsammans med löneteamet arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid. Du är delaktig i löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter, som t ex registrering av tilläggskontrakt och reseräkningar. Du är också ansiktet utåt gentemot myndigheter, försäkringsbolag och fackliga organisationer samt givetvis gentemot vår viktigaste resurs – våra medarbetare, vars frågor du besvarar på ett kompetent och professionellt sätt.
Du kommer också, tillsammans med övriga löneteamet, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.
Din profil
Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning, pågående eftergymnasial ekonomiutbildning, exempelvis YH-utbildning med inriktning lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration i en större organisation, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis meriterande. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande.
Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, initiativförmåga och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön. Då det är en kommunikativ roll så krävs bra kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid från och med 1/5 2022 som längst till och med 30/9 eller enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 5 april 2022. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB .

Administratör kontrakt

Administrativ assistent
Läs mer Aug 3
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du en fena på att kunna lära dig nya system? Och är en noggrann och strukturerad person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Nu söker vi en administratör till vår kontraktsavdelning. Läs mer och sök i dag

Din roll

Som administratör på vår kontraktsavdelning blir ditt huvudansvar att formalisera det som inköparen har kommit överens med vår leverantör om i ett inköpskontrakt. Här fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktsadministrationen har en avgörande funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna på deras väg från leverantören, över till lager och slutligen till våra kunder.
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Du ansvarar för kontraktskrivningsprocessens samtliga steg
•    Med utgångspunkt i förhandlingsdokumentationen som våra inköpare tillhandahåller ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för att samla in nödvändiga underlag för att slutföra kontraktet.
•    Du arbetar såväl i interna affärs- respektive kontraktsskrivningssytem samt hanterar olika sammanställningar i excel
•    Hanterar löpande information, både från externa och interna parter

Din profil

•    Du har en avslutad gymnasieutbildning
•    Du är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga.
•    För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem.
•    Du är lösningsorienterad och söker själv aktivt efter information.
•    Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.
•    Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda.
•    Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
•    Har du dessutom goda kunskaper i tyska och/eller engelska. Då är detta rätt tjänst för dig!

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 21 augusti 2022. Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Customer Insights Manager

Marknadsanalytiker
Läs mer Jul 29
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen.

Din roll
Som Customer Insights Manager på Lidl spelar du en viktig roll i hur vi ska arbeta med vår kommersiella strategi. Du ansvarar för att proaktivt komma med insiktsfulla inslag kring allt som rör strategin runt marknad, kampanj, varuförsörjning, inköp och allt däremellan.  
Med den kunskapen du besitter ska du i nära samarbete med vårt moderbolag även bidra till utvecklingen av både internationella och nationella koncept inom Customer Insights.

Andra arbetsuppgifter i rollen:
o    Samarbets- och sparringpartner för företagsledningen för Shopper-relevanta frågeställningar och att implementera temat i landets strategi (t.ex. bestämma profileringskategorier)
o    Etablera kommunikations- och rapporteringsstrukturer och processer i landet (så som sortimentsanalyser, kampanjplanering, Jour Fixe med företagsledning)
o    Bistå inköp, kampanjavdelning, varuförsörjning/spegel, marknadsavdelningen med metodiskt stöd (ledsagare, sparringpartner, utmanare)
o    Analysera marknaden och konkurrenter med hjälp av olika källor/verktyg och presentera potential och förslag på åtgärder
o    Analysera hur vi på Lidl och konkurrenterna upplevs av kund i förhållande till Lidls varumärkesmodell och kriterier för att fastslå utvecklingspotential både vad gäller kategorier och marknadsföring.
o    Koppla externa analyser med interna datakällor för 360-grads-analyser
o    Utforma och genomföra lokala Shopper Insights-projekt i avstämning med Customer Insights Management Internationellt
o    Implementera Customer Insights management knowhow lokalt (utbildningar)
o    Delta i utarbetningen av men även genomförandet av internationella Customer Insights-koncept och -projekt
Din profil
Vi söker dig som drivs av utveckling och försäljning med både strategisk och marknadsnära förståelse. Du trivs bäst med eget ansvar och av att arbeta självständigt. Din superkraft är att vara proaktiv i ditt arbetssätt och samtidigt ha en utmärkt analytisk och kommunikativ förmåga. Du är väl bekant med nyckeltal, olika former av analyser och Shopper Insights och dina bästa vänner är Excel och Power Point.
Utöver dessa egenskaper och kompetenser har du en master examen samt erfarenhet av att jobba med eller inom Customer Insights Management. Meriterande är om du har axlat rollen som Customer Insights Manager inom dagligvaruhandel och/eller retail. Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du också har goda kunskaper i tyska då din närmaste chef pratar flytande engelska och tyska.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brevTjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast,  dock senast den 19 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Servertekniker Infrastructure Management

Servicetekniker, data
Läs mer Aug 8
Nytt
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Kort om rollen

Drivs du av problemlösning och har några års erfarenhet av att arbeta inom IT-drift? Vill du arbeta i en utvecklande roll och bli en del av ett dedikerat team som tillsammans ansvarar för Lidl Sveriges infrastruktur? Då kanske du är vår nya Servertekniker? Ta chansen och skicka in din ansökan idag!

Din roll

Som Servertekniker kommer du ingå i ett team om 7 personer och du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Tillhandahålla och driftsätta den nödvändiga hårdvaruinfrastrukturen.
•    Implementera de fastställda standarderna tillsammans med de internationella områdena.
•    Implementera och kontrollera tekniska specifikationer för att uppfylla dataskyddskraven och garantera den operativa IT-säkerheten.
•    Kvalificerad analys av problem och support (2nd line).
•    Identifiera problem/orsaker och härleda åtgärder och lösningsförsök.
•    Planera och genomföra ändringar och säkerställa patch-hanteringen i det egna ansvarsområdet.
•    Delta i kapacitetsplanering och framtagning av prognoser över framtida resursbehov för de system som du ansvarar för.
•    Ta över regelbundet återkommande administrativa uppgifter, kontrolluppgifter och övriga driftsuppgifter för en störningsfri operativ infrastrukturleverans och kontinuerlig optimering.

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Vidare har du:
•    Några års arbetslivserfarenhet och praktisk erfarenhet av Active Directory, VMWare, DNS, DHCP, Oracle, MS och Netapp.
•    Lätt för att samarbeta med andra människor men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut.
•    En god prioriterings- och initiativförmåga och du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt.
•    Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet och praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Office 365, Cisco-produkter, ServiceNow, ITIL och TCP/IP.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 19 augusti 2022 Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent till Tekniskt Inköp - Team Försäljning

Inköpsassistent
Läs mer Jul 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Gillar du inköp och vill vara med på en spännande tillväxtresa på ett stort internationellt bolag? Läs då gärna mer och ansök! 

Din roll

Som assistent på Tekniskt Inköp, Team Butik, arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Självständigt kontrollera fakturor, följa upp ekonomi och uppdatera information i olika affärssystem.
•    kvalitetskontroller ute i butik och på lager.
•    Ansvara för kontrakts- och posthantering.
•    Vid upphandling bistå avdelningen med administration och dokumentation.
•    Genomföra operativa avropsinköp.
•    Arbeta med olika typer av utvärderingar i Excel. 
•    Samt stötta inköparna i deras. arbete


Din profil

Vi ser att du har: 
•    Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden.
•    Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller tidigare relevant inköpsutbildning.
•    Tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativa arbetsuppgifter och en god servicekänsla.
•    Goda kompetenser inom strukturering, noggrannhet och att du är lösningsorienterad. 
•    Du har god vana i MS Officepaketet, speciellt Excel och PowerPoint. 
•    Du uttrycker dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är mycket meriterande.  


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Hur du söker tjänsten

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 20/7 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Trainee Inköp - Frukt & Grönt

Inköpare
Läs mer Jul 12
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du nyexaminerad och vill ta dina första steg i arbetslivet eller har du viss erfarenhet av inköp eller supply chain och vill komma in i en traineeroll i ett stort, dynamiskt internationellt företag? Sök då rollen som Trainee till Frukt & Grönt hos oss på Lidl! 

Din roll

Under ett inspirerande och intensivt utbildningsår får du en gedigen inblick i hela vår organisation och vårt arbetssätt. Du kommer bland annat: 
•    Jobba med operativt inköp och lära dig planera och beställa inkommande produkter.
•    Strategiskt planera och genomföra inköp och kampanjer.
•    Vara i kontakt med leverantörer och producenter och utveckla vår affär.
•    Vara kontaktperson för våra centrallager vad gäller reklamationer och klagomål. 
•    Testa att jobba i butik och på lager, detta för att förstå Lidls kärnverksamhet.
•    Få lära känna hela den kommersiella avdelningen på Lidl, där även Inköp ingår.
•    Självständigt driva projekt och utvecklingsarbete inom avdelningen.

Din profil

För att lyckas i rollen som Trainee hos oss på Lidl har du: 
•    En avslutad akademisk utbildning inom exempelvis inköp, logistik, business administration eller marknadsföring. Har du även en agroekonomisk bakgrund är det meriterande. 
•    Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är mycket meriterande, exempelvis från logistik eller supply chain. 
•    God stresshanteringsförmåga och du gillar att jobba i en dynamisk och prestationsbaserad miljö. 
•    Ett flexibelt synssätt på arbete och en god förmåga att prioritera. 
•    Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Mycket meriterande om du kan tyska. Om du inte kan tyska redan kommer du att få lära dig tyska under arbetstid. 

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9/8 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu