Järfälla: Erfaren butikschef som kan driva vår SKECHERS outletbutik till nästa nivå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren butikschef som kan driva vår SKECHERS outletbutik till nästa nivå i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-02 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren butikschef som kan driva vår SKECHERS outletbutik till nästa nivå.

Skechers växer snabbt och därför söker vi en engagerad och erfaren Store Manager till vår outletbutik i Stockholm Barkarby Quality Outlet.

Som Store Manager kommer du att ansvara för att driva och utveckla din SKECHERS butik. Till hjälp kommer du att jobba tätt ihop med din district manager. Din viktigaste uppgift är att driva försäljning, utveckla och motivera dina anställda, så att ni tillsammans kan uppnå den potential som vi vet att butiken har. Du måste se till att vi håller en stark försäljnings- och serviceprestanda, och att ni tillsammans alltid strävar efter att skapa framgång baserat på dagliga och månatliga mål.

Vi förväntar oss att du är en del av teamet och att du aktivt deltar i alla de dagliga arbetsuppgifterna. Att du drivs av att nå framgång tillsammans med ditt team. Som Store Manager förväntar vi oss att du tar ägandeskap för din butik. Att du är på plats, de dagar där vi förväntar oss en hög försäljning, ser vi som en självklarhet. Det förekommer alltså även helgarbete.

Tjänsten innefattar administrativa uppgifter såsom schemaplanering och månadsrapporter. Du får utbildning i och stöd i SKECHERS -produkter, vårt koncept och våra affärsprocedurer - och vi förväntar oss att du ser till att ditt säljteam också har en hög produktkunskap och följer våra riktlinjer.


Om dig:
Du kommer med en gedigen erfarenhet som butikschef, gärna inom sko- eller sportbranschen. Du är bra på att ta kontakt med kunder och lyssna på deras behov och du brinner för att ge dem den allra bästa upplevelsen när de är i din butik.

Som ledare är det naturligt för dig att motivera och inspirera ditt team så att ni tillsammans når bästa resultat. Vi förväntar oss att du naturligt ingår i teamet och att du dagligen är aktivt delaktig i alla förekommande arbetsuppgifter i butiken.

Dessutom är det viktigt för oss att:
- Du är positiv och tillmötesgående med god energi och entusiasm.
- Du tar initiativ och bidrar med idéer om hur vi kan säkerställa ännu mer tillväxt.
- Du är bra på att planera och prioritera i förhållande till driften av din butik.
- Du är stolt över att ha en ren och trimmad butik.
- Du har förmåga och vilja att agera inom ett väl definierat butikskoncept.
- Du har ett naturligt intresse av att få stor produktkunskap och vara ambassadör för SKECHERS breda utbud av fantastiska produkter.
- Du är van vid att planera schema för att få det mest optimala schemat baserat på butikens behov. Vi önskar också att du har god kassavana. Vi använder oss av schemaprogrammet Same system och till hösten kommer vi att arbeta med kassasystemet Sitoo


Vi erbjuder:
Du kommer att ingå i ett framgångsrikt internationellt företag i snabb utveckling, och kommer att arbeta med ett av världens största skomärken. Vi driver butiken utifrån ett starkt koncept, där grunden läggs för att du och ditt team ska lyckas.

- Goda karriär- och utvecklingsmöjligheter i form av kompetensutveckling inom ledning, försäljning och produktutbildning.
- Grundliga utbildningar som säkerställer att du klarar av att lösa dina mångsidiga uppgifter såsom försäljning, koncepthantering, lager- och lagerhantering, bemanningsplanering, rapportering/budgetuppföljning, personalrekrytering och utveckling.


Intresserad?

Vill du bli vår nya kollega hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV så snart som möjligt via länken.

Mer information om jobbet kan fås från District Manager,
Jenny Kristiansson på tel. +46 730656957.

Vi ser fram emot att höra av dig!



SKECHERS är det 3:e största skovarumärke i hela världen. Med över 4300 konceptbutiker globalt erbjuder SKECHERS ett brett urval inom livsstils- och prestandaskor för män, kvinnor och barn. I Norden distribueras SKECHERS av det danska företaget Sports Connection ApS. Idag finns över 170 shop-in-shops samt nära 60 konceptbutiker i Danmark, Sverige, Norge, Finland och norra Tyskland Antalet förväntas öka under de närmaste åren. Dessutom säljs SKECHERS varumärket i ett starkt nätverk av återförsäljare i sko - och sportbranschen i hela Norden.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Butikschef.

Fitness24Seven söker Site Manager till Järfälla Barkabystaden

Läs mer Maj 24
Fitness24Seven söker Site Manager till Järfälla Barkabystaden

Är du en teamleader som älskar att slå gårdagens rekord och samtidigt leda ditt team mot gemensamma mål? Trivs du i rollen som spindel i nätet som gillar att inspirera människor i din närhet till ett hälsosammare liv genom att ge förstklassig service till våra medlemmar?

Härligt, då är du precis den vi letar efter!



Om tjänsten

Som Site Manager är du regent över ditt gym. Du är nyckelspelaren för den dagliga driften och du arbetar dagligen med att coacha och stötta gympersonalen. Även om du spenderar en del tid bakom skrivbordet är din allra viktigaste uppgift att ta hand om våra träningssugna medlemmar.

Som huvudansvarig för gymmet ser du till att allting fungerar felfritt och smidigt. Du arbetar både praktiskt och administrativt, vilket innebär alltifrån underhåll av maskiner och redskap, till schemaläggning och budgetuppföljning. Du kommer att leda ett mindre team av Site Responsibles, instruktörer och personliga tränare - vilka du också rekryterar om behovet uppstår.

I tjänsten kommer du arbeta en hel del med gruppträning, där du kommer schemalägga och rekrytera instruktörer, föra statistik och utvärdera själva arbetet kring gruppträning.

Vi söker dig

I den spännande och självgående rollen som Site Manager sporras du av att hela tiden slå nya rekord, strävar efter att konstant utveckla ditt team och att skapa en positiv arbetsmiljö för alla anställda.

För att lyckas i rollen tar du med enkelhet runt i sociala situationer. Du är ansvarsfull och vid oväntade situationer ser du möjligheter i stället för problem. Att ständigt arbeta med ditt närvarande ledarskap är en självklart och ger dig och ditt team rätta förutsättningar för att skapa det bästa gymmet.

Självklart har du ett brinnande intresse för träning och hälsa och vill precis som vi göra världen till en lite hälsosammare plats.

Hos oss jobbar du tillsammans med ditt team där tiderna kommer att variera utifrån ett rullande schema vilket du som Site Manager utformar. Våra bemannade tider för denna anläggning är: måndag - torsdag kl. 11:45 - 21:15, fredagar kl. 11:45 - 17:15 och lördagar mellan kl. 09:45 - 14:15. Du rapportera direkt till vår Area Manager - som du längs vägen har regelbunden kontakt med.

Vi önskar att du

- har en avslutad gymnasieutbildning
- har minst 1-3 års erfarenhet som ledare som innebär personalansvar, till exempel som avdelnings-, plats- eller butikschef
- är van att jobba varierat i ett högt tempo med flexibla arbetsuppgifter
- är flytande i tal och skrift i svenska samt har goda kunskap i engelska
- har goda ledaregenskaper och en stark social förmåga
- brinner för träning och hälsa och har erfarenhet av gruppträning.


Det är meriterande om du har en utbildning som gruppträningsinstruktör.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Om oss

Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har vi gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha 230 anläggningar i 5 länder som Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Ansök nu

ECCO seeks Store Manager for ECCO Outlet Barkarby

Läs mer Jul 25
Are you looking for an exciting opportunity to work for a global family of shoemakers? Join us and be a part of shaping the future!
We are currently looking for a Store Manager for our ECCO store in Barkarby in Sweden!
As an ECCO Store Manager, you will be ultimately responsible for maximizing store turnover whilst maintaining high levels of customer service and promoting the ECCO brand. This will be achieved by being a Business Manager – taking ownership of all store opportunities and matters to drive in-store profitability. You will lead by example in all aspects of the role and promote ECCO brand values throughout the team. You will be an ECCO Brand Ambassador and follow the Code of Sales. You will of course also deliver excellent customer service at all times.
To succeed in this position, the ideal candidate will:
Be a strong business thinker & have commercial awareness.
Actively take responsibility and ownership in the role.
Be able to recognize and adjust to changing conditions and prioritize accordingly.
Have a passion for Retail – bringing high levels of energy and commitment to the business.
Have a hands-on approach and a can-do attitude.
Be a positive, open-minded, supportive and flexible team player.
Be a pro-active, independent decision maker and problem solver.
Have high integrity, loyalty and transparency.
Inspire others to go the extra mile.

We ask that you:
Have experience of working as a Store Manager for a minimum of 3 years within a retail chain.
Have a very good flair for coaching and team building.
Have good insight and interest in retail business management (e.g. inventory management, budgeting, setting and communicating objectives).
Are comfortable using a computer (Microsoft and other systems).
Are flexible to work a varied schedule based on the needs of the business.
Are fluent in communicating in Swedish and English.

What we have to offer?
A full time position of 40 hours per week
The opportunity to participate in our discretionary bonus scheme
The chance to grow your career in an international company with a globally recognized brand
Generous discounts on ECCO products

Imagining yourself at ECCO? Get a glimpse of what your new exciting career entails on www.enter.ecco.com.
CREATE THE FOOTPRINTS OF TOMORROW
At ECCO, you become part of a meaningful, developing and multicultural workplace. You join a global family of more than 25,000 people who are proud to create the footprints of tomorrow.
Headquartered in Denmark, we are a family-owned company that offers international opportunities. Our offices and facilities have an informal culture and relaxed dress code – our shoe code is slightly stricter.
Join us and we guarantee lifelong learning – the speed of progress is up to. So, if you’re curious, passionate and ready to make an impact, you’ll fit right in.

Ansök nu

Butikschef till The Body Shop Barkarby Outlet

Läs mer Jun 10
Nu söker vi en hungrig och driven ledare (deltid, 75%) med ett stort lösningsfokus till vår fantastiska butik i Barkarby Outlet, Stockholm!
För att lyckas och trivas som butikschef på The Body Shop behöver du ha ett stort affärsdriv, starka ledaregenskaper samt en god förmåga att inspirera och få med sig sin personal. Det är starkt meriterande om du har erfarenheter av att driva outlet verksamhet. Framför allt förstår du vikten av att optimera det sortiment som finns tillgängligt och tycker det är roligt att hantera kontinuerliga leveranser.
Du brinner för försäljning både genom den personliga kundkontakten och genom butiksexponering. Du kommunicerar tydligt med dina medarbetare och har förmågan att uppmärksamma och tillvarata deras styrkor och potential. Vidare gillar du att skapa struktur, känner dig bekväm med att driva och genomföra snabba förändringar, men framför allt vågar du tänka utanför ramarna och ser möjligheter i varje utmaning. Tveka inte att söka om denna profilbeskrivning passar in på dig!
ROLLEN SOM BUTIKSCHEF
Som butikschef hos The Body Shop är dina främsta uppgifter att utveckla dina medarbetare och driva försäljningen i butik. Våra värderingar utgör hjärtat av verksamheten och som butikschef jobbar du aktivt med att införliva dessa i ditt dagliga arbete. Med en service i världsklass och genom att inspirera både medarbetare och kunder är du som butikschef drivande i att få butiken att blomstra. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll med stort ansvar och framförallt en möjlighet att vara med och göra skillnad – inte bara för dina medarbetare och kunder utan också för vår planet!
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Som butikschef hos oss har du det övergripande ansvaret över butiken. Detta innefattar bland annat:
Ansvar över budget och personalkostnader
Schemaläggning och optimering av bemanningsplanering
Analysera butikens resultat samt efterföljande skapa kraftfulla handlingsplaner
Rekrytering av nya stjärnor till teamet samt introduktion och utveckling av dina medarbetare
Arbete med olika typer av externa samarbeten
Visual Merchandising och lagervård
Genomdriva event och kampanjer enligt givna riktlinjer


VI SÖKER DIG SOM
Är en ambassadör för vårt varumärke och delar våra värderingar
Är en driven säljare med naturlig fallenhet för affärsmannaskap och ledarskap
Har glimten i ögat, massor av positiv energi och din största tillgång är din personlighet
Har en god förmåga att nätverka och skapa relationer
Har gedigen erfarenhet av försäljning inom detaljhandeln i en ledande roll, med fördel som butikschef
Har en stark förståelse för siffror och nyckeltal samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska
Gillar att arbeta med utmanande mål och strävar efter att ständigt överträffa dessa med ditt team
Är lösningsfokuserad, effektiv och klarar att snabbt skifta mellan olika arbetsuppgifter samtidigt som man klarar att behålla fokus och struktur i arbetet
Makeup- och/eller hudvårdsutbildning är starkt meriterande


ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med 6 månaders prov
OMFATTNING: Deltid 75%, 30 h/vecka
TILLTRÄDE: Omgående eller enligt överenskommelse
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 1 aug 2022
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
PS. Skriv dina kontaktuppgifter i ditt CV och döp gärna dokumenten med ditt för- och efternamn, t.ex. "Förnamn Efternamn CV" och "Förnamn Efternamn personligt brev". Detta underlättar i vår urvalsprocess, tack på förhand.
The Body Shop är en arbetsgivare som står för lika möjligheter för alla. Vi uppmuntrar ansökningar från kvalificerade och kompetenta sökande oavsett ålder, kön, etnicitet, religion, sexuell läggning och funktionsvariationer. Vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper än ditt yttre. Därför ser vi gärna ansökningar utan foto.
____________________________________________________________________________________________
Om The Body Shop
The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.
The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co; – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.
2020?utnämndes The Body Shop för andra året i rad?till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.
Forever Against Animal Testing
The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj?Forever Against Animal Testing?blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.?
Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till?hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

Ansök nu

Säljchef till OKQ8 Järfälla Kallhäll, heltid

Läs mer Jul 5
Brinner du för försäljning, ledarskap och vill axla totalansvaret för att driva en OKQ8-station?

Vi söker nu en engagerad Säljchef till OKQ8 Järfälla Kallhäll.

I denna roll ansvarar du, tillsammans med ditt team för kundmötet och säkerställer att butiken uppfyller och överträffar kundernas förväntningar. Arbetsuppgifterna innefattar allt från budget- och resultatansvar, kassa- och butiksarbete, till att motivera, coacha och leda personalen med fullständigt personalansvar.

På stationen finns en, eller i vissa fall flera biträdande Säljchefer som fungerar som ditt stöd, samt Butikssäljare som sköter den dagliga driften. Som Säljchef rapporterar du till Försäljningschef som har ansvar för ett antal stationer i ett distrikt.
Vi söker

Dig som har drivet att leda och motivera personal i ett bolag där mycket händer och utvecklingen går snabbt. Du brinner för försäljning, har ett affärsmässigt tänk samt förmåga att leda verksamheten mot uppsatta mål. Utöver det är du en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och tar helhetsansvaret för stationen och för att ni i ert team tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på.

B-Körkort och arbetslivserfarenhet av att leda personal inom försäljning eller service är ett krav.

Vi erbjuder

OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling på alla nivåer, du driver ständiga förbättringar tillsammans med ditt team på stationen och tillsammans med dina Säljchefskollegor i distriktet. Vidare öppnar Säljchefsrollen möjlighet till ytterligare karriärutveckling och vi har många medarbetare inom OKQ8 som är bevis på detta.

Denna tjänst är en tillsvidareanställning. Som Säljchef jobbar du 40 h/veckan måndag till fredag. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00.

Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag!

Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess.

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!


- Varierande arbete som gör skillnad - Varje dag på din station bjuder på omväxlande arbetsuppgifter och erfarenheter. Du är inte bara proffs på service och en problemlösare, du förbereder och serverar mat och hjälper till med enklare bilvård vilket ger dig en bredd av kompetenser. Under arbetsdagarna varvas högt tempo med lugnare stunder.
- Spännande möten med människor - Jobbet på station är socialt och du träffar nya människor varje dag. Och genom vänlig service och professionell attityd gör du stor skillnad för våra kunders upplevelse av OKQ8.
- Team som skapar framgång - Du leder och engagerar ditt kompetenta team som möter våra kunder varje dag. Med hög arbetsmoral som innebär att vara proaktiv, hugga i där det behövs och göra det lilla extra skapar ni gemensamt stationens framgång – och har roligt under tiden. Hos oss är det inte ovanligt att medarbetare blir vänner för livet.
- Utveckling och karriär - När vi anställer medarbetare investerar vi även i dig som person. Din bakgrund är inte det viktigaste – däremot din inställning och vilja att göra ett bra arbete. För dig som vill ta ytterligare ett steg i karriären erbjuder vi fina möjligheter. Genom arbetets alla utmaningar utvecklas du inte bara i ditt arbete – utan även som människa.

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Sports Connection ApS

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Sports Connection ApS .

Sales Associate / Butik Säljare, Vikariat

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 25
Vill du vara med på en fantastisk resa med SKECHERS? Brinner du för försäljning, service och nöjda kunder? Så är du kanske våra nya Sales Associate för sommaren.

Skechers Outlet Store i Stockholm Barkarby Quality Outlet växer snabbt och därför söker vi en engagerad och resultatorienterad Sales Assistant som älskar sport, mode och skor til en deltidstjänst på 10 timmar per vecka - med möjlighet för fler timmar över sommaren.


Skechers Stores har gjort en otrolig resa under de senaste fem åren. Vår affärsplan har visat sig vara helt rätt. Vi har primärt haft fokus på två saker - våra produkter och våra medarbetare. Som en del av organisationen i Skechers Stores kan du i hög grad få ansvar, och uppgifter som du brinner för och inte minst vara en del av ett fantastiskt team. Hos Skechers vet vi att våra medarbetare gör stor skillnad!

Som anställd hos Skechers får du medansvar för butikens resultat, vilket innebär allt från lagerhållning, visuella standarder och försäljningssiffror. Det är därför viktigt att du är bra på att behålla fokus, att du kan hålla överblicken och att du har erfarenhet inom butik. Vi söker dig som är full av energi och motivation - som ser dig själv som en stark profil och med stor vilja att lyckas! Du är en viktig del av laget i butikkan och din roll på golvet är helt avgörande.


Arbetsområden:
- Lagerhantering
- Försäljning
- Medansvarig för överensstämmelse med de visuella standarderna
- Delta aktivt i butikens operationella drift

Kvalifikationer:
- Erfarenhet från detaljhandeln/skobutik är starkt meriterande. Att du älskar retail är en självklarhet.
- Känsla för kommunikation och affärsmannaskap
- Förmåga att ta nya initiativ och visa stort ansvar
- Du behöver vara tillgänglig både vardagar och helger
- Och framför allt värdesätter vi att du har stort och positivt engagemang!


Anställningsform
Tjänsten är tidsbegränsad och sträcker sig från juni till augusti.

Vi tillämpar provanställning. Vi har kollektivavtal med Handels/Svensk Handel.


Interesserad?
Om du vill bli vår nya kollega hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV så snart som möjligt via länken. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Vid frågor om tjänsten kan du kontakta butikschefen Karolin Andersson på +46 836 3635.



SKECHERS är det 3: e största skovarumärke i hela världen. Med över 4200 konceptbutiker globalt erbjuder SKECHERS ett brett urval inom livsstils- och prestandaskor för män, kvinnor och barn. I Norden distribueras SKECHERS av det danska företaget Sports Connection ApS. Idag finns över 170 shop-in-shops, 54 konceptbutiker fördelade på 25 i Danmark, 12 i Sverige, 6 i Norge, 9 i Finland och 2 i Tyskland. Antalet förväntas öka under de närmaste åren. Dessutom säljs SKECHERS varumärket i ett starkt nätverk av återförsäljare i sko - och sportbranschen i hela Norden.

Ansök nu