Järfälla: Montör i järfälla

Hitta ansökningsinfo om jobbet Montör i järfälla i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-02 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat som montör? Ser du dig själv som en noggrann person? Då kan denna tjänsten vara något för dig! Vår kund i Järfälla som är verksamma inom kretskortstillverkning söker nu en person som ska arbeta som kretskortsmontör. Uppdraget är långsiktigt. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.  På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV.  Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.  

Ansvarsområden
Som montör hos vår kund i Järfälla kommer du ingå i ett team som arbetar med att producera ytmonterade kretskort, vilket innebär att det kommer vara fokus på finmontering av mindre produkter. 

Omfattning: Måndag-fredag, dagtid.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:
Erfarenhet från  montering
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Meriterande om arbetat med finmontering eller kretskortstillverkning

Som person ser vi gärna att du är kvalitetsmedveten, lösningsorienterad och noggrann.

Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av montering i närtid.

Ansökan
2022-09-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

OBS! Vi tar inte emot CV eller ansökningar via mail.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Montör, metallprodukter

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Montör, metallprodukter.

Montör

Läs mer Okt 5
Om tjänsten
Nu söker vi en montör till en av våra kunder i Järfälla!

Dina arbetsuppgifter kommer att vara montering av stora balk- och konstruktioner inne på verkstaden samt utomhus.
Önskad starttid: Omgående
Har du en bakgrund med montering av större konstruktioner uppmanar vi dig att söka denna tjänsten!

Din profil
Krav: Det krävs att du har vana av ritningsläsning och montering sedan tidigare.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Mekanikmontör, Alumbra

Läs mer Aug 27
Alumbra är ett metallbearbetningsföretag med tillverkning i fabriker i Sverige. Alumbra tillhandahåller ett komplett utbud av metallbearbetningsteknologier, som exempelvis saltbadlödning, plåtbearbetning, ytbehandling och CNC bearbetning till kunder. Alumbra levererar allt från individuella komponenter till fullt monterade helhetslösningar till våra kunder i USA och Europa.
Att outsourca produktion till Alumbra innebär högre flexibilitet, kostnadseffektivitet, leveranssäkerhet och innovationskraft. Läs mer på www.alumbra.se

Addilon söker för vår kunds räkning, en Mekanikmontör. Uppdraget är en hyrrekrytering, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Addilon och arbeta som konsult hos vårt kundföretag. Möjlighet till tillsvidareanställning finns hos kunden under förutsättning att samarbetet fungerat väl. Tjänsten är konsultuppdrag om minst 3 månader och på heltid. Uppdraget kräver att du är tillgänglig inom 1 månad.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- Montering av egentillverkade eller inköpta komponenter till avancerade produkter.
- Arbete med svarvning, fräsning och montering av gänginsatser.
- Ritningsläsning eller liknande anvisningar. Det kan vara analoga och digitala ritningar.
- Kvalitetskontroll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- en teknisk utbildning
- kunskap i form och läge
- goda kunskaper i ritningsläsning och instruktioner - både analogt och digitalt
- erfarenhet av att montera gänginsatser
- erfarenhet av att nita i nitmaskin och manuellt
- erfarenhet av enklare manuell svarvning och fräsning
- minst 5 års verkstadserfarenhet
- svenska medborgare
- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska
- goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- noggrann
- kvalitetsorienterad
- ansvarstagande
- serviceinriktad

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: makanik, montör, mekanikmontör, stockholm

Ansök nu

Mekanikmontör, Alumbra

Läs mer Aug 20
Alumbra är ett metallbearbetningsföretag med tillverkning i fabriker i Sverige. Alumbra tillhandahåller ett komplett utbud av metallbearbetningsteknologier, som exempelvis saltbadlödning, plåtbearbetning, ytbehandling och CNC bearbetning till kunder. Alumbra levererar allt från individuella komponenter till fullt monterade helhetslösningar till våra kunder i USA och Europa.
Att outsourca produktion till Alumbra innebär högre flexibilitet, kostnadseffektivitet, leveranssäkerhet och innovationskraft. Läs mer på www.alumbra.se

Addilon söker för vår kunds räkning, en Mekanikmontör. Uppdraget är en hyrrekrytering, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Addilon och arbeta som konsult hos vårt kundföretag. Möjlighet till tillsvidareanställning finns hos kunden under förutsättning att samarbetet fungerat väl. Tjänsten är konsultuppdrag om minst 3 månader och på heltid. Uppdraget kräver att du är tillgänglig inom 1 månad.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- Montering av egentillverkade eller inköpta komponenter till avancerade produkter.
- Arbete med svarvning, fräsning och montering av gänginsatser.
- Ritningsläsning eller liknande anvisningar. Det kan vara analoga och digitala ritningar.
- Kvalitetskontroll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- en teknisk utbildning
- kunskap i form och läge
- goda kunskaper i ritningsläsning och instruktioner - både analogt och digitalt
- erfarenhet av att montera gänginsatser
- erfarenhet av att nita i nitmaskin och manuellt
- erfarenhet av enklare manuell svarvning och fräsning
- minst 5 års verkstadserfarenhet
- svenska medborgare
- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska
- goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- noggrann
- kvalitetsorienterad
- ansvarstagande
- serviceinriktad

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: makanik, montör, mekanikmontör, stockholm

Ansök nu

Tranpenad söker produktionsmedarbetare i Järfälla

Läs mer Feb 10
Om oss
Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping och Örebro. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.

Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!


Om tjänsten
Nu söker vi en nyfiken tjej eller kille som vill arbeta med oss hos vår kund i Järfälla.
Du kommer att få arbeta med ett härligt gäng med god sammanhållning.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara att montera lås.

Din profil
Vi tror att du har arbetat med någon slags montering tidigare.
Du behöver vara flink i fingrarna och noggrann.
Har du arbetat med lödning innan så är det högt meriterande men inget krav.
Du kan svenska i tal och skrift.

Arbetstider och övriga villkor
Arbetstiderna är heltid Måndag-Fredag kl 7.00-16.00


Ansökan
Rekryteringensprocessen är nu igång och intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Ansökan sker via vår hemsida, www.tranpenad.se. Ansökningar via mail undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Randstad AB .

Lagerarbetare i Järfälla

Truckförare
Läs mer Aug 2
Arbetsbeskrivning
Ser du dig själv som en driven och positiv person? Har du tidigare erfarenhet från lagerarbete och truckkörning? Då kan det vara dig vi söker! Vår kund i Järfälla som tillverkar kretskort söker just nu en duktig lagerarbetare som söker ett långsiktigt arbete.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.  På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.  

Ansvarsområden
Som lagerarbetare hos vår kund i Järfälla kommer du ha varierade arbetsuppgifter.  Du kommer arbeta med truckkörning och plocka och hantera material till produktionen. Utöver detta kommer du arbeta med att boka frakter, och även ha en del telefonkontakt samt datorhantering.

Omfattning: Måndag-fredag, dagtid.  

Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell för denna tjänst ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:
Krav på truckkort A1-A4 B1-B4. 
Erfarenhet från lagerarbete
Erfarenhet av truckkörning
Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift

Som person ser vi gärna att du är driven, positiv och samarbetsvillig. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och efterfrågar mångfald.

Erfarenhet
Erfarenhet av truckkörning och lagerarbete.

Ansökan
2022-09-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

OBS! Vi tar inte emot CV  eller ansökningar via mail.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Junior Konsultchef (onsite) till Randstad i Kallhäll

Researcher, rekrytering
Läs mer Jul 28
Arbetsbeskrivning
Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos oss  Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. Du kommer vara stationerad ute hos vår kund i Kallhäll och ha ett nära dagligt samarbete med våra två konsultchefer som jobbar hos kunden idag. Världens roligaste jobb enligt oss!

Du kommer som sagt ingå i ett team med två konsultchefer som också jobbar på plats hos kund och er närmsta chef är Site manager, som ansvarar för driften hos er kund och ett par andra kundsiter i närområdet. Det innebär att du kommer ha kollegor med liknande roller även hos andra kunder i regionen för erfarenhetsutbyte, stöttning och samarbete vid behov. Arbetstider för dig som junior konsultchef på den här siten kommer vara måndag till fredag 10:00 – 19:00.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Övrig information om processen:
Vår rekryteringsprocess omfattar både intervjuer och tester. Notera gärna också att vi genomför kontroll av straffrättslig historik samt rätten att arbeta i Sverige på samtliga slutkandidater. 
Under början av Augusti har fortfarande många av våra kollegor semestrar, urvalet kommer därför påbörjas först framåt slutet av Augusti. Vi tackar därför för överseende med att det kan komma att ta en tid tills du hör från oss igen. 

Ansvarsområden
I rollen som junior konsultchef kommer du till en början ha en viktig funktion som huvudansvarig för produktionsplanering och administration av våra konsulter, det vill säga utbokning på pass, att ta emot sjukskrivningar m m.  Över tid kommer du även få möjlighet att ta dig an fler delar av konsultchefsrollen och bli involverad allt mer i rekrytering, personalärenden och kunddialog med målet att så småningom kunna kliva in helt och full i konsultchefsrollen med eget personalansvar när öppning finns. Som Junior account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:


Utbokning av konsulter på pass.
Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel sjukskrivningar.
Annonsering, screening och urval.
Administration och dokumentation kring kandidater och konsulter i vårt affärssystem. 
- Kort sagt en mångfacetterad  roll med kund och medarbetare i fokus!


Kvalifikationer
Vi sa att detta var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:


Är van vid att lyckas med det du företar dig. Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. 
 Är strukturerad och noggrann och har vana av administrativa uppgifter i någon form. 
Stimuleras av att arbeta i socialt orienterade sammanhang och miljöer och på sikt vill ta ett större ansvar för personal- och kunddialoger. 
Är flexibel och driven. Vi arbetar i en snabbrörlig värd där förutsättningar och behov snabbt förändras. Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och som stimuleras av att jobba mot mål som ständigt flyttas framåt. 
Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska eftersom vi har löpande behov av att kunna kommunicera med kollegor, kunder och kandidater på båda språken, i tal och skrift. 


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-08-31. Notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Truckförare

Lagerarbetare
Läs mer Jun 20
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker drivna och engagerade personer till Dahls centrallager i Kallhäll. Under dina första 6 månader erbjuder vi en visstidsanställning och därefter en tillsvidareanställning om båda parter är nöjda. 
Lagret har öppet måndag-fredag mellan 06,00-24.00 och arbetstiderna är 08.00-17.00 till en början.

Ansvarsområden
Ditt arbete kommer bestå av truckkörning, registrering och plock av artiklar som sedan ska levereras till kunder runt om i Sverige. Genom detta är du en viktig person i ledet mellan lagret och slutkunden. Under din första tid som nyanställd kommer du att gå igenom en introduktion och på så sätt lära dig verksamheten och verksamhetens kunder. Du kommer att ha en arbetsledare och en konsultchef med dig längs vägen. Tillsammans håller vi individuella avstämningar varannan vecka där vi pratar om hur det går på arbetet, utveckling och arbetsmiljöfrågor. Då relationer är viktiga för oss sitter Randstads konsultchefer på plats i lokalerna där du arbetar.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst behöver du:
-Truckkort A1-A4 och B1-B4
-Ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift
-Ha praktisk erfarenhet av truckkörning.

Vi rekryterar till flera avdelningar på Dahl och på de olika avdelningarna används olika typer av truckar av trucktyp B, såsom motviktstruck (B1), skjutstativtruck (B3) samt höglyftande plocktruck (B4 ).

 Vi ser helst att du utöver truckutbildningen har körvana av en eller flera av dessa truckar då det ingår en provkörning i rekryteringsprocessen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med orderplock.

För denna tjänst är det krav på minst 6 månaders erfarenhet av att ha kört B4.

Som person ser vi gärna att du är flexibel och att du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du ger alltid det lilla extra oavsett arbetsuppgift och trivs med fysiskt arbete. Du kommer att bli en del av ett team men det är viktigt att du klarar av att arbeta självständigt och fokuserat.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2022-08-31 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 
För mer information kontakta: Faruk.sadzak@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Markförvaltare till Järfälla kommun

Markförhandlare
Läs mer Jul 4
Arbetsbeskrivning
Vi kan nu erbjuda en spännande tjänst som markförvaltare på Järfälla Kommun. Tjänsten är uppdelad i två delar; markförvaltning och skötsel av kommunens fastighetsmark.

Fastighetsavdelningen består av ett 50-tal anställda och ansvarar för ca 430 000 m2 lokalytor, skolor förskolor samt äldreboenden varav drygt 100 000 m2 är inhyrda lokaler och lägenheter fördelade på nästan 200 avtal. 

Avdelningen består av 3 enheter, förutom förvaltarenheten så är det också en genomförandeenhet med ansvar för om-och tillbyggnader samt en drift-och säkerhetsenhet. Avdelningen präglas av bra stämning, utveckling med kunden i centrum och medarbetare med hög kompetens. Då vi aktivt arbetat med detta kan vi nu skörda framgångarna med hög medarbetarindex och hög kundnöjdhet.

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb 

Ansvarsområden
I rollen som markförvaltare har du huvudansvar för kommunens arrenden och övriga nyttjanderätter. Du har helhetsansvar för juridik och ekonomi, upprättar du nya avtal och omförhandlar befintliga avtal. Du arbetar tätt tillsammans med exploateringsenheten i kommunen men organisatoriskt tillhör du fastighetsavdelningen. 

Du svarar även frågor som kommer från medborgare gällande arrende och tomträttsavtal. Arbetet innebär mycket kontakt med andra enheter och förvaltningar inom kommunen, medborgare, privata aktörer och myndigheter varför det är viktigt att du är social och kommunikativ. 

I den andra delen av tjänsten är du ansvarig för markskötselavtalet och följer upp ramavtalsentreprenören. 
Det förekommer också utrednings- och utvecklingsarbete på både enheten och avdelningen.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad, lantmäteri, fastighetsförvaltning, fastighetsjuridik alternativt många år inom branschen som motsvarar utbildningen. 
Du har arbetslivserfarenhet från markförvaltning och avtalsförhandling. Rollen kräver också ett intresse för markskötsel.   
För att lyckas i rollen krävs det ansvarstagande, drivkraft, noggrannhet och förmåga till helhetsperspektiv.
Du behöver ha god ekonomisk och juridisk medvetenhet. 
I rollen möter du ofta kommuninvånare, företrädare för näringslivet och kollegor inom staden, därför bör det vara en självklarhet för dig att ge ett vänligt och professionellt bemötande i alla dessa sociala sammanhang.
Körkort B är ett krav.


Erfarenhet
Markförvaltning, markskötsel, avtalsförhandling.

Ansökan
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor om tjänsten kommer att besvaras i augusti.

Om företaget
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 80 000 invånare. Även om storstaden ligger nära- 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C- finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Ansök nu

Ansvarig för in och- uthyrning av lokaler Järfälla Kommun

Hyreskonsulent
Läs mer Jul 1
Arbetsbeskrivning
Järfälla Kommun behöver rekrytera en ansvarig för in och- uthyrning av lokaler. Vi söker nu därför en erfaren in och-uthyrare med gruppledaransvar för ca 5 medarbetare och konsulter till förvaltningsenheten. 

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. 

Fastighetsavdelningen består av ett 50-tal anställda och ansvarar för ca 430 000 m2 lokalytor, skolor förskolor samt äldreboenden varav drygt 100 000 m2 är inhyrda lokaler och lägenheter fördelade på nästan 200 avtal. 

Avdelningen består av 3 enheter, förutom förvaltarenheten så är det också en genomförandeenhet med ansvar för om-och tillbyggnader samt en drift-och säkerhetsenhet. Avdelningen präglas av bra stämning, utveckling med kunden i centrum och medarbetare  med hög kompetens. Då vi aktivt arbetat med detta kan vi nu skörda framgångarna med med hög medarbetarindex och hög kundnöjdhet. 

Ansvarsområden
Tjänsten är uppdelat i två delar; 80 % in-uthyrare och 20 % arbetsledande roll och är underställd chefen för förvaltningsenheten.

Som in-uthyrare blir din roll central, du kommer arbeta främst med enhetschefen, avdelningschefen och fastighetsstrategen. Du är van att jobba med externa hyresvärdar och kommersiella lokaler samt in och- uthyrningsavtal.

Arbetsuppgifter:
 Medverka i omförhandlingar och tvister med andra fastighetsägare.
 Medverka i avtalsfrågor i tidigt skede av samhällsbyggnadsprocessen där kommunen hyr in lokaler från externa fastighetsägare. 
 Stötta och följa upp förvaltarna i förvaltnings- och avtalsfrågor.
 Ansvara för hyreskontakter.
 Ekonomisk uppföljning och ansvar

Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på förvaltningsenheten och internt inom kommunen, samt med entreprenörer och myndigheter. Eftersom arbetet innebär interna och externa kontakter är det viktigt att du är tydlig, både i tal och skrift samt är kommunikativ och har social förmåga.  
 
Vi ser framför oss att du brinner för uppgiften  och stimuleras av att lösa problem och en annan surdeg. Vi ser att du är bra förhandlare och gillar att arbeta mot deadlines. 

Tjänsten är till viss del ny vilket betyder att du har stor möjlighet att påverka tjänsten.

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har akademisk utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom fastighet, juridik eller annat relevant område samt 10 års erfarenhet från liknande roll eller annan erfarenhet/utbildning som vi bedömer som likvärdig. 
  
Vi söker dig som fokuserar på vad som är möjligt att göra, inte vad som inte går. Du är duktig på att hitta lösningar och som ser vilka möjligheter som finns för att göra skillnad för människorna i kommunen.  

För att trivas hos oss ska du vara engagerad, öppen och ha lätt för att samarbeta med andra. Som person är du lugn, stabil, självgående och stresstålig. För att bli framgångsrik i rollen  ser vi att du har förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt samt ha mycket god förmåga att kommunicera med människor på olika nivåer. 

Körkort B är ett krav. 

Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av liknande roll, djup kunskap i hyresjuridik, förståelse för samhällsprocessen.

Ansökan
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor om tjänsten som uppkommer under semesterperioden kommer att besvaras i augusti.

Om företaget
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 82 000 invånare. Även om storstaden ligger nära- 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C- finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Ansök nu