Järfälla: Administratör kontrakt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör kontrakt i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-03 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du en fena på att kunna lära dig nya system? Och är en noggrann och strukturerad person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Nu söker vi en administratör till vår kontraktsavdelning. Läs mer och sök i dag

Din roll

Som administratör på vår kontraktsavdelning blir ditt huvudansvar att formalisera det som inköparen har kommit överens med vår leverantör om i ett inköpskontrakt. Här fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktsadministrationen har en avgörande funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna på deras väg från leverantören, över till lager och slutligen till våra kunder.
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Du ansvarar för kontraktskrivningsprocessens samtliga steg
•    Med utgångspunkt i förhandlingsdokumentationen som våra inköpare tillhandahåller ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för att samla in nödvändiga underlag för att slutföra kontraktet.
•    Du arbetar såväl i interna affärs- respektive kontraktsskrivningssytem samt hanterar olika sammanställningar i excel
•    Hanterar löpande information, både från externa och interna parter

Din profil

•    Du har en avslutad gymnasieutbildning
•    Du är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga.
•    För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem.
•    Du är lösningsorienterad och söker själv aktivt efter information.
•    Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.
•    Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda.
•    Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
•    Har du dessutom goda kunskaper i tyska och/eller engelska. Då är detta rätt tjänst för dig!

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 21 augusti 2022. Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Administrativ assistent.

Verksamhetskoordinator för grupp och servicebostäder enligt LSS

Läs mer Jun 15
Tillsammans, med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad! Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också så?

Inom socialförvaltningen finns verksamhetsområdet LSS vars uppgift är att utföra stöd- och hjälpinsatser till personer med funktionsnedsättningar av olika slag och som fått en beviljad insats enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Inom kommunen finns det sex grupp- och servicebostäder med inriktning LSS där engagerade medarbetare arbetar med att stötta och hjälpa de boende med att skapa en meningsfull och bra tillvaro med ökad livskvalité. I våra verksamheter arbetar bland annat boendestödjare, stödpedagoger, tre stycken enhetschefer och två verksamhetskoordinator. Här möter du ett prestigelöst gäng med högt i tak och ett positivt förhållningssätt!

Nu söker vi vår nästa verksamhetskoordinator som vill vara med på den administrativa resan samt fortsätta vara en viktig byggsten i våra verksamheter!

Vi söker dig som motiveras av variation, fånga upp behov, prioritera och uträtta!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara direkt underställd enhetschef och arbeta i verksamheterna tillsammans med enhetschef och den andra verksamhetskoordinatorn med att koordinera olika områden i verksamheterna. Du kommer att ha ett rörligt och flexibelt arbete där du arbetar mot ett antal verksamheter och agerar spindeln i nätet. Stor del av arbetet är att vara tillgänglig och på plats i verksamheterna i en stödjande roll.

Tjänsten innefattar:
- Arbete med frågor och administration rörande, löner, personal, bemanning, schemaläggning, rutiner, hålla arbetsplatsmöten samt planering i verksamheterna.
- Arbete med administration i verksamheterna rörande t.ex frågor relaterade till fastighet och IT.
- Kvalitetsutvecklande arbete i verksamheterna i form av rutiner, riskanalyser/bedömningar.
- Du fungerar som stöd till medarbetare i verksamheterna gällande de system som används som t.ex Lifecare/IBIC samt finns som stöd i kvalitetssäkrande arbetsuppgifter.
- Du samarbetar med den andra verksamhetskoordinatorn och vår egen kvalitetsenhet i vissa frågor.
- Du agerar även bollplank till enhetschef och är med och synar förbättringspunkter i verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Relevant högskola/universitetsutbildning exempelvis beteendevetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet som enligt arbetsgivaren anser likvärdig.
- Arbetslivserfarenhet av en samordnande/koordinerade tjänst som innefattar bemanning, schemaläggning och planering i verksamheterna.
- Goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning samt LSS.
- Erfarenhet av att vara med i uppstart av ny verksamhet är meriterande.
- Mycket goda datorkunskaper och vana vid att jobba i olika verksamhetssystem.
- Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
- Körkort.

Som person har du ett intresse och öga för att på ett självgående sätt skapa struktur, ordning och reda i ditt arbete och i våra verksamheter. Då tjänsten bjuder på varierade arbetsuppgifter är det också viktigt att du är flexibel och har en analytisk förmåga som hjälper dig både med att syna och fånga upp behov samt göra välgrundade prioriteringar. Vidare kommer du ha en stor kontaktyta och därför krävs en god samarbetsförmåga och att du trivs med att leverera god service i alla lägen. Det är också viktigt att du trivs med datorn och telefon som arbetsverktyg!

Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Urval och intervju sker löpande.Varmt välkommen att ansöka!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Säkerhetskoordinator till SAAB i Järfälla

Läs mer Jun 14
Det här är din möjlighet att bli en del av ett spännande företag som erbjuder stora möjligheter. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team och bidra till den expansiva fas vi står inför!

Tycker du om att ge support och att arbeta i en säkerhetsmedveten miljö?
Då finns ett uppdrag hos oss på Säkerhetsexpeditionen!

Din roll

I rollen som Säkerhetskoordinator kommer du att arbeta med dokumenthantering och säkerhetsadministration på vår Säkerhetsexpedition.

Exempel på arbetsuppgifter är:

* Registrering
* Inventering och Arkivering
* Säkerhetsadministration

Du kommer att arbeta på vår expedition och ge service mot verksamheten. Expeditionen hanterar flertalet arbetsuppgifter kopplat mot Säkerhet i projekten vilket gör att det är en bred roll som är omväxlande och utvecklande. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten på orten men även över andra orter och funktioner inom företaget.

Din profil

För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är serviceminded och strukturerad. Du har förmågan att hantera ett högt tempo och löpande prioritera arbetsuppgifterna. Då vi är en stor organisation och arbetar mot myndigheter är det bra om du har ett juridiskt tänk. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar i olika gruppkonstellationer.

Vi förutsätter att du har ett positivt mind-set och vill vara med oss på vår spännande resa inom utveckling inom säkerhet och digitalisering.

Kvalifikationer

* Minimum gymnasial utbildning, meriterande med Säkerhetsutbildning och/eller kurs i Juridik.
* Behärska svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
* Minst 3-5 års arbetserfarenhet från en koordinerande och administrativ roll.
* God systemvana.



Resor och arbete på annan ort förekommer vilket gör att det är önskvärt med körkort.

Vad du blir en del av

Du kommer att samarbete med kollegor och kunder i en utvecklande miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Tillsammans formar vi vår vardag där du själv utvecklas både som person men även i gruppen. Gruppen består idag av 10-tal säkerhetskoordinatorer som finns över flera orter i Sverige.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Andersson via e-post: karin.andersson@manpower.se.



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower



Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare och administrativ assistent

Läs mer Maj 20
Hej!
Kristian heter jag och driver tillsammans med mina kollegor kedjan Klotterkonsulten AKS & Specialrengöringar Sverige.
Det har blivit dags för en av våra kundtjänstmedarbetare att prova på nya arbetsuppgifter och därför söker jag nu dig som vill bli vår nya spindel i nätet.
Som kundtjänstmedarbetare hos oss så utför du många sysslor, men framför allt så är ditt jobb att ge våra kunder det bästa bemötandet och service man kan tänka sig. Det är varierande arbetsuppgifter och en del av arbetet är också att vara administrativ assistent.
Det har visat sig att vår kundtjänst blir lite av spindeln i nätet i vår kedja, du kommer alltså att arbeta nära våra olika kontor, fast på distans.
Vi tror att arbetet kan utföras både som deltid eller heltid, det kommer kunna påverkas av dig i stor omfattning.
Kundtjänstmedarbetare & administrativ assistent.
När det gäller kundtjänst så innebär rollen att vara första instans när det kommer inkommande samtal och e-post.
Den del som gäller administrativ assistent handlar om olika ekonomifunktioner så som fakturering, kravhantering samt att ordna en rad olika mindre sysslor som krävs för att vår verksamhet så fungera så smidigt som möjligt.
Skicka in din ansökan direkt!
Tycker du att det låter intressant?, skicka mig ett CV med vad du gjort tidigare så tar vi det vidare därifrån. Berätta gärna lite mer om vem du är också med ett personligt brev. Om du har tidigare kunskap från liknande uppgifter så är det naturligtvis meriterande, men jag kommer att se mer på dig som person och vad du vill än tidigare erfarenhet. Vill du växa med oss och få ansvar för en viktig del av vårt kedjebygge så ta chansen att skicka in en ansökan direkt :)!
Jag ser fram emot din ansökan, med vänliga hälsningar Kristian Skibdal
E-post: kristian@klotterkonsulten.se
Ps: Vi vill gärna anställa våra medarbetare eftersom vi vill ha ett långt bra samarbete. Därför undanber jag mig att företag kontaktar oss för att erbjuda sina tjänster
Om Specialrengöringar Sverige & Klotterkonsulten AKS
Företaget grundandes 1999 och idag finns det lokalkontor på 18 platser runt om i Sverige. Tillsammans omsätter vi ca 120 miljoner och vi växer stabilt. Även om vi börjar vara ett stort företag så är vi familjära och alla känner alla, vilket är något vi värdesätter högt.
Naturligtvis är det ordning och reda på arbetsplatsen och vi har kollektivavtal.
Verksamheten består av två varumärken som vi arbetar under, Klotterkonsulten AKS & Specialrengöringar Sverige.
De tjänster vi utför är inom avancerad rengöring, förebyggande skyddsbehandlingar samt analyser av miljöer och återuppbyggnad efter skador.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Administrativ assistent

Läs mer Jun 3
Administrativ assistent sökes till mindre byggbolag som är under expandering.
Arbetsuppgifterna innebär hantering av administrativa sysslor samt dokumentering

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB .

Customer Insights Manager

Marknadsanalytiker
Läs mer Jul 29
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen.

Din roll
Som Customer Insights Manager på Lidl spelar du en viktig roll i hur vi ska arbeta med vår kommersiella strategi. Du ansvarar för att proaktivt komma med insiktsfulla inslag kring allt som rör strategin runt marknad, kampanj, varuförsörjning, inköp och allt däremellan.  
Med den kunskapen du besitter ska du i nära samarbete med vårt moderbolag även bidra till utvecklingen av både internationella och nationella koncept inom Customer Insights.

Andra arbetsuppgifter i rollen:
o    Samarbets- och sparringpartner för företagsledningen för Shopper-relevanta frågeställningar och att implementera temat i landets strategi (t.ex. bestämma profileringskategorier)
o    Etablera kommunikations- och rapporteringsstrukturer och processer i landet (så som sortimentsanalyser, kampanjplanering, Jour Fixe med företagsledning)
o    Bistå inköp, kampanjavdelning, varuförsörjning/spegel, marknadsavdelningen med metodiskt stöd (ledsagare, sparringpartner, utmanare)
o    Analysera marknaden och konkurrenter med hjälp av olika källor/verktyg och presentera potential och förslag på åtgärder
o    Analysera hur vi på Lidl och konkurrenterna upplevs av kund i förhållande till Lidls varumärkesmodell och kriterier för att fastslå utvecklingspotential både vad gäller kategorier och marknadsföring.
o    Koppla externa analyser med interna datakällor för 360-grads-analyser
o    Utforma och genomföra lokala Shopper Insights-projekt i avstämning med Customer Insights Management Internationellt
o    Implementera Customer Insights management knowhow lokalt (utbildningar)
o    Delta i utarbetningen av men även genomförandet av internationella Customer Insights-koncept och -projekt
Din profil
Vi söker dig som drivs av utveckling och försäljning med både strategisk och marknadsnära förståelse. Du trivs bäst med eget ansvar och av att arbeta självständigt. Din superkraft är att vara proaktiv i ditt arbetssätt och samtidigt ha en utmärkt analytisk och kommunikativ förmåga. Du är väl bekant med nyckeltal, olika former av analyser och Shopper Insights och dina bästa vänner är Excel och Power Point.
Utöver dessa egenskaper och kompetenser har du en master examen samt erfarenhet av att jobba med eller inom Customer Insights Management. Meriterande är om du har axlat rollen som Customer Insights Manager inom dagligvaruhandel och/eller retail. Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du också har goda kunskaper i tyska då din närmaste chef pratar flytande engelska och tyska.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brevTjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast,  dock senast den 19 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Servertekniker Infrastructure Management

Servicetekniker, data
Läs mer Aug 8
Nytt
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Kort om rollen

Drivs du av problemlösning och har några års erfarenhet av att arbeta inom IT-drift? Vill du arbeta i en utvecklande roll och bli en del av ett dedikerat team som tillsammans ansvarar för Lidl Sveriges infrastruktur? Då kanske du är vår nya Servertekniker? Ta chansen och skicka in din ansökan idag!

Din roll

Som Servertekniker kommer du ingå i ett team om 7 personer och du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Tillhandahålla och driftsätta den nödvändiga hårdvaruinfrastrukturen.
•    Implementera de fastställda standarderna tillsammans med de internationella områdena.
•    Implementera och kontrollera tekniska specifikationer för att uppfylla dataskyddskraven och garantera den operativa IT-säkerheten.
•    Kvalificerad analys av problem och support (2nd line).
•    Identifiera problem/orsaker och härleda åtgärder och lösningsförsök.
•    Planera och genomföra ändringar och säkerställa patch-hanteringen i det egna ansvarsområdet.
•    Delta i kapacitetsplanering och framtagning av prognoser över framtida resursbehov för de system som du ansvarar för.
•    Ta över regelbundet återkommande administrativa uppgifter, kontrolluppgifter och övriga driftsuppgifter för en störningsfri operativ infrastrukturleverans och kontinuerlig optimering.

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Vidare har du:
•    Några års arbetslivserfarenhet och praktisk erfarenhet av Active Directory, VMWare, DNS, DHCP, Oracle, MS och Netapp.
•    Lätt för att samarbeta med andra människor men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut.
•    En god prioriterings- och initiativförmåga och du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt.
•    Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet och praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Office 365, Cisco-produkter, ServiceNow, ITIL och TCP/IP.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 19 augusti 2022 Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent till Tekniskt Inköp - Team Försäljning

Inköpsassistent
Läs mer Jul 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Gillar du inköp och vill vara med på en spännande tillväxtresa på ett stort internationellt bolag? Läs då gärna mer och ansök! 

Din roll

Som assistent på Tekniskt Inköp, Team Butik, arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Självständigt kontrollera fakturor, följa upp ekonomi och uppdatera information i olika affärssystem.
•    kvalitetskontroller ute i butik och på lager.
•    Ansvara för kontrakts- och posthantering.
•    Vid upphandling bistå avdelningen med administration och dokumentation.
•    Genomföra operativa avropsinköp.
•    Arbeta med olika typer av utvärderingar i Excel. 
•    Samt stötta inköparna i deras. arbete


Din profil

Vi ser att du har: 
•    Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden.
•    Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller tidigare relevant inköpsutbildning.
•    Tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativa arbetsuppgifter och en god servicekänsla.
•    Goda kompetenser inom strukturering, noggrannhet och att du är lösningsorienterad. 
•    Du har god vana i MS Officepaketet, speciellt Excel och PowerPoint. 
•    Du uttrycker dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är mycket meriterande.  


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Hur du söker tjänsten

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 20/7 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist

Löneadministratör
Läs mer Aug 1
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Söker du en givande tjänst där du får vara med i hela löneprocessen? Är du en strukturerad och noggrann person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Då kan tjänsten som lönespecialist vara något för dig. Läs mer och ansök nu!

Din roll

Som lönespecialist har du en viktig roll där du arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid.  Du är delaktig i hela löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter.
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Registrering av lönerelaterade underlag
•    Beräkna och analysera löner
•    Rapportering av arbetsgivaravgifter & pensioner
•    Statistik till SCB och inbetalning till Kronofogdemyndigheten
•    Utbetalning och bokföring av löner för samtliga medarbetare
Du kommer också, tillsammans med övriga lönespecialister, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.

Din profil

Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning och gärna även en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration för minst 500 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis väldigt värdefullt för oss. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön.
Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, stark vilja och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet.
Som person är du lösningsorienterad, noggrann och har en god initiativ- och beslutsförmåga. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service.


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Trainee Inköp - Frukt & Grönt

Inköpare
Läs mer Jul 12
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du nyexaminerad och vill ta dina första steg i arbetslivet eller har du viss erfarenhet av inköp eller supply chain och vill komma in i en traineeroll i ett stort, dynamiskt internationellt företag? Sök då rollen som Trainee till Frukt & Grönt hos oss på Lidl! 

Din roll

Under ett inspirerande och intensivt utbildningsår får du en gedigen inblick i hela vår organisation och vårt arbetssätt. Du kommer bland annat: 
•    Jobba med operativt inköp och lära dig planera och beställa inkommande produkter.
•    Strategiskt planera och genomföra inköp och kampanjer.
•    Vara i kontakt med leverantörer och producenter och utveckla vår affär.
•    Vara kontaktperson för våra centrallager vad gäller reklamationer och klagomål. 
•    Testa att jobba i butik och på lager, detta för att förstå Lidls kärnverksamhet.
•    Få lära känna hela den kommersiella avdelningen på Lidl, där även Inköp ingår.
•    Självständigt driva projekt och utvecklingsarbete inom avdelningen.

Din profil

För att lyckas i rollen som Trainee hos oss på Lidl har du: 
•    En avslutad akademisk utbildning inom exempelvis inköp, logistik, business administration eller marknadsföring. Har du även en agroekonomisk bakgrund är det meriterande. 
•    Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är mycket meriterande, exempelvis från logistik eller supply chain. 
•    God stresshanteringsförmåga och du gillar att jobba i en dynamisk och prestationsbaserad miljö. 
•    Ett flexibelt synssätt på arbete och en god förmåga att prioritera. 
•    Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Mycket meriterande om du kan tyska. Om du inte kan tyska redan kommer du att få lära dig tyska under arbetstid. 

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9/8 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu