Järfälla: Kundservicemedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

Är du serviceminded och vill vara med och bidra till en viktig samhällsfunktion? Vi söker nu en medarbetare som kan hoppa in med kort varsel och täcka upp som vikarie i 6 månader. (Vikariatet kan ev förlängas)

Vår kundtjänst tillhör Region Stockholm och sitter  i Kallhäll. Vi hanterar cirka 5-600 samtal och hanterar även inkommande mejl. 

Arbetsuppgifter

Ärendena i vår kundtjänst handlar om våra olika tjänster, från fastighetsrenhållning till slamtömning. Frågorna kan gälla fakturor, tjänster, priser, order- och reklamationshantering samt ägarbyten. 

Förutom att svara på samtal har du ansvar för att sköta hela kedjan av kundtjänst med registerhållning och abbonentfakturering till våra beställare. 

Din profil

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieutbildning gärna inom ekonomi och har tidigare erfarenhet inom kundservice, administration eller annat serviceinriktat arbete. Ett krav för tjänsten är att du dessutom har en god IT-vana och goda kunskaper i MS Office samt har en vana att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då du kommer att bemöta kunder både över telefon och mail.

Som person är du flexibel, ansvarstagande, strukturerad och engagerad. Du har ett utpräglat servicetänk mot både kollegor och kunder, hög arbetsmoral och lätt till skratt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och kan snabbt anpassa dig efter nya och förändrade förutsättningar. Utöver detta är du en person som kan finna lugnet i en stressad situation och som inte räds för att fråga dina kollegor om hjälp vid utmaningar i arbetet. Du har ett jordnära och prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt. Naturligtvis är du intresserad av miljöfrågor. 

Kollektivavtal finns.

Tjänsten är ett vikariat i 6 månader med start omgående. Chans till förlängning.

Vi kommer gå igenom urvalet löpande from v 33 och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För att ansöka  klickar du på knappen ansök nedan. Skicka din ansökan senast 16 augusti.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare.

Sales coordinator

Läs mer Jul 20
Har du erfarenhet inom kundservice och administration och är ute efter en tjänst där du spelar en nyckelroll i utvecklingen? Gör dig redo för ditt nästa steg i karriären med en spännande tjänst på ASSA ABLOY!


Nu söker ASSA ABLOY Industrial Sverige AB en Sales coordinator till Affärsområde BSI – Business Segment Industrial.
ASSA ABLOY Entrance Systems är en av världens meds mångsidiga leverantörer av automatiska entrélösningar för byggnadens framtida, baksida och insida. Med ett heltäckande synssätt på flödet av människor, varor och fordon skapar vi säkra, praktiska, trygga och tillförlitliga automatiska entrélösningar – med bästa möjliga balans mellan energibesparing, kostnad och kvalitet. Vi är på en resa full av potential och möjligheter En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med förändrar branschen och verksamheten.

Arbetsbeskrivning
Detta är en helt ny tjänst som ger dig möjlighet att forma din egen väg och företagsstrukturen. Du vara med att påverka båda sin egen vardag, avdelningens arbete och vägen till vår framgång – idag och imorgon.
Som sales coordinator arbetar du i navet av organisationen och blir en viktig resurs i kontakten med säljare och samarbetspartners. Du har en administrativ roll och agerar som spindeln i nätet genom att stötta säljledningen med dina idéer och inputs till eventuella förbättringsområden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Supportera säljteamet i arbetet med att vinna affären. Du kommer att
· Skapa kalkyler och offerter i samråd med säljare både för service och nyförsäljning av våra produkter. Vidare kommer du att
· Ta fram underlag för nya serviceavtal samt ansvara för uppdatering av befintliga serviceavtal i vårt affärssystem.
· Deltar även i forecast möten tillsammans med säljarna och säljchefen.
Kvalifikationer och personlighet
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du serviceinriktad och har teknisk förståelse och intresse av försäljning. Du är mål- och resultatinriktad och drivs av att göra affärer. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god administrativ förmåga vilket gör att du levererar resultat med hög kvalitet. Du kommunicerar enkelt, trivs med och har lätt för att samarbete samt skapa och bevara relationer med andra kollegor såväl som kunder. Din servicenivå är hög och du är flexibel vilket gör att du har lätt för att prioritera i det dagliga arbetet.
Vi tror att:
· Du har minst 3 årigt gymnasium eller likvärdig utbildning samt gedigen erfarenhet från liknande eller angränsande position
· Du talar och skrivare flytande svenska och behärskar engelska som är vårt koncernspråk.
· Du har Kunskap inom entreprenadjuridik och att läsa och förstå bygghandlingar är meriterande.

Övrig information
· Start: Enligt överenskommelse
· Omfattning: 100%
· Tjänstgöringsort: Stockholm, Järfälla


Kontakt och ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, 1 augusti. För ytterligare information, välkommen att kontakta Employer branding & Talent acquisition specialist, Naomi Korang, på telefon +46 76 107 51 71 eller mejl Naomi.Korang@assaabloy.com

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till UPS i Järfälla / Customer Service UPS

Läs mer Jul 7
Explore your next opportunity at a Fortune Global 500 organization. Envision innovative possibilities, experience our rewarding culture, and work with talented teams that help you become better every day. We know what it takes to lead UPS into tomorrow—people with a unique combination of skill + passion. If you have the qualities and drive to lead yourself or teams, there are roles ready to cultivate your skills and take you to the next level.


Kundtjänstmedarbetare till UPS i Järfälla
Brinner du för att ge högkvalitativ service och vill vara med på resan och bidra till en kundtjänst i världsklass? Då kan du vara den vi söker!
Vem är du?
Som person är du van att arbeta i ett högt tempo. Du är trygg och empatisk person som tycker om att hjälpa och bemöta kunder. Du sätter dig snabbt in i nya processer och system och är en riktig teamplayer som tycker om "multitasking". Du är lösningsorienterad och har lätt för att knyta kontakter. Som person tar du ägarskap och ser till att ge kunder den allra bästa service.
Vad erbjuder vi?
En möjlighet att utvecklas i ett stort världsomspännande företag.
Friskvårdsbidrag
Kollektivavtal med Unionen
Heltidstjänst



Huvudsakliga ansvarsområden:
Tjänsten som kundtjänstagent går ut på att ge högkvalitativ service till våra kunder. Du får i rollen hantera samtal som gäller allt ifrån paketleveranser, bokningar av paketupphämtning och fakturaförfrågningar, till reklamationer och paketspårning.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundservice eller liknande.
Du har en god kunskap i MS office.
Du är van att arbeta mot uppsatta mål.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Erfarenhet från transportbranchen är meriterande



Upplysningar om tjänsten
Tjänsten är på heltid med 40 timmars arbetsvecka.
Arbetstiderna varierar mellan 08:00 och 19:00, måndag till fredag enligt schema.
Kollektivavtal finns med Unionen.
Start enligt överenskommelse.
Kundtjänst rapporterar till kundtjänst Team Leader



Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret före anställning.
Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
UPS is committed to providing a workplace free of discrimination, harassment, and retaliation.

Ansök nu

Norwegian-speaking customer service to sporting goods retailer

Läs mer Jun 23
Are you fluent in both the Norwegian and English language? Do you consider yourself to be a costumer service agent specialist? We are searching for an Norwegian/English speaking customer service agent who is eager to join a dynamic and modern organisation located in either Stockholm, Oslo, Tampere or Vantaa. 

Job description
? Versatile customer service with a sales mind-set throughout different channels
? Solving customer problems at different stages of the customer journey
? Proactively develop your product knowledge – competent staff is the key to our success
? Teamwork with technical service and logistic teams

Nordic Sports Brands Oy (kuntokauppa.fi, sportsporffsen.se, sportsproffen.no) is a fast-growing e-commerce driven omnichannel sporting goods retailer founded in 2007. The vision is to grow into the best company in the industry in the Nordic countries in terms of customer experience, personnel experience, and profitable growth. The business is run by a dynamic culture that encourages achievement and continuous development as well as a mission – “wellbeing for people”. At the core of the business model are a strong e-commerce expertise and development of the product selection. We are located in the Nordic region with operations in Tampere and Tammisto, Vantaa, Finland and in Stockholm, Sweden.
Nordic Sports Brands Oy is seeking a Norwegian speaking talent to look after our Nordic customers. As a Product Specialist you will initially be responsible for customer assistance through phone, email and chat in the beginning, with the possibility of an in-store environment in the future.
You will be part of our skilled customer service teams already operating in Finland and Sweden. You will provide our customers with efficient and reliable service and be prepared to develop a strong understanding of our products to assist in product selection.  Problem resolution, self-motivation, and a willingness to provide the highest level of customer service while maintaining a professional manner in challenging situations are required for this job. We expect you to have accuracy, enthusiasm for learning and good communication skills. However, the most important thing is a positive problem-solving attitude and a genuine desire to help the customer.

We hope you are the person who has
? At least 1-2 years of experience in customer service
? Ability to work in a team. Success in the fitness trade is common - so the attitude of a team player is mandatory!
? Fluent in Norwegian and English (Finnish and Swedish are also beneficial)
 
You might benefit from
• interest and experience in exercise / sports field
• other language skills, especially other Nordic languages
 
We are offering full-time position and your work hours may be scheduled for evenings and weekends in accordance with the opening hours of our customer service channels. Your work location can be ether in Finland (Tampere or Vantaa), Sweden (Stockholm) or Norway (Oslo).
Tell us about your possibilities in the application!
As part of Nordic Sports Brands-group antidrug policy we will require a negative drug test prior to employment. This small gesture aims to promote staff commitment to work in line with our mission and industry for the “well-being, exercise and health of people”.

Recruiting process
This recruitment process will include interviews with both Barona and Thule. You will also be asked to participate in two work related psychological tests and finally, we will conduct a reference and background check. Interviews will be conducted parallel to the application time and the employment may be assigned before the last application date – so don’t hesitate to apply right away!

Contact
Questions regarding the position can be sent to Elin Nilsson, elin.nilsson@barona.se. Due to GDPR we cannot accept applications through email and direct all applications to the link provided in this ad.  

About Barona
Barona is an international group with offices in 10 countries. In Sweden we have offices in Stockholm, Gothenburg, Malmö, Falun and Strömsund but delivers solutions within skills supply all over the country. We are offering our customers, a visionary and future adapted partnership and our employees exciting opportunities within all aspects of their careers’. Since Barona’s beginning in Finland 1999, our success is built on our principals to be a customer-oriented organisation, who challenges traditional thinking when it comes to range of services and business development. Through our focus on innovation and digitalization we are always at the forefront of modern recruitment.

Ansök nu

Norsktalande kundservice för omgående start

Läs mer Jun 23
Har du ett intresse träning och hälsa? Har du dessutom förmågan att sätta dig in i kundens situation och tycker du om att hjälpa kunder i olika situationer? Får du energi av teamarbete och när ni vinner tillsammans? Är du dessutom flytande i norska och engelska? Om ja, då vill vi gärna höra mer om dig.

Just nu söker vi en norsktalande produktspecialist som vill vara med på en fantastisk resa och förstärka Sportproffsens engagerade Customer Service Team!

Kortfattat om Sportproffsen
Sportproffsen Sverige AB grundades 2020 och är en del av den nordiska Kuntokauppa.fi-koncernen med fokus på e-handel. Moderbolaget Jymir Oy som grundades i Finland 2007 bedriver en flerkanals detaljhandel för sport- och träningsredskap. Koncernen befinner sig i en stark tillväxtfas och anställer idag cirka 100 personer. Visionen är att växa till branschens ledande företag i Norden utifrån kund- och medarbetarupplevelse samt lönsam tillväxt och nu riktas ögonen på Norge. Grunden i vår affärsverksamhet är stark e-handelsexpertis, specialist kompetens samt produktutveckling. Verksamheten präglas av en dynamisk organisationskultur som uppmuntrar till hög arbetsprestationsnivå och kontinuerlig utveckling, samt missionen - ”välmående människor”.

Om rollen
Som produktspecialist inom Customer Service på Sportproffsen skapar du tillsammans med dina kollegor fantastiska kundupplevelser. Du kommer betjäna kunder i butik, via digitala kanaler och per telefon. Dina arbetsuppgifter består av att hjälpa Sportproffsens kunder med produktrådgivning, leveranser och lösa kundernas behov i en positiv arbetsgemenskap.

I kundtjänst tror Sportproffsen på smidiga serviceprocesser och nära samarbete lokalt i Sverige samt med kollegerna i Finland. I din roll kommer du konstant att lära dig om Sportproffsens produkter och att samarbeta med team inom både logistik och service. I den här rollen kan du arbeta antingen från kontoret i Stockholm, Oslo, Tampere eller Vantaa. 

Vem är du?
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom serviceyrken och/eller försäljning. Som person är du flexibel, prestigelös, service- och utvecklingsinriktad. Det är viktigt att du både trivs med att jobba i ett team och har förmågan att ta eget ansvar. Du är flytande i tal och skrift både på svenska och engelska.

Vad erbjuder vi?
Sportproffsen har öppet 7 dagar i veckan och arbetstider varierar mellan 08–19, helger och kväller kommer att inkluderas och OB-tillägg tillämpas. Arbetar man från Stockholm så arbetar men i deras butik i Spånga samt online.

I rollen som Produktspecialist på Sportproffsen erbjuds du en tjänst i ett snabbväxande bolag där du har möjlighet att växa in i rollen och kommer du kommer få en gedigen utbildning till arbetsrollen. 

Du kommer bli anställd av Barona tillkommande förmåner via kollektivavtal. Tjänsten är en heltidstjänst och tillträds enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan starta omgående. Uppdraget löper initialt om 6 månader med goda chanser till förlängning samt övertag till Sportproffsen. 

Rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen innehåller intervjuer med både Barona och Sportproffsen. Du kommer även bli ombedd att genomföra en skriftlig uppgift vars syfte är att bedöma skriftlig- och serviceförmåga, samt en referenscheck.

Sportproffsen vill engagera sina medarbetare att arbeta för främjandet av välmående, motion och hälsa i enlighet med branschen och företagets mission. Sportproffsen är därav en drogfri arbetsplats och vi tillämpar drogtest som en del av vår rekryteringsprocess. Slutkandidaten kommer därav genomföra ett drogtest hos vår samarbetspartner Previa.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson på elin.nilsson@barona.se. Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via telefon eller email utan ansvisar alla ansökningar till den angivna länken i denna annons. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Ragn-Sells Recycling AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Ragn-Sells Recycling AB .

Kundtjänstmedarbetare

Receptionist, telefonist
Läs mer Jun 3
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Är du serviceminded och vill vara med och bidra till en viktig samhällsfunktion? Vi söker nu en medarbetare som kan hoppa in med kort varsel och täcka upp under sommaren.

Vår kundtjänst tillhör Region Stockholm och sitter  i Kallhäll. Vi hanterar cirka 5-600 samtal och hanterar även inkommande mejl. 

Arbetsuppgifter

Ärendena i vår kundtjänst handlar om våra olika tjänster, från fastighetsrenhållning till slamtömning. Frågorna kan gälla fakturor, tjänster, priser, order- och reklamationshantering samt ägarbyten. 

Förutom att svara på samtal har du ansvar för att sköta hela kedjan av kundtjänst med registerhållning och abbonentfakturering till våra beställare. 

Din profil

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieutbildning gärna inom ekonomi och har tidigare erfarenhet inom kundservice, administration eller annat serviceinriktat arbete. Ett krav för tjänsten är att du dessutom har en god IT-vana och goda kunskaper i MS Office samt har en vana att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då du kommer att bemöta kunder både över telefon och mail.

Som person är du flexibel, ansvarstagande, strukturerad och engagerad. Du har ett utpräglat servicetänk mot både kollegor och kunder, hög arbetsmoral och lätt till skratt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och kan snabbt anpassa dig efter nya och förändrade förutsättningar. Utöver detta är du en person som kan finna lugnet i en stressad situation och som inte räds för att fråga dina kollegor om hjälp vid utmaningar i arbetet. Du har ett jordnära och prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt. Naturligtvis är du intresserad av miljöfrågor. 

Kollektivavtal finns.

Tjänsten är ett vikariat under sommaren med start omgående. Chans till förlängning.

Vi kommer gå igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För att ansöka  klickar du på knappen ansök nedan. Skicka din ansökan senast 30 juni. 

 


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2400 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen ca 7,5 miljarder SEK.

Ansök nu

Miljöarbetare till Farligt avfall-sektionen

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Maj 9
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Nu söker vi på Ragn-Sells Farligt Avfall (FA) avdelning i Stockholm efter duktiga CE-chaufförer. Vi erbjuder tillsvidareanställning efter avklarad provanställning.

I arbetet kommer du att sköta insamling samt transport av Farligt avfall (FA) och Farligt gods (FG). 

Arbetstid: Heltid 40 tim/vecka. 

Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Goda möjligheter för kompetensutveckling genom vår egen Akademi.
• Goda möjligheter till personligutveckling med fina karriärmöjligheter inom Ragn-Sells.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att köra flytande FA/FG med tankbil. Ett arbete som naturligtvis ska utföras med god kvalitet och service. I arbetet ingår att hålla fordon och övriga resurser i gott skick och att transporter sker utefter gällande lagar och förordningar.

Din profil

Du som söker tjänsten är van chaufför med CE-behörighet och digitalt förarkort. Ett krav för anställning är ett giltigt yrkeskompetensbevis (YKB) samt giltig ADR certifiering.

För att lyckas med arbetet är det viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande, självgående och har god samarbetsförmåga. Du ska ha viss datorvana och behärska svenska väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Du söker denna tjänst genom knappen Ansök nedan, där du registrerar ditt CV och personliga brev. Då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag rekommenderar vi att du skickar din ansökan så snart som möjligt.


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK.

Ansök nu

E-commerce specialist

Systemsäljare
Läs mer Maj 12
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Till Ragn-Sells Recycling söker vi en E-commerce specialist som ska driva och utveckla våra digitala försäljningskanaler - framförallt handlar det om vår Webshop och Kundportal. Tjänsten är inriktad på den svenska marknaden.

Du rapporterar du till Ragn-Sells Recyclings Försäljningschef men ingår samtidigt i ett koncernnätverk med liknande roller i övriga länder. Tilltänkt placeringsort är Stockholm men det finns även möjlighet att vara placerad på något av våra andra kontor runt om i landet. När du kommit in i rollen ser vi det som naturligt att delvis erbjuda arbete från distans. 

Vi erbjuder dig


• Jobba inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kunniga kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Arbetsuppgifter

Ansvaret är att optimera försäljningen i våra digitala kanaler i form av Webshop och Kundportal. Du ska även arbeta med att öka den interna kunskapen och förståelsen av vikten att utveckla den digitala försäljningen för Ragn-Sells svenska marknad. 

Exempel på arbetsuppgifter:


• Driva & uppdatera business case för att säkerställa optimal effekt av respektive plattform
• Arbeta tillsammans med verksamheten för att uppnå väl fungerande digital försäljning
• Analysera och optimera befintliga digitala plattformar
• Ansvara för prisstrategi och prisoptimering i nätbutiken
• Följa upp digitala leads och arbeta med att öka träffsäkerheten
• Kravställa utveckling mot leverantör och godkänna ny funktionalitet
• Driva interna projekt och kravställa utvecklingsinsatser från externa leverantör

För vem passar den här tjänsten?

Du har eftergymnasial utbildning inom e-commerce, försäljning eller möjligtvis marknadsföring. Du har arbetslivserfarenhet från arbete med försäljning och det är meriterande om du arbetat med försäljning via digitala kanaler/e-handel.  

Det är meriterande med erfarenhet inom Azure devops, Google analytics, Optimizely (episerver) och arbete i CRM-verktyg. 

Som person är du kommunikativ och har en god förmåga att bygga relationer såväl internt som externt. I övrigt är du analytisk, nyfiken, lösningsorienterad och känner ett stort engagemang för att utveckla produkter och din egen specialistkunskap. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Naturligtvis har du ett intresse för miljöfrågor. 

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och kan därmed komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum - 2022-04-25. Vid frågor är det bara att kontakta oss enligt uppgifterna nedan.

Välkommen med din ansökan!


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK.

Ansök nu

Försäljningsansvarig Digitala Kanaler

Systemsäljare
Läs mer Mar 31
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Till Ragn-Sells Recycling söker vi en Försäljningsansvarig projektledare som ska driva och utveckla våra digitala försäljningskanaler - framförallt handlar det om vår Webshop och Kundportal. Tjänsten är inriktad på den svenska marknaden.

Du rapporterar du till Ragn-Sells Recyclings Försäljningschef men ingår samtidigt i ett koncernnätverk med liknande roller i övriga länder. Tilltänkt placeringsort är Stockholm men det finns även möjlighet att vara placerad på något av våra andra kontor runt om i landet. När du kommit in i rollen ser vi det som naturligt att delvis erbjuda arbete från distans. 

Vi erbjuder dig


• Jobba inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kunniga kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Arbetsuppgifter

Ansvaret är att optimera försäljningen i våra digitala kanaler i form av Webshop och Kundportal. Du ska även arbeta med att öka den interna kunskapen och förståelsen av vikten att utveckla den digitala försäljningen för Ragn-Sells svenska marknad. 

Exempel på arbetsuppgifter:


• Driva & uppdatera business case för att säkerställa optimal effekt av respektive plattform
• Arbeta tillsammans med verksamheten för att uppnå väl fungerande digital försäljning
• Analysera och optimera befintliga digitala plattformar
• Ansvara för prisstrategi och prisoptimering i nätbutiken
• Följa upp digitala leads och arbeta med att öka träffsäkerheten
• Kravställa utveckling mot leverantör och godkänna ny funktionalitet
• Driva interna projekt och kravställa utvecklingsinsatser från externa leverantör

För vem passar den här tjänsten?

Du har eftergymnasial utbildning inom försäljning eller möjligtvis marknadsföring. Du har arbetslivserfarenhet från arbete med försäljning och det är meriterande om du arbetat med försäljning via digitala kanaler/e-handel.  

Det är meriterande med erfarenhet inom Azure devops, Google analytics, Optimizely (episerver) och arbete i CRM-verktyg. 

Som person är du kommunikativ och har en god förmåga att bygga relationer såväl internt som externt. I övrigt är du analytisk, nyfiken, lösningsorienterad och känner ett stort engagemang för att utveckla produkter och din egen specialistkunskap. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Naturligtvis har du ett intresse för miljöfrågor. 

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och kan därmed komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum - 2022-04-25. Vid frågor är det bara att kontakta oss enligt uppgifterna nedan.

Välkommen med din ansökan!


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK.

Ansök nu

Transportplanerare till Kallhäll

Transportplanerare
Läs mer Mar 1
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

En av våra transportplanerare i Kallhäll går vidare inom företaget och vi söker en ersättare som har erfarenhet av transportplanering och logistik. Om du är analytisk, strukturerad och trivs i samarbetet med andra samt har ett intresse för miljöfrågor kan det här vara nästa utmaning för dig!



Vi erbjuder dig


• Arbete med logistik inom en av Sveriges viktigaste branscher
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Du planerar den operativa driften av transporterna för uppdrag inom regionen
• Du hanterar och planerar ut arbetsorder på rätt resurs utifrån uppdragets krav
• Du skapar nya synergieffekter då du planerar fordon i en större geografi
• Vid behov gör du översyn och ruttoptimering. Du identifierar och rapporterar reklamationer och avvikelser samt tillser att företagets system för kvalitet, miljö- och arbetsmiljöfrågor följs i samband med transportplaneringen
• Du har daglig kontakt med kunder, chaufförer, sektionschefer, kundtjänstmedarbetare samt övriga kollegor
• Du samordnar och styr underentreprenörer och leverantörer där det förekommer

Din profil

Du har erfarenhet från arbete med logistikstöd och har goda kunskaper om vägförhållanden och geografin i och kring Stockholm. Du har relevant utbildning inom logistik, eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet från återvinningsbranschen och planerande av ADR-transporter.

Som person är du strukturerad, kund- och lösningsorienterad. Du kommunicerar väl och obehindrat på svenska och har lätt för att samarbeta och skapa kontaktytor såväl externt som internt. Du är en person som gillar att med kunskap om medverkar i införande av nya arbetssätt och tekniker. Vidare är du tydlig, flexibel och klarar snabba omställningar med bibehållen kvalitet och engagemang. Naturligtvis har du ett intresse för miljöfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är tillsvidare med provanställning, start omgående. Tjänsten är i Kallhäll, Järfälla. 40 timmar per vecka, dagtid 07.00-16.00.

Ansökan

Vid ansökan registrerar du CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2022-03-31 men då urval sker löpande kan vi komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum. 




Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK.

Ansök nu