Järfälla: Kundservicemedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2020-08-12 // Varaktighet: Heltid

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.


Vi söker en kundservicemedarebetare till vårt glada team om totalt 12 medarbetare som är stationerade i Kallhäll. Du kommer att arbeta inom båda kompetensområdena IFA (icke farlig avfall) och FA/VA (Farligt Avfall/VattenAvlopp).


Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Arbetsuppgifter

I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att hantera och koordinera inkommande kundärenden över telefon och mail. Dina främsta arbetsuppgifter är att ta emot och registrera våra kunders beställningar, att svara på frågor om våra tjänster och att verka för merförsäljning.

Du erbjuds en intressant och utvecklande roll i vår regionala Kundservice. Du kommer att arbeta med många olika kunder, både privatpersoner och företag, och hantera frågor som rör hela vårt tjänsteutbud, vilket gör jobbet varierande och utmanande.

Tjänsten är placerad i Kallhäll och arbetstider är schemalagda vardagar i spannet 07-17.

Vi jobbar för att bygga ett stark lag som stöttar och hjälper varandra vid behov, där alla har en viktig roll och huvudansvar. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla teamet med goda idéer och engagemang.

Din profil

Vi söker dig som är strukturerad och serviceinriktad. Du är en van datoranvändare och trivs med att arbeta över telefon. Du har lätt att lära och att sätta dig in i nya system. Du är självständig och trygg och har ett professionellt och respektfullt förhållningssätt, både gentemot kunder och kollegor. Du gillar att prestera i högt tempo och att hålla många bollar i luften. Det är meriterande om du har erfarenhet från återvinningsbranschen.
Naturligtvis är du intresserad av miljöfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Skicka in?din ansökan genom att klicka på ansök nedan och därefter registrera ditt CV senast den 26 augusti 2020. Vi arbetar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdatum. 

Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig oss via kontaktuppgifterna nedan.

 



Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2300 personer i hela koncernen och 2019 omsatte koncernen över 6 miljarder SEK.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Support Center Representative

Läs mer Mar 26
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Detta är en heltidstjänst (tillsvidareanställning) som behöver tillsättas omgående. Sök därför redan idag.

Om rollen

Till Sandvik Mining and Rock Solutions, en del av Sandvik-koncernen, söker vi nu alltså en Customer Support Center Representative till kundserviceavdelningen i Veddesta. Du kommer främst att jobba med Sandviks norska kunder och hjälpa dem med frågor som rör hela Sandvik Mining and Rock Solutions produktportfölj.

Som Customer Support Center Representative är du ofta kundens första kontaktpunkt – du hanterar ärenden och ger snabb och proffsig service gällande ordrar, produkter och andra frågor kopplade till eftermarknadsaffär. Du driver proaktivt och strukturerat de ärenden som kommer in och säkerställer att deras kunder får rätt återkoppling och att rätt information finns tillgänglig. Kontakten sker vanligtvis via telefon och email, samtidigt som personliga möten också förekommer.

För att stötta och möjliggöra deras säljmål samarbetar du tätt med deras säljteam och du tar gärna själv kontakt med kunder för att skapa fler affärsmöjligheter.

Det är en spännande och varierande miljö där du inte alltid vet vad arbetsdagen har att erbjuda. I denna tjänst kommer du hela tiden lära dig nya saker samtidigt som du har roligt på jobbet i ett sammansvetsat team!

Kvalifikationer & erfarenheter

Följande kompetenser ser vi som lämpliga för tjänsten:

• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du talar och skriver flytande engelska
• Förståelse i norska
• Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har god datorvana

Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):

• Kunskaper i norska eller har arbetat mot den norska marknaden
• Tidigare branscherfarenhet
• Erfarenhet av affärssystem och CRM-systemet Salesforce
• Ett tekniskt intresse och/eller tidigare erfarenhet av teknik

Vem vi tror att du är

För att lyckas som bäst i rollen tror vi att du är en person som har en positiv inställning till förändringar och en god prioriteringsförmåga. Du är såklart serviceminded och bra på att få kunder att känna sig trygga med din support.

Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du förstå norska. Du behöver också kunna svenska och deras koncernspråk engelska.

Du är nyfiken och har ett intresse för teknik och att lära dig nya saker.

Om tjänsten

• Heltid. De första 6 månaderna är du anställd av The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Sandvik (en så kallad Hyr-rekrytering)
• Ort: Veddesta, Stockholm
• Start omgående
• Arbetstider 07:30-16:00. Med möjlighet till viss flexibilitet och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan

Jobba på Sandvik

Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och teknologier för ökad hållbarhet för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning, lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning. Omsättningen 2023 var cirka 66 miljarder SEK och antalet anställda omkring 17 000.

Om arbetskulturen: "På Sandvik är vi övertygade att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook."

Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Sandvik, The Place, Customer Support Center Representative, svenska, norska, engelska, kundservice

Ansök nu

Kundsupport till Stena Recycling

Läs mer Mar 22
Vi söker dig som vill arbeta som kundsupport hos Stena Recycling. Har du erfarenhet av en tidigare roll inom kundtjänst, tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och har lätt för att sätta dig in i nya system? Vad roligt, då har vi jobbet för dig!
 
Ditt uppdrag
I rollen som kundsupport kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att hjälpa och serva företagskunder över telefon och via mejl. Det kan röra sig om ärenden som prisförfrågningar, bokningar i system samt tillsammans med kunden hitta förbättringar i deras avfallshantering och samtidigt hjälpa kunden att bli mer digitaliserade.
 
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av en tidigare roll inom service och kundtjänst. Du har god systemvana och har lätt för att lära dig nya system samt har god vana av Officepaketet. För att lyckas i rollen har du en förmåga att ställa om, upprätthåller alltid en god servicenivå och för ett proaktivt arbetssätt. Vidare är du lösningsorienterad och trivs att arbeta i en föränderlig miljö.
 
Om Stena Recycling
I vår värld är ingenting förbrukat. Vi samlar in allt tänkbart restmaterial som uppstår från både verksamhet och produktion. Materialen förädlas och kan leva vidare som råvaror till nya produkter eller ny energi. På så vis blir återvinning en hållbar affär för ditt företag samtidigt som vi tillsammans hjälps åt att maximera en återanvändning av jordens ändliga resurser.

Med 1 600 medarbetare och närmare 90 anläggningar är vi ett av Sveriges ledande återvinningsföretag. Vår verksamhet, som grundades 1939 av Sten A Olsson, har vuxit till en hantering av 3,4 miljoner ton material årligen. Vi är stolta att vara en del av Stena-sfären och ingår i Stena Metallkoncernen, som bedriver verksamhet på mer än 200 platser i nio länder. Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med verksamhet över hela världen och består av tre helägda moderbolag; Stena AB, Stena Sessan AB och Stena Metall AB.
 
Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader
Tillträde: Omgående
 
Vill du veta mer?
Detta är ett konsultuppdrag på heltid i sex månader med möjlighet till förlängning. Start så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos Stena Recycling på anläggningen i Järfälla.
I konsultvärlden så går det oftast fort så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Josefine Blomkvist på josefine.blomkvist@onepartnergroup.se eller Emelina Sjösten på emelina@sjosten@onepartnergroup.se 
 
När du blir en av oss
Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Kvalitetsutredare - Sommarjobb

Läs mer Mar 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Letar du efter ett spännande sommarjobb? Är du service-minded och tycker om kundkontakt? Har du kanske även ett intresse för mat? Då tror vi att du kommer trivas i rollen som kvalitetsutredare hos oss!

Din roll

Vår kvalitetsavdelning arbetar med kvalitetssäkring av frukt & grönt, leverantörskontroller, sensoriska tester, analyser av livsmedel och near food, produktutveckling, märkningskontroll, kundärenden och hantering av myndighetsärenden. I rollen som kvalitetsutredare ingår att: 
•    Ansvara för att utreda produktrelaterade kundklagomål för våra egna varumärken samt svara på kundförfrågningar om vårt sortiment.
•    Skicka ut kundkompensation.
•    Sammanställa ärendestatistik.
Ï din roll rapporterar du till gruppchef kvalitetsutredning.

Din profil

Vi söker dig som i grunden har en gymnasial utbildning, gärna ett matintresse och:
•    Är service-minded och har ett lösningsorienterat arbetssätt. 
•    Har en vilja att lära, arbetar strukturerat och är ansvarstagande.
•    Är en god kommunikatör och tycker om att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.  
Det är meriterande om du har:
•    Erfarenhet av arbete inom kundservice och/eller livsmedelsindustrin.
•    Arbetat i Salesforce, har en god datorvana och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. 

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
o    Gå in via länken ”Sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 3 april 2024. Tjänsten är ett vikariat med start i maj till och med augusti. 
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Fransktalande Tech Support Specialist

Läs mer Jan 30
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Till vår trevliga kund Aritco Lift AB söker vi nu en fransktalande Tech Support Specialist. I den här spännande rollen kommer du arbeta med teknisk support och hjälpa företagets partners med support och rådgivning inom installation, service och felsökningar av deras hissar.

Ditt huvudområde är den franska marknaden, men då Aritco har partners över hela världen kommer du även att hjälpa och stötta upp i andra länder. Tjänsten innebär därför en del resor för att på plats kunna lösa komplexa problem. Framåt kommer du även att få möjlighet att utbilda och höja Aritcos partners kompetens gällande problemlösning vid hissarna.

På kontoret i Järfälla sitter en sammansvetsad och trygg grupp på fem personer med mycket kunskap och du kommer att kunna få stöttning, vägledning och en bra onboardning. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt.

Arbetsuppgifter

I rollen som Fransktalande Tech Support Specialist kommer du bland annat jobba med:

• First line teknisk support till företagets partners.
• Ta emot inkommande ärenden vi telefon, mejl och på plats.
• Uppdatera stöddokument och rutiner.
• Delta på mässor och events.
• Åka ut till partners och hjälpa till vid svåra kundproblem i Frankrike och runt om i världen.
• Åka ut och utbilda partners lokalt runt om i världen.
• Undersöka och testa reservdelar som kommit i retur.

Kvalifikationer & erfarenhet

För att passa i rollen som Fransktalande Tech Support Specialist ser vi att du har följande bakgrund:

• Relevant utbildning inom området.
• Arbetslivserfarenhet som tekniker, mekaniker, elektriker eller likande.
• Flytande i franska och engelska i både tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
• God IT vana och kunskaper i Officepaketet.
• B-körkort

Vem vi tror att du är

Vi ser att du för denna roll har en bakgrund som tekniker eller mekaniker med goda elkunskaper för att kunna förstå helheten och snabbare komma in i arbetet. Du har förmodligen ett stort tekniskt intresse och en mycket god problemlösningsförmåga. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av service och support och tycker om att göra dina kunder nöjda samt att leverera god kvalitet.

För den här rollen lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en teamspelare som är van att ta eget ansvar och alltid strävar efter att bidra till positiv stämning. Du tycker om att arbeta i stundtals högt tempo i en föränderlig vardag där det krävs god planering, struktur, egna initiativ och en god serviceförmåga.

Om tjänsten

Detta är en rekrytering där vi på The Place har hand om rekryteringsprocessen. Bakgrundskontroll görs på slutkandidat.

Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Arbetstider: 40 h/veckan, 08–17 med möjlighet till flex. Telefonslingan är öppen mån-tor mellan 8-17 och fre mellan 8-16.
Plats: Du utgår från kontoret i Järfälla med möjlighet till att jobba hemifrån någon dag i veckan.

Om Aritco

Aritco är en prisbelönt tillverkare av plattformshissar med en produktion på ca 4.000 hissar om året och levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Aritco har en mycket tydlig affärsfilosofi där grunden utgörs av medarbetarna och viljan av att tillsammans bygga ett Great Place To Work. Visionen är att driva och leda utvecklingen av hissar för att öppna upp möjligheter för människor att göra och uppleva mer, både ifråga om tillgänglighet men också komfort.

De kärnvärden som efterlevs är Pålitlighet, Innovation och Teamwork.

• Pålitlighet - Vi strävar alltid efter att uppfattas som ansvarstagande, pålitliga och trovärdiga.
• Innovation - Vi finner nya och vi förbättrar ständigt våra sätt att utveckla teknologier, produkter, tjänster och arbetssätt.
• Teamwork - Vi samarbetar med hjärta och humanitet och vi välkomnar olikheter och har ett inkluderande förhållningssätt

Läs gärna mer om Aritco på: https://www.aritco.com/sv/

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sökord: Tech Support Specialist, fransktalande , support, service, hissar, Aritco Lift AB, Järfälla The Place

Ansök nu

French-speaking Tech Support Specialist

Läs mer Jan 30
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

For our client, Aritco Lift AB, we are now seeking for a French-speaking Tech Support Specialist. In this exciting position, you will work with technical support, assisting the company´s partners with support and advice in the installation, service, and troubleshooting of their elevators.

Your focus area will be the French market, but as Aritco has partners worldwide, you will also assist and support in other countries. The position involves some travel to resolve complex issues on-site. Additionally, you will have the opportunity to train Aritco´s partners in problem-solving related to elevators.

At the office in Järfälla, you will join a friendly and supportive team of five colleges with extensive knowledge, providing you with support, guidance, and a solid onboarding. You will have various contacts both internally and externally.

Responsibilities

As a French-speaking Tech Support Specialist, your responsibilities will include:

• Providing first-line technical support to the company´s partners.
• Handling incoming cases via phone, e-mail, and on-site.
• Updating support documents and procedures.
• Participating in trade fairs and events.
• Travelling to partners to assist with problem solving within France and around the world.
• Travelling to provide training to partners locally world wide.
• Investigating and testing returned spare parts.

Qualifications & Experience

To fit the role of French-speaking Tech Support Specialist we are looking for someone with the following background:

• Relevant education in the field.
• Work experience as a technician, mechanic, electrician, or similar.
• Fluent in both French and English, both spoken and written.
• Very good knowledge in Swedish, both spoken and written.
• Strong IT skills and knowledge in MS Office.
• Driver´s license.

Who we think you are

For this position, we think that you have a background as a technician or mechanic with good electrical knowledge to understand the overall picture and quickly adapt to the work. You likely have a strong technical interest and excellent problem-solving skills. Furthermore, we would like you to have previous experience in service and support and enjoy making your customers happy and delivering good quality.

For this role, we find your personal qualities important. You are a team player with a good sense of responsibility who always contributes to a positive atmosphere. You enjoy working in a fast-paced and dynamic environment. You have strong skills in planning and organizing and a high service ability.

About the Position

This is a recruitment process handled by The Place. Background checks will be conducted on the final candidate.

Start date: As soon as possible, according to agreement.
Working hours: 40 hours/week, 8-5 with the possibility of flexibility. The phone line is open Mon-Thu between 8-5 and Fri between 8-4.
Location: You will be based at the office with the opportunity to work from home one day a week.

About Aritco

Aritco is an award-winning manufacturer of platform lifts, producing around 4,000 lifts annually and delivering them to both the private and public markets worldwide. Aritco has a clear business philosophy centered around its employees and the desire to build a Great Place To Work together. The vision is to drive and lead the development of lifts to open up opportunities for people to do and experience more, both in terms of accessibility and comfort.

The core values upheld are Reliability, Innovation, and Teamwork.

• Reliability - We always strive to be perceived as responsible, reliable, and credible.
• Innovation - We constantly find new ways and continuously improve our methods of developing technologies, products, services, and work practices.
• Teamwork - We collaborate with heart and humanity, welcoming differences and maintaining an inclusive approach.

Learn more about Aritco at: https://www.aritco.com/sv/

The Place is Sweden´s only Worklife Partner

The Place is your safe point. In this particular recruitment, our competent recruitment consultants manage the process, from interview to employment offer. You will then be employed by the client company. We are proud of our fine collaborations with a large number of interesting and exciting companies - because this means many career opportunities for you!

Keywords: Tech Support Specialist, French-speaking, Elevators, Aritco Lift AB, Järfälla, The Place.

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Ragn-Sells Recycling AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Ragn-Sells Recycling AB .

C-Chaufför till FA (Farligt avfall) i Stockholm

Specialtransportförare
Läs mer Dec 22
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Är du vår nya kollega till FA (Farligt avfall) -verksamhet i Stockholm?

Vi söker nu dig som trivs med ett självständigt ansvarsfullt arbete och vill bli en del av ett företag som bidrar till att samhället hålls rent och välbevarat - vi söker nu en chaufför (miljöarbetare) med start omgående.

Vad vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Anställningsvillkor med marknadsanpassade löner, kollektivavtal, pension, utvecklingsmöjligheter, friskvårdsbidrag osv.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer huvudsakligen att arbeta med hantering och hämtning av avfall, farligt avfall, och styckegods i olika former.

I arbetet ingår att hålla fordon och övriga resurser i gott skick och som miljöföretag är vi måna om en miljövänlig och kostnadseffektiv körning. Det är viktigt att arbetet utförs säkert och håller hög kvalitet och servicenivå.

Vi söker

Dig som innehar C-behörighet. CE-behörighet är meriterande.

Har ett giltigt yrkeskompetensbevis (YKB).

Som har giltig ADR för styckegods.

Dig som innehar Truckkort.

För att lyckas med arbetet är det viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande, självgående och har god samarbetsförmåga. Branscherfarenhet är meriterande men inte ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Tjänsteställe: Stors Stockholm(Kan diskuteras)

Heltid 40tim/vecka, schemalagda arbetstider, 06:30-15:30, måndag-fredag

Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.

Då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag rekommenderar vi att du skickar din ansökan så snart som möjligt!

Sista ansökningsdag är 2024-01-19

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

Ansök nu

HR Specialist

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 20
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.HR Specialist

Har du några års erfarenhet från HR-yrket och är intresserad av en roll där du ges möjlighet att jobba nära affären vet vi att denna tjänst kommer passa dig. Du ingår i ett team tillsammans med fyra HR Business Partners, en arbetsmiljöspecialist och HR-chef. Du rapporterar till HR-chefen i Ragn-Sells Recycling. Som grupp arbetar vi nära varandra och samarbetar i olika projekt och frågor. Vi arbetar även nära HR-kollegorna i vårt andra affärsområde, Treatment & Detox, och vår Utbildningskademi.  

Vad vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med kunniga kollegor
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv

Arbetsuppgifter 

HR arbetar nära verksamheten och ansvarar för chefsstöd och HR-relaterade frågor. Ditt ansvarsområde blir rekrytering och introduktion där du i huvudsak kommer att arbeta med utvecklingsprojekt, utbildning samt att hålla ihop testutvärderingar.  Du förväntas även hantera rekryteringsuppdragen för våra supportfunktioner samt stötta våra HR Business Partners med rekryteringsuppdrag/administration vid behov.

Du kommer också få vara delaktig och lära dig om olika HR-frågor som t. ex. arbetsrätt, rehabilitering, kompensation & förmåner i samarbete med dina HR-kollegor. 

Din bakgrund 

Vi söker dig som har en personalvetarutbildning, eller motsvarande utbildning, och erfarenhet av rekrytering och introduktion.

Du har lätt för att skapa långsiktiga relationer och är intresserad av den operativa verksamheten där du är med och stöttar chefer i deras rekrytering och andra lättare HR-frågor. Du är också engagerad i hur vi ständigt kan förbättra våra processer och rutiner för att bygga ett effektivt arbetssätt. Det är meriterande om du arbetat med att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och/eller introduktionsprocessen samt om du har erfarenhet av mångfaldsarbete.

Du talar och skriver svenska och engelska utan problem, är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. I arbetet är du kommunikativ, affärsmässig och duktig på att hålla god struktur och effektivitet. För oss är det viktigt att den som börjar i vårt team också är en teamplayer som oss.

Då flera av våra arbetsställen nås med bil krävs det att du har tillgång till bil.

Övrigt

Tjänsteställe: Kallhäll, Järfälla (Stockholm)

Heltid: 38,5 tim/vecka. 

Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.

Kontakt och ansökan 

Låter det intressant? Skicka in?din ansökan genom att klicka på ansök nedan och därefter registrera ditt CV senast den 19 juli. Kontakt och intervjuer kommer att ske i augusti.

 

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

Ansök nu

HR Business Partner

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 16
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.
HR Business Partner
Har du några års erfarenhet från HR-yrket och är intresserad av en operativ roll där du ges möjlighet att jobba nära affären vet vi att denna tjänst kommer passa dig. Du ingår i ett team tillsammans med fyra HR Business Partners, en arbetsmiljöspecialist och HR-chef. Du rapporterar till HR-chefen i Ragn-Sells Recycling. Som grupp arbetar vi väldigt nära varandra och samarbetar i olika projekt och frågor. För oss är det viktigt att den som börjar i vårt team också är en teamplayer som oss. Vi arbetar även nära HR-kollegorna i vårt andra affärsområde, Treatment & Detox, och vår Utbildningskademi.  


Vad vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med kunniga kollegor
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv

Arbetsuppgifter 

HR arbetar nära verksamheten och ansvarar för chefsstöd och HR-relaterade frågor. Ditt ansvarsområde blir att ta ett helhetsansvar för alla HR-relaterade frågor inom din tilldelade organisatoriska del i affärsområde Recycling. Inom ditt område ansvarar du för fackliga kontakter och förhandlingar.  Du kommer också ges möjlighet att fördjupa dig i olika HR-frågor som t ex arbetsrätt, rehabilitering, kompensation & förmåner, rekrytering och olika strategiska projekt. 

Din bakgrund 

Vi söker dig som har en personalvetarutbildning, eller motsvarande utbildning, och därefter har arbetat några år i rollen som HR Business Partner eller motsvarande. Du har lätt för att skapa långsiktiga relationer och är intresserad av den operativa verksamheten där du är med och stöttar chefer i deras dagliga frågor. Du är också engagerad i hur vi ständigt kan förbättra våra processer och rutiner för att bygga ett effektivt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från HR-uppdrag inom bolag med en stor andel kollektivanställda. 

Du talar och skriver svenska och engelska utan problem, är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. I arbetet är du kommunikativ, affärsmässig och duktig på att hålla god struktur och effektivitet. 

Då flera av våra arbetsställen nås med bil krävs det att du har tillgång till bil.

Övrigt

Tjänsteställe: Kallhäll, Järfälla (Stockholm)

Heltid: 38,5 tim/vecka. 

Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.

Kontakt och ansökan 

Låter det intressant? Skicka in?din ansökan genom att klicka på ansök nedan och därefter registrera ditt CV senast den 16 juli. Kontakt och intervjuer kommer att ske i augusti.

Vi arbetar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta rollen före sista ansökningsdatum. 


 

 

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

Ansök nu

Miljöarbetare, farligt avfall Kallhäll

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Jun 8
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Nu söker vi på Ragn-Sells Farligt Avfall (FA) avdelning i Stockholm efter duktiga CE-chaufförer. Vi erbjuder tillsvidareanställning efter avklarad provanställning.


I arbetet kommer du att sköta insamling samt transport av Farligt avfall (FA) och Farligt gods (FG). 

Arbetstid: Heltid 40 tim/vecka. 

Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Goda möjligheter för kompetensutveckling genom vår egen Akademi.
• Goda möjligheter till personligutveckling med fina karriärmöjligheter inom Ragn-Sells.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att köra flytande FA/FG med tankbil. Ett arbete som naturligtvis ska utföras med god kvalitet och service. I arbetet ingår att hålla fordon och övriga resurser i gott skick och att transporter sker utefter gällande lagar och förordningar.

Din profil

Du som söker tjänsten är van chaufför med CE-behörighet och digitalt förarkort. Ett krav för anställning är ett giltigt yrkeskompetensbevis (YKB) samt giltig ADR certifiering.

För att lyckas med arbetet är det viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande, självgående och har god samarbetsförmåga. Du ska ha viss datorvana och behärska svenska väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

Ansök nu

Säljstöd

Backofficepersonal
Läs mer Jan 11
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. 


Vi söker nu en kollega som i första hand ska arbeta med administrationen i våra nyckelkundsaffärer. Placeringsort är Kallhäll (Järfälla) där du sitter tillsammans med flera kollegor inom samma roll.

Vad vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med erfarna och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv. Oberoende pensionsrådgivning genom Lifeplan
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Ansvar och arbetsuppgifter

Du kommer arbeta med administration och support, exempelvis genom arbete i sälj- och kompletteringsverktyg, granskning av kundkrav inför nya affärer och att ta fram statistik till kund, Key Account Managers (KAM) eller anbudsprojektledare inför upphandling eller omförhandling.

Det förekommer arbetet i vår Kundportal och bevakning av LOU-upphandlingar. Du blir också ett administrativt stöd i vissa större affärer på uppdrag av KAM-organisationen. Utöver detta ska du säkerställa att regelverk runt prissättning och tjänstestruktur följs. På sikt kommer du få bidra till kompetenssäkring genom skapande av arbetsbeskrivningar för övriga organisationen. I rollen är det viktigt att följa rutiner och processer och samtidigt se möjligheter till förbättringar och effektiviseringar befintliga strukturer.

Kompetenskrav

Du ska ha en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av administration, gärna med inriktning mot försäljning. Du ska ha mycket goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt på Excel.

Tidigare erfarenhet från återvinningsbranschen, analys av resultatkuber samt programmen Microsoft Dynamics AX och BI-portal är meriterande.

Din profil

Som person är du positiv, strukturerad och intresserad av att hjälpa säljarna att vinna affärer och säkerställa god kundnöjdhet. Du har ett starkt driv och är van vid både självständingt arbete och att arbeta som en del av ett team.

Du är noggrann och professionell och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är tålmodig och har en god planeringsförmåga och är en lagspelare som skapar positivt och konstruktivt samarbete, såväl inom teamet som över hela organisationen och med externa kunder. Du hanterar förändring väl, söker utvecklig och är resultat- och målinriktad i ditt arbete. Naturligtvis är du intresserad av hållbarhet och miljö.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss enligt uppgiterna nedan. Välkommen med din ansökan. 


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen ca 7,5 miljarder SEK.

Ansök nu

Kemist till Kallhäll

Kemist
Läs mer Dec 6
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Hantering av Farligt avfall är en spännande verksamhet under ständig utveckling där Ragn-Sells har mycket kunskap och erfarenhet. Till Recycling i Region Stockholm söker vi nu en ny kollega som vill vara med och göra skillnad på riktigt. Placering är i Kallhäll men utgångspunkt kan diskuteras.

Dina arbetsuppgifter

Som kemist hos Ragn-Sells i Stockholm är din primära arbetsuppgift att åka ut till kund och arbeta med klassificering, sortering och emballering av farligt avfall enligt gällande regelverk. Du upprättar dokumentation efter genomförd sortering enligt gällande lagkrav och ser till att god ordning upprätthålls inom vår och kundens FA-hantering tillsammans med dina kollegor.

I rollen ingår även på sikt att genom din kunskap om farligt avfall utgöra ett stöd mot både produktion, administration och vår säljorganisation samt mot extern kund.

Du kommer att arbeta på våra anläggningar såväl som ute hos våra kunder. 
En annan del i arbetet är att bland annat informera om risker, utbilda och skapa avfallsdeklarationer. Även att delta i upphandlingar och kundmöten för att främja en korrekt hantering och säkra rutiner.

Din profil

Du har lägst motsvarande en gymnasial kemiutbildning alternativt allmänna grundkunskaper i kemi som du förvaltat och utvecklat genom olika inriktningar i din yrkeserfarenhet.
Vidare har du en god kemisk allmänkunskap och gärna erfarenhet från avfallsbranschen.

Tjänsten kräver att du innehar B-körkort då mycket arbete sker på plats hos kund.
Som person är du noggrann, ansvarstagande och driven. Du har förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt samt har en bra och god problemlösningsförmåga.
Tjänsten kräver att du är svensk medborgare. 
 
Vidare har du god förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp.
Självklart har du ett stort intresse för miljöfrågor.

Meriterande
- Högskolepoäng eller examen inom kemi är meriterande.
- ADR-kunskap och kunskap om avfallsförordningen och miljöbalken är meriterande.

Övrigt
Anställd som tjänsteman i enlighet med kollektivavtalet.

För att söka tjänsten klickar du på knappen Ansök nedan, där du registrerar ditt CV och personliga brev.
Observera att urval sker löpande varpå vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast, dock senast 2023-01-01. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen ca 7,5 miljarder SEK.

Ansök nu