Järfälla: Administrativ assistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administrativ assistent i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-03 // Varaktighet: Deltid

Administrativ assistent sökes till mindre byggbolag som är under expandering.
Arbetsuppgifterna innebär hantering av administrativa sysslor samt dokumentering

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Administrativ assistent.

Administrativ assistent till Saab

Läs mer Nov 13
Om tjänsten:

Som administrativ assistent på Saab i Järfälla arbetar du i en fartfylld roll där ingen dag är den andra lik. I ditt arbete ingår bland annat mötesbokning, personaladministration, inköp av kontorsmaterial, granskning av reseräkningar och mycket mer. Tillsammans med en annan administrativ assistent bistår du tre sammansvetsade och trevliga avdelningar med hjälp.

Vi söker dig som:

Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll. Som person är du lösningsorienterad, orädd och gillar att jobba med människor. Du har lätt att lära dig nya IT-system samt har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Om Saab:

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

Praktisk information:

Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Kontaktperson: linnea.palsson@xamera.se

Ansök nu

Samordnare hemtjänst,

Läs mer Mar 12
Proffssystern är ett hemtjänstföretag med över 200 anställda som idag är verksam i flera kommuner i norra Stockholms län. Vårt huvudkontor ligger i Järfälla, med underkontor i Akalla, Väsby och Kungsängen.
Vi söker nu en samordnare som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare i hemtjänsten. Det är önskvärt att du har arbetat själv som personal i hemtjänsten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kolleger och verksamhetschef för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du kommer bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och lång sikt. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Vidare har du regelbundna kontakter med ekonomiadministratören när det gäller redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka. Andra förekommande arbetsuppgifter är larmkontroll på trygghetslarm, nyckelutlämning samt ansvar för företagets bilar.


Samordnaren ansvarar för alla moment i hanteringen av Pulsen Combine och Phoniro Care. Fakturering och andra förekommande arbetsuppgifter inom hemtjänstadministration. Inhopp i omsorgsarbetet kan förekomma. Administrativa arbetsuppgifter rörande personlig assistans kan förekomma. Erfarenhet från Pulsen Combine är meriterande. Stor erfarenhet av schemaläggning och bemanning är ett krav. Ordningsam, lyhörd och bra på att samarbeta är viktiga egenskaper för denna tjänst. Erfarenheter av bemanningssystemet MobilOmsorg är önskvärt. Förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt är värdefulla förmågor att besitta. Bra svenska i tal och skrift är ett krav. För att trivas på Proffssystern och med denna tjänst är det också bra att vara flexibel och lösningsfokuserad.

Ansök nu

Administratör Inköp Masterdata - Sommarjobb

Läs mer Mar 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Är du på jakt efter ett givande jobb i sommar? Är du en skicklig och systemvan administratör som har öga för detaljer? Då är det kanske dig vi söker till vårt masterdatateam på Lidl!



Din roll

Som administratör är din främsta uppgift att hantera administrationen av masterdata vilket är den data som utgör grunden för all hantering av våra artiklar och leverantörer. Du ingår i ett team om 13 personer och har även många interna kontaktytor då du samarbetar nära övriga avdelningar hos oss, liksom med andra Lidl-länder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att 
•    Säkerställa att våra affärssystem är uppdaterade och att information som förmedlas internt är korrekt.
•    Sammanställa löpande rapporter och utvärderingar inom inköp, främst i Excel.

Din profil

Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Utöver det har du:
•    Ett väl utvecklat siffersinne och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. 
•    Ett strukturerat, lösningsorienterat och noggrant arbetssätt samt en god prioriteringsförmåga.
•    Lätt för att samarbeta, men tycker även om att arbeta självständigt. 
•    En god kommunikationsförmåga och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. 
Det är meriterande om du har tyskakunskaper.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 

Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 3 april 2024 
Tjänsten är en visstidsanställning under sommaren med start i maj till och med augusti 2024.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Assistent Inköp Non Food - sommarjobb

Läs mer Feb 17
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du på jakt efter ett lärorikt jobb över sommaren och vill få in en fot i dagligvarubranschen? Har du också tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan rollen som assistent till vår non food-avdelning vara något för dig!

Din roll

Varje måndag och torsdag erbjuder vi våra kunder spännande artiklar från olika teman, allt från barntextil och heminredning till köksmaskiner, trädgårdsredskap och teknikprylar. I rollen som assistent stöttar du kollegor med varierande arbetsuppgifter så som:
•    Fysisk hantering av varuprover och organisering av vårt varuprovslager på huvudkontoret med non food-artiklar
•    Uppdatering av nyckeltalsfiler och inköpssystem
•    Förberedelse av produkttexter till exempelvis reklammaterial
•    Korrekturläsning av reklammaterial
•    Assistera våra tre produktmanagers med problemlösning av t.ex. leveransproblem, kvalitets- och faktureringsärenden

Utöver detta arbetar du även med olika typer av utvärderingar och är med och stöttar i projekt.

Din profil

Vi söker dig som 
•    Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
•    Har kunskaper i Officepaketet, framförallt goda kunskaper i Excel
•    Har goda svenskakunskaper i såväl tal som skrift
•    Är analytisk och noggrann samt har en god prioriteringsförmåga
•    Är tydlig och säker i din kommunikation, kan arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta i team
Kunskaper i tyska är mycket meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 

Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 

Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 1 mars 2024.
Tjänsten är ett sommarvikariat från och med 1 juni till och med 18 augusti.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Skoladministratör 50% vikariat, Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg

Läs mer Feb 12
Drottning Blankas Gymnasieskola startade sin verksamhet 1996 och har idag 27 skolor på 23 orter runt om i Sverige. Vi bedriver utbildning inom såväl praktiskt inriktade som teoretiska gymnasieprogram, alla med utrymme för högskolebehörighet. Inom Drottning Blanka värderar vi relationer och det mänskliga mötet högt. Konkret innebär det att alla skolor inom DBGY arbetar aktivt med engagemang på ett personligt, lokalt och globalt plan där såväl ledning som personal och elever involveras. Du kan läsa mer om oss på www.dbgy.se.

Drottning Blankas Gymnasieskola i Jakobsberg startades år 2000 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar. Skolan har cirka 350 elever och 35 medarbetare. Vi söker nu en skoladministratör till vår verksamhet.

Skoladministratör till Drottning Blankas Gymnasieskola i Jakobsberg

Ditt uppdrag

Vi erbjuder nu en tjänst på 50% som skoladministratör på vår skola. Arbetstiderna är fördelade på tre arbetsdagar och du arbetar då 07:00 - ca 14.30.

Som skoladministratör hos oss är du en ambassadör för vår skola och ett av våra ansikten utåt. Dina arbetsuppgifter är varierande och består i huvudsak av att stödja skolledningen och att samarbeta med övrig personal på skolan. Du är även många gånger en första kontakt för vårdnadshavare och externa aktörer som kontaktar eller kommer till skolan. Arbetet är väldigt varierande och ställer höga krav på flexibilitet, förmåga att självständigt prioritera och strukturera arbetet. Arbetsuppgifterna består bland annat i administrativt stöd till skolledningen, vikariehantering, anställningsadministration, systemadministration för personal, elevadministration samt arkivering, beställningar och inköp och arbete med statistik till skolledning och till olika myndigheter. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av schemaläggning i skola24.

Din profil

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter på skola eller i annan kommunal verksamhet. Du har god digital kompetens och lätt för att lära dig nya system. Du är strukturerad, ansvarsfull och noggrann i ditt arbete med en förmåga att se verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv. Du är prestigelös, lösningsorienterad och har en hög grad av servicekänsla och professionellt bemötande. Du trivs med att dagen innehåller omväxlande uppgifter. Det är viktigt för oss att du är självgående och gillar att arbeta i en omväxlande miljö med ungdomar omkring dig.

Vi erbjuder

Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor.

Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Tjänsten är ett vikariat from. 2024-03-04 tom. 2025-06-16 med stor chans till förlängning

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Pia Johansson på mailadress pia.johansson2@dbgy.se

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Mina Bygg AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Mina Bygg AB .

Målare

Målare
Läs mer Maj 20
Målare med särskilda kunskaper av fasadmålning.
Erfarenhet av fasadmålning är nödvändigt, erfarenhet av målning av inneväggar är önskvärt.

Ansök nu

Målare

Målare
Läs mer Jan 2
Arbetsuppgifterna: Spackling, målning, ommålning, finmålning, snickerier. Arbetet både inom och utomhus.

Som person är du självgående och ser alltid kundens behov som en självklar utgångspunkt. Du är social, positiv och uthållig och gör det som krävs för att varje kund ska bli nöjd.


Varierande arbetsplatser inom Stockholms området.

Ansök nu