Järfälla: Ekonomiansvarig sökes till grossistbolag i TUMBA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig sökes till grossistbolag i TUMBA i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-17 // Varaktighet: Heltid

Åt Kund rekryterar vi en ekonomiansvarig enligt nedan kravspecifikation:
Är du intresserad av ett omväxlande jobb med brett redovisningsansvar i ett spännande bolag med en familjär kultur där du får möjlighet att utvecklas i din roll? Letar du efter en arbetsplats där du kan utveckla din kompetens?
Välkommen i så fall att söka tjänsten!
Ditt uppdrag som ekonomiansvarig innebär att du har det övergripande ansvaret att vidareutveckla och fortsätta utforma ekonomifunktionen med allt vad det innebär gällande det operativa men även se över rutiner, processer och även ha det viktiga strategiska tänket.


I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Att vara del av Budget och finansiell planering.
• Rapportering (månads- och kvartalsrapportering).
• Fakturering samt in- och utbetalningar.
• Skattefrågor och bankkontakter.
• Förbereda bokslutsarbete
• Kundreskontra arbete och det löpande arbetet


Krav för tjänsten:
• Akademisk utbildning
• Arbetet med liknande arbetsuppgifter
• Goda datorkunskaper i Word och Excel
• Kunskaper i Visma, Pyramid eller liknande
• Kan arbeta både i grupp och självständigt
• Kan flytande svenska, i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
• Kunskaper från större affärssystem, Pyramid är ett plus.
Idag är ekonomifunktionen outsourcad men man avser ta in ekonomiavdelningen inhouse. Det finns en ekonomiadministratör på plats som jobbar med kundreskontra.
Vem du är:
För att lyckas i rollen som Ekonomiansvarig är du en kreativ och lösningsorienterad person, du ställer dig positiv till förändringar och har ett flexibelt synsätt. Din analytiska förmåga gör att du kan se möjligheter och lösningar och du vågar ifrågasätta för att bidra till effektivare processer och rutiner.
Fokus är på det operativa som du förväntas ansvara för.
Placeringsort: Tumba, Stockholm


Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Natasha Arnborg på:
telefonnummer: 073 244 20 75
e-post: natasha.arnborg@sorosconsulting.se


Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Ekonomichef.

Ekonomichef till Diesel Motor Nordic

Läs mer Sep 17
Diesel Motor Nordic är ett oberoende distributionsföretag med sina rötter i Deutz som grundades i Sverige 1956 samt i Danmark 1965. Sedan 2019 har Diesel Motor Nordic även verksamhet i Finland.

Med vår kunniga personal servar vi allt från OEM-kunder till slutkunder både för nyförsäljning och eftermarknad. För nya maskiner och installationer jobbar våra tekniker i nära samarbete med kunden för en optimal anpassning av nya motorserier med de senaste emissionsnivåerna för en renare och bättre miljö.

2022 omsatte Diesel Motor Nordic-gruppen ca 276 MSEK. Från och med hösten 2023 ingår Diesel Motor Nordic i den internationella koncernen Deutz AG.

Är du redo för nästa steg i din karriär som ekonomichef? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Diesel Motor Nordic söker nu en erfaren ekonomichef som vill vara en nyckelspelare i bolaget.

Om Rollen
I din roll som ekonomichef kommer du att kvalitetssäkra vår redovisning, rapportera i tid, utveckla våra stödprocesser och stödja vårt team och VD i ekonomiska frågor. Du kommer att leda ekonomiarbetet i Sverige, Danmark och Finland och säkerställa att den löpande redovisningen är av högsta kvalitet. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att utveckla och underhålla våra affärssystem och vara en del av vårt ledningsteam.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa månads- och årsbokslut
• Ansvara för den legala redovisningen och följa skattemässiga krav
• Upprätta årsredovisning och hantera kontakter med revisorer
• Uppföljning, analys, budgetering och prognostisering
• Hantera fastighetsfrågor, bilar, försäkringar och fastighetsavtal
• Finansiell, extern och intern rapportering samt presentationer av finansiell information
• Utveckla och effektivisera redovisningsprocesser och system
• Stödja verksamheten och VD i finansiella frågor
• Ansvara för ekonomi- och stödsystem

Vem är du?
Vi ser att du har erfarenhet i en liknande roll, d.v.s. du har arbetat i en bred ekonomichefsroll i en internationell koncern. Du har goda kunskaper inom redovisning och rapportering samt erfarenhet av att upprätta årsredovisning och deklarationer. Vidare har du erfarenhet av budgetering och prognostisering samt ett intresse för system och utveckling av processer och rutiner. Du är flytande i både engelska och svenska och du har en akademisk utbildning inom ekonomi. Det är meriterande med ledarskapserfarenhet men inte ett krav.

Som person är du noggrann och strukturerad, du har en analytisk förmåga och kan växla mellan helikopterperspektiv och detaljfokus. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor där du får vara nära affären. Du är trygg i din roll och har en prestigelös personlighet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Diesel Motor Nordic erbjuder en familjär arbetsmiljö där du kommer att vara en viktig del av vår framgångsrika resa i en internationell koncern. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli vår nya ekonomichef, ser vi fram emot din ansökan. Tillsammans kan vi fortsätta att driva Diesel Motor Nordics mot nya höjder!

Hur gör jag nu?
I denna rekrytering samarbetar Diesel Motor Nordic med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten kontakt ansvariga rekryteringskonsulter Elin Allskog elin.allskog@mpya.se eller Italo Paras på italo.paras@mpya.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

EKONOMICHEF / CONTROLLER

Läs mer Sep 6
Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi en Ekonomichef som ska ansvara för och sätta ramarna för ekonomistyrningen i projektet, ingå i ledningsgruppen och samt rapportera till projektchefen. Vidare ska ekonomichefen rapportera till avdelningscontroller för avdelning norr samt vid tertial rapportera till avdelningschef.  

I din roll som Ekonomichef kommer det dagliga arbetet även omfatta:
- Utveckla och implementera projektstyrningen i projektet samt utveckla projektanpassade processer.
- Kvalitetssäkra leveranser från alla discipliner inom projektet.
- Leda och stötta controllers i respektive entreprenad.
- Säkerställa prognosinmatningar i Mercur.
- Granska fakturaunderlag samt fakturahantering till externa parter.
- Rapportera prognosförändringar, utfall och ekonomiska risker.
- Statusrapportering per månad och tertial. 

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund verkar inom Region Stockholm och har som uppdrag att förbättra framkomligheten för invånarna i Stockholm.

Kvalifikationer
- Minns tio års erfarenhet som projektekonom/projektcontroller för byggprojekt under alla skeden.
- Hanterat aktiveringar enligt K3-modellen i minst ett miljardprojekt.
- Minst fem års erfarenhet som projektledare eller biträdande projektledare.
- Projektcontroller för minst två olika miljardprojekt under senaste 8 åren inom offentlig förvaltning.
- Minst fyra års erfarenhet som projektekonom/controller hos en offentlig beställare inom spårtrafik, samt 4 års erfarenhet av reglering av mängduttag i mark och anläggnings entreprenad.
- Minst fem års erfarenhet av att lägga in prognoser och göra ekonomiuppföljning i ekonomisystemet Agresso.
- Minst fem års erfarenhet av att lägga in prognoser och göra ekonomiuppföljning i ekonomisystemet Mercur.
- Minst tio års erfarenhet av administration av ÄTA-hantering i byggprojekt.
- Civilekonomutbildning med inriktning redovisning.
- Flytande i svenska och engelska i tal och i skrift.

- Övrig utbildning inom:
- AMA
- AB04, ABT06 och ABK09
- Ledarskapsutbildning under de senaste 5 åren.

Meriterande:
- Minst sex års erfarenhet av att arbeta i dokumenthanteringssystem så som projectplace och webbforum.
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med excel.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Ekonomichef är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat, du är även analytisk och noggrann. Vidare så är du engagerad, ansvarstagande och har en hög problemlösningsförmåga.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start snarast möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-10-24 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Lifts All

Läs mer Apr 6
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Lifts All.

Om företaget:

Lifts All är en svensk leverantör av lyftutrustning för produkthantering till industri, lager/logistik och pharma. De säljer även till återförsäljare samt till flygplatser, internationellt. Lyftutrustningen ersätter manuella lyft och möjliggör att företag kan skapa en bättre arbetsmiljö och reducera förslitningsskador. Företaget har en gedigen erfarenhet av pneumatiska lyfthjälpmedel där lösningarna skräddarsys efter kunders behov. Du arbetar tätt med dina kollegor då försäljning, utveckling och produktion sitter under samma tak. Lifts All har kontor, produktion och lager i norra delarna av Stockholm. Företaget står inför en stor expansiv resa och har nyligen öppnat säljkontor i USA. Företagskulturen är familjär och präglas av en stark gemenskap och prestigelöshet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Ekonomichef är du ytterst ansvarig för Lifts All ekonomiska verksamhet, såväl nationellt som internationellt. Företaget består av ungefär 40 medarbetare, och du är verksam inom hela företagsekonomiska flödet. Du arbetar i nära samarbete med en redovisningsekonom och har ett genomgående ansvar för bland annat lönehantering, månadsbokslut, årsredovisning samt upprätta och uppfölja budgetarbete. I ditt dagliga arbete ansvarar du även för att sammanställa rapporter till ledningsgrupp och styrelse, som du genomgående är i nära samarbete med. Du ansvarar även för likviditets- och faktureringsprognoser samt säkerställer rätt priser och avtal vid inköp och försäljningar inom import- och exportaffärer. Du arbetar genomgående i Office-paketet samt affärssystemet Monitor för att administrera dina arbetsuppgifter. Mot bakgrund av kontakt med internationella leverantörer och samarbetspartners förekommer även kommunikation på engelska i ditt arbete.

• Övergripande ansvar för ekonomiavdelningen
• Säkerställa korrekt registrering av samtliga bokföringstransaktioner
• Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut
• Skapande av rapporter och utvärderingar till ledningsgrupper
• Utveckling och förbättring av rutiner och processer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta brett inom företagsekonomiska flöden
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Office-paketet
• Kunskap inom affärssystemet Monitor är meriterande

För att lyckas i rollen bör du trivas med ett stort ansvarstagande och att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har en naturlig trygghet inom det ekonomiska området, där ditt arbete genomsyras av en tydlig struktur och noggrannhet i dina analyser. Din ledarstil kännetecknas av en prestigelös och öppen attityd och du har lätt att engagera och få med dig andra människor för att skapa resultat. Därtill ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du drivs av att leda och motivera andra i ett växande företag med en internationell atmosfär så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Lifts All

Läs mer Mar 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Lifts All.

Om företaget:

Lifts All är en svensk leverantör av lyftutrustning för produkthantering till industri, lager/logistik och pharma. De säljer även till återförsäljare samt till flygplatser, internationellt. Lyftutrustningen ersätter manuella lyft och möjliggör att företag kan skapa en bättre arbetsmiljö och reducera förslitningsskador. Företaget har en gedigen erfarenhet av pneumatiska lyfthjälpmedel där lösningarna skräddarsys efter kunders behov. Du arbetar tätt med dina kollegor då försäljning, utveckling och produktion sitter under samma tak. Lifts All har kontor, produktion och lager i norra delarna av Stockholm. Företaget står inför en stor expansiv resa och har nyligen öppnat säljkontor i USA. Företagskulturen är familjär och präglas av en stark gemenskap och prestigelöshet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Ekonomichef är du ytterst ansvarig för Lifts All ekonomiska verksamhet, såväl nationellt som internationellt. Företaget består av ungefär 40 medarbetare, och du är verksam inom hela företagsekonomiska flödet. Du arbetar i nära samarbete med en redovisningsekonom och har ett genomgående ansvar för bland annat lönehantering, månadsbokslut, årsredovisning samt upprätta och uppfölja budgetarbete. I ditt dagliga arbete ansvarar du även för att sammanställa rapporter till ledningsgrupp och styrelse, som du genomgående är i nära samarbete med. Du ansvarar även för likviditets- och faktureringsprognoser samt säkerställer rätt priser och avtal vid inköp och försäljningar inom import- och exportaffärer. Du arbetar genomgående i Office-paketet samt affärssystemet Monitor för att administrera dina arbetsuppgifter. Mot bakgrund av kontakt med internationella leverantörer och samarbetspartners förekommer även kommunikation på engelska i ditt arbete.

• Övergripande ansvar för ekonomiavdelningen
• Säkerställa korrekt registrering av samtliga bokföringstransaktioner
• Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut
• Skapande av rapporter och utvärderingar till ledningsgrupper
• Utveckling och förbättring av rutiner och processer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta brett inom företagsekonomiska flöden
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Office-paketet
• Kunskap inom affärssystemet Monitor är meriterande

För att lyckas i rollen bör du trivas med ett stort ansvarstagande och att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har en naturlig trygghet inom det ekonomiska området, där ditt arbete genomsyras av en tydlig struktur och noggrannhet i dina analyser. Din ledarstil kännetecknas av en prestigelös och öppen attityd och du har lätt att engagera och få med dig andra människor för att skapa resultat. Därtill ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du drivs av att leda och motivera andra i ett växande företag med en internationell atmosfär så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef till Lifts All

Läs mer Feb 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Lifts All.

Om företaget:

Lifts All är en svensk leverantör av lyftutrustning för produkthantering till industri, lager/logistik och pharma. De säljer även till återförsäljare samt till flygplatser, internationellt. Lyftutrustningen ersätter manuella lyft och möjliggör att företag kan skapa en bättre arbetsmiljö och reducera förslitningsskador. Företaget har en gedigen erfarenhet av pneumatiska lyfthjälpmedel där lösningarna skräddarsys efter kunders behov. Du arbetar tätt med dina kollegor då försäljning, utveckling och produktion sitter under samma tak. Lifts All har kontor, produktion och lager i norra delarna av Stockholm. Företaget står inför en stor expansiv resa och har nyligen öppnat säljkontor i USA. Företagskulturen är familjär och präglas av en stark gemenskap och prestigelöshet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Ekonomichef är du ytterst ansvarig för Lifts All ekonomiska verksamhet, såväl nationellt som internationellt. Företaget består av ungefär 40 medarbetare, och du är verksam inom hela företagsekonomiska flödet. Du arbetar i nära samarbete med en ekonomiassistent och har ett genomgående ansvar för bland annat lönehantering, månadsbokslut, årsredovisning samt upprätta och uppfölja budgetarbete. I ditt dagliga arbete ansvarar du även för att sammanställa rapporter till ledningsgrupp och styrelse, som du genomgående är i nära samarbete med. Du ansvarar även för likviditets- och faktureringsprognoser samt säkerställer rätt priser och avtal vid inköp och försäljningar inom import- och exportaffärer. Du arbetar genomgående i Office-paketet samt affärssystemet Monitor för att administrera dina arbetsuppgifter. Mot bakgrund av kontakt med internationella leverantörer och samarbetspartners förekommer även kommunikation på engelska i ditt arbete.

• Övergripande ansvar för ekonomiavdelningen
• Säkerställa korrekt registrering av samtliga bokföringstransaktioner
• Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut
• Skapande av rapporter och utvärderingar till ledningsgrupper
• Utveckling och förbättring av rutiner och processer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta brett inom företagsekonomiska flöden
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Office-paketet
• Bakgrund inom tillverkande industri alternativt teknisk bransch är meriterande
• Kunskap inom affärssystemet Monitor är meriterande
• Intresse för HR-relaterade frågor är meriterande

För att lyckas i rollen bör du trivas med ett stort ansvarstagande och att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har en naturlig trygghet inom det ekonomiska området, där ditt arbete genomsyras av en tydlig struktur och noggrannhet i dina analyser. Din ledarstil kännetecknas av en prestigelös och öppen attityd och du har lätt att engagera och få med dig andra människor för att skapa resultat. Därtill ser du till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du drivs av att leda och motivera andra i ett växande företag med en internationell atmosfär så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Soros Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Soros Consulting AB .

Entreprenadingenjör

Entreprenadingenjör
Läs mer Nov 22
Letar du efter en spännande roll som Entreprenadingenjör med fokus på markprojekt? Vi söker en målinriktad och kunnig individ åt kund som kan navigera genom flera ansvarsområden inom markentreprenad:
Ansvarsområden:
Upprätta och säkerställa projektdokumentation enligt kontraktskrav och markens specifika behov.
Stöd platschef med kontrollprogram och avvikelsehantering relaterade till markarbeten.
Administrera och ansvara för inköp av markrelaterade material och entreprenadtjänster.
Tidsplanering inklusive resursallokering för markprojektets genomförande.
Kostnadshantering och ekonomistyrning relaterat till markentreprenad och eventuella förändringar.
Kundrelaterade uppgifter såsom avvikelserapportering och dokumentation av markarbeten.

Specialisering och kompetens:
Utbildning och erfarenhet inom markentreprenad eller motsvarande relevant kunskap.
Djupa kunskaper inom entreprenadjuridik och avtal specifikt för markprojekt.
Erfarenhet inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö relaterat till markarbeten.
Teknisk expertis inom markprocesser och markkonstruktioner.
Behärskning av kvalitetsledning, ekonomi och administration inom markprojekt.

Befogenheter och arbetsmiljö:
Följa och tillämpa gällande attestregler och riktlinjer inom markentreprenad.
Planera utbildningsinsatser för kunskapsnivå och specifika arbetsuppgifter inom markprojekt.



Skicka din ansökan redan idag och bli en del av ett erfaret team för högkvalitativa markprojekt!

Ansök nu

IT Rekryterare till snabbväxande bolag

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 16
IT Rekryterare till snabbväxande bolag
Vem letar vi efter?
Vi är på jakt efter den drivna, självgående och motiverade personer som älskar att lära sig nytt och inte stannar upp när motgångar möts. Du är en strukturerad doer som får jobbet gjort oavsett belastning. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och överträffa dig själv. Du älskar att ha kul på jobbet och bidra med energi till dina kollegor.
Du har troligtvis någon form av teknisk bakgrund, kanske kommer från en utvecklarroll och arbetat med IT. Vi tror att du har ett etablerat nätverk. Du strävar efter att utöka ditt nätverk ytterligare och skapa långsiktiga relationer, såväl internt som externt.
Din roll i laget
Som rekryterare kommer du att arbeta nära säljarna som löpande hittar nya uppdragsgivare. Du tar över stafettpinnen efter att säljaren är klar.
Därmed kommer du att ha ett stort eget ansvar. Från att ta kravprofil, ha kontakt med kunden, searcha kandidater till att tillsätta kandidaten. I rollen kommer du att ha stort ansvar och förtroende att hitta rätt medarbetare. Vi som team ska överträffa företagets mål. Din åsikt och idéer kommer alltid att uppmärksammas för att vi ska kunna bli bättre.
Vi tycker om dig som:
- Är självgående
- Kan driva flera parallella processer samtidigt
- Är nyfiken
- Är driven
- Är en peoples person
Vi tycker om dig lite extra som:
- Gillar att överträffa förväntningar
- Som ser lösningar där andra ser hinder
- Som har dokumenterade resultat som rekryterare sedan tidigare
- Vi tror att du har en akademisk utbildning inom IT/HR/Ekonomi.
Detaljer
Ort: Stockholm City
Omfattning: Heltid måndag - fredag 8-17
Lön: Marknadsmässig fast lön och provision
Vilka är vi?
Soros Consulting är ett snabbväxande rekryterings- och bemanningsbolag med säte centralt i Stockholm som just nu befinner sig i en expansiv fas. Vi har alltid sett till att ha mycket uppdrag i pipen och det har lagt grunden för vår snabba tillväxt. Nu letar vi efter ytterligare en skicklig rekryterare som brinner för att tillsätta rätt person på rätt plats.
Vi lyckas nå våra mål tack vare att varje kund är unik, vi har bra teamwork, vi är flexibla och orädda. Vi är ett tajt team som tror på att alltid överträffa uppdragsgivarens förväntan. Häng med på vår resa!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: vanja.soro@sorosconsulting.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Account Manager till snabbväxande bolag

Account manager
Läs mer Mar 16
Vem letar vi efter?
Vi är på jakt efter den drivna, självgående och motiverade personen som älskar att lära sig nytt och inte stannar upp när motgångar möts. Du är en strukturerad doer som får jobbet gjort oavsett belastning. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och överträffa dig själv. Du älskar att ha kul på jobbet och bidra med energi till dina kollegor.

Din roll i laget
Som Account Manager kommer du att arbeta med att hantera inkommande leads och uppsökande försäljning via Linkedin, telefon och mail. Du har ett helhetsansvar för dina egna säljprocesser och du kommer att arbeta med att utveckla långsiktiga relationer. Vi tror på att de bästa relationerna baseras på bra resultat. Därför är vi ute efter en person som vill arbeta mot uppsatta mål, som är självgående, kreativ och långsiktig. I arbetet kommer du att kontakta personalchefer, HR- och bolags ekonomiavdelningar samt VD för att sälja in våra rekryterings- och bemanningstjänster.

Vi söker dig som:
- Har arbetat med rekrytering och bemanning
- Är självgående
- Kan driva flera parallella processer samtidigt
- Är nyfiken
- Är en peoples person

Vi tycker lite extra om dig som:
- Har dokumenterade resultat från liknande arbetsplatser
- Gillar att överträffa förväntningar
- Som ser lösningar där andra ser hinder

Vi erbjuder dig:
- En dynamisk arbetsplats med högt till tak
- Att arbeta nära välrenommerade entreprenörer
- Stora karriärmöjligheter
- Kontor vid Stureplan

Detaljer
Ort: Stockholm City
Omfattning: Heltid måndag - fredag 8-17
Lön: Marknadsmässig fast lön och provision

Vilka är vi?
Soros consulting är ett snabbväxande rekryterings- och bemanningsbolag med säte centralt i Stockholm som just nu befinner sig i en expansiv fas. Vi har alltid sett till att ha mycket uppdrag i pipen och det har lagt grunden för vår snabba tillväxt. Nu letar vi efter ytterligare en skicklig Account Manager som brinner för att tillsätta rätt person på rätt plats.
Vi lyckas nå våra mål tack vare teamwork, flexibilitet och att vi är orädda. Vi är ett tajt team som tror på att alltid överträffa uppdragsgivarens förväntan. Häng med på vår resa!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: vanja.soro@sorosconsulting.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Junior redovisningskonsult till en redovisningsbyrå Sthlm-Norrort

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 16
Soros Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Junior Redovisningskonsult till vår kund, ett bolag i en expansiv fas beläget i Sollentuna. Tjänsten är på heltid med placering på deras kontor.
I rollen som Redovisningskonsult arbetar du brett med redovisning med breda kontaktytor med flertal kunder i olika branscher.
Du får en möjlighet att utvecklas inom redovisning och få vara med på alla steg i en förekommande redovisningsprocess på en byrå. Bolaget har en bra och familjär företagskultur där kollegorna har roligt tillsammans och det erbjuds stora utvecklingsmöjligheter. Ditt intresse och din förmåga för att utvecklas sätter ribban för din utveckling och inget annat!
Arbetsuppgifter
Ansvara för löpande redovisning
Moms- och skattedeklarationer.
Avstämningar och periodiseringar.
Bidra i bokslutsarbetet (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Bidra till att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.


Kvalifikationer
Examen inom redovisning från KY-utbildning, universitet eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av att ha jobbat på redovisningsbyrå är ett krav.
Van vid att jobb med Officepaketet och van att jobba i en digital miljö.
Minst 1 års erfarenhet av att ha jobbat som redovisningskonsult på en byrå.
Systemvana av Fortnox ses som meriterande men är inget krav.


För att trivas i denna roll är det av betydelse att du gillar att jobba med breda arbetsuppgifter och breda kontaktytor.
I arbetet som redovisningskonsult är det viktigt att du trivs i rollen att ha ett ansvar för helheten och vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann, självgående, proaktiv och ansvarstagande.
Urval och intervjuer sker löpande och skyndsamt, så skicka in din ansökan med CV redan idag. Vid frågor vänligen kontakta
vanja.soro@sorosconsulting.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior controller till snabbväxande mjukvaruföretag

Controller
Läs mer Mar 8
Är du i början av din karriär som controller? SE HIT och ta chansen till nästa steg!
Åt kund, ett snabbväxande mjukvaruföretag söker vi en junior controller som vill växa tillsammans med bolaget.
Från dag ett får du vara med på en spännande resa i ett framtidsbolag som expanderar internationellt. Du erbjuds möjlighet att växa in i en controller roll, bl.a. genom learning by doing.
Du är ödmjuk för din kunskap och har en enorm drivkraft att lära dig mer samt utvecklas i din roll som controller. Är du intresserad och vill ha insikt i allt som rör ekonomi så finns det mycket att ta tag i. Utvecklingsmöjligheter hos kunden erbjuds och allt är möjligt men åt vilket håll utvecklingen går kommer även bero på dig. För rätt person kan det bli så att man inom ett par år växer in i en CFO roll. Allt är möjligt!
Du är prestigelös och räds inte för att kavla upp armarna och vara operativ där det behövs, högt som lågt inom ekonomi. En hel del administration kommer också förekomma.
Arbetsuppgifter
· Avtalshantering
· Licenshantering
· Ta fram underlag för fakturering
· Fakturera
· Uppföljning
· Budget och prognos
· Likviditetsprognoser
· Ta fram, analysera samt rapportera relevanta nyckeltal
Du har några års erfarenhet av att ha jobbat som controller och det är meriterande om du har förståelse för hur mjukvarubolag jobbar. Systemvana har du samt så är du en van användare av Excel.
Svenska och engelska talar du obehindrat och du har lätt för att kommunicera ekonomi även för icke ekonomer.
Du kommer vara ett bollplank till bolagets VD och den enda ekonomen på bolaget. Löpande bokföring och redovisning är idag outsourcat till en redovisningsbyrå men i takt med att bolaget växer kommer även ekonomiavdelningen att växa och då finns planer på att ta hem redovisningen.
Du är analytisk och gillar siffror. Vidare är du strukturerad och organiserad med förmågan att växla mellan olika typer av uppgifter och du ser fram emot att anta en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: vanja.soro@sorosconsulting.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen ansök via länken.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Junior controller till snabbväxande mjukvaruföretag

Controller
Läs mer Mar 8
Är du i början av din karriär som controller? SE HIT och ta chansen till nästa steg!
Åt kund, ett snabbväxande mjukvaruföretag söker vi en junior controller som vill växa tillsammans med bolaget.
Från dag ett får du vara med på en spännande resa i ett framtidsbolag som expanderar internationellt. Du erbjuds möjlighet att växa in i en controller roll, bl.a. genom learning by doing.
Du är ödmjuk för din kunskap och har en enorm drivkraft att lära dig mer samt utvecklas i din roll som controller. Är du intresserad och vill ha insikt i allt som rör ekonomi så finns det mycket att ta tag i. Utvecklingsmöjligheter hos kunden erbjuds och allt är möjligt men åt vilket håll utvecklingen går kommer även bero på dig. För rätt person kan det bli så att man inom ett par år växer in i en CFO roll. Allt är möjligt!
Du är prestigelös och räds inte för att kavla upp armarna och vara operativ där det behövs, högt som lågt inom ekonomi. En hel del administration kommer också förekomma.
Arbetsuppgifter
· Avtalshantering
· Licenshantering
· Ta fram underlag för fakturering
· Fakturera
· Uppföljning
· Budget och prognos
· Likviditetsprognoser
· Ta fram, analysera samt rapportera relevanta nyckeltal
Du har några års erfarenhet av att ha jobbat som controller och det är meriterande om du har förståelse för hur mjukvarubolag jobbar. Systemvana har du samt så är du en van användare av Excel.
Svenska och engelska talar du obehindrat och du har lätt för att kommunicera ekonomi även för icke ekonomer.
Du kommer vara ett bollplank till bolagets VD och den enda ekonomen på bolaget. Löpande bokföring och redovisning är idag outsourcat till en redovisningsbyrå men i takt med att bolaget växer kommer även ekonomiavdelningen att växa och då finns planer på att ta hem redovisningen.
Du är analytisk och gillar siffror. Vidare är du strukturerad och organiserad med förmågan att växla mellan olika typer av uppgifter och du ser fram emot att anta en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: vanja.soro@sorosconsulting.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen ansök via länken.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu