Järfälla: Lönechef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönechef i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-21 // Varaktighet: Heltid

Järfälla kommun är en arbetsgivare med ca 4 500 medarbetare inom en rad olika verksamheter. Vi söker nu en driftig och utvecklingsinriktad Lönechef som ska leda kommunens centrala löneprocesser. Den centrala löneenheten tillhör Kommunstyrelseförvaltningens HR-avdelning och har kontor i kommunhuset i Jakobsbergs centrum, nära buss och pendeltåg.

ARBETSUPPGIFTER
Som Lönechef har du det övergripande ansvaret för den centrala löneenhetens processer och system samt säkerställer att kommunens 6500 löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande avtal och lagstiftning.

På löneenheten arbetar idag 8 kompetenta och erfarna Lönekonsulter inom olika specialistområden. Det är ett välfungerande team som tillsammans arbetar aktivt med utveckling, förbättring och digitalisering i syfte att kvalitetssäkra och underlätta lönearbetet och löneprocessen för hela kommunen. Som Lönechef leder du arbetet och enheten framåt, du har helhetssyn och ser till att skapa förutsättningar för dina medarbetare att utföra arbetet på bästa sätt. Du är uppdaterad inom lagar, regler och avtal och ser till att relevanta processer skapas samt att befintliga är uppdaterade och aktuella. Du har kontinuerlig kontakt med chefer internt i kommunen men har också externa kontakter med leverantörer av exempelvis system, pensionslösningar och försäkringar. Löneenheten har dels egna löneuppdrag i kommunen men agerar också som support till lokala löneassistenter och chefer ute i verksamheterna. Enheten ansvarar för kommunens alla personalsystem samt tillhandahåller utbildning i system- och lönehanteringsfrågor. I rollen ingår personal, budget- och verksamhetsansvar samt arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till HR-direktören som du har ett nära samarbete med.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom lön, HR, ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
• tidigare chef- eller ledarerfarenhet
• djupgående kunskap och intresse kring lönefrågor och tillhörande system och processer
• erfarenhet av hela löneprocessen från ax till limpa och vana av både kollektiv- och tjänstemannalöner
• erfarenhet av utveckling och förändringsarbete
• goda IT-kunskaper

Som Lönechef vill vi att du är en samarbetsorienterad och lyhörd person som kan leda, coacha och entusiasmera andra. Du tycker om att hitta smarta lösningar på komplicerade problem och har en förmåga att kommunicera ut din kunskap på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Vi ser gärna att du är en driftig, utvecklingsinriktad och initiativtagande person som trivs att arbeta både operativt och strategiskt. Som chef för enheten har du en förmåga att överblicka helheten och göra avvägningar och prioriteringar som leder arbetet framåt. Att ha ett lösningsfokuserat och serviceinriktat förhållningssätt är värdefullt i denna roll.

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Administrativ chef.

Kundansvarig inom personlig assistans

Läs mer Nov 1
Vi vill bli fler hos oss på Harmoni Omsorg Norden AB och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.


I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, vårdgivare samt fackliga organisationer mfl.




I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:
· Kvalitetsarbetet och dokumentation
· Ekonomi och budget
· Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter
· Arbetsmiljöfrågor




Vi söker dig
· Trivs bra i sociala sammanhang och förmågan att skapa nya relationer.
· Är serviceinriktad
· Är en pedagogisk kommunikatör
· Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en bra samarbetsförmåga
· Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad.
· Har vana av att jobba administrativt i olika program samtidigt.


Du som söker har
Akademisk utbildning om minst 120hp inom Ekonomi, vård, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet
Kunskap inom LSS och administration
Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande
God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, engelska och arabiska
Goda kunskaper i Officepaketet
B-körkort

Det är meriterande om du har
Aktuell erfarenhet av arbete med LSS ärenden
Handläggningsvana samt god administrationsförmåga



Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Arbetstider: Kontorstid, kvälls & helg kan förekomma.
Placering: Barkarbystaden, Järfälla – Stockholm Län
Tillträde: Enligt överenskommelse


Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar, urval sker löpande.
Vi tar emot din ansökan via adam@harmoniomsorg.se

Ansök nu

Administrativ chef MediaMarkt Barkarby

Läs mer Okt 17
Med över 900 varhus över hela Europa är MediaMarkt en av de största aktörerna på hemelektronikmarknaden. I Sverige har vi idag 28 varhus samt en växande E-handel sedan starten 2006. Nu fortsätter vi vår resa med modernisering av befintliga varuhus samt nya varuhus.

Nu söker vi dig som är en naturlig ledare och som gillar varierade arbetsuppgifter. Tjänsten är som Administrativ chef.

Arbetsbeskrivning
Som Administrativ chef på MediaMarkt Barkarby har du det övergripande ansvaret för ekonomi, administration samt fastighets - och säkerhetsfrågor i varuhuset. Du är högsta ansvarig med personalansvar för våra Back-office avdelningar, Kassa, Kundtjänst och logistik, där du leder den dagliga driften. Du sitter med i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar direkt till varuhuschefen. För att lyckas i rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank för de personer som leder avdelningarna i frågor som rör bland annat personal, schema, arbetsprocesser och rutiner. Det dagliga arbetet innebär att du har ett övergripande ansvar för att varuflödet sker enligt företagets processer och drivs effektivt. Du ansvarar även för varuhusets inventering, uppföljning av arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor på arbetsplatsen, uppföljning av budgetering och kostnadsuppföljning. Vidare kommer du arbeta med personaladministration, rekrytera personal, skapa och hantera anställningsavtal, skapa introduktionsprogram för nyanställda, lönekörning samt driva rehabiliteringsutredningar. Du är huvudansvarig för samarbetet med våra fackliga motparter och driver lokalt frågor som rör arbetsrätt och arbetsmiljö med stöd av varuhuschef samt HR-avdelningen. Som person behöver man vara flexibel och öppen för förändringar, då branschen vi verkar i är i ständig förändring och vi behöver löpande anpassa oss för att tillgodose våra kunders och personals förväntningar.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha omfattande arbetslivserfarenhet i en roll med liknande ansvars- och arbetsområden som ovan. Du bör ha en god förmåga att strukturera din verksamhet med vana att implementera rutiner och processer samt följa upp deadlines. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, personal eller motsvarande och har arbetat med ekonomi-, fakturahanterings- och lagerfrågor. Du kanske tidigare har arbetat som Butikschef inom detaljhandeln i en mindre butik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av TimePlan och det är även en tillgång för oss om du har erfarenhet av kollektivavtal inom detaljhandeln, personaladministration samt arbetsmiljölagstiftning. Som person har du en förmåga att engagera och motivera dina medarbetare. Du är van vid att ha många bollar i luften och att arbeta i ett högt tempo. Din prestigelöshet och ditt driv märks tydligt såväl när du kommunicerar som när du arbetar. Du behärskar engelska i tal och skrift och vi tar för givet att du är intresserad av hemelektronik.

Vad kan MediaMarkt erbjuda dig?
Som Administrativ chef hos oss får du en bred och utvecklande roll. Du får anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv. Vi som arbetar på MediaMarkt värnar om mångfalden i vårt bolag och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst.

Är du intresserad?
Tjänsten är på heltid och en vistidsanställning. Tillträde till tjänsten är februari 2023 till och med sista augusti 2024.
För frågor eller funderingar vänligen kontakta Stefan Nyberg, Varuhuschef MediaMarkt Barkarby, nybergs@mediamarkt.se. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-11-30. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Som en del i rekryteringsprocessen kan vi komma att begära utdrag ur polisens belastningsregister.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Nordisk Gruppchef Lön /Payroll Supervisor UPS

Läs mer Okt 13
Är du vår nya gruppchef för löneavdelningen!
UPS söker dig som brinner för att leda samt utveckla nya arbetssätt inom lön. Tjänsten som ansvarig för löneavdelningen på UPS innebär ledarskap, processutveckling med ansvar för kontroll, uppföljning och kvalitétssäkring av löneprocessen som utförs av extern part.
Om tjänsten
Löneavdelningen är en del av UPS ekonomifunktion. Till hands har du fyra erfarna lönespecialister som tillsammans ansvarar för löneprocessen för de fyra Nordiska länderna i totalt 7 olika UPS bolag med över 2000 anställda. Som Payroll Supervisor rapporterar du till CFO Norden & Irland.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Leda, planera, samordna och följa upp löneprocessen inklusive rapportering.
*Driva förändringsarbete genom att förbättra och modernisera löneprocessen.
*Säkerställa att lön samt rapportering är korrekt i enlighet med kollektivavtal, skatteregler samt interna policys.
*Återkommande uppföljningsarbete med vår externa lönebyrå
*Kontaktperson vid frågor och uppföljning gällande lön från diverse stakeholders som ledning, medarbetare samt externa revisorer,
Kvalifikationer:
Utbildning inom HR eller Ekonomi, gärna från universitet el. Högskola eller motsvarande erfarenhet.
Kunskap och erfarenhet av arbete inom lön & ekonomi.
Tidigare erfarenhet av chefsposition eller annan ledarerfarenhet.
God erfarenhet inom lönesystem med möjlighet att bidra med goda IT kunskaper för att effektivisera löneprocessen.
Erfarenhet av HOGIA, LESSOR samt Workday är meriterande.
Mycket goda kunskaper i Excel
Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Kunskap i andra nordiska språk är starkt meriterande.



Vi ser gärna att du är van vid att arbeta under högt tempo samt att du har bra kommunikativ förmåga och är målinriktad med gott tålamod. Du är nyfiken, med en drivkraft att leda och koordinera ditt team, projekt och förbättringsinitiativ samt vidareutveckla lönerelaterade processer i linje med företagets globala och lokala policys. Vi tror att arbetet underlättas om du har tidigare erfarenhet av förbättringsarbete tex byte av lönesystem eller arbete med processutveckling samt erfarenhet av automatisering och digitalisering inom HR/Lön.
Om UPS
UPS, världens största expresstransportföretag, vi bedriver verksamhet i över 220 länder världen över.
Grundat 1907 i Seattle, USA
Har funnits i Sverige sedan 1991, och idag har UPS Sverige ca 1000 anställda
Förmåner; friskvårdsbidrag, rikskortet, kollektivavtalad pension, företagshälsovård
Provanställning i 6 månader tillämpas



Arbetsplatsen är på UPS nordiska huvudkontor i Järfälla. Hybridlösning med viss flexibilitet gällande hemmaarbete är möjlig. Kollektivavtal finns med Unionen.
Då ledningsgruppen är engelsktalande ser vi gärna att din ansökan är skriven på engelska. Vi rekryterar och kallar till intervju löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Nordisk Lönechef /Payroll Supervisor UPS

Läs mer Aug 17
Lönechef för Norden / Payroll Supervisor
UPS söker en driven lönechef som brinner för att leda samt utveckla nya arbetssätt inom vår Nordiska löneavdelning. Tjänsten innebär ledarskap, processutveckling med ansvar för kontroll, uppföljning och kvalitétssäkring av löneprocessen som utförs av extern part.


Om tjänsten
Löneavdelningen är en del av UPS ekonomifunktion och i löneteamet ingår förutom lönechef, fyra erfarna lönespecialister som tillsammans ansvarar för löneprocessen för de fyra Nordiska länderna i totalt 7 olika UPS bolag med över 2000 anställda.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda, planera, samordna och följa upp löneprocessen.
Driva förändringsarbete genom att förbättra och modernisera löneprocessen.
Säkerställa att lön samt rapportering är korrekt i enlighet med kollektivavtal, skatteregler samt interna policys.
Återkommande uppföljningsarbete med vår externa lönebyrå
Kontaktperson vid frågor och uppföljning gällande lön från diverse stakeholders som ledning, medarbetare samt externa revisorer,



Vi ser gärna att du är van vid att arbeta under högt tempo samt att du har bra kommunikativ förmåga och är målinriktad. Du är nyfiken, med en drivkraft att leda och koordinera ditt team, projekt och förbättringsinitiativ samt vidareutveckla lönerelaterade processer i linje med företagets globala och lokala policys.


Kvalifikationer och erfarenheter:
Högre utbildning inom HR eller Ekonomi
Kunskap och erfarenhet av arbete inom lön & ekonomi.
Tidigare erfarenhet av personalansvar.
God erfarenhet inom lönesystem med möjlighet att bidra med goda IT kunskaper för att effektivisera löneprocessen.
Erfarenhet av HOGIA, LESSOR samt Workday är meriterande.
Mycket goda kunskaper i Excel
Du har tidigare dirivt förändringsarbete med gott resultat, tex byte av lönesystem eller jobbat med processutveckling
Erfarenhet av automatisering och digitalisering inom HR och Lön
Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Kunskap i andra nordiska språk är starkt meriterande.

Vad erbjuder vi:
En möjlighet att vara med att bidra och utvecklas i ett världsomspännande bolag.
Förmåner; företagshälsovård, träningsbidrag, rikskortet
Provanställning i 6 månader tillämpas



Arbetsplatsen är på UPS nordiska huvudkontor i Järfälla och arbetstiderna är måndag - fredag 08.00 - 17.00. Kollektivavtal finns med Unionen.
Då ledningsgruppen är engelsktalande ser vi gärna att din ansökan är skriven på engelska. Vi rekryterar och kallar till intervju löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Payroll Supervisor manages the payroll process for his/her assigned employee to ensure accurate payroll processing. He/She organizes workflows, develops procedures, and establishes priorities to meet payroll, contractual, and regulatory deadlines and objectives. This position requires working knowledge of labor contracts and state laws pertaining to payroll throughout the UPS network. The Payroll Supervisor supervises administrative assistants and also support the completion of statutory filings

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Järfälla kommun

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Järfälla kommun .

Ty; Idh; SO

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Mar 26
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker förmodligen två lärare för att fylla behov i Idh; SO; Ty; Sp.
Mentorskap ingår.

KVALIFIKATIONER
Behörighet med goda rekommendationer.

Ansök nu

Spanska + ev. annat ämne

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Mar 18
På Barn- och ungdomsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar idag ca 2 500 medarbetare i någon av våra 22 skolor, 39 förskolor och på central förvaltning. Vår verksamhet genomsyras av våra ledord professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi vår verksamhet framåt. Vi har en respekt och en förståelse kollegor emellan, där vi strävar efter att göra varandra bättre. För när vi har en vilja att gemensamt utvecklas och ständigt förbättras – så för vi Järfälla framåt.

Björkebyskolan är en 7-9 skola med ca 550 elever. Skolan har hög måluppfyllelse och ett gott samarbete i kollegiet. Vi förutsätter att du är öppen, samarbetsvillig och har förmågan att se hela skolans uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
Undervisning i spanska och eventuellt annat ämne. Mentor.

KVALIFIKATIONER
Utbildad lärare.

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Biståndshandläggare till LSS enhet

Socionom
Läs mer Mar 21
Tillsammans! Med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad- så tänker vi på Myndighet funktionsnedsättning i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna?

Vi är Myndighet funktionsnedsättning! Vi vill ge dig en inblick i hur det är att arbeta hos oss. Vi är uppdelade i tre enheter: Biståndsenheten LSS vuxen och assistans, Biståndsenheten LSS barn och unga samt Biståndsenheten SOL. Våra handläggare jobbar i team som fokuserar på olika specialistområden inom LSS och SOL, baserade på funktionsnedsättning, ålder och lagar. Förutom teamen har vi också ledare i form av en områdeschef, tre enhetschefer, tre platssamordnare och två handläggare för bostadsanpassningsbidrag samt två mentorer.
Just nu letar vi efter två nya kollegor som vill ansluta till vårt team som handläggare inom LSS. Vi söker dig som trivs med att utreda ansökan, exempelvis ledsagarservice, korttidsboende, daglig verksamhet och personlig assistans. Vi ser fram emot att ha dig med på vår arbetsplats som genomsyras av ständig utveckling, rättssäkerhet och en stark sammanhållning. För oss är det avgörande att du delar vår strävan efter utveckling, bidrar med din unika personlighet och erfarenhet, samt har förmågan att ta eget ansvar och finna glädje åt att stötta dina kollegor. Vi välkomnar dig till vårt team!


ARBETSUPPGIFTER
Handläggare med inriktning personlig assistans
Vi är på jakt efter en riktig stjärna som är intresserad av den spännande utredningslabyrinten av personlig assistans. Som en av våra handläggare kommer du att vara hjärnan bakom att säkerställa att den enskilde får den hjälp den behöver. Vi förväntar oss att du dyker in i utredningar, bedömningar och beslut med en passion för att göra skillnad i människors liv. Varje dag kommer du att vara på frontlinjen, navigera genom Socialtjänstlagen (SoL) och Lag för stöd till vissa funktionshindrade (LSS) för att försäkra dig om att rätt insatser blir tillgängliga för dem som behöver det mest. Att vara en del av vårt team kräver inte bara skicklighet i att hantera pappersarbete, utan också en förmåga att bygga starka relationer både internt och externt. Vi värdesätter en positiv attityd och en förmåga att anpassa sig till förändringar med lätthet. Vi är ett gäng som tycker om att ha kul på jobbet och är alltid på jakt efter möjligheter att växa och förbättra oss själva. Om du är redo för en utmaning och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik, då är du den vi letar efter. Kom och bli en del av vår dynamiska grupp!
Biståndshandläggare
Som handläggare på Biståndsenheten LSS är du inte bara en superhjälte, du är en del av gänget! Tillsammans med ditt dreamteam av kollegor kommer du att navigera genom det spännande labyrinten av utredningar, bedömningar och beslut enligt LSS, SoL och till och med Lagen om riksfärdtjänst. I ditt dagliga äventyr kommer du att samarbeta med alla från den enskilde och deras anhöriga till andra i form av kollegor, utförare och andra professionella, både internt och externt. Du kommer att ha chansen att påverka och bidra till verksamhetens utveckling. Du är som en kameleont, smidigt anpassar du dig till alla situationer och jobbar hand i hand med dina kollegor. Med en arbetsledning som är så närvarande och ett administrativt och juridiskt stöd som får dig att känna sig trygg, kommer du att vara redo för alla utmaningar som kommer din väg!

Det vi erbjuder dig är:
• Roliga och stimulerande arbetsuppgifter
• En genomtänkt introduktion med nära mentorsstöd
• Regelbunden process- och juridiskhandledning
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet att arbeta hemifrån till viss del
• Möjlighet att byta ut semesterersättning till extra semesterdagar
• Årsarbetstid
• Förkortad arbetstid, dag före röd dag och lediga klämdagar
• Nära till pendeltåg och buss
• Förmånsportal med olika förmåner

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan erbjuda oss ett tydligt brukarperspektiv, delar synsättet att vi är till för kommunens medborgare samt har förståelse om hur en politiskstyrd organisation fungerar. Har du erfarenhet av att arbeta utifrån SoL och LSS är det toppen!

Rent formellt vill vi att du som söker till oss har socionomexamen eller en likvärdig högskoleutbildning. Eftersom enheten arbetar med IBIC som utredningsmetod är det meriterande i fall du har erfarenhet av att jobba med det. Rollen som handläggare ställer krav på att du är strukturerad, flexibel och självgående. Du har god samarbetsförmåga samt personlig mognad. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare i arbetat i verksamhetssystemet Lifecare men det är inget krav då våra hjälpsamma kollegor lär dig. Vi lovar inte himmeln utan moln men ofta skiner solen!

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för kandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller. Vi kontrollerar även medborgarskap, uppehålls-och arbetstillstånd, betygsunderlag och referens.
Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Kan du det finska språket har vi det som merit, då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Läs mer: Jobba i Järfälla

Ansök nu

Gruppledare Familjestödsenheten

Socionom
Läs mer Mar 20
Tillsammans! Med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla!

Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg (IFO). Inom IFO har vi en stor öppen vård som består av Preventionsenheten, Vuxenstödsenheten, Ungdomsstödsenheten och Familjestödsenheten. Tillsammans arbetar vi för att skapa individuella lösningar i förändringsarbetet, utifrån individernas/familjernas förutsättningar och behov.
Familjestödsenheten består idag av en enhetschef, tre gruppledare samt 22 medarbetare fördelat på fyra team; familjebehandlarteam, familjepedagogsteam, nätverksteam och relationsvåldsteam.

Vår arbetsplats beskrivs av våra medarbetare som; Inkluderande med hög kompetens, flexibel och omväxlande. Tillgängligt stöd av kollegor såväl som ledning. Det finns mycket arbetsglädje.

Vi utökar nu med ytterligare en gruppledare till vårt familjebehandlarteam och nätverksteam!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som gruppledare hos oss arbetar du nära enhetschef och de andra gruppledarna, för att stötta medarbetarna och utveckla arbetet på enheten. I rollen som gruppledare ingår du i enhetens ledningsgrupp med fokus på bl.a. utveckling, uppföljning och utvärdering av verksamheten. Du samverkar med interna och externa samarbetspartners. Du har ledningsansvar genom att leda och fördela det dagliga arbetet, ge individuellt stöd och handledning/konsultation samt ha kontinuerliga arbetsmiljöavstämningar.

Inom Järfällas öppenvård använder vi Feedback Informed Treatment. Ett arbetssätt som hjälper oss att stärka den enskildes engagemang och inflytande över sin process och som kan leda oss till att arbeta på rätt sätt med rätt klienter samt ge oss möjlighet att ständigt utvecklas. Som ledning är det av vikt att vi har kunskap om arbetssättet för att kunna stötta och följa upp individuellt.

På familjestödsenheten strävar vi mot ett feedback klimat för att lära och utvecklas tillsammans.

Vi har extern handledning, kontinuerligt kompetensutveckling, metodträning, nära ledningsstöd och lägger stor vikt på god och hållbar arbetsmiljö!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, med spetskompetens i familjebehandling och nätverksarbete. Du har ett starkt intresse för inspirera och utveckla verksamheter samt erfarenhet av att samarbeta internt och externt. Som ledare är du rak och tydlig men också lyhörd och bjuder in till dialog för att skapa delaktighet samt bidrar till ett gott arbetsklimat. Vidare tror vi att du är en trygg person som har en hög grad av flexibilitet och god förmåga till egen reflektion. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en person som kan ta ett helhetsperspektiv utifrån ledning och samtidigt vara ett nära stöd för medarbetarna.


Det är meriterande om du har:
• Arbetslivserfarenhet från liknande tjänst
• Erfarenhet/utbildning av FIT (Feedback Informed Treatment)
• Arbetat inom kommunal verksamhet
• Ledarskapsutbildning
• Erfarenhet av att arbeta med journalföring i Lifecare och andra verksamhetssystem

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde ses kunskaper i finska språket som meriterande och även andra språk.

Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundkontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller
Vi kontrollerar även medborgarskap och arbetstillstånd.

Löpande intervjuer och tillsättning av tjänst innan ansökningstiden gått ut kan komma att ske.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Vikarierande enhetschef till Preventionsenheten

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Mar 25
Tillsammans! Med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad- så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Och det är jättebra om du också tänker så.

Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och funktionshinder samt vård och omsorg. Inom individ-och familjeomsorgen (IFO) är vi tillsammans 260 medarbetare som arbetar med kommuninvånaren i fokus och vi vill erbjuda en socialtjänst med god kvalité.

Preventionsenheten är magisk. Magisk för att vi är ett galet bra gäng, men också för att våra insatser inte alltid syns på en gång. De framträder liksom allt eftersom. Som en sån där magisk penna med osynligt bläck, där texten liksom dyker upp vid kontakt med UV-ljus. Så kan det vara med prevention. Vi vet med hjälp av forskning och analys vad vi ska göra och hur vi ska göra det- men det är först i ljuset av samhället, framtiden (eller statistik på insatser) som vi ser resultatet.

Har du koll på den preventiva paradoxen, eller på preventionspyramiden? Det har vi. Och vi gör ett bra jobb med preventiva insatser som föräldraskapsstöd, familjerådgivning, fältarbete och samordning av ANTDS-frågor, VINR och HRVF. Många knepiga förkortningar där, men de har vi koll på. Har du?


ARBETSUPPGIFTER
Har du testat att lista arbetsuppgifterna för en chef någon gång? Nej, precis. För det blir en spretig lista. Ofta burkar man istället säga att du har budget, verksamhet, arbetsmiljö-och personalansvar. Och det kommer du att ha.
Du leder också enhetens operativa ledningsgrupp där du ansvarar och driver enhetens utvecklingsarbete. Och under våren kommer enheten fortsätta utveckla och implantera arbetet med Tidigt stöd- SSPF (samverkan skola, socialtjänst, fritid och polis) och SST-(skolsociala team). En stor del av det arbetet sker i nära samverkan med andra förvaltningar. (Några till förkortningar där, men det hör till i preventionens magiska värld)

Självklart jobbar du också tillsammans med andra. Du ingår i öppenvårdens ledningsgrupp (förutom preventionsenheten finns tre enheter till) och du är med i avdelningschefens verksamhetsutvecklingsmöten tillsammans med övriga chefer inom IFO.

Du kommer att ansvara för att tillsammans med övriga chefer och medarbetare utveckla och förbättra arbetet enligt socialnämndens mål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och driva verksamheten framåt, du gillar att tänka nytt och är bra på att implementera och förvalta förändringar. Du förstår att förändringar tar tid och du har tålamodet att fullfölja och följa upp förändringarna. Lättare sagt än gjort ibland

Rent formellt är du socionom och du har ledarerfarenhet inom socialtjänsten. För att kunna leda preventionsenheten behöver du ha rejält med kunskap och erfarenhet av förebyggande och främjande arbete. Vi skojar inte, detta är komplexa saker och en komplex enhet med många olika funktioner och du behöver kunna hantera det.
Du har koll på forskningen inom området och du förstår hur vi arbetar utifrån risk-och skyddsfaktorer samt de olika preventionsnivåerna.

Du är rak och tydlig i ditt ledarskap och planerar ditt arbete på ett sätt som skapar trygghet och förutsägbarhet hos medarbetarna. Vidare är du en samarbetare ut i fingerspetsarna och du anpassar din kommunikation utifrån situation. Du är nyfiken på andra och tycker om att ingå i eller leda projekt.

Sist men absolut inte minst någonstans- du har stor egen insikt i vikten av preventivt arbete och ett eget driv i det. Och- du kan sprida den magin till andra. Kom till oss och preventionens magiska värld, vi är ganska säkra på att du inte kommer att ånga dig.

Ps. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt!

Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller

Eftersom Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde är finka språket meriterande.

Urval och intervjuer sker löpande under processens gång. Tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Provanställning kan förekomma. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Arbetsmarknadskonsult

Servicehandläggare
Läs mer Mar 18
Kompetensförvaltnigen i Järfälla kommun ansvarar för områdena gymnasieskola, vuxenutbildning och arbetsmarknad samt KomTek. Förvaltningen leds av en utbildnings- och arbetsmarknadsdirektör. Arbetsmarknadsenheten arbetar med matchning, arbetsprövning och sysselsättning för unga och vuxna med syfte att öka
deras förutsättningar att komma till arbete eller studier som innebär självförsörjning. Vi vill stärka människor som står långt från arbetsmarknaden att, utifrån sina egna förutsättningar, komma in på arbetsmarknaden. Enheten är en plats för
möjligheter som bygger på mångfald, där alla har betydelse. Nyckelordet för vår verksamhet är samarbete och att se individen. Vår personal och våra samarbetspartners ger oss möjligheter att göra skillnad för våra invånare.
Enheten samordnar även kommunens sommarjobb för ungdomar, och driver verksamheter så som Sportoteket i Järfälla och tjänsten Återbruka.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med individer som behöver samordnade insatser för att komma vidare mot arbete eller studier. Insatser som idag erbjuds är olika former av arbetsplatsförlagda aktiviteter, exempelvis arbetsträning, arbetspraktik, anställning med stöd samt coachning, jobbsöks-aktiviteter och arbetsförmågebedömningar. Kontakt, samarbete och samverkan med verksamheter i egen regi, kommunala arbetsplatser samt näringsliv och föreningar genomsyrar det dagliga arbetet för att erbjuda varje individen mest lämpliga och optimala planering.

Som arbetsmarknadskonsulent ingår du i ett team av personer som arbetar på uppdrag av bland annat Socialtjänsten och Arbetsförmedlingen med syfte att klargöra, stötta, motivera och vägleda individer som saknar egen försörjning och står utanför arbetsmarknaden. Samverkan och samordning för individens utveckling är till stor del enhetens arbete varför en gemensam samsyn kring den enskilde tillsammans med socialsekreterare, arbetsförmedlare och andra parter är en viktig del av vardagen.

Målet för vår verksamhet är att ge den enskilde ett samordnat och individuellt anpassat stöd för att förbättra förutsättningarna till att bli självförsörjande. I rollen som arbetsmarknadskonsulent kommer du ha flera parallella uppdrag i din roll. Du kommer att arbeta med deltagare individuellt, i gruppverksamhet, i återkommande långsiktiga åtgärder och kortare punktinsatser. Du kommer att genomföra arbetsplatsbesök och du ingår i nära samarbete med arbetsplatserna.


KVALIFIKATIONER
För det här jobbet behöver du ha en utbildning som beteendevetare, arbetsterapeut, socionom eller ha en annan högskoleutbildning alternativt kunskap förvärvad genom andra utbildningar eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat coachande/motiverande i arbetsmarknadsfrågor med personer som står långt ifrån arbetsmarknaden. För att lyckas riktigt bra tror vi också att du har erfarenhet av att hålla samtal, både enskilt och i grupp och har erfarenhet av arbete utifrån ett mångfaldsperspektiv. Som arbetsmarknadskonsulent är du en social och utåtriktad person som har lätt för att skapa nya kontakter. Du håller högt tempo i ditt arbete och du har gärna flera saker på gång samtidigt. En av dina styrkor är att du är serviceinriktad och har förmågan att vara övertygande i din roll mot potentiella arbetsgivare. Du har lätt för att skapa dig en överblick i både tanke och arbete och du är bra på att planera och organisera. Det är meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, metoden 7-tjugo, MI. Det är även en fördel om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning likväl om du har ett kontaktnät i det lokala näringslivet.
Då arbetet innehåller handläggnings- dokumentationsansvar ställer det både krav på datorvana och att du kan uttrycka dig i tal och skrift. Körkort B är ett krav eftersom arbetsplatsbesök är en ofta återkommande och naturlig del av arbetsdagen.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökanden. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
I den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten genomför vi begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu