Järfälla: Operativ Inköpare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ Inköpare i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-31 // Varaktighet: Heltid

Operativ Inköpare


Är du en Operativ Inköpare och vill vara med på en unik resa i den expansiva solcellsbranschen?

Som Operativ Inköpare på Midsummer kommer du att ingå i teamet bestående av 3 medarbetare på Logistik- och Inköpsavdelning. Du hantera inköp och ger support till och har ett tätt samarbete med andra delar av organisationen kopplat till lagernivåer och inköp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

-
Hjälpa till med att undersöka och upprätthålla lämpliga lagervärden på vårt varulager.

-
Knyta och upprätthålla god kommunikation och relationer med våra leverantörer.

-
Arbeta i vårt ERP system, Monitor, och hjälpa till att upprätthålla god systemvård.

-
Arbeta operativt med inköpsrelaterade uppgifter inom inköpsavdelningen.


Du som söker

Du behöver ha eftergymnasial utbildning inom logistik eller inköp.

Relevant arbetserfarenhet inom Inköp, Supply Chain och ERP-system ses som meriterande men är inte ett krav.

För att lyckas i rollen behöver du som person vara kommunikativ och självgående. Du har en god förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete. Du är bra på att skapa goda relationer både internt och externt. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav. Du trivs i en dynamisk miljö som drivs av ständiga förbättringar.

Tjänsten och ansökan

Start: Enligt överenskommelse men föredragsvis snarast möjligt

Omfattning: 100% tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning).

Låter det intressant?

Tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.


Midsummer tillverkar och installerar världens mest hållbara solpanel. Vi har vår produktion i Järfälla utanför Stockholm och är Sveriges enda tillverkare av solpaneler. Våra solcellstak kännetecknas av en diskret design och ett extremt lågt koldioxidavtryck. Vi är ett snabbt växande företag i en expansiv bransch och vi brinner för hållbar energiproduktion och avancerad teknologi. Med den mest hållbara solpanelen förändrar vi synen på det konventionella taket och accelererar övergången till förnybar energi.

Vi grundades 2004 och är idag 130 anställda i Sverige, med kontor och produktion i Järfälla och med verksamhet över hela Sverige. Vi är i en expansiv fas och har påbörjat byggnation av en ny fabrik i Italien. Vi har för avsikt att fortsätta expandera både i Sverige och internationellt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Inköpare.

Strategisk inköpare till SAAB

Läs mer Apr 3
Är du en kommunikativ och drivande lagspelare med erfarenhet av inköp och supply chain? Då kan du vara den vi letar efter för att stärka SAABs växande inköpsorganisation. SAAB kan erbjuda dig en spännande och utmanande position som Strategisk Inköpare inom deras kategoriteam för kablar och elektromekaniska komponenter, med placeringsort Järfälla.

OM TJÄNSTEN:
Som Strategisk Inköpare kommer du att ha ansvaret för att driva SAABs strategiska agenda gentemot leverantörer och säkerställa toppmodern teknik för Saab Surveillances produkter. Du kommer att ansvara för strategisk leverantörshantering, inklusive kommersiellt ansvar och intressenthantering både internt och externt. Du kommer att samarbeta nära med produktion, produktledning, design och deras leverantörer för att anpassa krav och hitta möjligheter att skapa mervärde för Saab avseende kvalitet, kostnad och teknik.

Dina uppgifter inkluderar också:

Driva projektrelaterade inköpsaktiviteter
Utvärdering av leverantörsprestation
Fokus på långsiktig kostnadsstruktur och optimering
Granskning och förhandling av leveransavtal och kontrakt
Specifika projekt, såsom strategiska beslut om tillverkning eller lokalisering


Kategorinköp har ansvaret för inköp av komponenter till samtliga fyra Saab Surveillance-anläggningar: Göteborg, Huskvarna, Järfälla och Arboga. Ett kategoriteam består av en Kategorinköpschef samt Strategiska och Operativa inköpare. Ditt team, för kablar och elektromekaniska komponenter, består av 15 kollegor med varierad erfarenhet och är lokaliserat på alla SAABs fyra platser.

VI SÖKER DIG SOM HAR:
För att lyckas och trivas tror vi att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målet. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv attityd. Du bör kunna vara flexibel och upprätthålla en god balans även när instruktioner och gränssnitt inte är helt tydliga.

Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana vår verksamhet med en kommersiell och analytisk tankegång. Du trivs i en snabbare arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Du kan tänka och agera strategiskt, både på lång och kort sikt, för att nå dina mål.

Eftersom rollen kräver kontakt med våra leverantörer bör du vara flytande i både svenska och engelska.

Vi tror vidare att du har:

Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet för rollen
Förmåga att förstå och skriva leverantörsavtal med kommersiellt syfte
Bevisad förmåga att driva effektiva leverantörsrelationer.


Denna tjänst kräver att du klarar en säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser om skydd av säkerhet. För befattningar som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare skyldigheter avseende medborgarskap vara tillämpliga.

OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Järfälla
Kontaktuppgifter: Mattias Isik
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

International Trainee Purchasing

Läs mer Mar 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj.

Din roll

Under 14 inspirerande och intensiva månader får du en gedigen inblick i hela vår organisation och vårt arbetssätt. Traineeprogrammet inleds med ca sex månaders introduktion på vår kommersiella avdelning där områden som inköp och marknad ingår samt på andra relevanta avdelningar på vårt huvudkontor.  

Därefter börjar uppbyggnadsfasen där du i ca en månad får introduktion i alla roller i våra butiker, men också får lära känna våra centrallager och regionkontor. Vi vill nämligen att alla anställda, oavsett position, ska ha en god förståelse för hur det fungerar i vår kärnverksamhet.

Nästa del av programmet är fördjupningsfasen, som pågår i ca sju månader och som du delvis spenderar utomlands på vårt internationella huvudkontor i Neckarsulm, Tyskland. Under denna fas får du en fördjupande introduktion inom inköp samt eventuella delinriktningar som väljs utifrån verksamhetens behov. Du får lära dig mer om våra processer och arbetssätt och tillsammans med erfarna medarbetare får du en mer djupgående förståelse för hur vi arbetar med inköp på Lidl.

Under programmets gång anordnas träffar där vi samlar alla traineer för att utbyta erfarenheter, skapa kontakter och självklart ha kul tillsammans!

Vårt mål med traineeprogrammet är att ge dig så mycket erfarenhet och kunskap som vi bara kan. När du är färdig ska du ha alla verktyg och färdigheter som krävs för att bli en inköpare hos oss och på längre sikt fortsätta utvecklas mot en ledande position.

Din profil

Vi söker dig som har en lika stor passion för mat som för att göra goda affärer. Då du kommer att tillbringa mycket tid i köket och provsmaka matvaror så är det givetvis en förutsättning att du, liksom vi, älskar mat!  

I grunden har du en examen från högskola eller universitet.
Som person är du driven, lösningsorienterad, flexibel och har en mycket stark kommunikativ och analytisk förmåga. Du har en hög ambitionsnivå och har lätt för att arbeta i team. Att arbeta strukturerat och effektivt är en självklarhet för dig. Du har ett bra självförtroende, du är prestigelös och gillar utmaningar i arbetslivet. Dessutom är du bra på att övertyga din omgivning om det du tror på.

Eftersom du, i denna roll, har internationella kontakter är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska. Då vårt koncernspråk är tyska, är kunskaper i det mycket meriterande. Om du inte kan tyska så behöver du ha viljan att lära dig språket flytande och du kommer att få tyskalektioner på arbetstid under traineeprogrammet.

B-körkort är en förutsättning då rollen innebär en del butiksbesök.Har du erfarenhet av detaljhandeln ser vi detta som meriterande!

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV

Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, assessment center, personlig intervju och referenstagning.
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 15 mars 2024.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

International Trainee Purchasing

Läs mer Feb 24
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj.

Din roll

Under 14 inspirerande och intensiva månader får du en gedigen inblick i hela vår organisation och vårt arbetssätt. Traineeprogrammet inleds med ca sex månaders introduktion på vår kommersiella avdelning där områden som inköp och marknad ingår samt på andra relevanta avdelningar på vårt huvudkontor.  

Därefter börjar uppbyggnadsfasen där du i ca en månad får introduktion i alla roller i våra butiker, men också får lära känna våra centrallager och regionkontor. Vi vill nämligen att alla anställda, oavsett position, ska ha en god förståelse för hur det fungerar i vår kärnverksamhet.

Nästa del av programmet är fördjupningsfasen, som pågår i ca sju månader och som du delvis spenderar utomlands på vårt internationella huvudkontor i Neckarsulm, Tyskland. Under denna fas får du en fördjupande introduktion inom inköp samt eventuella delinriktningar som väljs utifrån verksamhetens behov. Du får lära dig mer om våra processer och arbetssätt och tillsammans med erfarna medarbetare får du en mer djupgående förståelse för hur vi arbetar med inköp på Lidl.

Under programmets gång anordnas träffar där vi samlar alla traineer för att utbyta erfarenheter, skapa kontakter och självklart ha kul tillsammans!

Vårt mål med traineeprogrammet är att ge dig så mycket erfarenhet och kunskap som vi bara kan. När du är färdig ska du ha alla verktyg och färdigheter som krävs för att bli en inköpare hos oss och på längre sikt fortsätta utvecklas mot en ledande position.

Din profil

Vi söker dig som har en lika stor passion för mat som för att göra goda affärer. Då du kommer att tillbringa mycket tid i köket och provsmaka matvaror så är det givetvis en förutsättning att du, liksom vi, älskar mat!  

I grunden har du en examen från högskola eller universitet.
Som person är du driven, lösningsorienterad, flexibel och har en mycket stark kommunikativ och analytisk förmåga. Du har en hög ambitionsnivå och har lätt för att arbeta i team. Att arbeta strukturerat och effektivt är en självklarhet för dig. Du har ett bra självförtroende, du är prestigelös och gillar utmaningar i arbetslivet. Dessutom är du bra på att övertyga din omgivning om det du tror på.

Eftersom du, i denna roll, har internationella kontakter är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska. Då vårt koncernspråk är tyska, är kunskaper i det mycket meriterande. Om du inte kan tyska så behöver du ha viljan att lära dig språket flytande och du kommer att få tyskalektioner på arbetstid under traineeprogrammet.

B-körkort är en förutsättning då rollen innebär en del butiksbesök.Har du erfarenhet av detaljhandeln ser vi detta som meriterande!

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV

Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, assessment center, personlig intervju och referenstagning.
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 15 mars 2024.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Operative Buyer

Läs mer Feb 15
Saab is a place where teamwork makes things fly. Literally. Join us and experience our supportive and friendly workplace.

Your role

As an operative purchaser, you have the responsibility to ensure supply of Printed Board Assemblies to our production, which is characterized by high mix, low volume. You will manage deliveries and follow up on order status to ensure correct and on-time delivery. You will have a lot of contact with suppliers in this work, as well as with your colleagues in the different projects.

Our business is growing and the category spend is continuously increasing. This places great demands on quality, flexibility, teamwork and rapid action by both suppliers and buyers. Your most important interfaces, except of course the suppliers, will be colleagues from planning, production and quality department. You will be part of the electronics procurement team in Järfälla and together with supporting colleagues in Gothenburg and Huskvarna we support products to most systems within Surveillance.

Your main tasks will include:

* Purchase of product within Electronics, primarily Printed Board Assemblies (PBA)
* Placing orders, monitoring and follow up in our ERP system IFS
* Collaboration with the local team and colleagues on other sites
* Drive communication with selected suppliers related to orders and delivery
* Obtain a cost estimate in collaboration with strategic purchasers
* Follow up on delivery performance
* Contribute to process and team development

We can offer you an exciting and challenging position with good development potential as an Operative Purchaser within category Electronics on site Järfälla. You will be part of a large and progressive procurement team on the journey towards procurement excellence within SAAB Business Area Surveillance.

Domestic travels may occur.

Your profile

Perhaps you are recent graduate in either purchasing, supply chain or electrical engineering? We believe you need to have at least some hands-on experience within supply or sourcing, preferably as an operative purchaser. We also see it as a plus if you have experience working with the ERP system IFS.

You should enjoy a high pulse in a production environment and have a good understanding of what factors govern purchasing in the Supply Chain. You should also be able to independently drive activities both internally and externally.

We are looking for an open and solution-oriented person who can act in the present while maintaining focus on the long-term goal. Communication is key in this role and you need to be comfortable with daily contacts with several stakeholders and be able to maintain a professional and positive attitude.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

Ansök nu

Strategisk inköpare till SAAB

Läs mer Jan 12
Är du en kommunikativ och drivande lagspelare med erfarenhet av inköp och supply chain? Då kan du vara den vi letar efter för att stärka SAABs växande inköpsorganisation. SAAB kan erbjuda dig en spännande och utmanande position som Strategisk Inköpare inom deras kategoriteam för kablar och elektromekaniska komponenter, med placeringsort Järfälla.

OM TJÄNSTEN:
Som Strategisk Inköpare kommer du att ha ansvaret för att driva SAABs strategiska agenda gentemot leverantörer och säkerställa toppmodern teknik för Saab Surveillances produkter. Du kommer att ansvara för strategisk leverantörshantering, inklusive kommersiellt ansvar och intressenthantering både internt och externt. Du kommer att samarbeta nära med produktion, produktledning, design och deras leverantörer för att anpassa krav och hitta möjligheter att skapa mervärde för Saab avseende kvalitet, kostnad och teknik.

Dina uppgifter inkluderar också:

Driva projektrelaterade inköpsaktiviteter
Utvärdering av leverantörsprestation
Fokus på långsiktig kostnadsstruktur och optimering
Granskning och förhandling av leveransavtal och kontrakt
Specifika projekt, såsom strategiska beslut om tillverkning eller lokalisering


Kategorinköp har ansvaret för inköp av komponenter till samtliga fyra Saab Surveillance-anläggningar: Göteborg, Huskvarna, Järfälla och Arboga. Ett kategoriteam består av en Kategorinköpschef samt Strategiska och Operativa inköpare. Ditt team, för kablar och elektromekaniska komponenter, består av 15 kollegor med varierad erfarenhet och är lokaliserat på alla SAABs fyra platser.

VI SÖKER DIG SOM HAR:
För att lyckas och trivas tror vi att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målet. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv attityd. Du bör kunna vara flexibel och upprätthålla en god balans även när instruktioner och gränssnitt inte är helt tydliga.

Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana vår verksamhet med en kommersiell och analytisk tankegång. Du trivs i en snabbare arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Du kan tänka och agera strategiskt, både på lång och kort sikt, för att nå dina mål.

Eftersom rollen kräver kontakt med våra leverantörer bör du vara flytande i både svenska och engelska.

Vi tror vidare att du har:

Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet för rollen
Förmåga att förstå och skriva leverantörsavtal med kommersiellt syfte
Bevisad förmåga att driva effektiva leverantörsrelationer.


Denna tjänst kräver att du klarar en säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser om skydd av säkerhet. För befattningar som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare skyldigheter avseende medborgarskap vara tillämpliga.

OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Järfälla
Kontaktuppgifter: Mattias Isik
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Midsummer AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Midsummer AB .

Key Account Manager

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 30
Nytt
Are you a technically interested Key Account Manager and want to be part of a unique journey in the expansive solar industry?

About the role
The Key Account Managers will work with creating long-term relationships with prospective customers to strengthen our position in the European market with focus on one of our growing markets, Germany, Spain, or France. You will be responsible and working hands-on with operating and continuously developing our business and relationships with large corporate customers, with a focus on energy-intensive companies that own properties with large flat roofs. Midsummer's solar panels make it possible for roofs that cannot handle the weight of traditional panels to produce solar energy. As a Key Account Manager with us, you will be working towards the shift to environmentally friendly energy production while offering customers an affordable energy price.

Main duties
Develop and manage the sales of Midsummer's products to business customers.
Adapt and translate the sales material for the relevant market in Europe.
Establishing and maintaining successful long-term relationships with customers.
Provide relevant business information internally.

Your profile

- Have a background in sales.
- Interest in technology.
- As a person, you independently contact new customers to create good relationships and create more business opportunities in a structured manner with focus on value based activites.
- You are self-motivated and with an entrepreneurial spirit. By focusing on results, you challenge yourself to venture into new, unknown areas.
- You can handle several parallel projects at once in a structured manner.
- You are fluent on a native level in either French, German, or Spanish, in both speech and writing.

More information
The position is permanent with a six-month probation period.
The position is based in Järfälla
Traveling is included in the position.

Does it sound interesting?

Interviews are ongoing, so don't hesitate to send in your application


Midsummer is a Swedish solar energy company that installs discrete solar roofs that we manufacture in Järfälla with 90% lower carbon footprint than traditional solar panels. We have a high-tech, Swedish product and own the entire value chain from development and production to installation. Under the Midsummer Machinery brand, we supply production systems for flexible thin-film solar cells.

Midsummer controls the entire value chain from manufacturing equipment to finished solar roofs. This has been achieved through the development of advanced solutions for mass production of flexible thin-film solar cells.

We were founded in 2004 and today have 90 employees in Sweden. We are in an expansive phase and have begun construction of a new factory in Italy. We intend to continue to expand both in Sweden and internationally.

Ansök nu

Kundreskontraansvarig till Midsummer

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 11
Är du en ekonom som trivs med både rutinmässiga arbetsuppgifter och problemlösning med hjälp av lite detektivarbete? Då hoppas vi att du vill bli en del av vår ekonomiavdelning och vara med på en unik resa i den expansiva solcellsbranschen.

Om tjänsten som kundreskontraansvarig

Hos oss får du ansvar för att förvalta och vidareutveckla vår viktiga kundreskontraprocess. Det innebär bland annat att utföra kreditkontroller och underhåll av kundregister, registrering av inbetalningar, påminnelse- och inkassohantering, avstämning mellan våra kundfakturasystem och utredning av avvikelser. Du kommer även vara delaktig i andra delar av vårt ekonomiarbete. Det kan beröra bokföring av verifikat, avstämningar, fakturering och ansökningar till Skatteverket avseende grön teknik och ROT. Arbetet innebär många dagliga kontakter både internt och externt via telefon och mejl.

Du kommer att ingå i ett team bestående av tre medarbetare, där vi alla har olika ansvarsområden men samarbetar och hjälper varandra när det behövs. Du rapporterar direkt till CFO. Tjänsten är placerad i Järfälla.

Din bakgrund

- Vi ser att du har några års praktisk erfarenhet från en ekonomiavdelning, gärna i ett större företag, och har en relevant eftergymnasial utbildning.
- Du har god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
- God datorvana och goda kunskaper i Excel.

Meriterande

- Erfarenhet av Netsuite
- Erfarenhet av Visma.net
- Erfarenhet av en tillverkande verksamhet.

Du som söker

För att trivas och lyckas i tjänsten behöver du arbeta effektivt och noggrant. Då vi är i en expansiv fas ställer det krav på att du uppskattar förändring och är flexibel i ditt arbete. Du kan själv prioritera bland dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp mot hålltider. Du är social och tycker om att ha kontakt med kunder och kollegor.

Låter det intressant?

Tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.


Midsummer tillverkar och installerar världens mest hållbara solpanel. Vi har vår produktion i Järfälla utanför Stockholm och är Sveriges enda tillverkare av solpaneler. Våra solcellstak kännetecknas av en diskret design och ett extremt lågt koldioxidavtryck. Vi är ett snabbt växande företag i en expansiv bransch och vi brinner för hållbar energiproduktion och avancerad teknologi. Med den mest hållbara solpanelen förändrar vi synen på det konventionella taket och accelererar övergången till förnybar energi.

Vi grundades 2004 och är idag 130 anställda i Sverige, med kontor och produktion i Järfälla och med verksamhet över hela Sverige. Vi är i en expansiv fas och har påbörjat byggnation av en ny fabrik i Italien. Vi har för avsikt att fortsätta expandera både i Sverige och internationellt.

Ansök nu

PV Production Manager

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 13
Are you passionate about technology and innovation? Do you want to be part of creating Midsummer's vision that all buildings in the future should be solar cell powered? Midsummer is now searching for a PV Production Manager for our factory in Järfälla.

Midsummer AB is a Swedish innovation of solar energy, manufactured and designed in Stockholm. Midsummer has grown from being a small company with the idea of creating sustainable solar cell technology to a listed company with over 100 employees, with plans to continue this growth journey.

The PV Production Manager supervises the daily operations of the production facility. You will work closely and coordinates tasks with the Production Personnel Manager, Quality Manager, Technician Department, R&D Manager etc. You will have a close communication with the Sales Department regarding the order lead time. The factory manager also provides order forecasts for the purchase department for them to calculate material needs.

Main duties

- Report performance indicators and other types of indicators to relevant departments and functions.
- Creates the production scheduling for the different type of products produced.
- Implements changes for production improvement.
- Works in projects oriented towards minimize material waste.

Your profile

Has a relevant degree or possesses equivalent knowledge.

Experience from manufacturing and the solar panel industry.

Speaks and writes fluently in both Swedish and English.


Midsummer is a Swedish solar energy company that installs discrete solar roofs that we manufacture in Järfälla with 90% lower carbon footprint than traditional solar panels. We have a high-tech, Swedish product and own the entire value chain from development and production to installation. Under the Midsummer Machinery brand, we supply production systems for flexible thin-film solar cells.

Midsummer controls the entire value chain from manufacturing equipment to finished solar roofs. This has been achieved through the development of advanced solutions for mass production of flexible thin-film solar cells.

We were founded in 2004 and today have 130 employees in Sweden. We are in an expansive phase and have begun construction of a new factory in Italy. We intend to continue to expand both in Sweden and internationally.

Ansök nu

Strategisk inköpare med förhandlingsansvar

Inköpare
Läs mer Jun 9
Strategisk inköpare med förhandlingsansvar

Midsummer AB är en framstående producent inom solcellsteknik och är dedikerade till att driva innovation och förändring inom den gröna energibranschen. Vi söker för närvarande en erfaren och kompetent strategisk inköpare med starka förhandlingsfärdigheter för att förstärka vårt inköpsteam.

Ansvarsområden

- Ansvara för strategiska inköp för att säkerställa leverans av material och tjänster i linje med företagets krav och mål.
- Utveckla och implementera inköpsstrategier och förhandlingsmetoder för att uppnå kostnadsbesparingar och kvalitetsförbättringar.
- Identifiera och utvärdera potentiella leverantörer, genomföra förhandlingar och förvalta affärsrelationer.
- Arbeta nära produktionsavdelningen för att förstå och uppfylla inköpsbehoven för produktionsmaterial och komponenter.
- Förhandla kontrakt, avtalsvillkor och priser för att säkerställa bästa möjliga villkor för företaget.

Kvalifikationer och erfarenhet

- En kandidatexamen inom företagsekonomi, logistik, Inköp eller en relaterad disciplin är önskvärt, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköp inom en produktionsmiljö, företrädesvis inom en producerande industri.
- Erfarenhet av förhandling och kontraktsförvaltning är avgörande.
- Starka analytiska och problemlösningsfärdigheter för att kunna utvärdera leverantörer och identifiera kostnadsbesparingar.
- God kunskap om inköpsprocesser, marknadsanalys och inköpsstrategier.
- Utomordentliga förhandlings- och kommunikationsfärdigheter för att kunna uppnå gynnsamma avtal och bibehålla goda relationer med leverantörer.
- Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt, och samtidigt vara en stark lagspelare i en dynamisk arbetsmiljö.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att vara en del av en framstående och innovativ organisation som driver hållbarhetsfrågor och gröna initiativ. Som strategisk inköpare hos Midsummer AB får du möjlighet att spela en central roll i företagets framgång genom att säkerställa effektiva och kostnadseffektiva inköpsstrategier.

Om du tror att du uppfyller kvalifikationerna och har erfarenheten som krävs för denna position, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Vänligen skicka ditt CV och personliga brev


Midsummer tillverkar och installerar världens mest hållbara solpanel. Vi har vår produktion i Järfälla utanför Stockholm och är Sveriges enda tillverkare av solpaneler. Våra solcellstak kännetecknas av en diskret design och ett extremt lågt koldioxidavtryck. Vi är ett snabbt växande företag i en expansiv bransch och vi brinner för hållbar energiproduktion och avancerad teknologi. Med den mest hållbara solpanelen förändrar vi synen på det konventionella taket och accelererar övergången till förnybar energi.

Vi grundades 2004 och är idag 130 anställda i Sverige, med kontor och produktion i Järfälla och med verksamhet över hela Sverige. Vi är i en expansiv fas och har påbörjat byggnation av en ny fabrik i Italien. Vi har för avsikt att fortsätta expandera både i Sverige och internationellt.

Ansök nu

Development Engineer

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 17
Are you a Development Engineer who wants to be part of a unique journey in the expansive solar industry?

About the employment

We are looking for an additional employee to contribute to the development of our solar panels. You will work in a small group focusing on module-related issues, such as evaluating new materials, improving performance and production processes, ensuring compliance with regulations and certification requirements, and finding requirements for new markets. You will work closely with, among others, the production department, product managers, installers, and salespeople.

Main duties

-
Plan and perform testing and analysis of modules

-
Maintain and improve BOM (Bill of Materials) and SOPs (Standard Operating Procedures)

-
Support other departments with knowledge and troubleshooting

-
Maintain supplier contacts and provide specifications and material samples

-
Maintain and expand the certification of our products


About you

To succeed in the role, you need to be driven and self-motivated, while at the same time enjoying working in and between teams where you support each other with varying tasks. You have good communication skills and collaborate smoothly with people from all kinds of industries and backgrounds. Furthermore, you are quality-conscious and structured, but at the same time able to adapt to an organization in rapid development.

Your background

We believe that you:

-
Hold a Bachelor or Master of Science in Physics, Chemistry, Energy Technology, Materials Science, or other relevant field. Or corresponding skills by other means, i e industry experience

-
Have at least 3 years of industry experience in engineering, product development or project management

-
Master English and preferably also Swedish in speech and writing


Other merits

-
Experience in IEC certification, CE compliance or similar

-
Knowledge in solar cell technology

-
Experience from a manufacturing industry

-
Experience in measurement techniques and -instrumentation

-
knowledge or experience in polymer technology

-
Programming skills, e.g. Python, C#


Does that sound interesting?

The position is filled on an ongoing basis, so do not hesitate to submit your application.

Midsummer consists of employees from all over the world, including more than 20 nationalities, and they enjoy a vibrant mix of cultures and skills.


Midsummer is a Swedish solar energy company that installs discrete solar roofs that we manufacture in Järfälla with 90% lower carbon footprint than traditional solar panels. We have a high-tech, Swedish product and own the entire value chain from development and production to installation. Under the Midsummer Machinery brand, we supply production systems for flexible thin-film solar cells.

Midsummer controls the entire value chain from manufacturing equipment to finished solar roofs. This has been achieved through the development of advanced solutions for mass production of flexible thin-film solar cells.

We were founded in 2004 and today have 130 employees in Sweden. We are in an expansive phase and have begun construction of a new factory in Italy. We intend to continue to expand both in Sweden and internationally.

Ansök nu