Järfälla: Kundtjänstmedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-14 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Värdesätter du omtänksamma kollegor, ett schysst arbetsklimat och att skratta högt och mycket? Vill du vara del i ett starkt team som dagligen bidrar till att göra Lidl Sverige ännu mer kundfokuserat och framgångsrikt? Till vårt skojfriska team söker vi nu en ny kollega. Tjänsten är på visstid i 6 månader med start enligt överenskommelse.

Din roll

Den korta och koncisa beskrivningen är att du kommer arbeta med att bearbeta kundärenden via telefon, e-post och sociala medier.
Den längre beskrivningen är att du genom dina dagliga arbetsuppgifter och den inarbetning som satsas på dig som anställd i företaget kommer skaffa dig unik och värdefull kunskap om ett stort internationellt företags olika funktioner och processer. Denna kunskap använder du sedan i ditt dagliga arbete gentemot kund, men också internt inom företaget, gentemot butiker och övriga avdelningar. Risken finns helt enkelt att du så småningom och beroende på din egen inställning och vilja att utvecklas blir en expert på att förstå informationsflöden i ett större internationellt företag. Det är lite häftigt tycker vi.

Din profil

Vi söker dig som:
•    Är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att ta egna initiativ.
•    Trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo.
•    Tycker om att sätta kunden i fokus och drivs av att bidra till att förbättra Lidl genom att förmedla våra kunders upplevelser och synpunkter internt.
•    Har en hög social kompetens, är en god kommunikatör och du tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
•    Är kvick vid tangentbordet och har lätt för att lära dig nya system.
Tidigare erfarenhet av serviceyrke är meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV samt personligt brev

Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 8 mars 2024. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Support Center Representative

Läs mer Maj 8
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Detta är en heltidstjänst (tillsvidareanställning) som behöver tillsättas omgående för start i augusti. Sök därför redan idag.

Om rollen

Till Sandvik Mining and Rock Solutions, en del av Sandvik-koncernen, söker vi nu alltså en Customer Support Center Representative till kundserviceavdelningen i Veddesta. Du kommer främst att jobba med Sandviks norska kunder och hjälpa dem med frågor som rör hela Sandvik Mining and Rock Solutions produktportfölj.

Som Customer Support Center Representative är du ofta kundens första kontaktpunkt – du hanterar ärenden och ger snabb och proffsig service gällande ordrar, produkter och andra frågor kopplade till eftermarknadsaffär. Du driver proaktivt och strukturerat de ärenden som kommer in och säkerställer att deras kunder får rätt återkoppling och att rätt information finns tillgänglig. Kontakten sker vanligtvis via telefon och email, samtidigt som personliga möten också förekommer.

För att stötta och möjliggöra deras säljmål samarbetar du tätt med deras säljteam och du tar gärna själv kontakt med kunder för att skapa fler affärsmöjligheter.

Det är en spännande och varierande miljö där du inte alltid vet vad arbetsdagen har att erbjuda. I denna tjänst kommer du hela tiden lära dig nya saker samtidigt som du har roligt på jobbet i ett sammansvetsat team!

Kvalifikationer & erfarenheter

Följande kompetenser ser vi som lämpliga för tjänsten:

• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du talar och skriver flytande engelska
• Du har god förståelse i norska i tal och skrift
• Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har god datorvana

Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):

• Mycket goda kunskaper i norska eller har arbetat mot den norska marknaden
• Tidigare branscherfarenhet
• Erfarenhet av affärssystem och CRM-systemet Salesforce
• Ett tekniskt intresse och/eller tidigare erfarenhet av teknik

Vem vi tror att du är

För att lyckas som bäst i rollen tror vi att du är en person som har en positiv inställning till förändringar och en god prioriteringsförmåga. Du är såklart serviceminded och bra på att få kunder att känna sig trygga med din support.

Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du förstå norska. Du behöver också kunna svenska och deras koncernspråk engelska.

Du är nyfiken och har ett intresse för teknik och att lära dig nya saker.

Om tjänsten

• Heltid. De första 6 månaderna är du anställd av The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Sandvik (en så kallad Hyr-rekrytering)
• Ort: Veddesta, Stockholm
• Start i augusti men intervjuer sker löpande i maj och juni
• Arbetstider 07:30-16:00. Med möjlighet till viss flexibilitet och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan

Jobba på Sandvik

Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och teknologier för ökad hållbarhet för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning, lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning. Omsättningen 2023 var cirka 66 miljarder SEK och antalet anställda omkring 17 000.

Om arbetskulturen: "På Sandvik är vi övertygade att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook."

Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Sandvik, The Place, Customer Support Center Representative, svenska, norska, engelska, kundservice

Ansök nu

Garantikoordinator

Läs mer Maj 8
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Till vår uppskattade kund i Järfälla söker vi nu en garantikoordinator till deras Customer Support team som i dag består av ca 14 medarbetare. Du kommer tillsammans med en kollega att arbeta med garantier och reklamationer för att på bästa sätt tillmötesgå deras partners förfrågningar samt följa företagets riktlinjer och policys. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och andra avdelningar och kommunicera på både svenska och engelska. Företaget arbetar inom hissbranschen och du kommer att få lära dig produkter och reservdelar inom området.

I rollen kommer du att ha daglig kontakt både via mail och telefon med företagets partners för att lösa ärenden över hela världen. Du kommer att ha många olika kontaktytor globalt och registrera inkommande reklamationer och driva utredningar gällande om reklamationerna ska godkännas eller nekas. Du lägger order och säkerställer leveransen av ersättningsmaterial och du letar information i olika databaser och interna system samt dokumenterar ärendena i Dynamics 365.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till en eventuell förlängning. Du blir anställd av oss på The Place men arbetar ute hos kundföretaget. Uppdraget är på heltid 39tim/veckan och utgår från att arbeta på plats på kontoret. Start omgående. Arbetstider mån-tors 8-17, fre 8-16.

Arbetsuppgifter

I rollen som garantikoordinator kommer du att arbeta med:

• Orderhantering av reklamationer/garantianspråk
• Administrera returer av utvalda reklamerade artiklar
• Utreda och avsluta garantianspråk samt återkoppla till företaget partners efter beslut
• Administrera och underhålla garantiportalen
• Bidra till ökad produktkvalitet och kundnöjdhet
• Vid behov stötta andra delar på Customer Support

Vem tror vi att du är?

För att göra succé i rollen tror vi att du har följande bakgrund:

• Erfarenhet inom kundservice och administration
• Tekniskt intresse och förståelse
• Mycket goda systemkunskaper
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande om du har arbetat i Dynamics 365
• Meriterande om du har erfarenhet av transport och tullhantering

Personligt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en noggrann, strukturerad och självgående person som har lätt för att komma med egna initiativ. Du har en god problemlösningsförmåga och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare är du en kommunikativ och god teamspelare som tar stort ansvar över dina uppgifter och gärna stöttar dina kollegor. Du har som målsättning att alltid leverera en enastående kundupplevelse oavsett om du ger goda eller lite sämre nyheter för mottagaren. Du är även duktig på att skapa och bibehålla relationer och är inte rädd för att lyfta telefon.

Låter det intressant och något som skulle passa dig? Skicka in din ansökan redan i dag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: Garantikoordinator, teknik, tekniskt intresse, produktion, Järfälla, B2B, konsultuppdrag, The Place.

Ansök nu

Motorteknisk kundservice

Läs mer Maj 15
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap när det kommer till reparation av motorfordon till vår kundservice. Du kommer att vara en i vårt team som hjälper våra kunder med tekniska samt allmänna frågor om delar till mopeder via e-post.
Arbetsplatsen är hos TS Stockholm AB vilket är beläget i Järfälla och jobbar med import och försäljning av reservdelar till mopeder och snöskotrar via internet.
Viktiga kompetenser
* Kunskap om motorfordon
* Goda kunskaper i det svenska språket, främst i skrift då frågorna från våra kunder besvaras via e-mail
* Datavana
* Noggrann
* Vara flexibel och kunna utföra olika arbetsuppgifter
För att ta sig till TS Stockholm AB så krävs tillgång till körkort och egen bil.

Ansök nu

Norsktalande innesäljare

Läs mer Maj 7
Om tjänsten
Som teknisk innesäljare kommer du att vara en nyckelperson i  kundserviceavdelningen på vårt kontor i Vedddesta. Du kommer att vara kundens första kontaktpunkt och ge snabb, relevant och professionell service angående ordrar, produkter och andra frågor kopplade till vår eftermarknadsaffär. Ditt fokus kommer att vara på våra norska kunder och du kommer att hjälpa dem med frågor som rör hela vår produktportfölj. Arbetsuppgifterna är omväxlande och inkluderar kontakt via telefon, email och personliga möten vid behov.

I din roll som innesäljare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hantering av kundärenden och ge support angående produkter och beställningar.
• Proaktivt samarbete med säljteamet för att uppnå försäljningsmål.
• Strukturerad dokumentation och säkerställande av korrekt återkoppling till kunder.
• Skapa och utveckla affärsmöjligheter genom att ta kontakt med potentiella kunder.

Tjänsten som innesäljare är ett konsultuppdrag, start omgående.

Om dig
Vi söker dig med relevant erfarenhet, gärna inom teknisk kundservice, försäljning operatör eller med underhåll inom gruv- och anläggningsindustrin. Du har förmodligen en utbildning inom ett tekniskt område och arbetar obehindrat i Office 365. Erfarenhet av affärssystem och CRM-system, särskilt Salesforce, är meriterande. Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du kunna Norska. Du behöver också kunna Svenska samt vårt koncernspråk Engelska.

Viktigt för tjänsten är:

• Stark kommunikationsförmåga och förmåga att anpassa dig till olika kundbehov.
• Proaktiv och strukturerad arbetsstil.
• Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Customer Support Center Representative

Läs mer Maj 3
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Detta är en heltidstjänst (tillsvidareanställning) som behöver tillsättas omgående. Sök därför redan idag.

Om rollen

Till Sandvik Mining and Rock Solutions, en del av Sandvik-koncernen, söker vi nu alltså en Customer Support Center Representative till kundserviceavdelningen i Veddesta. Du kommer främst att jobba med Sandviks norska kunder och hjälpa dem med frågor som rör hela Sandvik Mining and Rock Solutions produktportfölj.

Som Customer Support Center Representative är du ofta kundens första kontaktpunkt – du hanterar ärenden och ger snabb och proffsig service gällande ordrar, produkter och andra frågor kopplade till eftermarknadsaffär. Du driver proaktivt och strukturerat de ärenden som kommer in och säkerställer att deras kunder får rätt återkoppling och att rätt information finns tillgänglig. Kontakten sker vanligtvis via telefon och email, samtidigt som personliga möten också förekommer.

För att stötta och möjliggöra deras säljmål samarbetar du tätt med deras säljteam och du tar gärna själv kontakt med kunder för att skapa fler affärsmöjligheter.

Det är en spännande och varierande miljö där du inte alltid vet vad arbetsdagen har att erbjuda. I denna tjänst kommer du hela tiden lära dig nya saker samtidigt som du har roligt på jobbet i ett sammansvetsat team!

Kvalifikationer & erfarenheter

Följande kompetenser ser vi som lämpliga för tjänsten:

• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du talar och skriver flytande engelska
• Förståelse i norska
• Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har god datorvana

Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):

• Kunskaper i norska eller har arbetat mot den norska marknaden
• Tidigare branscherfarenhet
• Erfarenhet av affärssystem och CRM-systemet Salesforce
• Ett tekniskt intresse och/eller tidigare erfarenhet av teknik

Vem vi tror att du är

För att lyckas som bäst i rollen tror vi att du är en person som har en positiv inställning till förändringar och en god prioriteringsförmåga. Du är såklart serviceminded och bra på att få kunder att känna sig trygga med din support.

Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du förstå norska. Du behöver också kunna svenska och deras koncernspråk engelska.

Du är nyfiken och har ett intresse för teknik och att lära dig nya saker.

Om tjänsten

• Heltid. De första 6 månaderna är du anställd av The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Sandvik (en så kallad Hyr-rekrytering)
• Ort: Veddesta, Stockholm
• Start omgående
• Arbetstider 07:30-16:00. Med möjlighet till viss flexibilitet och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan

Jobba på Sandvik

Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och teknologier för ökad hållbarhet för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning, lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning. Omsättningen 2023 var cirka 66 miljarder SEK och antalet anställda omkring 17 000.

Om arbetskulturen: "På Sandvik är vi övertygade att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook."

Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Sandvik, The Place, Customer Support Center Representative, svenska, norska, engelska, kundservice

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB .

Data Scientist

Databasutvecklare
Läs mer Apr 23
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

The position in brief

Do you want to be part of our data science journey? Data & AI at Lidl is a fast-growing part of the company, and support all parts of the business with tasks such as product recommendations, demand forecasting, AB-testing, assortment selection, pricing, and much more. We build our projects on a modern tech stack on Azure including Snowflake, Databricks, Docker and MLFlow.

Your role

As a multinational grocery company with data science divisions in 20+ countries with tight collaboration, Lidl is ideal for an aspiring data scientist since we work with huge amount of data in different format including time series data, geospatial data, hierarchical data and text data. We are revolutionising data driven decision making in the company which makes it the perfect place to see real world impact of data science.

We now open a new role as a Data Scientist. As a Data Scientist you would mainly work on independent projects with strong support from the team lead. Your tasks will include the whole chain of a data science project, from defining & aligning business needs, to understanding and processing the data, to training and calibrating your model, to visualize output for stakeholders, to putting the model in production. It is therefore important that you in addition to modelling also are interested in both software engineering and the overall business.
The work is of a hybrid setup, with two days a week in the office, and the rest is up to you. We practise agile development with CI/CD in the center and strive to automate all processes possible. We believe strongly in continuous learning & frequent feedback and use weekly pair programming to learn from each other. You will also get broad opportunities for development in line both with the role and within data science in general.
In your role you report to Lead Data Scientist.

Your profile

We believe that you within the last few years have graduated (or are graduating this spring) on a masters level in a field such as data science, machine learning, statistics, mathematics, computer science, optimization or similar. We also think that you have:

•    Strong skills in Python including common DS packages such as Pandas & SKlearn
•    Strong skills in
•    Excellent problem solving skills, business acumen and ability to creatively apply analytics to solve business needs
•    Very good proficiency in English (Swedish is not required, but especially reading skills is beneficial) 

We offer

For us, it is important that our employees are happy - in every way. We therefore offer a job in an environment characterized by our values: commitment, responsibility, smart, together and have fun. Because we're growing, you can grow. Quickly. Within your role, or against another. In the same place, or somewhere else. In stores, warehouses, offices. Locally, nationally or globally. We support you on your journey towards more responsibility and new challenges. 
You will be part of a large team where everyone rolls up their sleeves and helps each other
Sometimes you will find us at our state-of-the-art headquarters, where we have access to a gym and discounted prices in the restaurant. But of course, we are also a flexible workplace with the opportunity for hybrid work. As other benefits, you have everything from wellness allowances and employee discounts in our stores, as well as access to lots of offers via our benefits portal. 
Of course, you are also covered by collective agreements. We enable fair wage setting within the company through a non-discriminatory pay system. For union questions, please contact Unionen's local union via the e-mail address unionenklubb_hk@lidl.se

Do you want to join our journey?

If your answer is yes, apply for the job like this:
o Enter via the link "apply now"
o Fill out the form 
o Attach CV
Our recruitment process consists of selection tests, telephone interviews, personal interviews and reference checks. 

This recruitment is done on an ongoing basis, which is why we would like you to send your application as soon as possible, but no later than May 6th 2024. 
The position is a permanent position with an initial probationary period and with an approximated start time of September 1st 2024.

If you have any questions about the position or the application process, please contact the Recruitment Team by email: jobbhk@lidl.se.

We look forward to your application!

Ansök nu

Teamchef kvalitetssäkring

Kvalitetschef
Läs mer Apr 16
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Kvalitet, ledarskap och livsmedel! Är det tre ord som tilltalar dig? Då tror vi att tjänsten som chef för vårt kvalitetssäkringsteam på Lidl Sverige kan vara något för dig! 

Din roll

Tillsammans med ditt engagerade team om 9 personer ansvarar du för att säkerställa kvalitets- och livsmedelssäkerheten av våra produkter. Huvudsakliga ansvarsområden i teamet är leverantörskontroll, analytik, pesticidkontroll av frukt & grönt-sortimentet, sensoriska tester, organisering av interna provsmakningar av EMV-produkter och produktutveckling i form av produktförbättringar med fokus på t.ex. socker- och saltreducering. Du driver utvecklingen av kvalitetsarbetet nationellt inom den kommersiella avdelningen genom att vara en säker kravställare internt och genom att skapa utrymme till förändring. Då vi är ett internationellt konceptföretag har du kontakt med kollegor i andra Lidl-länder och du ansvarar även för att våra internationella riktlinjer och arbetsprocesser för kvalitetssäkring följs. Som ledare delar du med dig av dina erfarenheter, din kompetens och du jobbar aktivt med medarbetarutveckling. I rollen som teamchef kvalitetssäkring rapporterar du till kvalitetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom livsmedel tex. agronom eller nutritionist och har tidigare ledarskapserfarenhet. Du har arbetat i flera år med kvalitetsfrågor och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen. Tack vare din bakgrund och ditt genuina intresse för kvalitetsfrågor och produktutveckling har du goda livsmedelstekniska kunskaper och du är mycket väl insatt i den svenska livsmedelslagstiftningen. Du har även erfarenhet av att arbeta med riskfrågor.
Du har ett smittande engagemang för livsmedelsfrågor och är skicklig på att bidra till att utveckla vårt kvalitetsarbete genom din expertis. Som person är du strukturerad och analytisk och genom din drivkraft förbättrar du ständigt ditt eget och andras arbete. Du har ett målmedvetet och lösningsorienterat arbetssätt och när du får motivera och se människor omkring dig växa trivs du som bäst. Din kommunikativa förmåga är stark både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Kan du dessutom tyska är det meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 23 april 2024. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare Järfälla

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Apr 9
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Välkommen till rollen som butikssäljare på Lidl!

Din roll

Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du möjlighet att arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.
Detta innefattar uppgifter som:
* Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda
* Säkerställa färskhet och slutdatum på varor
* Hålla rent och fräscht i butiken
* Betjäna kunder i kassan
* Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen!


Din profil

* Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch
* Du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång
* Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras
* Du vill vara del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt 
* Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar 
* Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift


Vi erbjuder

Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma.
Vill du vara med på vår utmanarresa?
Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär:
* Klicka på “Sök nu”
* Fyll i formuläret 
* Bifoga CV samt personligt brev

Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma.
Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Teamchef kvalitetssäkring

Kvalitetschef
Läs mer Apr 15
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Kvalitet, ledarskap och livsmedel! Är det tre ord som tilltalar dig? Då tror vi att tjänsten som chef för vårt kvalitetssäkringsteam på Lidl Sverige kan vara något för dig! 



Din roll

Tillsammans med ditt engagerade team om 9 personer ansvarar du för att säkerställa kvalitets- och livsmedelssäkerheten av våra produkter. Huvudsakliga ansvarsområden i teamet är leverantörskontroll, analytik, pesticidkontroll av frukt & grönt-sortimentet, sensoriska tester, organisering av interna provsmakningar av EMV-produkter och produktutveckling i form av produktförbättringar med fokus på t.ex. socker- och saltreducering. Du driver utvecklingen av kvalitetsarbetet nationellt inom den kommersiella avdelningen genom att vara en säker kravställare internt och genom att skapa utrymme till förändring. Då vi är ett internationellt konceptföretag har du kontakt med kollegor i andra Lidl-länder och du ansvarar även för att våra internationella riktlinjer och arbetsprocesser för kvalitetssäkring följs. Som ledare delar du med dig av dina erfarenheter, din kompetens och du jobbar aktivt med medarbetarutveckling. I rollen som teamchef kvalitetssäkring rapporterar du till kvalitetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom livsmedel tex. agronom eller nutritionist och har tidigare ledarskapserfarenhet. Du har arbetat i flera år med kvalitetsfrågor och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen. Tack vare din bakgrund och ditt genuina intresse för kvalitetsfrågor och produktutveckling har du goda livsmedelstekniska kunskaper och du är mycket väl insatt i den svenska livsmedelslagstiftningen. Du har även erfarenhet av att arbeta med riskfrågor.
Du har ett smittande engagemang för livsmedelsfrågor och är skicklig på att bidra till att utveckla vårt kvalitetsarbete genom din expertis. Som person är du strukturerad och analytisk och genom din drivkraft förbättrar du ständigt ditt eget och andras arbete. Du har ett målmedvetet och lösningsorienterat arbetssätt och när du får motivera och se människor omkring dig växa trivs du som bäst. Din kommunikativa förmåga är stark både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Kan du dessutom tyska är det meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9 april 2024. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Grafisk formgivare - sommarjobb

Grafisk formgivare
Läs mer Mar 28
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Kort om tjänsten

Är du en kreativ och strukturerad person som vill inspirera din omgivning? Just nu söker vi nya sommarvikarier till vår marknadsavdelning med placering i Barkarby. Läs vidare och sök till oss redan idag!

Din roll

Som grafisk formgivare på marknadsavdelningen kommer du arbeta med att:
•    Ta fram layout och original på bland annat reklamblad, POS-material, digitala- och printannonser.
•    Löpande arbeta med diverse originalar-uppgifter.
Allt detta i linje med Lidls kommunikationskoncept och grafiska profil. Vi arbetar med både tryckt och digitalt material – så det är viktigt att du har erfarenhet av både och.

Din profil

Du är en effektiv och formsäker grafisk formgivare/originalare som är öppen för utmaningar och hitta kreativa lösningar. Du är lyhörd och gillar att arbeta både själv samt i team beroende på uppgift. Vi tror att du just nu studerar någon form av eftergymnasial utbildning inom formgivning eller har en examen inom det området. Arbetslivserfarenhet av grafiskt arbete från en inhouse- eller reklambyrå är meriterande men inte ett krav.
Vidare ser vi att:
•    Du arbetar obehindrat i  Adobe InDesign, Photoshop och  After effects. Vi ser det som mycket meriterande om du dessutom har dokumenterad erfarenhet av dessa.
•    Du som person är noggrann, flexibel och gillar ett högt tempo. 
•    Du trivs när du får kombinera ett kreativt arbete med ett strukturerat arbetssätt och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete.
•    Du kommunicerar i svenska och engelska flytande.


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du hittar oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 12 april 2024. Tjänsten är ett sommarvikariat i perioden 3 juni-16 augusti 2024.
Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu