Researcher, rekrytering jobb i Järfälla

Hitta lediga jobb som Researcher, rekrytering i Järfälla. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Järfälla från den arbetsgivaren.

??Rekryterare sökes till Prodea??

Researcher, rekrytering
Läs mer Nov 30
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida med en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa 350 kollegor med fler på väg in som vill joina oss.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år hamnade på 20e plats i ????Di Gasell???? vilket vi är jäkla stolta för.

Heltidare & deltidare se hit.

Vi befinner oss i en sjukt galen tillväxtfas så vi behöver bli fler på vårt huvudkontor i Barkarby. Vi behöver nu ett gäng ?rekryterare som har lika höga ambitioner som oss. Vi på kontoret är lika delar ambitiösa, professionella, effektiva som halvgalna och håller galet högt tempo emellanåt.

Här på Prodea jobbar vi på plats, men enstaka dagar & tillfällen kommer vi självklart bevilja jobb hemifrån.

Arbetsuppgifter.

Du kommer främst, men inte uteslutande, rekrytera nya medarbetare till våra kunder tillsammans med kundansvarig. Har du ambition att, på riktigt, så småningom leda egen avdelning hos oss så är det här där du börjar.

För den vetgirige finns det möjlighet att hos oss också vidareutbildas så att man blir behörig att utföra säkerhetsprövningar.

Du kommer att ratta ???? urval av kandidater????telefonintervjuer och intervjuer???? referenstagningar och bakgrunds kontroller???? avlämning till kundansvarig som går i linje med dina och Prodeas värderingar. Du styr dina egna dagar med intervjuer och tar eget ansvar genom hela processen. Med det sagt så backar vi dig hela tiden.

Vem är du?

Du tycker att du har svart bälte i att läsa folk. Du har tidigare haft någon fprm av personalansvar eller ledande befattning. Du tar välgrundade beslut istället för att företräda en ståndpunkt och du har en hög energi nivå.

Det är en tuff roll så det krävs att du har ett jäkla tjockt pannben med en vass analysförmåga. Du kan på uppstuds omvandla teori i praktik och känner dig bekväm med att hantera ett gäng kandidater samtidigt.

Skulle så klart vara en dröm om du tidigare rekryterat, har du jobbat med Teamtailor eller Intelliplan så har du halva foten inne.

Du tar med gott omdöme ägandeskap för dina rekryteringar och våra kunders intressen för långsiktiga affärsrelationer.

Benhårda krav.

- Klockren svenska och engelska.

- Arbetet tidigare med personalansvar på något vänster.

- Färgstark personlighet. ????

- B-körkort.

- Det vanliga.

- Stor portion tålamod med interna kollegor.

Meriterande.

- Arbetat inom bemanning eller rekrytering.

- Eftergymnasial utbildning (gärna inom försäljning, ekonomi, marknad eller beteendevetenskap) men INGET krav.

- Bra på pingis.

Vad kan Prodea erbjuda?

God ersättning till rätt person med frihet under ansvar (på riktigt). På pappret står det heltid och vi snackar 6 månaders provanställning?. Vi söker fler och är du student som söker deltid(15-30H i veckan) så pratar vi gärna med dig med.

Vill du ha en flashig titel så välj vilken du vill men ingen hos oss är för "fin" för att beta av lite samtal eller scanna dokument.

Du som söker förstår att ibland kommer jobbet först.

I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Vi söker omgående personal men har inga problem att vänta på rätt person så dra iväg nåt till oss så återkopplar vi inom kort.

Frågor om oss eller tjänsten besvaras av michael@prodea.se eller simone@prodea.se

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist

Researcher, rekrytering
Läs mer Nov 28
Do you believe that recruitment needs to evolve beyond the traditional ways of working? Do you enjoy the business partnering aspect of recruitment, and have the skillset to guide, influence and drive a proactive recruitment process? This is the role for you!



Your role

Saab Career Center has created a new team of highly skilled professionals with the objective to reach, attract and recruit passive candidates and build long term relationships. Targeting talents from various occupational groups, reversing the recruitment process, the team works proactively to attract and recruit Saabs most critical competences. In close collaboration with hiring managers, employer branding and the business, the Talent Acquisition team work methodically to raise the Saab awareness among our targeted talents and increase the number of hired candidates.

You will be entrusted with an on-going quest to attract the best people within the tech industry, maintain a strong employer brand, and ensure great relationships with both candidates and internal stakeholders. You have a sharp eye for talented people and a great passion for delivering excellence.


Responsibilities:

* Planning, monitoring and running recruitment processes together with our hiring managers to attract our most critical competences.
* Identify qualified candidates via search, engage and present to hiring managers.
* Ensure we deliver a professional and qualitative recruitment process, always delivering an excellent candidate experience.
* Support and guide managers to meet their hiring needs, acting as a trusted advisor.
* Work proactively when building and maintaining our candidate network.



Your profile

To be successful in this role you need to have a bachelor's degree within HR or similar and preferably a few years of experience from working with recruitment in a competitive market. You have experience working closely with hiring managers forming successful collaborations. As you will be a Saab ambassador, your communication skills will be of the utmost importance as well as your ability to establish relations.

We believe that you are structured in your way of working and that you are flexible and persevering. You should also have great administrative skills, have the ability to take initiative and ensure structure to your own work.



At Saab we value constructive teamwork. You cooperate well with others, you like sharing your knowledge and experience. You support your colleagues in their daily work.

It is an advantage if you have experience from LinkedIn Recruiter and/or our HR-system Workday.



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What you will be a part of

You will work in an environment with highly skilled professionals and belong to a team of 40 dedicated team members located at different sites throughout Sweden. You will be based at our office in Järfälla. We find it important that all members of the team maintain a good life-work balance and value personal differences. We are a mixed group of individuals and part of our strength lies in diversity. You will have the freedom and responsibility to plan your own work as long as you contribute according to the goals and expectations of the role. You can expect a challenging future, continuous learning and a great deal of fun!



Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 18,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations.



We look forward to your application!

Ansök nu

Junior Konsultchef (onsite) till Randstad i Kallhäll

Researcher, rekrytering
Läs mer Sep 8
Arbetsbeskrivning
Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos oss  Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. Du kommer vara stationerad ute hos vår kund i Kallhäll och ha ett nära dagligt samarbete med våra två konsultchefer som jobbar hos kunden idag. Världens roligaste jobb enligt oss!

Du kommer som sagt ingå i ett team med två konsultchefer som också jobbar på plats hos kund och er närmsta chef är Site manager, som ansvarar för driften hos er kund och ett par andra kundsiter i närområdet. Det innebär att du kommer ha kollegor med liknande roller även hos andra kunder i regionen för erfarenhetsutbyte, stöttning och samarbete vid behov. Arbetstider för dig som junior konsultchef på den här siten kommer vara måndag till fredag 10:00 – 19:00.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Övrig information om processen:
Vår rekryteringsprocess omfattar både intervjuer och tester. Notera gärna också att vi genomför kontroll av straffrättslig historik samt rätten att arbeta i Sverige på samtliga slutkandidater.

Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-09-29. Notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma bli tillsatt före sista ansökningsdag. 

Ansvarsområden
I rollen som junior konsultchef kommer du till en början ha en viktig funktion som huvudansvarig för produktionsplanering och administration av våra konsulter, det vill säga utbokning på pass, att ta emot sjukskrivningar m m.  Över tid kommer du även få möjlighet att ta dig an fler delar av konsultchefsrollen och bli involverad allt mer i rekrytering, personalärenden och kunddialog med målet att så småningom kunna kliva in helt och full i konsultchefsrollen med eget personalansvar när öppning finns.

Som Junior account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
Utbokning av konsulter på pass.
Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel sjukskrivningar.
Annonsering, screening och urval.
Administration och dokumentation kring kandidater och konsulter i vårt affärssystem. 
- Kort sagt en mångfacetterad  roll med kund och medarbetare i fokus!


Kvalifikationer
Vi sa att detta var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:
Är van vid att lyckas med det du företar dig. Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. 
 Är strukturerad och noggrann och har vana av administrativa uppgifter i någon form. 
Stimuleras av att arbeta i socialt orienterade sammanhang och miljöer och på sikt vill ta ett större ansvar för personal- och kunddialoger. 
Är flexibel och driven. Vi arbetar i en snabbrörlig värd där förutsättningar och behov snabbt förändras. Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och som stimuleras av att jobba mot mål som ständigt flyttas framåt. 
Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska eftersom vi har löpande behov av att kunna kommunicera med kollegor, kunder och kandidater på båda språken, i tal och skrift. 


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-09-29. Notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Junior Konsultchef (onsite) till Randstad i Kallhäll

Researcher, rekrytering
Läs mer Jul 28
Arbetsbeskrivning
Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos oss  Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. Du kommer vara stationerad ute hos vår kund i Kallhäll och ha ett nära dagligt samarbete med våra två konsultchefer som jobbar hos kunden idag. Världens roligaste jobb enligt oss!

Du kommer som sagt ingå i ett team med två konsultchefer som också jobbar på plats hos kund och er närmsta chef är Site manager, som ansvarar för driften hos er kund och ett par andra kundsiter i närområdet. Det innebär att du kommer ha kollegor med liknande roller även hos andra kunder i regionen för erfarenhetsutbyte, stöttning och samarbete vid behov. Arbetstider för dig som junior konsultchef på den här siten kommer vara måndag till fredag 10:00 – 19:00.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Övrig information om processen:
Vår rekryteringsprocess omfattar både intervjuer och tester. Notera gärna också att vi genomför kontroll av straffrättslig historik samt rätten att arbeta i Sverige på samtliga slutkandidater. 
Under början av Augusti har fortfarande många av våra kollegor semestrar, urvalet kommer därför påbörjas först framåt slutet av Augusti. Vi tackar därför för överseende med att det kan komma att ta en tid tills du hör från oss igen. 

Ansvarsområden
I rollen som junior konsultchef kommer du till en början ha en viktig funktion som huvudansvarig för produktionsplanering och administration av våra konsulter, det vill säga utbokning på pass, att ta emot sjukskrivningar m m.  Över tid kommer du även få möjlighet att ta dig an fler delar av konsultchefsrollen och bli involverad allt mer i rekrytering, personalärenden och kunddialog med målet att så småningom kunna kliva in helt och full i konsultchefsrollen med eget personalansvar när öppning finns. Som Junior account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:


Utbokning av konsulter på pass.
Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel sjukskrivningar.
Annonsering, screening och urval.
Administration och dokumentation kring kandidater och konsulter i vårt affärssystem. 
- Kort sagt en mångfacetterad  roll med kund och medarbetare i fokus!


Kvalifikationer
Vi sa att detta var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:


Är van vid att lyckas med det du företar dig. Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. 
 Är strukturerad och noggrann och har vana av administrativa uppgifter i någon form. 
Stimuleras av att arbeta i socialt orienterade sammanhang och miljöer och på sikt vill ta ett större ansvar för personal- och kunddialoger. 
Är flexibel och driven. Vi arbetar i en snabbrörlig värd där förutsättningar och behov snabbt förändras. Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och som stimuleras av att jobba mot mål som ständigt flyttas framåt. 
Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska eftersom vi har löpande behov av att kunna kommunicera med kollegor, kunder och kandidater på båda språken, i tal och skrift. 


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-08-31. Notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

??Rekryteringsansvarig till Prodea??#Alaget

Researcher, rekrytering
Läs mer Jan 17
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi bemannar och rekryterar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år är kom på 10:e plats i Di Gasell ???? vilket vi är mycket stolta för.

Vi växer så det knakar och behöver bli fler på vårt huvudkontor i Järfälla.

Vi på kontoret är lika delar ambitiösa, professionella som halvgalna och håller galet högt tempo emellanåt. Hos oss är det ingen som står och kikar över dina axel så när du känner dig varm i kläderna så tar du eget ansvarar för att organisera och utföra en tydlig rekryteringsprocess. Du styr dina egna dagar och tar eget ansvar för att vi alltid står redo med våra kunders behov. Behöver du backning så har du oss i organisationen som finns tillgängliga 24/7.

Vi på Prodea söker dig med en senior attityd och som förstår innebörden av eget ansvar. Du som söker är införstådd att ibland så kommer jobbet först.

Eftersom vi befinner oss i expansionsfas där vi skalar upp vår verksamhet på flera orter så behöver vi en person som kan arbeta på annan ort vid vissa tillfällen.

Ansvarsområden
Du kommer främst fokusera på proaktiv rekrytering med olika metoder då vi skräddarsyr varje uppdrag enligt kunds önskemål. Ditt ansvar är att ständigt ligga steget före och alltid ha flera medarbetare i åtanke som är redo för respektive kund.

Du kommer att ansvara för Prodeas väl beprövade rekryteringsprocesser men får mer än gärna sätta din egen prägel på arbetet med där vi gärna ser en hel del attityd, humor och äkthet. Du kommer även vara ansvarig för att bygga upp Prodeas sociala närvaro. Vi är skitdåliga på det idag och behöver en hjälpande hand ????

Vem är du?

Du har svart bälte i rekrytering och älskar att jobba. Du är en fartfylld och färgstark person som som fixar att jonglera, med knivar, på lina, som brinner, med blodtörstiga mördarhajar med laser under dig, på en skyskrapa, i rymden, utan rymddräkt. Ja. du fattar. Att skriva annonser som är töntigare än "My little ponny" eller som är seriösare än Annie Lööf är inga konstigheter för dig???????.

Men framförallt så drivs du av att vara hjälten som släcker bränderna hos våra kunder ???????????.

Med en kanaloberoende "stör gärna" attityd och mycket skin på näsan så hjälper du oss på Prodea att bli en bättre på det vi redan gör bra. Likt oss så gör du varje dag till den bästa dagen möjligt.

Det är en tung portfölj du bär så vi behöver dig med jäkla tjockt pannben som kan analysera samtidigt som du skjuter snabbare en Lucky Luke ????????.

Du tar med gott omdöme ägandeskap för Prodeas och våra kunders intressen för långsiktiga affärsrelationer.

Benhårda krav.

- Klockren svenska och engelska
- Arbetet tidigare med rekrytering
- Stor personlighet. ????
- B-körkort
- Det vanliga


Meriterande.

- Relevant utbildning
- Arbete som coach eller liknande
- Bakgrund inom bemanning
- Befintligt stark nätverk i branschen
- Grym på sociala media


Vad kan Prodea erbjuda?

Mycket god ersättning till rätt person med frihet under ansvar (på riktigt) och ledighet när du själv vill. På pappret står det heltid ?.

Vill du ha en flashig titel så välj vilken du vill men ingen hos oss är för "fin" för att beta av lite tidrapporter eller ringa telefonintervjuer.

Världens bästa kollegor i grymma kontor i Järfälla.

En arbetsgivare som firar med dig i med gång ???? och som ställer upp i motgång.

Riktigt goda utvecklingsmöjligheter.

I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Dra iväg nåt till oss så återkopplar vi inom kort.

Frågor om oss eller tjänsten besvaras simone@prodea.se

Ansök nu

??Rekryteringsansvarig till Prodea??#Alaget

Researcher, rekrytering
Läs mer Dec 28
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi bemannar och rekryterar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år är kom på 10:e plats i Di Gasell ???? vilket vi är mycket stolta för.

Vi växer så det knakar och behöver bli fler på vårt huvudkontor i Järfälla.

Vi på kontoret är lika delar ambitiösa, professionella som halvgalna och håller galet högt tempo emellanåt. Hos oss är det ingen som står och kikar över dina axel så när du känner dig varm i kläderna så tar du eget ansvarar för att organisera och utföra en tydlig rekryteringsprocess. Du styr dina egna dagar och tar eget ansvar för att vi alltid står redo med våra kunders behov. Behöver du backning så har du oss i organisationen som finns tillgängliga 24/7.

Vi på Prodea söker dig med en senior attityd och som förstår innebörden av eget ansvar. Du som söker är införstådd att ibland så kommer jobbet först.

Eftersom vi befinner oss i expansionsfas där vi skalar upp vår verksamhet på flera orter så behöver vi en person som kan arbeta på annan ort vid vissa tillfällen.

Ansvarsområden
Du kommer främst fokusera på proaktiv rekrytering med olika metoder då vi skräddarsyr varje uppdrag enligt kunds önskemål. Ditt ansvar är att ständigt ligga steget före och alltid ha flera medarbetare i åtanke som är redo för respektive kund.

Du kommer att ansvara för Prodeas väl beprövade rekryteringsprocesser men får mer än gärna sätta din egen prägel på arbetet med där vi gärna ser en hel del attityd, humor och äkthet. Du kommer även vara ansvarig för att bygga upp Prodeas sociala närvaro. Vi är skitdåliga på det idag och behöver en hjälpande hand ????

Vem är du?

Du har svart bälte i rekrytering och älskar att jobba. Du är en fartfylld och färgstark person som som fixar att jonglera, med knivar, på lina, som brinner, med blodtörstiga mördarhajar med laser under dig, på en skyskrapa, i rymden, utan rymddräkt. Ja. du fattar. Att skriva annonser som är töntigare än "My little ponny" eller som är seriösare än Annie Lööf är inga konstigheter för dig???????.

Men framförallt så drivs du av att vara hjälten som släcker bränderna hos våra kunder ???????????.

Med en kanaloberoende "stör gärna" attityd och mycket skin på näsan så hjälper du oss på Prodea att bli en bättre på det vi redan gör bra. Likt oss så gör du varje dag till den bästa dagen möjligt.

Det är en tung portfölj du bär så vi behöver dig med jäkla tjockt pannben som kan analysera samtidigt som du skjuter snabbare en Lucky Luke ????????.

Du tar med gott omdöme ägandeskap för Prodeas och våra kunders intressen för långsiktiga affärsrelationer.

Benhårda krav.

- Klockren svenska och engelska
- Arbetet tidigare med rekrytering
- Stor personlighet. ????
- B-körkort
- Det vanliga


Meriterande.

- Relevant utbildning
- Arbete som coach eller liknande
- Bakgrund inom bemanning
- Befintligt stark nätverk i branschen
- Grym på sociala media


Vad kan Prodea erbjuda?

Mycket god ersättning till rätt person med frihet under ansvar (på riktigt) och ledighet när du själv vill. På pappret står det heltid ?.

Vill du ha en flashig titel så välj vilken du vill men ingen hos oss är för "fin" för att beta av lite tidrapporter eller ringa telefonintervjuer.

Världens bästa kollegor i grymma kontor i Järfälla.

En arbetsgivare som firar med dig i med gång ???? och som ställer upp i motgång.

Riktigt goda utvecklingsmöjligheter.

I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Dra iväg nåt till oss så återkopplar vi inom kort.

Frågor om oss eller tjänsten besvaras simone@prodea.se

Ansök nu

??Rekryteringsansvarig till Prodea??#Alaget

Researcher, rekrytering
Läs mer Dec 2
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi bemannar och rekryterar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år är kom på 10:e plats i Di Gasell ???? vilket vi är mycket stolta för.

Vi växer så det knakar och behöver bli fler på vårt huvudkontor i Järfälla.

Vi på kontoret är lika delar ambitiösa, professionella som halvgalna och håller galet högt tempo emellanåt. Hos oss är det ingen som står och kikar över dina axel så när du känner dig varm i kläderna så tar du eget ansvarar för att organisera och utföra en tydlig rekryteringsprocess. Du styr dina egna dagar och tar eget ansvar för att vi alltid står redo med våra kunders behov. Behöver du backning så har du oss i organisationen som finns tillgängliga 24/7.

Vi på Prodea söker dig med en senior attityd och som förstår innebörden av eget ansvar. Du som söker är införstådd att ibland så kommer jobbet först.

Eftersom vi befinner oss i expansionsfas där vi skalar upp vår verksamhet på flera orter så behöver vi en person som kan arbeta på annan ort vid vissa tillfällen.

Ansvarsområden
Du kommer främst fokusera på proaktiv rekrytering med olika metoder då vi skräddarsyr varje uppdrag enligt kunds önskemål. Ditt ansvar är att ständigt ligga steget före och alltid ha flera medarbetare i åtanke som är redo för respektive kund.

Du kommer att ansvara för Prodeas väl beprövade rekryteringsprocesser men får mer än gärna sätta din egen prägel på arbetet med där vi gärna ser en hel del attityd, humor och äkthet. Du kommer även vara ansvarig för att bygga upp Prodeas sociala närvaro. Vi är skitdåliga på det idag och behöver en hjälpande hand ????

Vem är du?

Du har svart bälte i rekrytering och älskar att jobba. Du är en fartfylld och färgstark person som som fixar att jonglera, med knivar, på lina, som brinner, med blodtörstiga mördarhajar med laser under dig, på en skyskrapa, i rymden, utan rymddräkt. Ja. du fattar. Att skriva annonser som är töntigare än "My little ponny" eller som är seriösare än Annie Lööf är inga konstigheter för dig???????.

Men framförallt så drivs du av att vara hjälten som släcker bränderna hos våra kunder ???????????.

Med en kanaloberoende "stör gärna" attityd och mycket skin på näsan så hjälper du oss på Prodea att bli en bättre på det vi redan gör bra. Likt oss så gör du varje dag till den bästa dagen möjligt.

Det är en tung portfölj du bär så vi behöver dig med jäkla tjockt pannben som kan analysera samtidigt som du skjuter snabbare en Lucky Luke ????????.

Du tar med gott omdöme ägandeskap för Prodeas och våra kunders intressen för långsiktiga affärsrelationer.

Benhårda krav.

- Klockren svenska och engelska
- Arbetet tidigare med rekrytering
- Stor personlighet. ????
- B-körkort
- Det vanliga


Meriterande.

- Relevant utbildning
- Arbete som coach eller liknande
- Bakgrund inom bemanning
- Befintligt stark nätverk i branschen
- Grym på sociala media


Vad kan Prodea erbjuda?

Mycket god ersättning till rätt person med frihet under ansvar (på riktigt) och ledighet när du själv vill. På pappret står det heltid ?.

Vill du ha en flashig titel så välj vilken du vill men ingen hos oss är för "fin" för att beta av lite tidrapporter eller ringa telefonintervjuer.

Världens bästa kollegor i grymma kontor i Järfälla.

En arbetsgivare som firar med dig i med gång ???? och som ställer upp i motgång.

Riktigt goda utvecklingsmöjligheter.

I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Dra iväg nåt till oss så återkopplar vi inom kort.

Frågor om oss eller tjänsten besvaras simone@prodea.se

Ansök nu

??Rekryteringsansvarig till Prodea??#Alaget

Researcher, rekrytering
Läs mer Dec 13
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi bemannar och rekryterar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år är kom på 10:e plats i Di Gasell ???? vilket vi är mycket stolta för.

Vi växer så det knakar och behöver bli fler på vårt huvudkontor i Järfälla.

Vi på kontoret är lika delar ambitiösa, professionella som halvgalna och håller galet högt tempo emellanåt. Hos oss är det ingen som står och kikar över dina axel så när du känner dig varm i kläderna så tar du eget ansvarar för att organisera och utföra en tydlig rekryteringsprocess. Du styr dina egna dagar och tar eget ansvar för att vi alltid står redo med våra kunders behov. Behöver du backning så har du oss i organisationen som finns tillgängliga 24/7.

Vi på Prodea söker dig med en senior attityd och som förstår innebörden av eget ansvar. Du som söker är införstådd att ibland så kommer jobbet först.

Eftersom vi befinner oss i expansionsfas där vi skalar upp vår verksamhet på flera orter så behöver vi en person som kan arbeta på annan ort vid vissa tillfällen.

Ansvarsområden
Du kommer främst fokusera på proaktiv rekrytering med olika metoder då vi skräddarsyr varje uppdrag enligt kunds önskemål. Ditt ansvar är att ständigt ligga steget före och alltid ha flera medarbetare i åtanke som är redo för respektive kund.

Du kommer att ansvara för Prodeas väl beprövade rekryteringsprocesser men får mer än gärna sätta din egen prägel på arbetet med där vi gärna ser en hel del attityd, humor och äkthet. Du kommer även vara ansvarig för att bygga upp Prodeas sociala närvaro. Vi är skitdåliga på det idag och behöver en hjälpande hand ????

Vem är du?

Du har svart bälte i rekrytering och älskar att jobba. Du är en fartfylld och färgstark person som som fixar att jonglera, med knivar, på lina, som brinner, med blodtörstiga mördarhajar med laser under dig, på en skyskrapa, i rymden, utan rymddräkt. Ja. du fattar. Att skriva annonser som är töntigare än "My little ponny" eller som är seriösare än Annie Lööf är inga konstigheter för dig???????.

Men framförallt så drivs du av att vara hjälten som släcker bränderna hos våra kunder ???????????.

Med en kanaloberoende "stör gärna" attityd och mycket skin på näsan så hjälper du oss på Prodea att bli en bättre på det vi redan gör bra. Likt oss så gör du varje dag till den bästa dagen möjligt.

Det är en tung portfölj du bär så vi behöver dig med jäkla tjockt pannben som kan analysera samtidigt som du skjuter snabbare en Lucky Luke ????????.

Du tar med gott omdöme ägandeskap för Prodeas och våra kunders intressen för långsiktiga affärsrelationer.

Benhårda krav.

- Klockren svenska och engelska
- Arbetet tidigare med rekrytering
- Stor personlighet. ????
- B-körkort
- Det vanliga


Meriterande.

- Relevant utbildning
- Arbete som coach eller liknande
- Bakgrund inom bemanning
- Befintligt stark nätverk i branschen
- Grym på sociala media


Vad kan Prodea erbjuda?

Mycket god ersättning till rätt person med frihet under ansvar (på riktigt) och ledighet när du själv vill. På pappret står det heltid ?.

Vill du ha en flashig titel så välj vilken du vill men ingen hos oss är för "fin" för att beta av lite tidrapporter eller ringa telefonintervjuer.

Världens bästa kollegor i grymma kontor i Järfälla.

En arbetsgivare som firar med dig i med gång ???? och som ställer upp i motgång.

Riktigt goda utvecklingsmöjligheter.

I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Dra iväg nåt till oss så återkopplar vi inom kort.

Frågor om oss eller tjänsten besvaras simone@prodea.se

Ansök nu

Intervjuare Säkerhetsprövning

Researcher, rekrytering
Läs mer Okt 20
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Ragn-Sells Recycling söker nu medarbetare till ett uppdrag där vi ska genomföra säkerhetsprövningar i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Uppdraget är en projektanställning som kommer sträcka sig 3-4 månader och din huvudsakliga arbetsuppgift blir att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer. Arbetet sker till stor del ute i kundens lokaler och det krävs att du har möjlighet att resa och sova på annan ort under anställningstiden.

Då kunden finns över en större geografi kommer flera intervjuare anställas samtidigt på olika orter. Du kommer rapportera till HR Business Partner som projektleder uppdraget.  

Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Ett utvecklande tidsbegränsat uppdrag med fokus på intervjuteknik och säkerhet

Arbetsuppgifter

Anställningen påbörjas med en kortare utbildningsinsats. Du genomför säkerhetsprövningsintervjuer av Ragn-Sells personal och eventuellt även våra underleverantörer. Du ansvarar för att boka upp intervjuer i samråd med våra lokalt ansvariga chefer och kunden. Efter genomförd intervju bedömer och avrapporterar du personens pålitlighet ur säkerhetssynpunkt. Vissa admininstrativa uppgifter kan behöva genomföras i Ragn-Sells lokaler eller på distans men arbetet sker alltså till största del i kundens lokaler. 

Rollen kräver


• B-körkort
• Att du har möjlighet att börja omgående
• Att du har möjlighet att resa och övernatta
• Att du blir godkänd ur säkerhetssynpunkt, bland annat genom registerkontroll

Din profil


• Utbildning på universitetsnivå inom personalvetenskap eller motsvarande
• Erfarenhet av att hålla intervjuer vid exempelvis rekrytering
• Meriterande med erfarenhet från arbete inom säkerhetsklassade uppdrag/verksamheter
• Meriternade med erfarenhet av säkethetsprövningsintervjuer/säkerhetsskyddslagen

För vem passar den här tjänsten?

För att trivas i rollen bör du vara ansvarstagande, säkerhetsmedveten och flexibel. Då frågorna som ställs i intervjuerna ibland kan upplevas som obekväma behöver du ha en förmåga att hantera samtal av den karaktären.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och kan därmed komma att tillsätta tjänsten föra sista ansökningsdatum. Vid frågor - kontakta oss enligt uppgifterna nedan. Välkommen med din ansökan!  

 


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK.

Ansök nu

Rekryterare / bemanningskoordinator för vård och omsorg

Researcher, rekrytering
Läs mer Feb 7
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Enheten för personal och lön är en del av socialförvaltningen och består av ett gäng glada medarbetare som arbetar med att stötta vård och omsorgs två avdelningar, äldreomsorgen och omsorgen för personer med funktionsnedsättning med olika personalärenden såsom HR-frågor, lön, rekrytering och bemanning.

Nu behöver vi förstärka gruppen som arbetar med rekrytering och bemanning med två nya medarbetare!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som rekryterare och bemanningskoordinator kommer du vara delaktig i hela rekryteringsprocessen för sommar- och timvikarier samt arbeta med vård och omsorgs interna bemanning av korttidsfrånvaro. I bemanningen kommer du vara enhetens ansikte utåt och du kommer att ta emot beställningar via vårt bemanningssystem, koordinera och matcha mot tillgänglig personal. Ett varierande arbete med mycket sociala kontakter och trevliga kollegor! Under våren kommer ditt fokus främst ligga på rekryteringen och under sommaren kommer du ha en nyckelroll i bemanningen.

Arbetstider:
Fast schema med arbetstid någon gång under bemanningens öppettider som är mån-fre 06:30-17:00, lör-sön 06:45-16:00. From juni kommer tjänsten innehålla viss helgtjänstgöring. Tjänsten är en visstidsanställning under perioden mars tom. 6 september 2019. Du förväntas täcka upp vid sommarsemestrar och därför är det viktigt att du kan arbeta större delen av sommaren.


KVALIFIKATIONER
Utbildning: Eftergymnasial utbildning som personalvetare eller motsvarande.

Erfarenhet: Den här tjänsten tror vi passar dig som är i början av din karriär och som önskar bygga erfarenheter inom rekrytering och bemanning. Ett krav är att du är mycket van att arbeta med datorn som verktyg och att du har erfarenhet från arbete inom service i någon form.

Meriterande är om du tidigare arbetat med bemanning/rekrytering, erfarenhet av bokningssystemet Time Care Pool och/eller har erfarenhet från äldre- och handikappsomsorgen.

Kunskap: Du har en god administrativ förmåga och kan snabbt kan sätta dig in i nya system. Du känner dig bekväm med att kommunicera digitalt via mail och chattfunktioner. Viktigt är att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper: Du är en person som tycker om att arbeta med människor! Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt anstränger dig för att alltid leverera lösningar. I ditt arbete är du strukturerad och kvalitetsmedveten vilket innebär att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet håller emellanåt ett högt tempo och det är viktigt att du kan behålla fokus även när du blir avbruten.

Är detta ett jobb för dig? Välkommen in med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Bemanningskoordinator

Researcher, rekrytering
Läs mer Feb 20
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen ”Järfälla för alla framåt”. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Vi söker nu två bemanningskoordinatorer till Vakansens team för arbete över sommaren. Vakansen är Järfälla kommuns egen bemanningsenhet inom Vård och omsorg som tillgodoser behovet av korttidsvikarier alla tider på dygnet.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som bemanningskoordinator kommer du att arbeta med bemanning av personal inom Vård och omsorgs olika enheter. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att koordinera bemanningen av korttidsfrånvaro, detta genom att ta emot beställningar via vårt bemanningssystem, mail samt telefon och matcha mot tillgänglig personal. Arbetet handlar också om att vara Vakansens ansikte utåt och att kunna leverera en god service i alla situationer.

Arbetstider
Fast schema med arbetstid någon gång under Vakansens öppettider som är mån-fre 06:30-17:00 samt lör, sön och helgdag 6:45-16:00. Helgarbete ingår. Du förväntas täcka upp vid sommarsemestrar och därför är det viktigt att du kan arbeta större delen av sommaren.
Tjänsten är en visstidsanställning under perioden maj tom. 31 augusti 2018 med eventuell möjlighet till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Utbildning: Gymnasiekompetens. Akademisk examen som personalvetare eller motsvarande är meriterande.

Erfarenhet: Ett krav är att du är mycket van att arbeta med datorn som verktyg och du har minst ett års erfarenhet från arbete inom service. Meriterande är om du tidigare arbetat med bemanning, har erfarenhet av bokningssystemet Time Care Pool och erfarenhet från äldre- och handikappsomsorgen.

Kunskap: Du har en god administrativ förmåga och kan snabbt kan sätta dig in i nya system. Du känner dig bekväm med att kommunicera digitalt via mail och chattfunktioner. Viktigt är att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper: Du är en person som tycker om att arbeta med människor! Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt anstränger dig för att alltid leverera lösningar. I ditt arbete är du strukturerad och kvalitetsmedveten vilket innebär att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet håller emellanåt ett högt tempo och det är viktigt att du kan behålla fokus även när du blir avbruten.

Är detta ett jobb för dig? Välkommen in med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu