Luleå: Lager/Terminalarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lager/Terminalarbetare i Luleå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Luleå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-11 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget

Vill du få chansen att jobba som konsult hos oss på Clockwork?
Nu söker vi dig som vill jobba hos en av våra kunder som terminalarbetare. Är du intresserad av att jobba i hjärtat av Norrbotten och vill ha breda karriärmöjligheter? Fortsätt då att läsa!


Dina arbetsuppgifter
Som Terminal/lagermedarbetare kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på lager såsom:

• Orderhantering, dvs plockning och packning
• Mottagande och tömning av containers
• Andra arbetsuppgifter kan tillkomma

Arbetstiderna kan variera och är belagda vardagar och helger, tidiga mornar till sena eftermiddagar.



Din profil
Som terminalarbetare/lagerarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet kan innehålla en del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning kring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar.

Ansökan
Är det dig vi söker?
Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen och tillsättning kan ske innan annonstiden löpt ut.
Sök tjänsten via: www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb

Alla platsannonser →

Andra jobb i Luleå som Skolsköterskor

Nedan visas andra jobb i Luleå som Skolsköterskor.

Terminalarbetare

Läs mer Apr 12
Arbetsbeskrivning
Känner du att lite extra pengar utöver studiemedlet skulle sitta skönt? Kan du avvara runt 4 timmar av din dag någon gång då och då? Här är din chans att få lite extra att leva på!
Är du en fena på att arbeta organiserat och ha många bollar i luften samtidigt? Har du truckkort? Då kan det vara precis dig vi vill fylla ut vårt team med! 
Här kommer du arbeta som terminalarbetare och se till så att alla i närområdet får sina efterlängtade paket i tid. När du står vid paketbanan så gäller det att effektivt sortera paketen rätt och hålla koll på eventuella avvikelser. Här är en spännande chans att få mer inblick om vad som sker innan du kan hämta upp ditt paket. 
Passen är i de allra flesta fall förlagda på kvällstid efter kl.18. 
I enlighet med vårt kollektivavtal är det viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta uthyrd som konsult. Du erbjuds samma fördelar hos Randstad som arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Läs gärna mer här: https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult/
Vid frågor, vänligen kontakta konsultchef Jenny Lindgren på jenny.x.lindgren@randstad.se

Ansvarsområden
Pakethantering
truckkörning.

Du tar ansvar över att följa alla säkerhetsföreskrifter som gäller på arbetsplatsen. Arbetet kommer innebära arbetspass på såväl vardagar som helger. Det går att ta sig till företaget via kollektivtrafik men bil/cykel är att rekommendera.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är driven, självgående och snabbtänkt. 
Du har:
Truckkort och B-körkort
Goda kunskaper i svenska språket
En huvudsaklig sysselsättning i form av studier eller jobb på minst 50%.

Meriterande, men ej ett krav:
Tidigare erfarenhet av arbete inom branschen

Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt driv, en stark initiativförmåga och god samarbetsförmåga är högt värderade. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här!

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Terminalarbetare

Läs mer Mar 11
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning för sommarjobb hos en av våra kunder som terminalarbetare. Här kommer du arbeta med terminalarbete såsom pakethantering, plock, pack samt truckkörning. I detta uppdrag kommer du att arbeta från söndag till torsdag. På söndagar är de under dagtid 09–13, måndag 19–22, tisdag 19-22:30. Onsdag 18:30-23:00, torsdag 19-22:30. Antalet arbetspass per vecka varierar. Det här jobbet passar dig som vill ha ett sommarjobb på kvällarna och njuta av solen på dagarna.
I enlighet med vårt kollektivavtal är det viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta uthyrd som konsult. Du erbjuds samma fördelar hos Randstad som arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Läs gärna mer här: https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult/
Vid frågor, vänligen kontakta konsultchef Jenny Lindgren på jenny.x.lindgren@randstad.se

Ansvarsområden
Pakethantering
truckkörning.
Du tar ansvar över att följa alla säkerhetsföreskrifter som gäller på arbetsplatsen. Arbetet kommer innebära arbetspass på såväl vardagar som helger. Det går att ta sig till företaget via kollektivtrafik men bil/cykel är att rekommendera.


Kvalifikationer
Till den här tjänsten söker vi dig som är driven och engagerad i ditt jobb. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya miljöer.
Du har:
• Truckkort och B-körkort
• Goda kunskaper i svenska språket
• En huvudsaklig sysselsättning i form av studier eller jobb på minst 50%.


Meriterande, men ej ett krav:
• Tidigare erfarenhet av arbete inom branschen


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt driv, en stark initiativförmåga och god samarbetsförmåga är högt värderade. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här!

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Budbilschaufför till en storkund i Luleå!

Läs mer Feb 7
Som budbilschaufför har man en nyckelroll i logistiken mellan lager och slutkund. Det är du som är företagets ansikte utåt som med ett glatt humör levererar till både privatpersoner och företag runt om i hela Luelå. Ingen dag är den andra lik och som budbilschaufför byter du ständigt miljö. Leveranserna sker både inne i city och i ytterområden.
Vi söker efter dig som är på jakt efter ny arbetslivserfarenhet. Du kanske inte har jobbat som budbilschaufför tidigare eller i dagsläget jobbar på ett företag du inte känner att du når din fulla potential på.
Om tjänsten:
Arbetet som budbilschaufför är väldigt varierande. Du levererar matkassar åt ett av de främsta leverantörerna i Sverige. Du arbetar ensam och får varje dag träffa olika kunder för att ge den bästa möjliga servicen.
Du utgår från vår kunds terminal.
Till hjälp får du en ruttlista inlagd i en GPS eller App med mottagarna i tur och ordning. Arbetet kräver punktlighet och problemlösning då vi vill få fram kundens varor i tid på ett trafiksäkert sätt.
Tjänsten passar dig som:
Letar efter ett heltidsjobb
Är pålitlig och kan hålla ett högt tempo
Ger 100% och alltid vill utvecklas
Har B-körkort

Meriterande kompetenser:
Erfarenhet av budbilsyrket
Erfarenhet av att köra lätt lastbil
God datorvana
Manuellt B-körkort

Arbetstider: Varierande arbetstider och arbetspass under måndag-söndag.
Förmånliga erbjudanden för anställda.
Plats: Luleå
Tjänsten tillsätts så fort rätt kandidat hittas.
Om oss:
Eustaff är ett mångkulturellt bemannings- och rekryteringsföretag.
Med bas i Sverige. Det låter oss dra fördelar av den oerhört stora mängd samlade kompetenser och kundkrets som ryms under vår globala verksamhet.
Vi har funnits i branschen under många år och erbjuder idag många attraktiva tjänster runt om i Sverige. Vi erbjuder en trygg anställning och är ett enklare alternativ där vi är praktiskt orienterade med ambitionen att hjälpa alla inblandade att lyckas.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan slutdatum.
 
Välkommen till Eustaff!

Ansök nu

Sommarvikariat terminalarbetare/chaufför

Läs mer Mar 6
Som terminalarbetare/chaufför har du en bred och ansvarskrävande roll på företaget.
Arbetet på terminalen innebär bl.a. pakethantering, kassahantering, lastning och lossning av godsbussar. I rollen ingår det även att leverera ut/hämta in gods från företag i närområdet och här krävs egen planering för att få jobbet att fungera effektivt.
Arbetstiderna varierar mellan 07:00-22:00 måndag till fredag, även helgarbete kan förekomma.
Kvalifikationer:
För rollen krävs att du har giltigt B-körkort. Meriterande om du har C-körkort, giltig YKB, ADR1:3 och truckkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det viktigaste är inte vad du har gjort innan utan vi ser hellre att vi hittar rätt person som vi vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Du som söker är flexibel, serviceinriktad och ansvarstagande. Då det ingår daglig kundkontakt i rollen är det viktigt att du är social och utåtriktad. God datavana och erfarenhet av administrativt arbete krävs då du dagligen jobbar i både data och kassa system.
Vidare har du goda kunskaper i det svenska språket då många kontakter sker över telefon och det är viktigt att all dokumentation är korrekt och tydlig. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.

Ansök nu

DB Schenker Luleå söker en serviceinriktad terminalmedarbetare

Läs mer Feb 26
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

* I arbetsuppgifterna ingår truckkörning, registrering med handdator, arbete med dator och sortering av gods och paket med kunden i fokus
* Förutom arbetskamraterna på DB Schenker kommer du att ha ett nära samarbete med våra samverkande åkerier, chaufförer och i vissa fall våra kunder.

* Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom terminal eller lager är meriterande
* Vi ser gärna att du är kommunikativ och har en vilja att göra rätt
* Din personlighet kännetecknas av stark servicekänsla, noggrannhet, att du periodvis kan arbeta under tidspress och att du har stor kvalitetsmedvetenhet.
* Du gillar att arbeta i grupp och är i god fysisk form då arbetet kan innehålla repetitiva uppgifter och tunga lyft.
* Du har ett bra siffersinne och behärskar svenska väl i både tal och skrift.
* Du har truckkort samt datorvana. Ett krav är att du är minst 18 år.
* Lastmaskinskort, B-körkort, erfarenhet av lastsäkring är meriterande.

Din personlighet och attityd är mycket viktigt för oss då vi arbetar mycket i grupp.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Placeringsort Luleå. Omfattningen är heltid. Dina huvudsakliga arbetstider är förlagd på dagtid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Robert Johansson, Arbetsledare, via robert.r.johansson@dbschenker.com / 072 - 141 40 28
Skicka gärna din ansökan senast 10/3. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Luleå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Luleå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB .

Chef Anläggningsteknik i Luleå

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 26
Om företaget
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.

Vill du leda det team som driver investeringsprojekt på SSAB i Luleå? I denna roll har du ansvaret för sitens anläggningsutveckling och att leda de grupper som planerar och genomför projekt. Om du trivs med förändring och drivs av att leda andra mot uppsatta mål är detta rollen för dig.

Dina arbetsuppgifter
Som chef vid Anläggningsteknik kommer du att ansvara för SSAB Luleås investeringsprojekt. Totalt i avsnittet finns 25 medarbetare fördelade på tre grupper; maskin, el/automation samt ritarkiv och utöver det inhyrda projektledare.

I rollen ingår att ansvara för investeringsramen för Luleå och rapportera till investeringschefen för Business Europe. SSAB i Luleå kommer under kommande år att driva flera anläggningsprojekt i de befintliga processavsnitten för att möta krav på tillgänglighet, kvalitet och miljö. Dessutom stöttar projektledarna på Anläggningsteknik i förberedelserna för det omställningsprojekt till fossilfri process som planeras.

Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Driva sitens investeringsprojekt
• Strategisk plan för sitens anläggningsinvesteringar
• Leda teamet
• Personal, budget och resursplanering


Din profil
Vi söker dig som är en närvarande och engagerad chef, som sätter tydliga förväntningar och krav på dina medarbetare. Med flera års erfarenhet av att leda anläggningsprojekt inom industrin, är du väl förtrogen med de utmaningar och möjligheter som projektledning innebär. Det är önskvärt att du som söker denna position har erfarenhet av att vara chef för projektledare.

Du innehar en civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller motsvarande kompetensområde. Den tekniska förståelsen och kompetensen är grundläggande för att kunna navigera genom de tekniska aspekterna av våra projekt och ge vägledning till vårt team. Vidare så behärskar du både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du har god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer både internt inom teamet och externt med kunder och samarbetspartners på en global skala.

Varm välkommen med din ansökan!


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar SSAB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Daniel Kalén på telefon: 070-821 53 00. Ansök senast tisdag 16 April 2024 via www.clockworkpeople.se

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Luleå!

Arrestantvakt/Arrestvakt
Läs mer Mar 5
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Luleå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta såväl deltid som heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Öhman på telefonnummer 070-821 53 30 eller mail fredrik.ohman@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, så vänta inte med din ansökan!
Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Nu söker vi en redovisningsekonom/administratör till Trafikverket

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 13
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Trafikverket arbetar för ett tillgängligt Sverige i rörelse – dygnet runt, året om. Sverige är ett stort, avlångt och glest befolkat land. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att ta emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag. Konsulten kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen som planerare/ekonom kommer konsulten att ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers. Fördelningen mellan de olika rollerna kommer att vara ca 50-50 under uppdragstiden.

Din profil
För att vara aktuell för denna roll ska du ha:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år.
- Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ovan krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan.

Ansökan
Känns detta som något för dig? Skicka in din ansökan!

Anställningen startar snarast och pågår till och med 2024-12-31, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att anställas av oss på Clockwork men arbeta för Trafikverket i norra regionen. Du har möjlighet att utföra arbetet på distans från valfri ort inom norra regionen, vilket inkluderar Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Trafikverket har kontor i Sundsvall, Härnösand, Umeå, Skellefteå, Luleå eller Kiruna. Övriga kollegor sitter i Luleå, samt även uppdragsgivaren. Om så önskas kan arbetsplats erbjudas på någon av de tidigare nämnda orterna.

Har du frågor eller funderingar hör av dig till mig, Frida Lundberg tel 073-351 27 38 alt frida.lundberg@clwork.se

Ansök nu

Projektledare El/Automation i Luleå

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 28
Om företaget
SSAB är ett globalt stålföretag som är världsledande inom höghållfasta stål och relaterade tjänster. Vår vision är att bidra till en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB siktar på att bli det första stålföretaget i världen att erbjuda fossilfritt stål på marknaden 2026, och att i stort sett ta bort koldioxidutsläppen från vår egen verksamhet kring 2030. Stålindustrin handlar inte bara om ståltillverkning, utan också om dess människor. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga, engagerade och motiverade att ta ansvar för sin egen personliga utveckling. Det är därför vi strävar efter att vara en bra arbetsplats och en attraktiv arbetsgivare. Genom sitt arbete på SSAB får våra medarbetare möjlighet att arbeta och utvecklas i en innovativ miljö som drivs av entreprenörsanda och kontinuerlig utveckling.

Till verksamhetsutveckling sektion El- och Automation söker vi en utvecklingsinriktad och teknikintresserad Projektledare/Konstruktör som gillar att driva uppdrag inom El- och automationsområdet.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som projektledare med uppdrag inom teknikområdet el, automation och drivsystem i våra produktionsanläggningar på avsnittet Anläggningsteknik. Du kommer att ingå i en grupp av ingenjörer som i nära samarbete med produktion och underhåll, utvecklar och förbättrar våra befintliga samt nya produktionsanläggningar. Uppdragen omfattar förstudier, projektering, konstruktion, genomförande, drifttagning och dokumentation


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av el/automation/drivsystemprojekt som projektledare inom industrin. Vi tror att du i grunden är en ingenjör med erfarenhet av projektledning, dimensionering, design, projektering, kravställning och upphandling inom processindustri.

God kännedom om elkraft och/eller automation- och drivsystem är en förutsättning för denna tjänst.

Vi ser gärna att du har vana att jobba i CAD- och ritningsmiljö.

I rollen ser vi en ansvarsfull, initiativrik och samarbetsvillig person med förmåga att skapa resultat. Viktigt för denna tjänst är också att du är strukturerad och lyhörd. En av dina drivkrafter är att bygga relationer och förtroende. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdag är den 19 mars. I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork rekrytering, har du frågor eller funderingar kontakta Chefsrekryterare Daniel Kalén på 0708-21 53 00. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Area Sales Manager

Försäljningschef
Läs mer Feb 9
Om oss
About Us
The Lutze Group is one of Europe's leading industrial service providers in conveyor technology and wear protection. At over 40 locations in 6 European countries, we offer our customers services and products for the operation of conveyor systems.


Dina arbetsuppgifter
Job description
Do you know the Northern B2B market? Do you live in Luleå or surroundings?
Do you have some knowledge about conveyors, belts, and wear-resistant products, offering and managing projects, and would have a strong background in the mechanical field of machines, equipment, and products, then we might have a role for you!

We are currently hiring an Area Sales Manager to join our team and to take our business to new heights in the North. With your local presence and established network, we see you as a great completion to our team. We want to expand our presence in the interesting projects and participate the establishment of the new manufacturing, especially within the field of products for Conveying and Wear Protection. You will be involved in identifying new business opportunities and offering our products and services to potential customers. Additionally, you will be the doer, you execute sales in your area. We see you as a key player in our growth, working closely with the product management team to continuously improve our product portfolio and help us to meet the market demands.

Din profil
Your Profile
- To succeed in this role, we believe you have a strong motivation and passion for products and sales. You are entrepreneurial and challenge yourself with various opportunities.
- This role requires a hybrid work arrangement with a home-office base, and extensive travel throughout the Northern Nordic region, starting from the level of Umeå and covering the up north, west to Norway, and east to Finland. The region covers the complete Northern area.
- Having a business network in the North of Sweden, Norway, and Finland is highly desired, as you will be responsible for expanding our market presence in these countries. Your knowledge of the northern market will be central in developing and implementing a successful sales strategy.
- We particularly appreciate experience in various industries such as mining, foundries, energy, infrastructure, and manufacturing. As these sectors constitute a significant part of the market in northern Nordic region.
- You have good communication skills and are fluent in English and Swedish, both spoken and written. Additional language (Norwegian, or Finnish is a plus)
- You are familiar to act with people and professionals in the different levels in the in the B2B environment and especially in the product field of Wear Protection and Conveying.
- You have experience working on projects and have records that the successful projects have led to new projects. You can establish long-term relationships with customers and create the mutual trust.
If this description matches your desire and expectations of a new job, please submit your application.

Ansökan
More information and Application
In this recruitment process, Lutze Scandinavia AB is collaborating with Clockwork Staffing & Recruitment AB. For more information, please feel free to contact recruitment consultant Monica Berglund at phone: 0733-51 27 00. Apply by Mars 5, 2024, via www.clockworkpeople.se.

Full-time

Ansök nu

Area Sales Manager

Försäljningschef
Läs mer Feb 9
Om oss
Lutze Group tillhandahåller kvalitetsprodukter för bulkmaterialindustrin, med fokus på transportband, slitskydd, transportörskomponenter och service till berg- och processindustrin. Koncernen, som är familjeägd, har huvudkontor i Einbeck, Tyskland och är ursprungligen grundat 1956. Verksamhet finns i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge och Sverige och sysselsätter cirka 550 personer med en total omsättning på 100 MEuro.

Dina arbetsuppgifter
Känner du till den norra B2B-marknaden? Bor du i Luleå eller dess omgivningar? Har du kunskap om transportörer, remmar och slitagebeständiga produkter, hantering av projekt, samt en stark bakgrund inom maskinsektorn, utrustning och produkter? Då kan vi ha en roll för dig! Vi söker för närvarande en Area Sales Manager att ansluta till vårt team och ta vår verksamhet till nya höjder i norr. Med din lokala närvaro och etablerade nätverk ser vi dig som ett utmärkt komplement till vårt team. Vi vill expandera vår närvaro i intressanta projekt och delta i etableringen av ny tillverkning, särskilt inom området för transportband och slitskydd. Du kommer att vara involverad i att identifiera nya affärsmöjligheter och erbjuda våra produkter och tjänster till potentiella kunder. Dessutom kommer du att vara den som utför försäljningen i ditt område. Vi ser dig som en nyckelspelare i vår tillväxt och du kommer att arbeta nära produktledningsteamet för att kontinuerligt förbättra vår produktportfölj och hjälpa oss att möta marknadens krav.

Din profil
För att lyckas i den här rollen tror vi att du har stark motivation och passion för produkter och försäljning. Du är företagsam och utmanar dig själv med olika möjligheter. - Denna roll kräver en hybrid arbetsplats med hemmakontor som bas och omfattande resor över hela Norra Norden, med start från Umeå och täckande norra, västra Norge och östra Finland. Regionen täcker hela det norra området. - Att ha ett affärsnätverk i norra Sverige, Norge och Finland är mycket önskvärt, eftersom du kommer att vara ansvarig för att expandera vår marknadsnärvaro i dessa länder. Din kunskap om den norra marknaden kommer att vara central vid utveckling och implementering av en framgångsrik försäljningsstrategi. - Vi uppskattar särskilt erfarenhet inom olika branscher som gruvdrift, gjuterier, energi, infrastruktur och tillverkning. Dessa sektorer utgör en betydande del av marknaden i den norra nordiska regionen. - Du har goda kommunikationsfärdigheter och behärskar både engelska och svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper (norska eller finska är en fördel). - Du är bekant med att agera med människor och yrkesverksamma på olika nivåer inom B2B-miljön och särskilt inom området för slitskydd och transport. - Du har erfarenhet av att arbeta med framgångsrika projekt. Du kan skapa långsiktiga relationer med kunder och bygga upp ömsesidigt förtroende. Om denna beskrivning matchar dina önskemål och förväntningar på ett nytt jobb, var god skicka in din ansökan.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Lutze Scandinavia AB med Clockwork Rekrytering & Bemanning. För mer information, kontakta gärna rekryteringskonsult Monica Berglund på telefon: 0733-51 27 00. Ansök senast 5 mars 2024, via www.clockworkpeople.se.

Ansök nu