Luleå: Area Sales Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Area Sales Manager i Luleå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Luleå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Lutze Group tillhandahåller kvalitetsprodukter för bulkmaterialindustrin, med fokus på transportband, slitskydd, transportörskomponenter och service till berg- och processindustrin. Koncernen, som är familjeägd, har huvudkontor i Einbeck, Tyskland och är ursprungligen grundat 1956. Verksamhet finns i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge och Sverige och sysselsätter cirka 550 personer med en total omsättning på 100 MEuro.

Dina arbetsuppgifter
Känner du till den norra B2B-marknaden? Bor du i Luleå eller dess omgivningar? Har du kunskap om transportörer, remmar och slitagebeständiga produkter, hantering av projekt, samt en stark bakgrund inom maskinsektorn, utrustning och produkter? Då kan vi ha en roll för dig! Vi söker för närvarande en Area Sales Manager att ansluta till vårt team och ta vår verksamhet till nya höjder i norr. Med din lokala närvaro och etablerade nätverk ser vi dig som ett utmärkt komplement till vårt team. Vi vill expandera vår närvaro i intressanta projekt och delta i etableringen av ny tillverkning, särskilt inom området för transportband och slitskydd. Du kommer att vara involverad i att identifiera nya affärsmöjligheter och erbjuda våra produkter och tjänster till potentiella kunder. Dessutom kommer du att vara den som utför försäljningen i ditt område. Vi ser dig som en nyckelspelare i vår tillväxt och du kommer att arbeta nära produktledningsteamet för att kontinuerligt förbättra vår produktportfölj och hjälpa oss att möta marknadens krav.

Din profil
För att lyckas i den här rollen tror vi att du har stark motivation och passion för produkter och försäljning. Du är företagsam och utmanar dig själv med olika möjligheter. - Denna roll kräver en hybrid arbetsplats med hemmakontor som bas och omfattande resor över hela Norra Norden, med start från Umeå och täckande norra, västra Norge och östra Finland. Regionen täcker hela det norra området. - Att ha ett affärsnätverk i norra Sverige, Norge och Finland är mycket önskvärt, eftersom du kommer att vara ansvarig för att expandera vår marknadsnärvaro i dessa länder. Din kunskap om den norra marknaden kommer att vara central vid utveckling och implementering av en framgångsrik försäljningsstrategi. - Vi uppskattar särskilt erfarenhet inom olika branscher som gruvdrift, gjuterier, energi, infrastruktur och tillverkning. Dessa sektorer utgör en betydande del av marknaden i den norra nordiska regionen. - Du har goda kommunikationsfärdigheter och behärskar både engelska och svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper (norska eller finska är en fördel). - Du är bekant med att agera med människor och yrkesverksamma på olika nivåer inom B2B-miljön och särskilt inom området för slitskydd och transport. - Du har erfarenhet av att arbeta med framgångsrika projekt. Du kan skapa långsiktiga relationer med kunder och bygga upp ömsesidigt förtroende. Om denna beskrivning matchar dina önskemål och förväntningar på ett nytt jobb, var god skicka in din ansökan.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Lutze Scandinavia AB med Clockwork Rekrytering & Bemanning. För mer information, kontakta gärna rekryteringskonsult Monica Berglund på telefon: 0733-51 27 00. Ansök senast 5 mars 2024, via www.clockworkpeople.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Luleå som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Luleå som Försäljningschef.

Partner/delägare till Northern Skill i Luleå

Läs mer Okt 19
Vi förändrar rekryteringsbranschen till att bygga mer på den personliga kontakten och riktiga relationer. Vår framgång skapas genom de vi är och den erfarenhet vi har tillsammans.

VEM ÄR DU:

Till Luleå söker vi nu dig som vill bli partner i bolaget och driva satsningen i Norrbotten med Luleå som utgångspunkt. Vi kommer främst att inrikta oss på dig som har en bakgrund som Senior Rekryteringskonsult eller med lång erfarenhet inom HR eller försäljning.

Som partner inom Northern Skill så kommer du att sitta på de absolut bästa förutsättningarna för att kunna göra ett utmärkt jobb inom Rekrytering, samt villkor och förmåner som är unika inom branschen. Du sitter med i vår ledningsgrupp och kommer även att ansvara för framtida rekryterare, konsultchefer och rekryteringskonsulter på orten.

OM OSS:

Northern Skill är ett nytt bolag med hög senioritet bland medarbetare och delägare. Vi har en stor långsiktighet och vår vision är att attrahera de bästa medarbetarna och löpande bygga framgång tillsammans med våra kunder. Vi är ett Norrländskt företag med god kunskap om regionen och de utmaningar som finns inom kompetensförsörjning.

Vi har en väl fungerande & professionell plattform för att kunna bedriva verksamheten till fullo och du ges direkt förutsättningarna för att kunna ta på dig uppdrag och utveckla affärerna lokalt.

Du blir direkt anställd av Northern Skill och får ägarandelar i bolaget.

Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och för frågor så går det bra att kontakta Rasmus Andersson på 076-114 98 79 eller Patrik Palmelind på 073-520 05 97

Kika gärna in på vår hemsida

www.northernskill.se

Ansök nu

Partner/delägare till Northern Skill i Luleå

Läs mer Okt 19
Vi förändrar rekryteringsbranschen till att bygga mer på den personliga kontakten och riktiga relationer. Vår framgång skapas genom de vi är och den erfarenhet vi har tillsammans.

VEM ÄR DU:

Till Luleå söker vi nu dig som vill bli partner i bolaget och driva satsningen i Norrbotten med Luleå som utgångspunkt. Vi kommer främst att inrikta oss på dig som har en bakgrund som Senior Rekryteringskonsult eller med lång erfarenhet inom HR eller försäljning.

Som partner inom Northern Skill så kommer du att sitta på de absolut bästa förutsättningarna för att kunna göra ett utmärkt jobb inom Rekrytering, samt villkor och förmåner som är unika inom branschen. Du sitter med i vår ledningsgrupp och kommer även att ansvara för framtida rekryterare, konsultchefer och rekryteringskonsulter på orten.

OM OSS:

Northern Skill är ett nytt bolag med hög senioritet bland medarbetare och delägare. Vi har en stor långsiktighet och vår vision är att attrahera de bästa medarbetarna och löpande bygga framgång tillsammans med våra kunder. Vi är ett Norrländskt företag med god kunskap om regionen och de utmaningar som finns inom kompetensförsörjning.

Vi har en väl fungerande & professionell plattform för att kunna bedriva verksamheten till fullo och du ges direkt förutsättningarna för att kunna ta på dig uppdrag och utveckla affärerna lokalt.

Du blir direkt anställd av Northern Skill och får ägarandelar i bolaget.

Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och för frågor så går det bra att kontakta Rasmus Andersson på 076-114 98 79 eller Patrik Palmelind på 073-520 05 97

Kika gärna in på vår hemsida

www.northernskill.se

Ansök nu

Försäljningschef till FDT-system

Läs mer Feb 9
Är du vår nya försäljningschef som vill vara med och leda oss in i framtiden? FDT expanderar och vi behöver dig!
 
FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, butikskedjor och fristående butiker. Vi utvecklar vår programvara själva och har idag ca 1500 kunder i Sverige, Norge och Finland. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions, med huvudkontor i Nederländerna. Vi finns i Luleå och Kalmar och har idag ett trettiotal anställda. Våra kunder är allt från enskilda butiker till större kedjor med hundratals anslutna butiker.
 
Din roll hos oss:
Som försäljningschef kommer du att ansvara och utveckla företagets försäljning. Tjänsten är både operativ och strategisk och du kommer att leda försäljningsarbetet, engagera och entusiasmera dina medarbetare, utveckla samarbetet med olika samarbetspartner samt fortsätta att skapa god tillväxt och lönsamhet.
Du blir en ledande aktör inom POS- och ERP-system för detaljhandeln. Vi erbjuder en unik möjlighet att bli en central del i vår tillväxtresa i Norden.
Du brinner för att utveckla både affärer och människor.
Som försäljningschef blir du även en viktig del av vår ledningsgrupp och får då möjligheten att direkt påverka vår framgång. Du kommer att leda ett kompetent team bestående av fem personer. Tillsammans kommer ni att arbeta mot gemensamma mål för att driva vår affär. 
 
Din profil:
Vi ser att du har en relevant bakgrund inom försäljning, gärna med erfarenhet från vår bransch. Du har erfarenhet av ledarskap och förhandling på en beslutsfattande nivå.
För att lyckas med ditt uppdrag ser vi även att du har följande personliga kompetenser:
förståelse för verksamhetsstrategier. Du visar även en förmåga att hitta nya affärsmöjligheter, göra rätt prioriteringar samt slutföra uppgifter för att nå uppsatta mål.
en god affärsförståelse för nuvarande och framtida utveckling.
lätt för att skapa relation och trovärdighet med kunder. Du visar en förståelse för motparten, samtidigt som du argumenterar för din sak.

Du är genuint intresserad av relationer samt att leda och motivera medarbetare. Med dina starka sociala färdigheter skapar du ett arbetsklimat där alla känner sig delaktiga.
FDT tillämpar sex månaders provanställning.
 
Utbildning och erfarenhet:
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot marknadsföring eller har en motsvarande erfarenhet.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, vilket gör att du smidigt kan navigera i både nationella och internationella sammanhang.
 
Vi erbjuder dig:
En spännande roll i ett företag som står inför en expansiv fas.
Möjligheten att arbeta i en dynamisk och flexibel arbetsmiljö.
Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling via vår utbildningsakademi.

 
Sista ansökningsdag:
Fredag 1 mars 2024 är sista dag för ansökan.
 
Din ansökan:
Dina ansökningshandlingar skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
 
För mer information:
Om du har frågor om företaget eller själva rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Karin Enberg, (karin.enberg@onepartnergroup.se , 073-066 53 88) eller Peter Nilsson Sandlund (peter.nilsson.sandlund@onepartnergroup.se, 070-549 94 82).
Bli en del av vårt team där dina idéer och din utveckling är i fokus. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Luleå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Luleå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB .

Chef Anläggningsteknik i Luleå

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 26
Om företaget
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.

Vill du leda det team som driver investeringsprojekt på SSAB i Luleå? I denna roll har du ansvaret för sitens anläggningsutveckling och att leda de grupper som planerar och genomför projekt. Om du trivs med förändring och drivs av att leda andra mot uppsatta mål är detta rollen för dig.

Dina arbetsuppgifter
Som chef vid Anläggningsteknik kommer du att ansvara för SSAB Luleås investeringsprojekt. Totalt i avsnittet finns 25 medarbetare fördelade på tre grupper; maskin, el/automation samt ritarkiv och utöver det inhyrda projektledare.

I rollen ingår att ansvara för investeringsramen för Luleå och rapportera till investeringschefen för Business Europe. SSAB i Luleå kommer under kommande år att driva flera anläggningsprojekt i de befintliga processavsnitten för att möta krav på tillgänglighet, kvalitet och miljö. Dessutom stöttar projektledarna på Anläggningsteknik i förberedelserna för det omställningsprojekt till fossilfri process som planeras.

Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Driva sitens investeringsprojekt
• Strategisk plan för sitens anläggningsinvesteringar
• Leda teamet
• Personal, budget och resursplanering


Din profil
Vi söker dig som är en närvarande och engagerad chef, som sätter tydliga förväntningar och krav på dina medarbetare. Med flera års erfarenhet av att leda anläggningsprojekt inom industrin, är du väl förtrogen med de utmaningar och möjligheter som projektledning innebär. Det är önskvärt att du som söker denna position har erfarenhet av att vara chef för projektledare.

Du innehar en civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller motsvarande kompetensområde. Den tekniska förståelsen och kompetensen är grundläggande för att kunna navigera genom de tekniska aspekterna av våra projekt och ge vägledning till vårt team. Vidare så behärskar du både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du har god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer både internt inom teamet och externt med kunder och samarbetspartners på en global skala.

Varm välkommen med din ansökan!


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar SSAB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Daniel Kalén på telefon: 070-821 53 00. Ansök senast tisdag 16 April 2024 via www.clockworkpeople.se

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Luleå!

Arrestantvakt/Arrestvakt
Läs mer Mar 5
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Luleå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta såväl deltid som heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Öhman på telefonnummer 070-821 53 30 eller mail fredrik.ohman@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, så vänta inte med din ansökan!
Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Nu söker vi en redovisningsekonom/administratör till Trafikverket

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 13
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Trafikverket arbetar för ett tillgängligt Sverige i rörelse – dygnet runt, året om. Sverige är ett stort, avlångt och glest befolkat land. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att ta emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag. Konsulten kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen som planerare/ekonom kommer konsulten att ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers. Fördelningen mellan de olika rollerna kommer att vara ca 50-50 under uppdragstiden.

Din profil
För att vara aktuell för denna roll ska du ha:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år.
- Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ovan krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan.

Ansökan
Känns detta som något för dig? Skicka in din ansökan!

Anställningen startar snarast och pågår till och med 2024-12-31, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att anställas av oss på Clockwork men arbeta för Trafikverket i norra regionen. Du har möjlighet att utföra arbetet på distans från valfri ort inom norra regionen, vilket inkluderar Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Trafikverket har kontor i Sundsvall, Härnösand, Umeå, Skellefteå, Luleå eller Kiruna. Övriga kollegor sitter i Luleå, samt även uppdragsgivaren. Om så önskas kan arbetsplats erbjudas på någon av de tidigare nämnda orterna.

Har du frågor eller funderingar hör av dig till mig, Frida Lundberg tel 073-351 27 38 alt frida.lundberg@clwork.se

Ansök nu

Projektledare El/Automation i Luleå

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 28
Om företaget
SSAB är ett globalt stålföretag som är världsledande inom höghållfasta stål och relaterade tjänster. Vår vision är att bidra till en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB siktar på att bli det första stålföretaget i världen att erbjuda fossilfritt stål på marknaden 2026, och att i stort sett ta bort koldioxidutsläppen från vår egen verksamhet kring 2030. Stålindustrin handlar inte bara om ståltillverkning, utan också om dess människor. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga, engagerade och motiverade att ta ansvar för sin egen personliga utveckling. Det är därför vi strävar efter att vara en bra arbetsplats och en attraktiv arbetsgivare. Genom sitt arbete på SSAB får våra medarbetare möjlighet att arbeta och utvecklas i en innovativ miljö som drivs av entreprenörsanda och kontinuerlig utveckling.

Till verksamhetsutveckling sektion El- och Automation söker vi en utvecklingsinriktad och teknikintresserad Projektledare/Konstruktör som gillar att driva uppdrag inom El- och automationsområdet.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som projektledare med uppdrag inom teknikområdet el, automation och drivsystem i våra produktionsanläggningar på avsnittet Anläggningsteknik. Du kommer att ingå i en grupp av ingenjörer som i nära samarbete med produktion och underhåll, utvecklar och förbättrar våra befintliga samt nya produktionsanläggningar. Uppdragen omfattar förstudier, projektering, konstruktion, genomförande, drifttagning och dokumentation


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av el/automation/drivsystemprojekt som projektledare inom industrin. Vi tror att du i grunden är en ingenjör med erfarenhet av projektledning, dimensionering, design, projektering, kravställning och upphandling inom processindustri.

God kännedom om elkraft och/eller automation- och drivsystem är en förutsättning för denna tjänst.

Vi ser gärna att du har vana att jobba i CAD- och ritningsmiljö.

I rollen ser vi en ansvarsfull, initiativrik och samarbetsvillig person med förmåga att skapa resultat. Viktigt för denna tjänst är också att du är strukturerad och lyhörd. En av dina drivkrafter är att bygga relationer och förtroende. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdag är den 19 mars. I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork rekrytering, har du frågor eller funderingar kontakta Chefsrekryterare Daniel Kalén på 0708-21 53 00. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu