Nyköping: Projektledare näringsliv och arbetsmarknad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare näringsliv och arbetsmarknad i Nyköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Nyköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

Hållbar regional utveckling, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Grunden för arbetet inom verksamhetsområdet hållbar regional utveckling (HRU) är den regionala utvecklingsstrategin (RUS).
En utveckling och tillväxt som är långsiktigt hållbar är beroende av de miljöer som människor bor och verkar i. Tillgången till utbildning, arbetsmarknad, infrastruktur, service, IT, kultur, kollektivtrafik, hälso- och sjukvård och goda livsmiljöer är avgörande för att skapa en attraktiv region som kan behålla och utveckla såväl människor som företag och kapital.

Hållbar regional utveckling består av ca 180 medarbetare fördelade på nio enheter som tillsammans och på olika sätt arbetar med att främja utvecklingen och tillväxten i Sörmland. En av dessa enheter är näringsliv och arbetsmarknad som i dagsläget består av nio medarbetare och en verksamhetschef.

Sörmland, precis som många andra regioner, står inför utmaningar att säkra en långsiktig kompetensförsörjning och en bra matchning mellan tillgång och efterfrågan på arbetskraft med rätt utbildning och rätt kompetens. Sörmlands befolkning växer och jobben blir fler samtidigt som regionen brottas med en av Sveriges lägsta sysselsättningsgrader och en relativt hög arbetslöshet. I Sörmland finns det många framträdande företag i spännande framtidsbranscher och ett brett utbud av olika utbildningar. Samtidigt har delar av näringslivet och offentlig sektor svårt att rekrytera rätt kompetens.

Validering spelar en viktig roll i att lyfta fram och erkänna all kunskap som en individ bär med sig, även den som är dold men ansvaret och genomförandet är decentraliserat och många olika aktörer är involverade. Det finns därför behov av samverkan för att öka tydlighet, kvalitet och likvärdighet för att säkerställa tillgången till validering inom såväl utbildningsystemet som mot arbetslivets kvalifikationer. Tillväxtverket har tillsammans med Myndigheten för yrkeshögskolan fått ett regeringsuppdrag att stödja regionernas arbete med att utveckla effektiva strukturer för validering på regional nivå.

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen får du möjlighet leda arbetet att utveckla sådana strukturer.


• Du kommer att ha ansvar för insatser inom valideringsområdet samt arbeta för att validering blir en naturlig del av kompetensförsörjningsarbetet regionalt, kommunalt och ur ett branschperspektiv.
• Uppdraget innebär ett nära samarbete med utbildningsaktörer, arbetsmarknadens aktörer, anställande arbetsliv, kommuner, andra regioner, myndigheter mfl.
• Du kommer att ansvara för att möjlig- och synliggöra olika vägar för validering och kompetensförsörjning.
• I uppdraget ingår att stärka kommunala initiativ/projekt inom validering.
• Tillsammans med kollegorna inom regional kompetensförsörjning stärka arbetet med att etablera en regional struktur för validering.
• Initiera och driva arbetet med identifierade utvecklingsinsatser som exempelvis, dialogforum, kompetensutveckling, information.
• Du har ett samordnande ansvar för att stötta ett regionalt valideringsnätverk.
• Ansvar för återrapporteringar, rapporter och analyser inom området.



Din kompetens
Vi söker dig som, av arbetsgivaren, bedöms ha en adekvat akademisk examen. Det är meriterande om du har genomgått utbildningen "Validering i praktiken, 7.5 hp. samt om du har erfarenhet av arbete med validering och kompetensförsörjning. Rollen kräver en god förmåga att kunna uttrycka sig i det svenska såväl i tal som i skrift.
Att arrangera både fysiska och digitala event är en stor del av tjänsten, varför erfarenhet detta är av vikt.
Som person är du trygg, stabil och har en god självinsikt. Du arbetar bra tillsammans med andra människor såväl som att du har en hög förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Rollen kräver en god förmåga att skapa och underhålla goda relationer och att arbeta mål- och resultatorienterat.


• Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.
• B-körkort.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ytterligare erfarenheter kan komma att värderas som meriterande.

Anställningsform
Projektanställning på 1 år. Tillträde Oktober 2022 eller enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef näringsliv och arbetsmarknad Katarina Bergkvist, 076-698 54 08.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss inom hållbar regional utveckling!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-28.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Nyköping som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Nyköping som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Klienthandläggare till Verksamhetsområde Nyköping

Läs mer Feb 26
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Som klienthandläggare på verksamhetsområdet Nyköping ansvarar du under kriminalvårdsinspektören för det samlade klientarbetet och de processer som klienterna befinner sig i. Arbetet innebär att utreda ärenden och fatta beslut enligt delegation, föredragande i ärenden åt annan beslutsfattare, handläggning, bevakning av den juridiska klientprocessen, verkställbarhetskontroller, kvalitetssäkra och fastställa verkställighets- och häktesplaner och hantering av klientärenden, såsom bland annat planering av intagnas verkställighet, upprätta planeringsunderlag, upptagande av nöjdförklaring samt beräkning av strafftid.

Dina uppgifter som klienthandläggare innefattar även att sprida information och metodiskt handleda personal i det dagliga arbetet. I uppdraget ingår även att, i dialog med kriminalvårdsinspektörer, säkerhetshandläggare, klienthandläggare på andra enheter samt andra stödfunktioner utveckla och kvalitetssäkra rättsvårdsarbetet. Extern samverkan med andra myndigheter förekommer frekvent.

KVALIFIKATIONER
I rollen som klienthandläggare behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt och själv planera och organisera din arbetsdag. Du är strukturerad och trivs med att samverka och samarbeta med andra, du är flexibel och kan prioritera i ditt arbete samt i alla situationer se till att rättssäkerheten efterlevs. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram så att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Vidare är du initiativtagande, har en god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleutbildning med juridisk-, samhällsvetenskaplig- eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av arbete med ärendehandläggning och beslutsfattande, gärna inom myndighet.
• God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete som klienthandläggare inom Kriminalvården, företrädesvis häkte men även anstalt.
• Goda kunskaper i Kriminalvårdens klientadministrativa system.
• Goda kunskaper om relevanta lagstiftningar.
• Erfarenhet av arbete med samverkan både internt och externt, företrädesvis inom rättsväsendet.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Handläggare inom samhällsskydd och beredskap

Läs mer Jan 26
Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla.



Enheten för Samhällskydd och beredskap består av sju medarbetare och en enhetschef.

Enheten ansvarar för att utveckla krisberedskapen regionalt och internt, civilt försvar, säkerhetsskydd, signalsskydd, uppgifter inom LSO och risker i samhällsplaneringen.

Arbetsuppgifter
Du kommer verka brett inom området samhällsskydd och beredskap. Du kommer driva eller delta i utbildningar, övningar, risk- och sårbarhetsarbete, planering inom civilt försvar och för sanering efter kärnteknisk olycka, stödja arbete i nätverk länets nätverk samt delta i eller genomföra andra inkommande uppdrag. Du kommer också arbeta med sambandsfrågor. Signalskydd kan komma ingå i tjänsten. Du kommer också vara en av våra tjänstemän i beredskap. Specifikt innehåll i tjänsten kan påverkas både av din bakgrund, rekryteringar och nya uppdrag.

Kvalifikationer och profil
Vi ser att du har;

- akademisk utbildning och eller erfarenheter vi bedömer som relevant för arbetet.

Det är meriterande om du har;

- erfarenhet från länsstyrelsen
- erfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet och gärna inom listade områden i arbetsbeskrivningen.
- erfarenhet kopplat till totalförsvar

Som person är du ansvarstagande, har integritet, är lyhörd samt har en god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver noggrannhet. Vi värdesätter god samarbetsförmåga och egen drivkraft högt eftersom vi jobbar i grupp med tydliga mål. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper.

Körkort är ett krav för tjänsten.

Om tjänsten
Anställningen är tillsvidare. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Alla tjänster på Länsstyrelsen kan vara föremål för säkerhetsprövning och krigsplacering beroende på uppdragets utformning.

Information
Mer information om arbetsuppgifterna får du av rekryterande chef Tomas Birgegård som nås via växeltelefon 010-223 40 00.

Fackliga företrädare är Patrik Holmer (Saco-S, växel 010-223 40 00) och Albert Bekassy (ST, Växel / ST Direkt: 0771–555 444).

 Ansökan
Välkommen med din ansökan med meritförteckning och övriga handlingar senast den 17 februari 2024.

Du ansöker via Länsstyrelsens webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland.

Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att få ta del av innehållet i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du först kontakta HR enheten för att få hjälp med din ansökan.

Om Länsstyrelsen
Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling. Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk.

Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier. Vi finns på Facebook, LinkedIn och Twitter.

Om Länsstyrelsen

Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling. Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk. Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier - vi finns på Facebook och LinkedIn.

Ansök nu

Handläggare inom samhällsskydd och beredskap

Läs mer Jan 26
Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla.



Enheten för Samhällskydd och beredskap består av åtta medarbetare och en enhetschef.

Enheten ansvarar för att utveckla krisberedskapen regionalt och internt, civilt försvar, säkerhetsskydd, signalskydd, uppgifter inom LSO och risker i samhällsplaneringen.

Arbetsuppgifter
Du kommer verka brett inom området samhällsskydd och beredskap. Du kommer driva eller delta i riskrelaterade områden och mot frågor kopplat till risker i översikts- och detaljplaner, utbildningar, övningar, planering civilt försvar,  inräddningstjänst under höjd beredskap (beroende på uppdrag), driva arbete i nätverk som räddningstjänst- och krisberedskapsnätverket samt andra inkommande uppdrag. Signalskydd kan komma ingå i tjänsten. Du kommer också vara en av våra tjänstemän i beredskap och samordning av det uppdraget kan komma att ingå. Specifikt innehåll i tjänsten kan påverkas både av din bakgrund, rekryteringar och nya uppdrag.

Kvalifikationer och profil
Vi ser helst att du har;

- akademisk utbildning vi bedömer som relevant för arbetet och eller erfarenhet som är relevant. Exempelvis brandingenjör, riskingenjör eller annan utbildning inom krishantering med riskhantering.

Det är meriterande om du har;

- erfarenhet från länsstyrelsen.
- erfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet och inom listade områden i arbetsbeskrivningen.
- erfarenhet av arbete inom LSO.
- erfarenhet av samverkansfrågor.
- erfarenhet av krisberedskapsarbete och gärna statlig.
- god kunskap om det svenska krishanteringssystemet.

Som person är du drivande, analytisk, samt har en god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver noggrannhet. Vi värdesätter god samarbetsförmåga och egen drivkraft högt eftersom vi jobbar i grupp med tydliga mål. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper.

Körkort är ett krav för tjänsten.

Om tjänsten
Anställningen är tillsvidare. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

Alla tjänster på Länsstyrelsen kan vara föremål för säkerhetsprövning och krigsplacering beroende på uppdragets utformning.

Information
Mer information om arbetsuppgifterna får du av rekryterande chef Tomas Birgegård som nås via växeltelefon 010-223 40 00.

Fackliga företrädare är Patrik Holmer (Saco-S, växel 010-223 40 00) och Albert Bekassy (ST, Växel / ST Direkt: 0771–555 444).

Ansökan
Välkommen med din ansökan med meritförteckning och övriga handlingar senast den 17 februari 2024. Du ansöker via Länsstyrelsens webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland.

Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att få ta del av innehållet i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du först kontakta HR enheten för att få hjälp med din ansökan.

Genom att ansöka till tjänsten godkänner du att länsstyrelsen hanterar och sparar dina personuppgifter. Länsstyrelsen hanterar personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Här kan du läsa mer om myndighetens hantering av personuppgifter www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

Om Länsstyrelsen

Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling. Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk. Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier - vi finns på Facebook och LinkedIn.

Ansök nu

Handläggare inom civil beredskap

Läs mer Jan 22
Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla.



Arbetet med samhällets krisberedskap och civilt försvar är i en intensiv utvecklingsfas.

Vi söker dig som kan driva projekt och processer inom krisberedskap, civilt försvar samt bidra i utvecklingsarbetet av länets krisberedskap.

Du kommer att vara placerad på enheten för samhällsskydd och beredskap som består idag av sju medarbetare samt en enhetschef. Länsstyrelsen har en viktig roll i att vara sammanhållande i det regionala arbetet inom civil beredskap. I egenskap av högsta civila totalsförsvarsmyndighet i länet har länsstyrelsen en central roll i utvecklingen av den civila beredskapen. Enheten arbetar med olika lokala, regionala och nationella aktörer för att skapa ett tryggt och säkert samhälle under alla störningar.

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbetsområde hos oss kommer att vara myndighetens arbete med krisberedskap och civilt försvar. Länsstyrelsen har ett flerårigt uppdrag stödja Socialstyrelsen i att utveckla den kommunala hälso- och sjukvården samt socialtjänst under höjd beredskap. Du kommer projektleda det arbetet som en huvudarbetsuppgift. Arbetet kräver ett nära samarbete med kollegor inom enheten, kommunerna, regionen och med länskollegor på andra länsstyrelser.

Utöver detta förväntas du delta i och bistå kollegor inom samtliga av enhetens befintliga eller nya uppdrag. Innehållet i tjänsten kommer variera över tid. I tjänsten ingår att vara tjänsteman i beredskap i dagsläget var sjunde vecka.

Kvalifikationer och profil
Vi söker dig med en för tjänsten relevant universitet- eller högskoleutbildning eller som på annat sätt kan styrka meriter inom hälso- och sjukvård eller socialtjänst med koppling mot krisberedskap eller inom krisberedskapsområdet. Vi vill att du har projektledarerfarenhet och är van att samverka med andra aktörer.

Meriterande om du har erfarenhet:

- av arbete inom kommunal eller regional hälso- och sjukvård med kontakt mot krisberedskapsområdet.
- kommunal verksamhet inom relevanta områden
- inom krisbredskapsområdet.
- av genomföra utbildningar, övningar, seminarium och dyl. för större grupper.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du som person är strategisk,  strukturerad, pedagogisk och lyhörd. Du förväntas kunna ta ansvar hela vägen från att identifiera problem eller behov till att ta fram förslag på lösningar samt genomföra och följa upp dessa. Då arbetet medför kontakter med olika parter har du god samarbetsförmåga och ett samverkande förhållningssätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan utföra uppgifter under eget ansvar samt prioritera och kompromissa i ditt eget och enhetens arbete.

Om tjänsten
Anställningen är tillsvidare. Provanställning på sex månader kommer att tillämpas.

Alla tjänster på Länsstyrelsen kan vara föremål för säkerhetsprövning och krigsplacering beroende på uppdragets utformning.

Information
Mer information om arbetsuppgifterna får du av rekryterande chef Tomas Birgegård som nås via växeltelefon 010-223 40 00.

Fackliga företrädare är Patrik Holmer (Saco-S, växel 010-223 40 00) och Albert Bekassy (ST, Växel / ST Direkt: 0771–555 444).

Ansökan
Välkommen med din ansökan med meritförteckning och övriga handlingar senast den 12 februari 2024. Du ansöker via Länsstyrelsens webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland.

Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att få ta del av innehållet i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du först kontakta HR-enheten för att få hjälp med din ansökan.

Genom att ansöka till tjänsten godkänner du att länsstyrelsen hanterar och sparar dina personuppgifter. Länsstyrelsen hanterar personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Här kan du läsa mer om myndighetens hantering av personuppgifter www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

Om Länsstyrelsen

Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling. Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk. Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier - vi finns på Facebook och LinkedIn.

Ansök nu

Alkoholinspektör, 100%

Läs mer Jan 11
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Som inspektör utreder du självständigt ansökningar och tillsynsärenden gällande serveringstillstånd och tobakstillstånd. Vid ansökningstillfället ska det sökande bolaget styrka att förutsättningar för sökt tillstånd finns. Det är din uppgift att granska handlingar och ge stöd till sökande genom hela processen. Du utreder självständigt brister som kan påträffas vid tillsyn och föreslår administrativa åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser och kommunens riktlinjer för serveringstillstånd.

För att skapa en trygg och säker restaurangbransch på lika villkor kontrollerar vi tillståndshavarnas personliga lämplighet, bolagens ekonomi och varifrån pengar kommer som finansierar verksamheterna. Yttranden tas in från andra myndigheter, såsom skattemyndigheten, polisen, kronofogdemyndigheten med flera. Arbetet omfattar också tillsyn hos verksamheterna, handläggning av klagomål, rådgivning och information till verksamheter och allmänhet samt att bereda ärenden till nämnd. Visst tillsynsarbete förekommer under helg-, kväll- och natt.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en utvecklande handläggartjänst med många utåtriktade kontakter samt att utgöra en viktig faktor för företagare. Du får även arbeta med den sociala skyddsaspekten att se till att alkohol serveras och hanteras ansvarsfullt, vilket bidrar till en tryggare miljö i nattlivet.

Intervjuer kommer att genomföras under ansökningstiden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning, exempelvis inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat men du kan också ha förvärvat kunskapen genom arbetserfarenhet inom området. Erfarenhet och kunskap av myndighetsutövning, offentligt utredningsarbete, arbete med alkohol- och tobakslagstiftningen är meriterande. Då vi arbetar med myndighetsutövning är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, har en god datorvana och har förståelse för din roll som myndighetsperson. Du måste ha körkort.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Nyköping från REGION SÖRMLAND

Nedan visas andra jobb i Nyköping från REGION SÖRMLAND .

ST-läkare i allmänmedicin till Vårdcentralen Åsidan

ST-läkare
Läs mer Jan 16
Vårdcentralen Åsidan, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Välkommen till Primärvården! Vi söker dig som vill bli vår 4e ST-läkare och utbilda dig inom allmänmedicin på Vårdcentralen Åsidan. Åsidan är en regionsdriven väletablerad vårdcentral med ca 12 500 listade invånare och vårdcentralen är placerad på sjukhusområdet. På sjukhuset finns de flesta specialiteter och du kan göra dina randningar på Nyköpings lasarett. Vårdcentralen ligger geografiskt bra till tack vare sin närhet till centrum, tågstation, E4an, Skavsta flygplats, naturen och till havet.

Åsidan har cirka 50 medarbetare som är överens om att vårdcentralens styrka är teamarbete samt ett gott samarbete med patientens bästa i fokus. Här arbetar förutom våra 3 ST läkare, specialistläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, kurator, psykolog, psykoterapeuter, rehab koordinator, undersköterskor och medicinska sekreterare samt kontinuerligt en eller två AT-läkare. På Vårdcentralen Åsidan arbetar vi i team, vilket innebär att patienten kommer till rätt resurs i rätt tid, målet för Åsidan är att alla patienter har en fast, namngiven specialistläkare eller ST-läkare.

I vårt uppdrag ingår ansvar för primärvårdsjouren, särskilt boende, hemsjukvård samt BVC som är en familjecentral. Vi har också ett uppdrag vid särskild händelse .

Allt detta innebär att du på Åsidan möter hela primärvårdsuppdraget och kommer under utbildningen att få se och växa in vår verksamhet. Hos oss får du ett omväxlande arbete där du möter vårdsökande i alla åldrar, med olika bakgrunder och behov av varierande grad.

Dina arbetsuppgifter
Arbete i vårdcentralens akutflöde, på infektionsjouren samt på egen planerad mottagning med, så småningom, egna listade patienter. Du samarbetar naturligt med övriga professioner på vårdcentralen och efter en tid även fungera som handledare för AT-läkare. Du är en del av en läkargrupp som tillsammans utvecklar primärvården med fokus på kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet och attraktivitet.

Viss jour- och beredskapstjänstgöring ingår.

Din kompetens

• Du är legitimerad läkare och vill specialisera dig inom allmänmedicin.
• Tycker om att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter.
• Har god samarbetsförmåga och flexibilitet.
• Du har erfarenhet av arbete på vårdcentral och är utvecklingsintresserad.
• B-körkort är önskvärt, men inte ett krav.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, hel- eller deltid med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Karin Marminge, 076-800 58 88.
Fackliga företrädare Karwan Stark och övriga söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Åsidan!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Överläkare/specialistläkare till anestesikliniken

Specialistläkare
Läs mer Feb 28
Anestesikliniken, Nyköpings lasarett

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Anestesikliniken vid Nyköpings lasarett är en dynamisk arbetsplats med ett ungt och vetgirigt kollegium av läkare. Staden är gammal med spännande historia och naturskönt läge vid havet. Kliniken har en operationsavdelning som precis flyttat in i nya och toppmoderna lokaler med 9 operationssalar inklusive robotsal. Vi genomför årligen ca 5000 operationer inom kirurgi/urologi, ortopedi, gynekologi/obstetrik, öron-näsa-hals samt akuta operationer som tas om hand dygnet runt hos oss. Vi utför också centrala accesser, anestesi för ECT, MR och tandpatienter. Vår intensivvårdsavdelning med 6 vårdplatser har genomgått ombyggnation och är modern och välutrustad med kapacitet för kategori 2 vård. Nyköpings lasarett har ca 160 vårdplatser och präglas av gott samarbete, hög effektivitet och kvalitet.

Vi är mitt uppe i omfattande om- och nybyggnation av sjukhuset, inklusive ny operations- och perioperativ-avdelning och söker därför fler medarbetare. En betydande ökning av dag- och dygnskirurgi planeras. Vi har också ett uppdrag att säkra en robust intensivvård med ett personcentrerat förhållningssätt samtidigt som vi ska klara framtida utmaningar.

Dina arbetsuppgifter
Du blir en i teamet där arbete på operation och IVA ingår. Uppdraget innehåller jourtjänstgöring och beredskap samt att medverka till klinikens kompetensutveckling inom olika områden där särskilda intressen kan beaktas. Möjlighet till forskning finns.

Din kompetens
Vi söker en legitimerad erfaren specialistläkare eller överläkare med bredd inom både allmän operations- och IVA-verksamhet där du kan medverka i den långsiktiga utvecklingen av klinikens förmågor och samarbetsforum. Svenskt specialistbevis och möjlighet till jourtjänstgöring är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Ulrika Otterstedt, 076-529 26 72.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på anestesikliniken!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Specialistläkare i allmänmedicin till Vårdcentralen Åsidan

Specialistläkare
Läs mer Feb 7
Vårdcentralen Åsidan, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Välkommen till oss! Vårdcentralen Åsidan söker dig som är specialistläkare inom allmänmedicin, Vårdcentralen är en regionsdriven väletablerad vårdcentral med ca 12 500 listade invånare. Vårdcentralen ligger geografiskt bra till tack vare sin närhet till Nyköpings lasarett, Nyköpings tågstation, E4an, Skavsta flygplats, havet och naturen, vilket underlättar möjlighet till pendling och kanske en lunchpromenad.

Vårdcentralen Åsidan har cirka 50 medarbetare som är överens om att vårdcentralens styrkor är teamarbete som med ett gott samarbete har fokus på patientens bästa. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, kurator, psykolog, psykoterapeuter, rehabkoordinator, undersköterskor och medicinska sekreterare. Läkargruppen består av specialistläkare och ST-läkare samt kontinuerligt en eller två AT-läkare. På Vårdcentralen Åsidan arbetar vi i team, vilket innebär att patienten kommer till rätt resurs i rätt tid. Målet för Åsidan är att alla patienter har en fast, namngiven specialistläkare eller ST-läkare.

I vårt uppdrag ingår ansvar för särskilt boende, hemsjukvård samt BVC, så det finns utrymme för sidouppdrag beroende på intresseområde.
Hos oss får du ett omväxlande arbete där du möter vårdsökande i alla åldrar, med olika bakgrunder och behov av varierande grad.

Dina arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet på vårdcentralen innefattar ett infektionsflöde, ett akutflöde, en beredskapsläkarfunktion som under dagen svarar på frågor samt att du har en egen planerad mottagning. Du samarbetar naturligt med övriga professioner på vårdcentralen och fungerar som handledare för ST/AT-läkare. Du är en del av en läkargrupp som tillsammans utvecklar primärvården med fokus på kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet och attraktivitet.

Viss jour- och beredskapstjänstgöring ingår.

Din kompetens

• Du är legitimerad läkare och specialist i allmänmedicin, alternativt sista års ST-läkare.
• Tycker om att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter.
• Har god samarbetsförmåga och flexibilitet.
• Du har erfarenhet av arbete på vårdcentral och är utvecklingsintresserad.
• B-körkort är önskvärt, men inte ett krav.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, hel- eller deltid med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Karin Marminge, 076-800 58 88.
Fackliga företrädare Karwan Stark, söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Åsidan!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)
(http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Semestervikariat - Sjuksköterska ambulanssjukvården

Ambulanssjuksköterska
Läs mer Jan 3
Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar. Vill du ha ett roligt, omväxlande, utmanande arbete där du i din tjänst ständigt utvecklas? Att arbeta som sjuksköterska i ambulans är självständigt och varierande och du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Bedömning och behandling sker i hemmet, på skadeplats och under transport. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum!

Om oss
Sörmlands ambulanssjukvård är i topp inom svensk ambulanssjukvård och vi utvecklar ständigt nya lösningar för en bättre vård och arbetsmiljö. Vi eftersträvar god tillgänglighet och hög beredskap dygnet runt samt arbetar med den senaste tekniken inom kommunikation och teknisk utrustning. Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala och Västmanland larmcentral i egen regi. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen.

Dina arbetsuppgifter
Tjänstgöring som sjuksköterska/specialistsjuksköterska i ambulans, tillsammans i team med en ambulanssjukvårdare eller annan sjuksköterska. Du kommer att arbeta med bedömningar, prioriteringar, behandlingar samt i vissa fall hänvisningar till annan vårdnivå.

Din kompetens
Vi söker grundutbildade och/eller vidareutbildade legitimerade sjuksköterskor i prehospital vård i första hand inom prehospital eller anestesisjukvård men alla vidareutbildningar är meriterande och av intresse. Minst ett års erfarenhet från akutmedicinsk enhet eller annat som bedöms som likvärdigt krävs. Du bör vara initiativrik, lösningsfokuserad och brinna för att möta patienten där den är. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som bland annat: tydlig kommunikation, samverkan och förmåga att skapa förtroende. Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar det svenska språket fullt ut i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Flerspråkighet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Anställningskrav God fysik förutsätts eftersom tunga lyft ofta förekommer i arbetet. Under anställningsförfarandet ingår fysiska tester i form av bärprov, kondition och styrka, samt skriftligt intyg på simkunnighet 200 m. Du skall ha god körvana samt körkortsklass B i minst 3 år. Körkortsklass C/ C1 önskvärt men inget krav.

Anställningsform
Semestervikariatsanställning från 2024-04-22 till 2024-09-30 eller tillträde enligt överenskommelse.
Dag-, natt- och helgtjänstgöring ingår.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Eskilstuna/Strängnäs, Tomas Jonsson, 076-720 16 23.
Enhetschef Katrineholm, Carina Axén, 076-145 63 39.
Enhetschef Nyköping, Mikael Lennstam Sultan, 076-517 26 70.
Vårdförbundets exp. 016-10 36 55
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på ambulansen!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-30.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Semestervikariat - Sjuksköterska ambulanssjukvården

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 3
Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar. Vill du ha ett roligt, omväxlande, utmanande arbete där du i din tjänst ständigt utvecklas? Att arbeta som sjuksköterska i ambulans är självständigt och varierande och du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Bedömning och behandling sker i hemmet, på skadeplats och under transport. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum!

Om oss
Sörmlands ambulanssjukvård är i topp inom svensk ambulanssjukvård och vi utvecklar ständigt nya lösningar för en bättre vård och arbetsmiljö. Vi eftersträvar god tillgänglighet och hög beredskap dygnet runt samt arbetar med den senaste tekniken inom kommunikation och teknisk utrustning. Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala och Västmanland larmcentral i egen regi. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen.

Dina arbetsuppgifter
Tjänstgöring som sjuksköterska/specialistsjuksköterska i ambulans, tillsammans i team med en ambulanssjukvårdare eller annan sjuksköterska. Du kommer att arbeta med bedömningar, prioriteringar, behandlingar samt i vissa fall hänvisningar till annan vårdnivå.

Din kompetens
Vi söker grundutbildade och/eller vidareutbildade legitimerade sjuksköterskor i prehospital vård i första hand inom prehospital eller anestesisjukvård men alla vidareutbildningar är meriterande och av intresse. Minst ett års erfarenhet från akutmedicinsk enhet eller annat som bedöms som likvärdigt krävs. Du bör vara initiativrik, lösningsfokuserad och brinna för att möta patienten där den är. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som bland annat: tydlig kommunikation, samverkan och förmåga att skapa förtroende. Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar det svenska språket fullt ut i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Flerspråkighet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Anställningskrav God fysik förutsätts eftersom tunga lyft ofta förekommer i arbetet. Under anställningsförfarandet ingår fysiska tester i form av bärprov, kondition och styrka, samt skriftligt intyg på simkunnighet 200 m. Du skall ha god körvana samt körkortsklass B i minst 3 år. Körkortsklass C/ C1 önskvärt men inget krav.

Anställningsform
Semestervikariatsanställning från 2024-04-22 till 2024-09-30 eller tillträde enligt överenskommelse.
Dag-, natt- och helgtjänstgöring ingår.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Eskilstuna/Strängnäs, Tomas Jonsson, 076-720 16 23.
Enhetschef Katrineholm, Carina Axén, 076-145 63 39.
Enhetschef Nyköping, Mikael Lennstam Sultan, 076-517 26 70.
Vårdförbundets exp. 016-10 36 55
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på ambulansen!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-30.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Semestervikariat - Ambulanssjukvårdare

Ambulanssjukvårdare
Läs mer Jan 3
Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar. Vill du ha ett roligt, omväxlande, utmanande arbete där du i din tjänst ständigt utvecklas? Att arbeta som sjuksköterska i ambulans är självständigt och varierande och du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Bedömning och behandling sker i hemmet, på skadeplats och under transport.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum!

Om oss
Sörmlands ambulanssjukvård är i topp inom svensk ambulanssjukvård och vi utvecklar ständigt nya lösningar för en bättre vård och arbetsmiljö. Vi eftersträvar god tillgänglighet och hög beredskap dygnet runt samt arbetar med den senaste tekniken inom kommunikation och teknisk utrustning. Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala och Västmanland larmcentral i egen regi. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen.

Dina arbetsuppgifter
Tjänstgöring som ambulanssjukvårdare, tillsammans i team med en sjuksköterska eller specialistutbildad sjuksköterska. Tillsammans bedömer, behandlar och transporterar ni patienter till rätt vårdnivå.

Din kompetens
Vi söker undersköterska med ambulanssjukvårdarutbildning eller dokumenterad mångårig reell kompetens. God fysik förutsätts eftersom tunga lyft ofta förekommer i arbetet. Under anställningsförfarandet ingår fysiska tester i form av bärprov, kondition och styrka, samt skriftligt intyg på simkunnighet 200 m. Du skall ha god körvana samt körkortsklass B i minst 3 år. Körkortsklass C/ C1 eller körkort taget innan 1/7 1996.

Anställningsform
Semestervikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Dag-, natt- och helgtjänstgöring ingår.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Eskilstuna/Strängnäs, Tomas Jonsson, 076-720 16 23.
Enhetschef Katrineholm, Carina Axén, 076-145 63 39.
Enhetschef Nyköping, Mikael Lennstam Sultan, 076-517 26 70.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på ambulansen!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-30.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu