Nyköping: Nämndsekreterare sökes till kund i Nyköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nämndsekreterare sökes till kund i Nyköping i Nyköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Nyköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-08 // Varaktighet: Heltid

Är du utbildad inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik? Då kan detta uppdrag passa dig!

Om uppdraget

Vår kund i Nyköping söker en nämndsekreterare för ett uppdrag från september fram till december. Tjänsten är på heltid.

Dina arbetsuppgifter

I uppdraget som nämndsekreterare bedriver du nämndarbetet som ett kvalificerat stöd till verksamhetschefer, handläggare och politiker. I din roll ska du bidra till att nämndens arbete fungerar rättssäkert och effektivt i enlighet med aktuell lagstiftning och styrande dokument. Du arbetar främst med revidering och översyn av styrande dokument såsom reglementen och delegationsordningar, samt exempelvis nämndadministration och framtagande av texter.

Dina kvalifikationer

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och kan planera väl. Du kan uttrycka dig mycket bra i tal och skrift, är analytisk och tar egna initiativ. Du ser förbättrings- och utvecklingsmöjligheter, samarbetar väl med andra och motiveras av intellektuella utmaningar. Du är van att arbeta självständigt och prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Krav för tjänsten:

- Akademisk utbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller rättsvetenskap/juridik
- Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare på kommun eller region


- Alternativt erfarenhet av arbete som utredare, strateg eller kvalificerad handläggare inom offentlig förvaltning
- Goda kunskaper om kommunallagen och beslutsfattande på regional nivå


Meriterande:

- Vana av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem så som Public 360 och W3D3

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Nyköping som Nämndsekreterare

Nedan visas andra jobb i Nyköping som Nämndsekreterare.

Nämndsekreterare (vikariat) till Region Sörmland

Läs mer Feb 27
Staben för demokrati och insyn, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Region Sörmlands verksamheter är viktiga för alla som bor och verkar i Sörmland. Region Sörmland är en politiskt styrd organisation som förvaltar och utvecklar välfärden för Sörmlands invånare. Regionen erbjuder hälso- och sjukvård samt tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik och ett rikt kulturutbud.

Staben för demokrati och insyn är en stödfunktion till det politiska beslutsfattandet. Staben består av huvudregistratur, informationsstyrning och nämndsekretariat. I staben tar vi ett helhetsansvar inom dessa områden och arbetar både styrande och stöttande mot regionens verksamheter.

Vi söker en nämndsekreterare för att arbeta med det demokratiska beslutsfattandet, nära politiken och tjänstemannaledningen. Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare som tycker att det är roligt och givande att arbeta på en myndighet och som vill utveckla vår arbetsplats utifrån verksamhetens behov och omvärldens skiftande krav på offentlig förvaltning.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som nämndsekreterare bedriver du nämndarbete som ett kvalificerat stöd till verksamhetschefer, handläggare och politiker. Du sammanställer och kvalitetsgranskar beslutsunderlag, planerar politiska sammanträden och skriver protokoll. Du bidrar till att nämndens arbete fungerar rättssäkert och effektivt i enlighet med aktuell lagstiftning och Regionens styrande dokument. Du kommer att ha ett nära samarbete med politiken samt ge råd till handläggare och chefer så att ärendeprocessen löper på ett bra sätt.

I rollen som nämndsekreterare kommer du att utveckla din utredarkompetens t.ex. genom att samordna regionens svar till remissyttranden, utredningar om förutsättning för att genomföra en motion samt andra uppdrag som fördelas av närmaste chef.

Din kompetens
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och erfarenhet av arbetet i en kommun eller region. Relevanta akademiska utbildningar är t.ex. statsvetenskap, sociologi, rättsvetenskap/juristutbildning och examen i offentlig förvaltning.

Du har kunskap om de regler som styr handläggning av ärenden i offentlig förvaltning, t.ex. kommunallagen, förvaltningslagen och annat regelverk. Du har förståelse för den politiska styrningen och kan utöva din roll som tjänsteperson i samspel med politiker; du har även förståelse för de komplexa förutsättningar som råder i offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare, utredare eller kvalificerad handläggare i en kommun, region eller statlig myndighet. Det är meriterande om du har vana av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem så som Public 360, W3D3 eller Platina.

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är strukturerad och har god planeringsförmåga. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, är analytisk och tar egna initiativ. Du samarbetar väl med andra och har en stark inre motivation. Du är van vid att arbeta självständigt och prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen är det viktigt att visa flexibilitet samt förståelse för förändrade förutsättningar. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter där du kommer att ha möjlighet att växa i din roll. Du kommer till ett team med en närvarande chef och kollegor som kommer att stödja dig i din nya roll.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Anställning avser ett vikariat för en föräldrarledig medarbetare och stäcker sig till juli 2024. För rätt kandidat finns det möjlighet till förlängning eller fast anställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef staben för demokrati och insyn, Vanessa Blanco, 072-142 83 89.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Region Sörmland!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-03-24.
Intervjuer kommer att ske löpande.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Nämndsekreterare till enheten för politisk beredning och samordning

Läs mer Jan 26
Kommunledningskansliet är en avdelning med centrala funktioner i Nyköpings kommun som på olika sätt stödjer kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och verksamhetsnämnder kring styrning, beslutsfattande och administration. Avdelningen har ca 50 medarbetare varav enheten för politisk beredning och samordning består av 15 personer.

Enhetens huvudsakliga uppgift är att ge stöd och sakkunskap åt kommunens politiska ledning och de politiska verksamhetsnämnderna samt åt tjänsteorganisationen. Inom enheten finns tre kollegor som arbetar med liknande arbetsuppgifter, i roller som nämndsekreterare och kommunsekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en nämndsekreterare som vill vara en del av enheten politisk beredning och samordning. Uppdraget som nämndsekreterare är brett och du bidrar till att de förtroendevalda politikerna i Nyköpings kommun får det stöd som behövs för att fatta korrekta och välgrundade beslut.
Du medverkar i beslutsprocessen för ett antal politiska instanser såsom nämnder och utskott, och samverkar främst med andra sekreterare, sakkunniga och förtroendevalda. I rollen har du i uppdrag att granska och kvalitetssäkra beslutsunderlag utifrån kommunalrättsliga och styrmodellsmässiga aspekter samt formalia. Du ansvarar för att kallelse till sammanträden tas fram, är ordförandes stöd under sammanträden gällande mötesformalia och upprättar protokoll, samt hanterar administrativa moment i beredningsprocessen. Du kan även komma att delta vid politiska sammanträden som webbsänds på kommunens externa webb.

Du ger stöd, och i vissa fall utbildar, andra tjänstepersoner och förtroendevalda kring ärendeprocessen och nämndadministrationen, samt de regler som gäller kring detta. Du deltar i övergripande utvecklingsarbete i syfte att t.ex. effektivisera och digitalisera nämndprocessen, och kan i vissa fall komma att samordna vissa utvecklingsarbeten mer på egen hand beroende på egenskaper och erfarenheter.

I rollen ingår även handläggning av vissa ärenden åt kommunstyrelsen, t.ex. att ta fram förslag till svar på skrivelser och motioner.
Arbetet är omväxlande med, i perioder, högt tempo och innebär många kontakter, såväl inom kommunen som externt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, juridik eller inom annat samhällsvetenskapligt område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• goda kunskaper om kommunalt beslutsfattande och offentlig förvaltning
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt en god stilistisk förmåga

Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och noggrann. Det är viktigt att du kan ha ett övergripande perspektiv samtidigt som du är noga med detaljer och formalia.

Vi vill att du är flexibel och lyhörd med god kommunikativ förmåga, samt kan skapa dig förståelse för politiska processer.

Du behöver kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och prioritera i ditt arbete, ibland med kort framförhållning. Du är en skicklig samordnare och kan hantera parallella uppdrag. Du är strukturerad och visar stor administrativ skicklighet.

Du trivs med att arbeta i en miljö där utveckling pågår och förutsättningarna kan förändras, samtidigt som du också trivs med vissa rutinartade arbetsuppgifter.

Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation, främst kommun, är meriterande.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Nyköping från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Nyköping från Bemannia Kontor AB .

Controller till Nyköpings kommun

Controller
Läs mer Sep 8
Med flexibel start under senhösten söker vi nu en controller till Nyköpings kommun för ett uppdrag på ungefär 8 månader med möjlighet till förlängning och/eller anställning

Om uppdraget

Controllerenheten består av åtta medarbetare som ansvarar för ekonomistyrning i form av budgetuppföljnings- och bokslutsprocessen, kvalitetsarbetet, internkontrollprocessen, finansförvaltningen samt beslutsstödsystem. Kunden jobbar för att ha effektiva processer, så arbete med ständiga förbättringar är en del av vardagen.



Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som har några års erfarenhet från att ha arbetat med ekonomi och som vill fortsätta att utvecklas i rollen mot ekonomistyrning och controlling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter initialt är att stödja verksamhetschefer inom Kommunledningskontoret samt innehava ekonomiansvar över kommunens moderbolag, där det ingår att bedriva arbete inom budget, uppföljning, prognos och bokslut för hela koncernen. Dessutom ingår övriga utredningar kring bolagsfrågor. Tjänsten som controller hos kund innebär både arbete med dagliga operativa ekonomifrågor och framåtriktat utvecklingsarbete.

Det finns möjlighet till distansarbete på ungefär 50%

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har:
högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi
erfarenhet av ekonomiarbete från en politiskt styrd verksamhet
erfarenhet av ekonomi- eller ekonomistyrningsarbete

meriterande med erfarenhet av Hypergene

meriterande med erfarenhet av ekonomiarbete från en politiskt styrd verksamhet

Du är en driven person som har lätt för att samarbeta. Du är kommunikativ och kan på ett pedagogiskt sätt presentera resultat och siffror. Du har förmåga att analysera och mod att ifrågasätta. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 230930

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-845300

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Nyköping

Folkbokföringshandläggare
Läs mer Maj 19
Har du arbetat i en administrativ roll samt har god vana av telefonkontakt i ditt arbete? Då är du nog den rätta för oss!

Om uppdraget

Till vår kund i Nyköping söker vi nu flera handläggare för ett myndighetsuppdrag. Uppdraget beräknas starta 29 maj och ska sedan pågå till 5 januari 2024. Omfattning är heltid (100%), arbetstider 07:45-16:15 samt en dag i veckan 09:45-18:15.

Arbetet utförs främst på plats i kundens lokaler men kan även komma att utföras på distans max 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbete som handläggare på myndigheten. Arbetsuppgifterna är att självständigt besvara allmänna frågor via telefon inom folkbokföringsområdet. En fullständig introduktion och utbildning kommer att ingå på 4 veckor.

För rollen söker vi dig som är positiv, serviceinriktad och kundorienterad. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt ett bra bemötande både mot kunder och kollegor där du inger förtroende. betydelsefullt är också att du kan arbeta självständigt, men samtidigt ha mycket god förmåga att samarbeta. En fördel tror vi du har om du stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. För arbete på myndigheten ser vi också att du är noggrann, ansvarstagande och respekterar schemalagda tider.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- Arbetslivserfarenhet från kundservice där arbete skett via telefon


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 26 44 635

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Nyköping

Folkbokföringshandläggare
Läs mer Maj 24
Har du arbetat i en administrativ roll samt har god vana av telefonkontakt i ditt arbete? Då är du nog den rätta för oss!

Om uppdraget

Till vår kund i Nyköping söker vi nu flera handläggare för ett myndighetsuppdrag. Uppdraget beräknas starta 29 maj och ska sedan pågå till 5 januari 2024. Omfattning är heltid (100%), arbetstider 07:45-16:15 samt en dag i veckan 09:45-18:15.

Arbetet utförs främst på plats i kundens lokaler men kan även komma att utföras på distans max 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbete som handläggare på myndigheten. Arbetsuppgifterna är att självständigt besvara allmänna frågor via telefon inom folkbokföringsområdet. En fullständig introduktion och utbildning kommer att ingå på 4 veckor.

För rollen söker vi dig som är positiv, serviceinriktad och kundorienterad. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt ett bra bemötande både mot kunder och kollegor där du inger förtroende. betydelsefullt är också att du kan arbeta självständigt, men samtidigt ha mycket god förmåga att samarbeta. En fördel tror vi du har om du stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. För arbete på myndigheten ser vi också att du är noggrann, ansvarstagande och respekterar schemalagda tider.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- Arbetslivserfarenhet från kundservice där arbete skett via telefon


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 26 44 635

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Nyköping

Folkbokföringshandläggare
Läs mer Maj 15
Har du arbetat i en administrativ roll samt har god vana av telefonkontakt i ditt arbete? Då är du nog den rätta för oss!

Om uppdraget

Till vår kund i Nyköping söker vi nu flera handläggare för ett myndighetsuppdrag. Uppdraget beräknas starta 22 maj och ska sedan pågå till 5 januari 2024. Omfattning är heltid (100%), arbetstider 07:45-16:15 samt en dag i veckan 09:45-18:15.

Arbetet utförs främst på plats i kundens lokaler men kan även komma att utföras på distans max 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbete som handläggare på myndigheten. Arbetsuppgifterna är att självständigt besvara allmänna frågor via telefon inom folkbokföringsområdet. En fullständig introduktion och utbildning kommer att ingå på 4 veckor.

För rollen söker vi dig som är positiv, serviceinriktad och kundorienterad. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt ett bra bemötande både mot kunder och kollegor där du inger förtroende. betydelsefullt är också att du kan arbeta självständigt, men samtidigt ha mycket god förmåga att samarbeta. En fördel tror vi du har om du stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. För arbete på myndigheten ser vi också att du är noggrann, ansvarstagande och respekterar schemalagda tider.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- Arbetslivserfarenhet från kundservice där arbete skett via telefon


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 26 44 635

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till myndighet i Nyköping

Folkbokföringshandläggare
Läs mer Maj 15
Har du arbetat i en administrativ roll samt har god vana av telefonkontakt i ditt arbete? Då är du nog den rätta för oss!

Om uppdraget

Till vår kund i Nyköping söker vi nu flera handläggare för ett myndighetsuppdrag. Uppdraget beräknas starta 8 maj och ska sedan pågå till 5 januari 2024. Omfattning är heltid (100%), arbetstider 07:45-16:15 samt en dag i veckan 09:45-18:15.

Arbetet utförs främst på plats i kundens lokaler men kan även komma att utföras på distans max 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbete som handläggare på myndigheten. Arbetsuppgifterna är att självständigt besvara allmänna frågor via telefon inom folkbokföringsområdet. En fullständig introduktion och utbildning kommer att ingå på 4 veckor.

För rollen söker vi dig som är positiv, serviceinriktad och kundorienterad. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt ett bra bemötande både mot kunder och kollegor där du inger förtroende. betydelsefullt är också att du kan arbeta självständigt, men samtidigt ha mycket god förmåga att samarbeta. En fördel tror vi du har om du stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. För arbete på myndigheten ser vi också att du är noggrann, ansvarstagande och respekterar schemalagda tider.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- Arbetslivserfarenhet från kundservice där arbete skett via telefon


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 26 44 635

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till myndighet i Nyköping

Folkbokföringshandläggare
Läs mer Maj 2
Har du arbetat i en administrativ roll samt har god vana av telefonkontakt i ditt arbete? Då är du nog den rätta för oss!

Om uppdraget

Till vår kund i Nyköping söker vi nu flera handläggare för ett myndighetsuppdrag. Uppdraget beräknas starta 8 maj och ska sedan pågå till 5 januari 2024. Omfattning är heltid (100%), arbetstider 07:45-16:15 samt en dag i veckan 09:45-18:15.

Arbetet utförs främst på plats i kundens lokaler men kan även komma att utföras på distans max 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbete som handläggare på myndigheten. Arbetsuppgifterna är att självständigt besvara allmänna frågor via telefon inom folkbokföringsområdet. En fullständig introduktion och utbildning kommer att ingå på 4 veckor.

För rollen söker vi dig som är positiv, serviceinriktad och kundorienterad. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt ett bra bemötande både mot kunder och kollegor där du inger förtroende. betydelsefullt är också att du kan arbeta självständigt, men samtidigt ha mycket god förmåga att samarbeta. En fördel tror vi du har om du stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. För arbete på myndigheten ser vi också att du är noggrann, ansvarstagande och respekterar schemalagda tider.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system

- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift

- Arbetslivserfarenhet från kundservice där arbete skett via telefon

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu