Nyköping: Säljchef till Coop i Nyköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljchef till Coop i Nyköping i Nyköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Nyköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-08 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av dagligvaruhandel och ledarskap? Vill du jobba i en butik i en expansiv fas och ingå i ledningsgrupp? Inspireras du av ledarskap, matglädje, försäljning och hållbarhet? Nu söker vi en Säljchef varuflöde till Stora Coop Nyköping!

Som Säljchef ansvarar du för butikens samtliga områden inom mötet med kunden där du driver frågor och aktiviteter utifrån att hålla en hög kundnöjdhet. Du har fullt personalansvar och når dina mål genom dina medarbetares prestationer. Du leder coachar, engagerar och följer upp dina medarbetare utifrån gemensamma arbetssätt. 

Du har i uppgift att stärka kundupplevelsen genom att säkerställa effektiva processer inom varuförsörjning som leder till en lönsammare affär. Du är en förebild och agerar i enlighet med Coops policys och Coops kundlöfte ”prisvärd”, ”hållbar”, ”matglädje”. I din roll ingår även arbetsledning under butikens olika öppettider. Arbetet är fysiskt krävande. Du rapporterar till Butikschefen och ingår i butikens ledningsgrupp tillsammans med en till säljchef och har därmed ett helhetsansvar för butikens resultat. 

Coop erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du kommer till ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid tillsammans med dig.

Har du drivet att vara med i framgångsresan? Läs mer nedan!

Ansvarsområden
Som Säljchef varuflöde ingår du i butikens ledningsgrupp och har utöver ditt ansvar för varuflödet i butiken. Rollen innebär löpande ansvar för arbetssätt och rutiner för att skapa en effektiv vardagsdrift i butiken. Du arbetsleder plock, frontning, varupåfyllning, skyltning och etikettsvård, hålla snyggt och hantera reklamationer och kundklagomål.

Du har övergripande personalansvar och där ingår att: 
• Arbetsleda, målstyra, coacha, utveckla och följa upp projekt och medarbetarnas arbete
• Säkerställa och verka för en god arbetsmiljö såväl fysisk som psykosocial 
• Säkerställa rätt kompetens genom kompetensutveckling och kvalitativ rekrytering och introduktion 
• Ansvara för att driva och följa upp prestation från dina medarbetare.

Tillsammans med butikens andra självchef ansvarar du för bemanning, säljplanering och rutinscheman. Ni arbetar enligt riktlinjer, handlingsplaner och har mål- och resultatansvar. Du driver butikens utveckling framåt tillsammans med resten av ledningsgruppen. Utöver ovan ingår även dagligt butiksarbete där du ger förstklassigt kundbemötande och service för Coops kunder.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet från en ledande position med resultatansvar från dagligvaruhandel. Du har minst en gymnasieutbildning och relevanta ledarskaps-, ekonomi- och/eller butikschefsutbildningar alternativt motsvarande kunskaper från arbetslivet.

Som ledare är du trygg, stabil och affärsdriven med ett tydligt, empatiskt och strukturerat ledarskap. Du har ett starkt inre driv och utvecklings- och kundfokus. Som person är du lyhörd och kommunikativ. Du har ordningssinne och värderar kvalitet. Du har även förmåga att tänka nytt och är förändringsdriven.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Mångårig erfarenhet från dagligvarubranschen, gärna från en större färskvaruprofilerad butik.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Coop samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Sista dag för ansökan är den 28 augusti. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tomas Köhler 0736-794777 tomas.kohler@randstad.se 

Om företaget
Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. 

Coop Sverige AB ansvarar för utveckling och inköp av food- och nonfood-sortiment, logistik, marknadsföring samt affärsstöd till Coopbutikerna i Sverige och ägs av Kooperativa förbundet, KF. 
I Coop Sverige ingår affärsområdena Inköp & kategori, Logistik, Marknad och Affärsstöd. Affärsområde Inköp & kategori ansvarar för inköp till Coopbutikerna.

Det finns cirka 800 Coop-butiker från Katterjåkk i norr till Smygehamn i söder, som ägs av 3,5 miljoner medlemmar i 29 konsumentföreningar. Genom sitt personliga engagemang och sina inköp lägger de grunden för verksamheten. Allt överskott som skapas går tillbaka till medlemmarna eller återinvesteras i verksamheten, vilket skapar ett cirkulärt kretslopp.

Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Nyköping som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Nyköping som Butikschef.

Nu söker vi en ny stjärna som vill driva Pressbyrån Nyköping

Läs mer Feb 5
Varför Pressbyrån?
Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa.

Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar.
Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån
Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik.

Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter.

Dina erfarenheter
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal.

Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss.

Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Om Pressbyrån
Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept.

Reitan Convenience i Sverige
Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

Ansök nu

Gross Nyköping söker driven och engagerad Butikschef!

Läs mer Nov 15
Till vår City Gross i Nyköping söker vi en Butikschef
City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss!

Som Butikschef på City Gross kommer du att:??

Driva din egen butik med fullt ansvar för resultat, drift och skötsel men är samtidigt en del i en större helhet där du deltar i och arbetar efter gemensamma beslut för samtliga butiker. Du är en erfaren och driven ledare som både strategiskt och operativt planerar, leder och utvecklar butiken.

Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp, genom vilken du leder och på så sätt säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling.

Du tar ansvar för kundens upplevelse av hela City Gross och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar.

Du rapporterar till Regionchef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:?

- Försäljnings- och resultatansvar?

- Personalansvar?

- Marknadsföringsfrågor?

- Budgetarbete

- Budgetarbete? Personal- och organisationsutveckling?

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning, minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område.

- Har dokumenterad, mångårig ledarskapserfarenhet.? ?

- Har flerårig erfarenhet av ledande befattning som Butikschef?inom detaljhandeln/dagligvaror.?

- Har erfarenhet av att leda och utveckla ledningsgrupp

Som person är du affärsinriktad, proaktiv och drivande mot marknad och konsument. Du har förmåga att skapa god stämning och arbetsglädje samt motivera dina medarbetare. Du har också en vilja att utveckla verksamheten mot gemensamt uppsatta mål. Du är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för människor, försäljning, dagligvaror och kundservice.?

Vi erbjuder
På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder. ?

Tjänstens omfattning: Heltid

Anställningsform: Provanställning /Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 2023-11-30



Din ansökan

Urval och intervjuer sker löpande så ju fortare du skickar in din ansökan desto bättre! Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Du bli anställd direkt av City Gross som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport.

Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få höra från dig!

Ansök nu

Nu söker vi en ny stjärna som vill driva Pressbyrån Nyköping

Läs mer Nov 1
Varför Pressbyrån?
Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa.

Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar.
Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån
Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik.

Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter.

Dina erfarenheter
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal.

Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss.

Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Om Pressbyrån
Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept.

Reitan Convenience i Sverige
Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

Ansök nu

City Gross Nyköping söker Butikschef

Läs mer Jan 31
Till vår City Gross i Nyköping söker vi en Butikschef

Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsskapande butikschef med passion för att utveckla medarbetare och erbjuda en kundupplevelse som överträffar förväntan till vår butik i Nyköping.

 

City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss!



 

Som Butikschef på City Gross kommer du att:

Driva din egen butik med fullt ansvar för resultat, drift och skötsel men är samtidigt en del i en större helhet där du deltar i och arbetar efter gemensamma beslut för samtliga butiker. Du är en erfaren och driven ledare som både strategiskt och operativt planerar, leder och utvecklar butiken.

Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp, genom vilken du leder och på så sätt säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling.   

Du tar ansvar för kundens upplevelse av hela City Gross och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar.   

 

Du rapporterar till Regionchef.   

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:



• Försäljnings- och resultatansvar

• Personalansvar

• Marknadsföringsfrågor

• Budgetarbete

• Personal- och organisationsutveckling 


 

Vi söker dig som:



• Har relevant utbildning, minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område. 

• Har dokumenterad, mångårig ledarskapserfarenhet.

• Har flerårig erfarenhet av ledande befattning som Butikschef inom detaljhandeln/dagligvaror. 

• Har erfarenhet av att leda och utveckla ledningsgrupp 


 

Som person är du affärsinriktad, proaktiv och drivande mot marknad och konsument. Du har förmåga att skapa god stämning och arbetsglädje samt motivera dina medarbetare. Du har också en vilja att utveckla verksamheten mot gemensamt uppsatta mål. Du är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för människor, försäljning, dagligvaror och kundservice. 

 

Vi erbjuder
På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll. 



 

Är detta rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök. 
I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Nyköping med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven.




City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt.

Ansök nu

Platsansvarig till Nordic Wellness Nyköping

Läs mer Feb 5
Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025.

I takt med vår expansion söker vi platsansvariga till Nyköping.

Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness

Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre.

Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:

- Receptionsarbete: försäljning, service och städ
- Rekrytering och bemanning för din klubb
- Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc.
- Skapa och hålla i event på din klubb
- Coacha din personal i sälj och service

Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad.

Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT.
Vad söker vi hos dig?

Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet.

Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor.

Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift.

Att jobba på Nordic Wellness
Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst.

Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning.

Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Nordic Wellness är idag en av Nordens största gymkedjor med över 500 000 medlemmar och över 300 klubbar, från Ystad i söder till Umeå i norr. Verksamheten är indelad i tre divisioner; öster, söder och väster. Huvudkontoret ligger i Göteborg, på översta våningen i det första gymmet som öppnades 1997.

Ansök nu

Andra jobb i Nyköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Nyköping från Randstad AB .

Tekniker

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelspelare i ett företag där hållbarhet står i centrum och där du ges fantastiska möjligheter till lärande och utveckling? Teknikerna hos oss på Schneider är hjärtat av vår organisation. Du kommer att samarbeta med kunder, säljare och externa partners för att installera, inspektera, felsöka, reparera och underhålla utrustning i olika miljöer tillsammans med dina kollegor. 
Du kommer att tillhöra avdelning UPS och säkerställa utförandet av service, reparation och förebyggande åtgärder. Du kommer att besöka kunder i varierande miljöer. Vi söker tekniker till flera olika orter inom Mälardalen och du kommer att tillhöra våra kontor Stockholm eller Nyköping. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med frihet under ansvar och har möjlighet att starta din dag hemifrån – flexibilitet är en av våra hörnstenar! 
Vi på Schneider är stolta över att erbjuda alla våra tekniker produktutbildning och träning i alla digitala och fysiska verktyg som är kopplade till vårt arbete . Är du problemlösare och brinner för tekniska lösningar? Sök då tjänsten redan idag och låt oss tillsammans skapa en grönare och mer hållbar framtid!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Ranstad där rekryteringskonsulterna Emma Bergvall, emma.bergvall@randstad.se och Linda Cooper linda.cooper@randstad.se svarar på frågor kring tjänsterna.

Ansvarsområden
Schneider erbjuder dig en kultur av respekt där alla känner sig trygga att vara sig själva. Vi tillhandahåller en utvecklande miljö för våra medarbetare att växa och lära sig varje dag. 
Som tekniker hos oss kommer du att ansvara för: 
Utföra service, installation och i vissa fall reparation av kundutrustning
Utför uppstart/idrifttagning av Schneider Electrics Secure Power-produkter
Utför förebyggande, schemalagda och oplanerade insatser
Testning, kalibrering och utbyte av komponenter på kundprodukter
Konfigurera UPS-inställningar för att möta specifika krav och behov för ansluten utrustning
Programmera UPS-parametrar som spänning, frekvens, och andra relevanta inställningar
Konstruktion och testning av kretsar med hjälp av testinstrument
Teknisk support inom produktservice, produktutbildning och applikationer 
Revisioner på plats av kundens elektriska system och utrustning (MPS walkthrough)
Föra noggrann dokumentation över installationer, konfigurationer och underhållsaktiviteter samt uppdatera tekniska ritningar och manualer vid behov. Merparten av detta arbete utförs i Salesforce 
Ansvar för att följa säkerhetsrutiner och policys 
Vara med och bidra till förbättring och utveckling i arbetet

Du kommer även få kontinuerlig utbildning och certifiering på Schneider samt ett förmånligt introduktionspaket där du får möjlighet att lära dig om Schneiders produkter.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker är serviceminded och gillar att lösa problem. Du har förmåga att bygga goda relationer med våra kunder då du är vår representant utåt. Du har självförtroendet att fatta egna beslut och ta egna initiativ i ditt arbete för att komma framåt och hitta de bästa lösningarna för kunden.
Vidare ser vi att du har: 
Yrkesutbildning inom elektroteknik och är installationselektriker i grunden
Erfarenhet av installation av liknande produkter och utrustning 
IT-kunskaper om allmän uppkoppling och nätverksintegration
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana/ systemvana
B Körkort, manuell
Erfarenhet av administration och dokumentation, gällande utfört arbete
Då tjänsten innefattar arbete över flera olika orter kräver detta att du är öppen för resande i tjänst

Meriterande
Erfarenhet från Salesforce
Arbetat som servicetekniker 
Erfarenhet av arbete i datahall
Intresse för mjukvara, nätverk

Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll.

Om företaget

Schneider Electric Sverige AB
Schneider Electric skapar uppkopplade tekniker som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 140 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Schneider Electric har rankats som ett av världens 50 mest hållbara företag. Låt oss skapa ett ekosystem tillsammans som ger användarna större kontroll över sin energianvändning, och istället för att bidra till klimatförändringarna – hjälper till att fixa det! Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick. På Schneider Electric kallar vi detta Life Is On.
Våra kärnvärden är: Kunden först, Lär dig varje dag, Omfamna annorlunda, Agera som ägare, Våga störa. Välkommen till oss!

Ansök nu

Tekniker

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelspelare i ett företag där hållbarhet står i centrum och där du ges fantastiska möjligheter till lärande och utveckling? Teknikerna hos oss på Schneider är hjärtat av vår organisation. Du kommer att samarbeta med kunder, säljare och externa partners för att installera, inspektera, felsöka, reparera och underhålla utrustning i olika miljöer tillsammans med dina kollegor. Ditt fokus kommer att ligga på arbete mot ställverk. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med frihet under ansvar och har möjlighet att starta din dag hemifrån – flexibilitet är en av våra hörnstenar! 
Vi på Schneider är stolta över att erbjuda alla våra tekniker produktutbildning och träning i alla digitala och fysiska verktyg som är kopplade till vårt arbete . Nu söker vi tekniker till flera olika orter inom Mälardalen och du kommer att tillhöra våra kontor Stockholm eller Nyköping. 
Är du problemlösare och brinner för tekniska lösningar? Sök då tjänsten redan idag och låt oss tillsammans skapa en grönare och mer hållbar framtid!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Ranstad där rekryteringskonsulterna Emma Bergvall, emma.bergvall@randstad.se och Linda Cooper, linda.cooper@randstad.se svarar på frågor kring tjänsterna.

Ansvarsområden
Schneider erbjuder dig en kultur av respekt där alla känner sig trygga att vara sig själva. Vi tillhandahåller en utvecklande miljö för våra medarbetare att växa och lära sig varje dag. Vi på Schneider arbetar nära våra kunder och inom ställverk sker ibland akuta avvikelser där vår kompetens och närvaro är avgörande. Arbetstiderna hos oss är därför förlagda på både vardagar och helger samt kvällar.  
Som tekniker hos oss kommer du att ansvara för: 
Utföra service, installation och reparation av kundutrustning
Utför uppstart/idrifttagning av Schneider Electrics Secure Power-produkter
Utför förebyggande, schemalagda och oplanerade insatser
Testning, kalibrering och utbyte av komponenter på kundprodukter
Övervaka prestanda och status för ställverken
Vidta åtgärder vid avvikelser eller fel för att säkerställa en stabil elförsörjning
Föra noggrann dokumentation över installationer, konfigurationer och utförda åtgärder i Salesforce
Uppdatera tekniska ritningar och manualer
Konstruktion och testning av kretsar med hjälp av testinstrument
Teknisk support inom produktservice, produktutbildning och applikationer 
Revisioner på plats av kundens elektriska system och utrustning (MPS walkthrough)
Ansvar för att följa säkerhetsrutiner och policys samt vara med och bidra till förbättring och utveckling i arbetet

Du kommer även få kontinuerlig utbildning och certifiering på Schneider samt ett förmånligt introduktionspaket där du får möjlighet att lära dig om Schneiders produkter.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker är serviceminded och gillar att lösa problem. Du har förmåga att bygga goda relationer med våra kunder då du är vår representant utåt. Du har självförtroendet att fatta egna beslut och ta egna initiativ i ditt arbete för att komma framåt och hitta de bästa lösningarna för kunden.
Vidare ser vi att du har: 
Yrkesutbildning inom elektroteknik och har erfarenhet av arbete med ställverk
Erfarenhet av installation av liknande produkter och utrustning
Erfarenhet av felsökning och reparation inom eldistributionssystem 
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God förmåga att lösa problem och ta eget initiativ till kvalitativa lösningar  
God datorvana/ systemvana
B Körkort, manuell
Erfarenhet av administration och dokumentation, gällande utfört arbete
Då tjänsten innefattar arbete över flera olika orter kräver detta att du är öppen för resande i tjänst


Om företaget

Schneider Electric Sverige AB
Schneider Electric skapar uppkopplade tekniker som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 140 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Schneider Electric har rankats som ett av världens 50 mest hållbara företag. Låt oss skapa ett ekosystem tillsammans som ger användarna större kontroll över sin energianvändning, och istället för att bidra till klimatförändringarna – hjälper till att fixa det! Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick. På Schneider Electric kallar vi detta Life Is On.
Våra kärnvärden är: Kunden först, Lär dig varje dag, Omfamna annorlunda, Agera som ägare, Våga störa. Välkommen till oss!

Ansök nu

Service- och hållbarhetschef till Nyköpings församling

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Feb 19
Arbetsbeskrivning
Service- och hållbarhetschef till Svenska kyrkan i Nyköping
Som chef för service- och hållbarhet erbjuder vi dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang och samverkan.
I rollen ingår du i församlingens ledningsgrupp och rapporterar till kyrkoherden. Du har din arbetsplats i centrala Nyköping och fördelar din tid inom verksamheten efter behov.

Ansvarsområden
Som service- och hållbarhetschef i Nyköpings församling arbetar du både strategisk och operativt. Du coachar och leder din arbetsgrupp som är placerade på olika platser i verksamheten och består av vaktmästeri, lokalvård och värdinnor.
I din roll hanterar du även frågor och projekt som bland annat rör hållbarhet, lokalförsörjning och beredskap, samt även avtal och förhandling med församlingens olika leverantörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Övergripande ansvar för serviceverksamheten i församlingen; vaktmästeri, lokalvård och värdinnor
Planering, utveckling och uppföljning av serviceverksamheten
Personalansvar för ca femton medarbetare
Budget, analys och annan ekonomisk rapportering
Aktiv del i församlingens ledningsgrupp
Driva utvecklingsprojekt
Hållbarhetsfrågor och vara en aktiv del i Svenska kyrkans hållbarhetsnätverk


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du:
Relevant eftergymnasial utbildning
Aktuell erfarenhet av en ledande roll (minst fem år) med budget och personalansvar
Vara trygg och stabil i sitt ledarskap 
Erfarenhet av att bygga trygga och stabila team
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
Vara van att hantera förhandlingar och avtal med leverantörer
Kunskap och intresse för hållbarhetsfrågor
God administrativ förmåga och vana att arbeta i verksamhetsstödjande system
Förmåga att uttrycka sig väl och pedagogiskt på svenska i tal och skrift
Körkort

Det är en fördel om du även: 
Har akademisk utbildning inom t ex företagsekonomi och arbetsrätt
Har en ledarutbildning

Som person är du en driven problemlösare, orädd och självgående och du trivs i en strategisk och operativ roll där du får möjlighet att både utveckla och utvecklas. Du är en naturlig ledare med en coachande och involverande ledarstil, som bidrar till både medarbetares och verksamhetens utveckling. Med helhetssyn och god samarbetsförmåga har du lätt för att samverka och skapa goda relationer, såväl internt som externt.
Du har ett strukturerat arbetssätt, god analytisk förmåga och är en skicklig kommunikatör, som med gott omdöme kan läsa av, analysera, dra slutsatser och förmedla dem. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. 
Vi strävar efter jämn könsfördelning, ser mångfald som en styrka och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar och har du kunskap om och förståelse för Svenska kyrkans verksamhet är det en fördel.

Om företaget

Nyköpings Församling Kyrkans Hus
Nyköping hittar du längs kusten där havet möter den sörmländska naturen. Nyköpings församling tillhör Strängnäs stift och har lite mer än 20 000 medlemmar inom Nyköpings tätort. Församlingen har ca 80 medarbetare, varav ca 50 i församlingsverksamheten och ca 30 i kyrkogårdsverksamheten. Vi bedriver verksamhet i våra sju kyrkor, två kapell, två större församlingshem samt fyra kyrkogårdar.
Svenska kyrkan är Sveriges största medlemsorganisation med cirka 5,6 miljoner medlemmar. De flesta kommer någon gång i livet i kontakt med Svenska kyrkan, antingen genom dop, vigsel och begravning eller genom vår verksamhet för alla åldrar och våra gudstjänster.
Sista ansökningsdag: 11 mars 2024.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Mer information får du av Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25.

Ansök nu

Tekniker

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Feb 5
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelspelare i ett företag där hållbarhet står i centrum och där du ges fantastiska möjligheter till lärande och utveckling? Teknikerna hos oss på Schneider är hjärtat av vår organisation. Du kommer att samarbeta med kunder, säljare och externa partners för att installera, inspektera, felsöka, reparera och underhålla utrustning i olika miljöer tillsammans med dina kollegor. Ditt fokus kommer att ligga på arbete mot ställverk. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med frihet under ansvar och har möjlighet att starta din dag hemifrån – flexibilitet är en av våra hörnstenar! 
Vi på Schneider är stolta över att erbjuda alla våra tekniker produktutbildning och träning i alla digitala och fysiska verktyg som är kopplade till vårt arbete . Nu söker vi tekniker till flera olika orter inom Mälardalen och du kommer att tillhöra våra kontor Stockholm eller Nyköping. 
Är du problemlösare och brinner för tekniska lösningar? Sök då tjänsten redan idag och låt oss tillsammans skapa en grönare och mer hållbar framtid!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Ranstad där rekryteringskonsulterna Emma Bergvall, emma.bergvall@randstad.se och Linda Cooper, linda.cooper@randstad.se svarar på frågor kring tjänsterna.

Ansvarsområden
Schneider erbjuder dig en kultur av respekt där alla känner sig trygga att vara sig själva. Vi tillhandahåller en utvecklande miljö för våra medarbetare att växa och lära sig varje dag. Vi på Schneider arbetar nära våra kunder och inom ställverk sker ibland akuta avvikelser där vår kompetens och närvaro är avgörande. Arbetstiderna hos oss är därför förlagda på både vardagar och helger samt kvällar.  
Som tekniker hos oss kommer du att ansvara för: 
Utföra service, installation och reparation av kundutrustning
Utför uppstart/idrifttagning av Schneider Electrics Secure Power-produkter
Utför förebyggande, schemalagda och oplanerade insatser
Testning, kalibrering och utbyte av komponenter på kundprodukter
Övervaka prestanda och status för ställverken
Vidta åtgärder vid avvikelser eller fel för att säkerställa en stabil elförsörjning
Föra noggrann dokumentation över installationer, konfigurationer och utförda åtgärder i Salesforce
Uppdatera tekniska ritningar och manualer
Konstruktion och testning av kretsar med hjälp av testinstrument
Teknisk support inom produktservice, produktutbildning och applikationer 
Revisioner på plats av kundens elektriska system och utrustning (MPS walkthrough)
Ansvar för att följa säkerhetsrutiner och policys samt vara med och bidra till förbättring och utveckling i arbetet

Du kommer även få kontinuerlig utbildning och certifiering på Schneider samt ett förmånligt introduktionspaket där du får möjlighet att lära dig om Schneiders produkter.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker är serviceminded och gillar att lösa problem. Du har förmåga att bygga goda relationer med våra kunder då du är vår representant utåt. Du har självförtroendet att fatta egna beslut och ta egna initiativ i ditt arbete för att komma framåt och hitta de bästa lösningarna för kunden.
Vidare ser vi att du har: 
Yrkesutbildning inom elektroteknik och har erfarenhet av arbete med ställverk
Erfarenhet av installation av liknande produkter och utrustning
Erfarenhet av felsökning och reparation inom eldistributionssystem 
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God förmåga att lösa problem och ta eget initiativ till kvalitativa lösningar  
God datorvana/ systemvana
B Körkort, manuell
Erfarenhet av administration och dokumentation, gällande utfört arbete
Då tjänsten innefattar arbete över flera olika orter kräver detta att du är öppen för resande i tjänst


Om företaget

Schneider Electric Sverige AB
Schneider Electric skapar uppkopplade tekniker som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 140 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Schneider Electric har rankats som ett av världens 50 mest hållbara företag. Låt oss skapa ett ekosystem tillsammans som ger användarna större kontroll över sin energianvändning, och istället för att bidra till klimatförändringarna – hjälper till att fixa det! Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick. På Schneider Electric kallar vi detta Life Is On.
Våra kärnvärden är: Kunden först, Lär dig varje dag, Omfamna annorlunda, Agera som ägare, Våga störa. Välkommen till oss!

Ansök nu

Tekniker

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Jan 10
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelspelare i ett företag där hållbarhet står i centrum och där du ges fantastiska möjligheter till lärande och utveckling? Teknikerna hos oss på Schneider är hjärtat av vår organisation. Du kommer att samarbeta med kunder, säljare och externa partners för att installera, inspektera, felsöka, reparera och underhålla utrustning i olika miljöer tillsammans med dina kollegor. Ditt fokus kommer att ligga på arbete mot ställverk. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med frihet under ansvar och har möjlighet att starta din dag hemifrån – flexibilitet är en av våra hörnstenar! 
Vi på Schneider är stolta över att erbjuda alla våra tekniker produktutbildning och träning i alla digitala och fysiska verktyg som är kopplade till vårt arbete . Nu söker vi tekniker till flera olika orter inom Mälardalen och du kommer att tillhöra våra kontor Stockholm eller Nyköping. 
Är du problemlösare och brinner för tekniska lösningar? Sök då tjänsten redan idag och låt oss tillsammans skapa en grönare och mer hållbar framtid!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Ranstad där rekryteringskonsulterna Emma Bergvall, emma.bergvall@randstad.se och Linda Cooper, linda.cooper@randstad.se svarar på frågor kring tjänsterna.

Ansvarsområden
Schneider erbjuder dig en kultur av respekt där alla känner sig trygga att vara sig själva. Vi tillhandahåller en utvecklande miljö för våra medarbetare att växa och lära sig varje dag. Vi på Schneider arbetar nära våra kunder och inom ställverk sker ibland akuta avvikelser där vår kompetens och närvaro är avgörande. Arbetstiderna hos oss är därför förlagda på både vardagar och helger samt kvällar.  
Som tekniker hos oss kommer du att ansvara för: 
Utföra service, installation och reparation av kundutrustning
Utför uppstart/idrifttagning av Schneider Electrics Secure Power-produkter
Utför förebyggande, schemalagda och oplanerade insatser
Testning, kalibrering och utbyte av komponenter på kundprodukter
Övervaka prestanda och status för ställverken
Vidta åtgärder vid avvikelser eller fel för att säkerställa en stabil elförsörjning
Föra noggrann dokumentation över installationer, konfigurationer och utförda åtgärder i Salesforce
Uppdatera tekniska ritningar och manualer
Konstruktion och testning av kretsar med hjälp av testinstrument
Teknisk support inom produktservice, produktutbildning och applikationer 
Revisioner på plats av kundens elektriska system och utrustning (MPS walkthrough)
Ansvar för att följa säkerhetsrutiner och policys samt vara med och bidra till förbättring och utveckling i arbetet

Du kommer även få kontinuerlig utbildning och certifiering på Schneider samt ett förmånligt introduktionspaket där du får möjlighet att lära dig om Schneiders produkter.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker är serviceminded och gillar att lösa problem. Du har förmåga att bygga goda relationer med våra kunder då du är vår representant utåt. Du har självförtroendet att fatta egna beslut och ta egna initiativ i ditt arbete för att komma framåt och hitta de bästa lösningarna för kunden.
Vidare ser vi att du har: 
Yrkesutbildning inom elektroteknik och har erfarenhet av arbete med ställverk
Erfarenhet av installation av liknande produkter och utrustning
Erfarenhet av felsökning och reparation inom eldistributionssystem 
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God förmåga att lösa problem och ta eget initiativ till kvalitativa lösningar  
God datorvana/ systemvana
B Körkort, manuell
Erfarenhet av administration och dokumentation, gällande utfört arbete
Då tjänsten innefattar arbete över flera olika orter kräver detta att du är öppen för resande i tjänst

Meriterande
Erfarenhet från Salesforce
Arbetat som servicetekniker
Kunskap och/eller erfarenhet av arbete med reläskydd

Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll.

Om företaget

Schneider Electric Sverige AB
Schneider Electric skapar uppkopplade tekniker som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 140 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Schneider Electric har rankats som ett av världens 50 mest hållbara företag. Låt oss skapa ett ekosystem tillsammans som ger användarna större kontroll över sin energianvändning, och istället för att bidra till klimatförändringarna – hjälper till att fixa det! Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick. På Schneider Electric kallar vi detta Life Is On.
Våra kärnvärden är: Kunden först, Lär dig varje dag, Omfamna annorlunda, Agera som ägare, Våga störa. Välkommen till oss!

Ansök nu

Tekniker

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Jan 10
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelspelare i ett företag där hållbarhet står i centrum och där du ges fantastiska möjligheter till lärande och utveckling? Teknikerna hos oss på Schneider är hjärtat av vår organisation. Du kommer att samarbeta med kunder, säljare och externa partners för att installera, inspektera, felsöka, reparera och underhålla utrustning i olika miljöer tillsammans med dina kollegor. 
Du kommer att tillhöra avdelning UPS och säkerställa utförandet av service, reparation och förebyggande åtgärder. Du kommer att besöka kunder i varierande miljöer. Vi söker tekniker till flera olika orter inom Mälardalen och du kommer att tillhöra våra kontor Stockholm eller Nyköping. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med frihet under ansvar och har möjlighet att starta din dag hemifrån – flexibilitet är en av våra hörnstenar! 
Vi på Schneider är stolta över att erbjuda alla våra tekniker produktutbildning och träning i alla digitala och fysiska verktyg som är kopplade till vårt arbete . Är du problemlösare och brinner för tekniska lösningar? Sök då tjänsten redan idag och låt oss tillsammans skapa en grönare och mer hållbar framtid!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Ranstad där rekryteringskonsulterna Emma Bergvall, emma.bergvall@randstad.se och Linda Cooper linda.cooper@randstad.se svarar på frågor kring tjänsterna.

Ansvarsområden
Schneider erbjuder dig en kultur av respekt där alla känner sig trygga att vara sig själva. Vi tillhandahåller en utvecklande miljö för våra medarbetare att växa och lära sig varje dag. 
Som tekniker hos oss kommer du att ansvara för: 
Utföra service, installation och i vissa fall reparation av kundutrustning
Utför uppstart/idrifttagning av Schneider Electrics Secure Power-produkter
Utför förebyggande, schemalagda och oplanerade insatser
Testning, kalibrering och utbyte av komponenter på kundprodukter
Konfigurera UPS-inställningar för att möta specifika krav och behov för ansluten utrustning
Programmera UPS-parametrar som spänning, frekvens, och andra relevanta inställningar
Konstruktion och testning av kretsar med hjälp av testinstrument
Teknisk support inom produktservice, produktutbildning och applikationer 
Revisioner på plats av kundens elektriska system och utrustning (MPS walkthrough)
Föra noggrann dokumentation över installationer, konfigurationer och underhållsaktiviteter samt uppdatera tekniska ritningar och manualer vid behov. Merparten av detta arbete utförs i Salesforce 
Ansvar för att följa säkerhetsrutiner och policys 
Vara med och bidra till förbättring och utveckling i arbetet

Du kommer även få kontinuerlig utbildning och certifiering på Schneider samt ett förmånligt introduktionspaket där du får möjlighet att lära dig om Schneiders produkter.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker är serviceminded och gillar att lösa problem. Du har förmåga att bygga goda relationer med våra kunder då du är vår representant utåt. Du har självförtroendet att fatta egna beslut och ta egna initiativ i ditt arbete för att komma framåt och hitta de bästa lösningarna för kunden.
Vidare ser vi att du har: 
Yrkesutbildning inom elektroteknik och är installationselektriker i grunden
Erfarenhet av installation av liknande produkter och utrustning 
IT-kunskaper om allmän uppkoppling och nätverksintegration
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana/ systemvana
B Körkort, manuell
Erfarenhet av administration och dokumentation, gällande utfört arbete
Då tjänsten innefattar arbete över flera olika orter kräver detta att du är öppen för resande i tjänst

Meriterande
Erfarenhet från Salesforce
Arbetat som servicetekniker 
Erfarenhet av arbete i datahall
Intresse för mjukvara, nätverk

Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll.

Om företaget

Schneider Electric Sverige AB
Schneider Electric skapar uppkopplade tekniker som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 140 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Schneider Electric har rankats som ett av världens 50 mest hållbara företag. Låt oss skapa ett ekosystem tillsammans som ger användarna större kontroll över sin energianvändning, och istället för att bidra till klimatförändringarna – hjälper till att fixa det! Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick. På Schneider Electric kallar vi detta Life Is On.
Våra kärnvärden är: Kunden först, Lär dig varje dag, Omfamna annorlunda, Agera som ägare, Våga störa. Välkommen till oss!

Ansök nu