Södertälje: Spareceptionist till Vana Spa Snäckviken - Ad Astra by Elite

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spareceptionist till Vana Spa Snäckviken - Ad Astra by Elite i Södertälje. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Södertälje inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-23 // Varaktighet: Deltid

Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje.

Spareceptionen är navet på Vana Spa och det är oftast här gästen har sin allra första och sista kontakt med oss.

Arbetet i vår spareception består av - bland annat - in- & utcheckning, merförsäljning, besvarande av recensioner, planering, bemanning av spabaren, servering av mat & dryck, hantering av telefonväxel och mail samt bokningar, allmän conciergeservice samt att hålla spaloungen, spaområdet och receptionsområde i bästa skick.

Erfarenhet av arbete i hotellreception samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i vårt spasystem BRP, hotellsystemet HMS samt restaurangsystemen WaiterAid & Open kommer att ges på plats.

Du får en unik chans att ingå i ett dedikerat, passionerat och sammansvetsat team och att - i samråd och dialog med spachefen / Spa Manager - sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur.

Vi öppnade under senhösten 2022 och behöver nu bli fler i vårt team, så vi letar efter kollegor i receptionen som vill arbeta både deltid och heltid, samt som timanställda på enstaka dagar vid behov.

Arbetstiden för spareceptionister som jobbar dag- & kvällstid är huvudsakligen mellan klockan 06:30 - 22:30 samt 01:30 på fredagar och lördagar. Arbete varannan helg ingår. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal.

Du rapporterar direkt till spachefen / Spa Manager Sabine Kunz som nås på sabine.kunz@adastrabyelite.se

Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se (http://www.adastrabyelite.se/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Södertälje som Hotellvärd/Hotellvärdinna

Nedan visas andra jobb i Södertälje som Hotellvärd/Hotellvärdinna.

Säsongsarbetande teamledare inom turism och service - Telge Tillväxt

Läs mer Apr 19
Vågar du välja ett roligt och utvecklande jobb i vacker miljö? Har du erfarenheter av arbete inom något serviceyrke? Är du stresstålig, strukturerad och trygg i dig själv? Då kan du vara precis den vi söker. Under semesterperioden behöver vi utöka vår bemanning med en teamledare med inriktning turism och service. Vågar vi välja varandra?  

Så här säger Daniel Demir, rekryterande chef om rollen: ”Jag hoppas att du gillar campingplatser i naturskön miljö tillsammans med nya vänner. I rollen som teamledare inom turism och service kommer du att träffa människor av alla slag och från många olika platser. Vi på Telge Tillväxt ser fram emot att träffa dig i sommar!”

 

Arbetsuppgifter och ansvar Telge Tillväxt kommer under hela säsongen att ombesörja drift och skötsel av Farstanäs camping och har ansvar för att gäster och besökare trivs och får en riktigt positiv upplevelse. Campingen är belägen på en mycket naturskön plats med en enorm potential för det rörliga friluftslivet för campare och andra besökare. Personalen från Telge Tillväxt kommer ha en viktig uppgift i att bibehålla och förstärka denna bild av Södertälje och campingen som ett attraktivt besöksmål.

 

Som teamledare ansvarar du för cirka åtta unga vuxna som ska utföra arbetsuppgifter på Farstanäs camping. Arbetsuppgifterna är i huvudsak: bemanning av campingens reception och kiosk, agera turistvärdar som informerar och inspirerar till olika aktiviteter i närområdet, samt renhållning av servicehusen vilket innefattar toaletter, duschar, omklädningsrum, kök, diskrum och tvättstuga. Även renhållning utomhus ingår, vilket innefattar skräplockning, tömning av papperskorgar och kontinuerlig allmän översyn av området. Som teamledare ser du till att bemanningen fungerar och att arbetsuppgifterna utförs med högsta kvalitet. Du arbetar också operativt med dessa arbetsuppgifter.

 

Det kommer att vara flera team som avlöser varandra och det kommer krävas stor flexibilitet både i och mellan teamen. Troligtvis kommer det att vara vissa mer arbetsintensiva perioder under sommaren då skötsel och driften av campingen påverkas i hög utsträckning av väder och antalet besökare. Som teamledare rapporterar du till arbetsledaren som har det övergripande ansvaret.

 

Den här anställningen är en visstidsanställning under perioden juni-augusti. Specifika datum bestäms vid kontraktsskrivningen. Tjänsten är på cirka 100 procent under perioden och arbetspassen kommer att vara förlagda till både dagar, kvällar och helger.

 

Vi är Telge Tillväxt Vad får människor att växa? Nya kunskaper, mycket hjärta och – Telge Tillväxt.  Telge Tillväxt är ett unikt samarbete mellan offentlig sektor och flera svenska storföretag, med målet att minska arbetslösheten bland unga vuxna och utrikesfödda kvinnor. Med engagerade nätverk och tydligt sikte på målet rustar vi ungefär 150–200 unga vuxna samt utrikesfödda kvinnor per år för arbetslivet. Söker du ett jobb med mening? Då är du varmt välkommen till oss!

 

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! I den här rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom något service-yrke. Du behöver också vara simkunnig, minst 200 meter. Bra svenska och B-körkort är ett krav samt grundläggande kunskaper i Office-paketet. Som person är du stresstålig, strukturerad och ordningsam och tycker om att arbeta med människor i utveckling. Du är lugn, stabil och förtroendeskapande, har förmågan att sätta gränser och hantera eventuella konflikter och är en god förebild. Eftersom en viktig del i arbetet är att bemöta människor i alla åldrar som bor på campingen eller besöker badet är det mycket viktigt att vara serviceinriktad. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

 

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av eller utbildning inom en eller flera av följande är det ett plus: arbete inom turism, fastighetsskötsel, trädgårdsarbete, socialt arbete, kassavana samt talar och förstår engelska och gärna tyska.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 17 maj 2024.

 

Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Daniel Demir du ska kontakta på 08-550 212 58. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når dem på 08-550 220 00.

 

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Ansök nu

Säsongsarbetande teamledare inriktning turism och service- Telge Tillväxt

Läs mer Apr 13
Har du erfarenheter av arbete inom något serviceyrke? Är du stresstålig, strukturerad och trygg i dig själv? Då kan du vara precis den vi söker. Under semesterperioden behöver vi utöka vår bemanning med en teamledare med inriktning turism och service.

 

Arbetsuppgifter och ansvar Telge Tillväxt kommer under hela säsongen att ombesörja drift och skötsel av Farstanäs camping och har ansvar för att gäster och besökare trivs och får en riktigt positiv upplevelse. Campingen är belägen på en mycket naturskön plats med en enorm potential för det rörliga friluftslivet för campare och andra besökare. Personalen från Telge Tillväxt kommer ha en viktig uppgift i att bibehålla och förstärka denna bild av Södertälje och campingen som ett attraktivt besöksmål.

 

Som teamledare ansvarar du för ca 8 unga vuxna som ska utföra arbetsuppgifter på Farstanäs camping. Arbetsuppgifterna är i huvudsak: bemanning av campingens reception och kiosk, agera turistvärdar som informerar och inspirerar till olika aktiviteter i närområdet, samt renhållning av servicehusen vilket innefattar toaletter, duschar, omklädningsrum, kök, diskrum och tvättstuga. Även renhållning utomhus ingår, vilket innefattar skräplockning, tömning av papperskorgar och kontinuerlig allmän översyn av området. Som teamledare ser du till att bemanningen fungerar och att arbetsuppgifterna utförs med högsta kvalitet. Du arbetar också operativt med dessa arbetsuppgifter.

 

Det kommer att vara flera team som avlöser varandra och det kommer krävas stor flexibilitet både i och mellan teamen. Troligtvis kommer det att vara vissa mer arbetsintensiva perioder under sommaren då skötsel och driften av campingen påverkas i hög utsträckning av väder och antalet besökare. Som teamledare rapporterar du till arbetsledaren som har det övergripande ansvaret.

Den här anställningen är en visstidsanställning under perioden juli-augusti. Specifika datum bestäms vid kontraktsskrivningen.  Tjänsten är på ca 100% under perioden, och arbetspassen kommer att vara förlagda till både dagar, kvällar och helger.

 

Vi är Telge Tillväxt Vad får unga människor att växa? Nya kunskaper, mycket hjärta och – Telge Tillväxt.  Telge Tillväxt är ett unikt samarbete mellan offentlig sektor och flera svenska storföretag, med målet att minska arbetslösheten bland unga vuxna och utrikesfödda kvinnor. Med engagerade nätverk och tydligt sikte på målet rustar vi ungefär 150–200 unga vuxna per år för arbetslivet. Söker du ett jobb med lite mer mening? Då är du varmt välkommen till oss!

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! I den här rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom något service-yrke. Du behöver också vara simkunnig minst 200 meter. Bra svenska och B-körkort är ett krav samt grundläggande kunskaper i Office-paketet.

Som person är du stresstålig, strukturerad och ordningsam och tycker om att arbeta med människor i utveckling. Du är lugn, stabil och förtroendeskapande, har förmågan att sätta gränser och hantera eventuella konflikter och är en god förebild. Eftersom en viktig del i arbetet är att bemöta människor i alla åldrar som bor på campingen eller besöker badet är det mycket viktigt att vara serviceinriktad.

Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

 

Ökad trygghet med bakgrundskontroller och drogtester En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Därför genomför vi återkommande, slumpmässiga drogtester och bakgrundskontroller bland alla våra medarbetare.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskaper och/eller erfarenheter av en eller flera av följande områden är det ett plus: arbete inom turism; fastighetsskötsel; trädgårdsarbete; socialt arbete; kassavana samt talar och förstår engelska och gärna tyska.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 7 maj 2023.
Intervjuer och urval kommer ske löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens slut.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det driftchef Sari Mäkinen du ska kontakta. Hon nås på sari.makinen@telge.se. Facklig kontaktperson är Jens Kumlin för Vision, som du når på 08 550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Ansök nu

Vill du jobba extra på något av våra två Scandic hotell i Södertälje?

Läs mer Sep 6
VI SÖKER SERVICESTJÄRNOR SOM VILL JOBBA EXTRA PÅ SCANDIC SKOGSHÖJD OCH SCANDIC SÖDERTÄLJE!

Är du intresserad av att jobba extra inom serviceyrket? Då är du välkommen att söka till oss på våra två Scandic hotell i Södertälje!

Vi har ett stort behov av servicestjärnor inom flera yrkesroller till våra båda hotell i Södertälje! Hos oss kan du jobba med hotellstädning, servering i restaurangen, service i frukostrestaurangen, matlagning i köket, gästservice i receptionen eller i konferensen.

Du kan läsa mer om de olika yrkesrollerna här: https://www.scandichotels.se/j...

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.

Varmt välkommen med din ansökan via knappen ANSÖK NU högst upp på den här sidan! Vi kommer att kontakta dig om du är aktuell för ett extra jobb på något av våra hotell i Södertälje.

Stort och varmt tack för att du är intresserad av oss på Scandic!
Fyllda 18 år (för reception 20 år)
Bra svenska (för reception både i tal och skrift)
Bra engelska (för reception både i tal och skrift)
Bra datorvana (för reception)

BRING YOUR CULTURE, BUILD OURS.

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO

BE YOU

BE CARING

BE BOLD

Ansök nu

Vill du sommarjobba på något av våra två Scandic hotell i Södertälje?

Läs mer Mar 15
VI SÖKER SERVICESTJÄRNOR INFÖR SOMMAREN 2022 TILL VÅRA SCANDIC HOTELL I SÖDERTÄLJE!

Är du intresserad av att sommarjobba inom serviceyrket? Då är du välkommen att söka till oss på våra två Scandic hotell i Södertälje!

Vi har ett stort behov av servicestjärnor inom flera yrkesroller till våra båda hotell i Södertälje! Hos oss kan du jobba med hotellstädning, servering i restaurangen, service i frukostrestaurangen, matlagning i köket, gästservice i receptionen eller i konferensen.

Du kan läsa mer om de olika yrkesrollerna här: https://www.scandichotels.se/j...

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.

Varmt välkommen med din ansökan via knappen ANSÖK NU högst upp på den här sidan! Vi kommer att kontakta dig om du är aktuell för en ledig tjänst i sommar på något av våra hotell i Södertälje.

Stort och varmt tack för att du är intresserad av oss på Scandic!
Fyllda 18 år (för reception 20 år)
Bra svenska (för reception både i tal och skrift)
Bra engelska (för reception bäde i tal och skrift)
Bra datorvana (för reception)

BRING YOUR CULTURE, BUILD OURS.

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO

BE YOU

BE CARING

BE BOLD

Ansök nu

Andra jobb i Södertälje från Elite Hotels Of Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Södertälje från Elite Hotels Of Sweden AB .

Kockar till Ad Astra by Elite - Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

Kock, à la carte
Läs mer Apr 9
Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning – Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta erbjuder hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån.
Vi söker nu kockar, både på heltid, deltid och på timanställning, till våra olika restaurangenheter.
Du behöver tidigare ha jobbat som kock för att kunna söka denna tjänst. Vi ser dessutom även gärna att du kommer från en hotellbakgrund eller att du tidigare har jobbat i större organisationer med högt tempo och olika enheter och avdelningar. Du har kvalitetstänk samt är en stor organisatör med personlighet, integritet och en rejäl portion glimt i ögat.
Ditt fokus som kock kommer att vara matlagning till våra gäster, både hotell- & konferensgäster samt externa sådana, och utöver det även säkerställande av hygien och gästnöjdhet och givetvis även effektivitet under dina arbetspass.
Som person ser vi gärna att du är prestigelös, tydlig, ödmjuk och du är en lyhörd lagspelare. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta, med förmågan att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar. Du kan hantera gäster med glimten i ögat även om tempot är högt samt att du är social och trevlig.
Det viktiga för oss är att du har ett brinnande intresse för värdskap, mat och dryck, att du är en teamplayer som intresserar sig för att få helheten att fungera och att du är införstådd med att tjänsten som kock är en mycket viktig sådan, då Ad Astra by Elite kommer att tilltala många gäster just på grund av sitt sofistikerade och gedigna, italienska matkoncept som genomsyrar hela verksamheten.
Alla våra kocker är direktrapporterande till Ad Astra by Elites souschefer samt kommer att arbeta mycket nära med alla kollegor på hela hotellet, i synnerhet inom Food & Beverage.
Samarbete mellan kök, matsal, bar och övriga avdelningar på hotellet är ett ledord och ett uttalat måste för att ge våra bar-, restaurang- & hotellgäster en minnesvärd och unik upplevelse.
Hos oss på Ad Astra by Elite får du en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö tillsammans med dedikerade, passionerade och yrkeskunniga kollegor.
Tjänsten inleds med en provanställning på sex månader och beräknas sedan gå över till en tillsvidareanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Pizzaiolo/pizzabagare till Ad Astra by Elite

Pizzabagare
Läs mer Mar 4
Upplev Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

Under senhösten 2022 öppnade Elite Hotels of Sweden ett italienskt signatur- & destinationshotell med premiumapproach, beläget i vackra Snäckviken, 28 minuter söder om Stockholm. Snäckviken är en del av Södertälje.

Hotellet har handplockat några av Medelhavets absolut bästa pärlor när det kommer till mat, avkoppling och nöjen: allt från italienska restauranger, ett fantastiskt spa och aktiviteter så som bio och boule.

Vi söker nu pizzaiolo/pizzabagare med väldokumenterad yrkeserfarenhet till en av våra restauranger med pizzaugn, där vi dagligen serverar napolitansk pizza.

Som person ser vi gärna att du är prestigelös, tydlig, ödmjuk och du är en lyhörd lagspelare. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta, med förmågan att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar. Du kan hantera gäster med glimten i ögat även om tempot är högt samt att du är social och trevlig.

Hos oss på Ad Astra by Elite får du en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö tillsammans med dedikerade, passionerade och yrkeskunniga kollegor.

Tillträde enligt överenskommelse.

Eventuella frågor och funderingar mailas direkt till hotellets Food & Beverage Manager, Camila Bianco, på camila.bianco@adastrabyelite.se

Tjänsten inleds med en provanställning på sex månader och beräknas sedan gå över till en tillsvidareanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Serveringspersonal (timanställd/anställning på enstaka dagar) till Ad As...

Servitör/Servitris
Läs mer Feb 26
Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta erbjuder hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån.

Vi söker nu serveringspersonal, extra vid behov, det vill säga en timanställning, till våra olika restaurangenheter & festvåningslokaler.

Du ska gärna tidigare ha jobbat som servitör/servitris för att kunna söka denna tjänst. Vi ser dessutom även gärna att du kommer från en hotellbakgrund eller att du tidigare har jobbat i större organisationer med högt tempo och olika enheter och avdelningar. Du har kvalitetstänk samt är en stor organisatör med personlighet, integritet och en rejäl portion glimt i ögat.

Ditt fokus som serveringspersonal kommer att vara bemötande & servering av våra gäster, både hotell- & konferensgäster samt externa sådana, samt säkerställande av hygien och gästnöjdhet och givetvis även effektivitet under dina arbetspass.

Som person ser vi gärna att du är prestigelös, tydlig, ödmjuk och du är en lyhörd lagspelare. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta, med förmågan att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar. Du kan hantera gäster med glimten i ögat även om tempot är högt samt att du är social och trevlig.

Det viktiga för oss är att du har ett brinnande intresse för värdskap, mat och dryck, att du är en teamplayer som intresserar sig för att få helheten att fungera och att du är införstådd med att tjänsten som servitör/servitris är en viktig ambassadörsroll i vilken du representerar hela Ad Astra by Elite.

All vår serveringspersonal är direktrapporterande till Ad Astra by Elites hovmästare samt kommer att arbeta mycket nära med alla kollegor på hela hotellet, i synnerhet inom Food & Beverage.

Samarbete mellan kök, matsal, bar och övriga avdelningar på hotellet är ett ledord och ett uttalat måste för att ge våra bar-, restaurang- & hotellgäster en minnesvärd och unik upplevelse.

Hos oss på Ad Astra by Elite får du en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö tillsammans med dedikerade, passionerade och yrkeskunniga kollegor.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Booking & Conference Agent på Ad Astra by Elite

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Feb 25
Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta erbjuder hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån.

Som anställd på boknings- & konferensavdelningen hanterar du både individuella bokningar via mail samt grupp-, mötes- & evenemangsförfrågningar via både mail och telefon genom hela säljprocessen ifrån inkommande förfrågan, behovsanalys, offerthantering, uppföljning, konvertering fram till signerat kontrakt. Utöver det tar du sedan emot våra gäster på plats genom ett varmt och personligt värdskap. Därtill ingår projektledning av grupper samt iordningsställande av lokaler inför möten och konferenser, lättare teknikhantering och enklare möbleringar, servering av lättare måltider samt debitering, fakturering, kvalitetssäkring och gäst- & kunddialog även efter avslutad vistelse och evenemang. Administrativa arbetsuppgifter varvas helt enkelt med operativt arbete på golvet.

Vi ser gärna att man tar med sig sina tidigare erfarenheter från andra hotell- och/eller konferens & evenemangsverksamheter för att tillsammans med sina kollegor på hotellet bidra till att inspirera, bygga upp och utveckla både sitt team och Ad Astra by Elite i sin helhet. Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är att finnas där för våra gäster & kunder ifrån start till slut, vilket också möjliggör att arbetet på boknings- & konferensavdelningen blir mycket omväxlande, varierande och mångsidig.

På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet på bokningen & i konferensen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Alla våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite.

Erfarenhet av arbete på en boknings- och/eller konferensavdelning samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor samt Sales & Catering kommer ges på plats.

Du får en unik chans att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat team och att - i samråd och dialog med Booking & Conference Manager sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur.

Vi letar efter kollegor på boknings- & konferensavdelningen som vill arbeta heltid på 100%.

Arbetstiderna är huvudsakligen vardagar klockan 07:00 - 19:00, men kan variera utifrån bokningsläget. Arbete sena kvällar och helger kan förekomma. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal.

Du rapporterar direkt till Booking & Conference Manager Beatrice Konrad, som kan nås på beatrice.konrad@adastrabyelite.se.

Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se (http://www.adastrabyelite.se)

Välkommen till oss på Ad Astra by Elite - Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

Ansök nu

Bartender till Ad Astra by Elite - ett nytt & exklusivt destinationshotell!

Bartender
Läs mer Dec 17
Upplev Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

I november 2022 öppnade Elite Hotels of Sweden ett italienskt signatur- & destinationshotell med premiumapproach, beläget i vackra Snäckviken, 28 minuter söder om Stockholm. Snäckviken är en del av Södertälje.

Vi söker nu bartendrar, både på heltid, deltid och på timanställning, till våra olika barer samt restauranger.

Vi söker dig som har både stor passion och kunskap om cocktails samt vin och som gillar mötet med människor. Som bartender strävar du efter att gästens upplevelse blir betydelsefull och minnesvärd. Du gillar att jobba som en del av ett team, hålla en hög kvalitet och servicenivå även under välbesökta perioder och oförutsägbara händelser. Du kan de klassiska drinkarna och du håller dig gärna uppdaterad med de senaste. Du arbetar tillsammans med ett engagerat och härligt gäng som levererar utmärkt service och bra stämning i en sann teamanda.

Som person ser vi gärna att du är prestigelös, tydlig, ödmjuk och du är en lyhörd lagspelare. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta, med förmågan att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar. Du kan hantera gäster med glimten i ögat även om tempot är högt samt att du är social och trevlig.

Det viktiga för oss är att du har ett brinnande intresse för värdskap och dryck, att du är en teamplayer som intresserar sig för att få helheten att fungera och att du är införstådd med att tjänsten som bartender är en viktig ambassadörsroll i vilken du representerar hela Ad Astra by Elite.

Samarbete mellan kök, matsal, bar och övriga avdelningar på hotellet är ett ledord och ett uttalat måste för att ge våra bar-, restaurang- & hotellgäster en minnesvärd och unik upplevelse.

Hos oss på Ad Astra by Elite får du en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö tillsammans med dedikerade, passionerade och yrkeskunniga kollegor.

Tjänsten inleds med en provanställning på sex månader och beräknas sedan gå över till en tillsvidareanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu