Södertälje: Maintenance Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Maintenance Coordinator i Södertälje. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Södertälje inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-29 // Varaktighet: Heltid

Scania IM

Underhållsberedare till Scania IM på STC


På Scania IM möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation. Vi arbetar i team med kompetenta kollegor i nära samverkan med alla produktionsenheterna. Just nu pågår en spännande förändringsresa där vi går mot att arbeta ännu mer förebyggande. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team bestående av underhållstekniker, planerare, beredare, skiftledare som tillsammans arbetar med att utföra och utveckla ett underhåll i toppklass. Du erbjuds ett arbete som är utmanande och omväxlande  där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av ett stort tekniskt kunnande, nytänkande och engagemang. Vi erbjuder fina förmåner och mycket goda utvecklingsmöjligheter. Nu söker vi en underhållsberedare till våran underhållsavdelning på Scania R&D.  

Beredare 
Beredaren har som uppgift att upprätthålla en effektiv och ekonomisk underhållsplan vilken omfattar alla maskiner samt annan teknisk utrustning.
I rollen det att se till att rätt reservdelar alltid finns tillgängliga, att beredning och preparering alltid är gjord för de underhållsarbeten som skall genomföras.
Beredaren samverkar i sitt dagliga arbete främst med underhållstekniker, planerare samt ingenjör.
Ett axplock vad gäller en Beredares arbetsuppgifter och ansvar:

- Ansvarig för att rätt reservdelar finns hemma i god tid innan planerade arbeten startas samt att reservdelarna är korrekta utifrån maskin/utrustningens klassning
- Ansvarig för att uppdater och revidera underhållsplan och annan relevant data
- Ansvarig för att dokumentation och instruktioner alltid är korrekt vad gäller utgåva och tillgänglig
- Ansvarig för att tidsättningen gällande UFO/FU/PSM mm är korrekt i underhållssystemet Maximo
- Beredaren är även avdelningens kemikalieansvarige.


Din profil

Vi söker samarbetsorienterad, självgående och ansvarsfull medarbetare med ett intresse för teknik, förbättringsarbete och problemlösning.
Vi ser också att du har:  
* en teknisk utbildning på gymnasienivå
* hög teknisk kompetens inom Scanias produktionsutrustning
* goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skift
* B-körkort 

Du har god datorvana och erfarenhet av elektronik och automation samt kunskaper om mekanik, hydralik, etc. Stor vikt läggs vid grundläggande tekniskt kompetens och drivkraft. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av CNC-styrda bearbetningsmaskiner och underhållssystemet Maximo. 

Ytterligare information
Tjänsten är på dagtid och en heltids tillsvidaretjänst. Placeringsort är Södertälje.
Vid frågor kontakta ansvarig underhållsledare Edin Hamza på edin.hamza@scania.com 


Ansökan
Skicka in din ansökan som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt kandidat.
Då vi söker flera support roller så är detta en samlingsannons för flera tjänster.
Vi genomför drogtester och bakgrundskontroll på slutkandidat. 

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Södertälje som Industrielektriker

Nedan visas andra jobb i Södertälje som Industrielektriker.

Project planner | Cyclife | Nyköping

Läs mer Mar 21
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta som projektplanerare hos Cyclife i Nyköping? Ta chansen att bli en nyckelspelare och bidra till framgångsrika projekt inom kärnteknik och avfallshantering. Sök idag och ta nästa steg i din karriär!

Om jobbet

I rollen kommer du att ha ansvaret för att utveckla och underhålla projektplaner, hantera resurser och kommunicera med interna och externa intressenter. Du kommer att arbeta med projekt som rör förberedelseaktiviteter och behandlingsstudier, transport, licensiering/permittering, behandling av material inom Cyclife-anläggningar (smältning, förbränning och pyrolys) samt återlämning av sekundärt avfall till kunden. Det sekundära fokuset är att stödja och utbilda projektledare för korttidsprojekt (mindre än 6 månader) med relevanta planeringsverktyg.

Den vi söker

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av att arbeta som projektplanerare eller inom projektledning, på en detaljerad och överskådlig nivå.
• God kommunikationsförmåga i engelska och svenska.
• Analytisk förmåga och noggrannhet i att följa upp och rapportera resultat

Meriterande:

• Om du har arbetat i MS Projekt.
• Erfarenhet av energibranschen




Om Cyclife

Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 160 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning.

Cyclife erbjuder följande:

• Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr
• Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna
• Arbetstidsförkortning 24 timmar per år
• Fri tillgång till lokalt gym
• Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang
• Förskottssemester
• Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid



Övrigt

Placeringsort: Nyköping (hybridarbete delvis möjligt)
Typ av anställning: tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Upplägg: Direktrekrytering

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Emelie Horn via e-post: emelie.horn@lernia.se om du har några frågor eller funderingar.

Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!


Lernia är vägen framåt

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Underhållsplanerare - Järna

Läs mer Mar 10
Vi söker en engagerad och erfaren underhållsplanerare för en ledig heltidsposition på vår produktionsanläggning i Järna, Södertälje. Anläggningen är en del av ett väletablerat företag och spelar en central roll i att säkerställa effektiviteten och pålitligheten av våra produktionsprocesser.
Arbetsuppgifter: Som underhållsplanerare kommer du att vara ansvarig för att planera och schemalägga underhållsaktiviteter för att säkerställa anläggningens optimala prestanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Utveckla och upprätthålla underhållsplaner baserade på förebyggande och korrektiva underhållsbehov.
Samordna och kommunicera med olika avdelningar för att planera underhållsaktiviteter utan att påverka produktionen negativt.
Säkerställa att nödvändiga reservdelar och resurser finns tillgängliga i tid för planerade underhållsinsatser.
Dokumentera och rapportera underhållsaktiviteter för att stödja företagets kontinuerliga förbättringsprocess.

Krav: Vi söker en kvalificerad kandidat med följande egenskaper och erfarenheter:
Erfarenhet av underhållsplanering inom produktionsmiljö.
Kunskap om förebyggande och korrektivt underhåll.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar.
God organisatorisk förmåga och noggrannhet i planeringsprocessen.

Arbetstider: Heltid, måndag till fredag.
Plats: Produktionsanläggningen är belägen i Järna, Södertälje.
Vi ser fram emot att välkomna en dedikerad och skicklig underhållsplanerare till vårt team för att fortsätta säkerställa den höga kvaliteten och effektiviteten hos vår produktionsanläggning i Järna.

Ansök nu

Underhållsplanerare - Järna

Läs mer Feb 29
Vi söker en engagerad och erfaren underhållsplanerare för en ledig heltidsposition på vår produktionsanläggning i Järna, Södertälje. Anläggningen är en del av ett väletablerat företag och spelar en central roll i att säkerställa effektiviteten och pålitligheten av våra produktionsprocesser.
Arbetsuppgifter: Som underhållsplanerare kommer du att vara ansvarig för att planera och schemalägga underhållsaktiviteter för att säkerställa anläggningens optimala prestanda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Utveckla och upprätthålla underhållsplaner baserade på förebyggande och korrektiva underhållsbehov.
Samordna och kommunicera med olika avdelningar för att planera underhållsaktiviteter utan att påverka produktionen negativt.
Säkerställa att nödvändiga reservdelar och resurser finns tillgängliga i tid för planerade underhållsinsatser.
Dokumentera och rapportera underhållsaktiviteter för att stödja företagets kontinuerliga förbättringsprocess.

Krav: Vi söker en kvalificerad kandidat med följande egenskaper och erfarenheter:
Erfarenhet av underhållsplanering inom produktionsmiljö.
Kunskap om förebyggande och korrektivt underhåll.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar.
God organisatorisk förmåga och noggrannhet i planeringsprocessen.

Arbetstider: Heltid, måndag till fredag.
Plats: Produktionsanläggningen är belägen i Järna, Södertälje.
Vi ser fram emot att välkomna en dedikerad och skicklig underhållsplanerare till vårt team för att fortsätta säkerställa den höga kvaliteten och effektiviteten hos vår produktionsanläggning i Järna.

Ansök nu

Underhållsplanerare till Scania IM, Final assembly

Läs mer Feb 27
Scania IM

Planerare Underhåll till Scania IM

Är du en strukturerad och positiv person som tycker om att möta människor?
Nu söker vi en samarbetsorienterad planerare till vår enhet inom QMS på Scania Industrial Maintenace (IM).Vi letar efter dig som har ett stort engagemang för planering, samordning och för säkra ett kvalitativt underhåll.
Som planerare hos oss arbetar du nära produktion, gruppchef, underhållstekniker, specialister och beredare.
Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Gruppchef underhåll. Du kommer också få möjligheten att delta i förändringsresan till Scanias första fabrik för elektrifierade lastbilar.

Vi erbjuder
På IM möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation.
Vi arbetar i team med kompetenta kollegor i nära samverkan med alla produktionsenheterna. Just nu pågår en spännande förändringsresa där vi går mot att arbeta ännu mer förebyggande. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar med att utföra och utveckla ett underhåll i toppklass.

Du erbjuds ett arbete som är varierande och utmanande där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av ett stort tekniskt kunnande, nytänkande och engagemang. Vi erbjuder fina förmåner och mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Dina uppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att säkra utförandet av underhållsplanen inom ett visst underhållsområde. Tillsammans med produktion, beredare, gruppchef och underhållstekniker resurssäkrar du arbetet genom att planera, leda och samordna det förbyggande underhållet.
Du arbetar med att effektivisera det planerade underhållet genom årsplanering och vid behov samordnar du även akuta underhållsstopp.
Exempel på uppgifter
- Ta fram veckorapport för nyckeltal och analyser, exempelvis orderstock
- Resursbedöma underhållsarbetet tillsammans med gruppchef/skiftledare
- Planera och sammanställa semesterarbeten i samråd med produktion och produktionsteknik
- Rapportering i underhållssystem, ex Maximo
- Vid behov delta operativt vid underhållsstopp i syfte att bidra till förbättringar

Genom ditt arbete bidrar du till 5s och att våra verksamhetsmål uppfylls. Du medverkar och engagerar dig för en god och trevlig arbetsmiljö och du är givetvis en aktiv deltagare i vårt arbete med ständiga förbättringar.

Din profil
Vi söker en strukturerad, lösningsorienterad och positiv person som tycker om att arbeta i grupp och möta människor. Du har ca tre års arbetslivserfarenhet inom produktion, både praktiskt och taktiskt inom industri. För att kunna prioritera och hantera de olika typer av utmaningar som uppkommer i vår vardag behöver du vara en strukturerad, trygg och stabil person som behåller lugnet och arbetar systematiskt och metodiskt även i stunder av press.
Du tycker om att samarbeta och samverka med andra för att lösa din uppgift med både kunden, organisationen och leverantörer. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och din drivkraft för att lära dig någonting nytt.

Vi ser också att du har:
• minst 3-årig teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande, relevant högskoleutbildning är meriterande
• goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• goda datorkunskaper, det är meriterande med kunskaper i Maximo.


Ytterligare information


Tjänsten är på heltid tillsvidare och placeringsort är Södertälje.

Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande gruppchef underhåll Sven Forsström på sven.forsstrom@scania.com

Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillsätt när vi hittar rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Södertälje från Scania CV AB

Nedan visas andra jobb i Södertälje från Scania CV AB .

Cable harness design engineer in e-Mobility

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Maj 15
Scania is undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Autonomous vehicles, connectivity and electromotive challenge Scania's Research and Development organisation in a new way and therefore we are facing an exciting transformation towards a flow driven, scaled agile, process as well as new technical challenges.
About us
Are you looking for a job where you can work with complex problems and future-proof a more than 125 year old company? Your search is over!
Our department
In this role, you'll be part of Scania's e-Mobility team. We're a rapidly growing organization where you'll have excellent opportunities to grow both personally and professionally. You'll also have the chance to make a significant impact on how we work in the new agile landscape and be part of Scania's electrification journey.
Our team
We are a design group working with cable harness for e-Mobility, divided into two agile teams. We take great pride in what we do and always strive to deliver the best possible quality. Even though we are in two teams, all of us are co-located and enjoy working and hanging out together, we have high team spirit and a cheerful attitude! Collaboration is key in this role, as we work cross-functionally with various groups such as system and component owners, purchasers, manufacturing engineers, adjacent installation design teams, suppliers and project managers.
Me as a manager:
I want to empower the teams I work with so they can perform at the best possible level. I want to have technical discussions in the working team in order to find the best solution, and to achieve that it’s important to build trust between all group members. I believe that a team that comes together and enjoys each other's company can create great value at work, and this shapes how I lead the team in the daily work.
Your assignment
In this role, you will contribute to the development of our future trucks, improve our existing products, and fulfill customer requests for enhancements. You will be involved in all stages of product development, from concept to implementation and product management. Working on multiple projects simultaneously, you will oversee the lifecycle of your systems or design areas. Utilizing the Saber tool, you will actively participate in daily work planning and seek opportunities for improvement to deliver high-quality work efficiently.
You will be part of an agile team working with the 24V systems required for e-mobility. The agile team consists of one product owner, one scrum master, four 3D designers and three schematic designers (2D). Together, we aim to provide innovative solutions and the highest quality products to our customers.
Who are you?
We believe that you have:
A university degree in electrical engineering or mechanical engineering
Knowledge of electrical design and schematics
Experience with cable harness design
Understanding of product development process and product documentation
A sense of ownership of your work and autonomy when planning your tasks and tackling challenges
Experience of working with problems on both long term (strategic) and short term (tactical)
Proficiency in electrical circuit diagram design programs, especially Saber or Capital



Strong collaboration and teamwork skills are essential. As the automotive industry evolves, we value a creative mindset and a passion for innovation. If you don't meet 100% of the criteria but are still interested, don't hesitate to reach out or apply anyway!
Examples of tasks:
Take charge of electrical design, establishing requirements and ensuring quality assurance for 24V cable harness solutions in fully electric trucks within your assigned electrical systems
Communicate technical information clearly and effectively to internal and external customers
Continuously enhance work methods, processes, and procedures for cable harness designers through improvement initiatives



We offer
In addition to career and development opportunities, we can offer you other benefits such as free training at Scania's own health center Gröndal, or a wellness allowance. You will also be offered performance bonuses, an occupational pension, flexible working hours, the opportunity to lease a car through the company, and much more. Scania also organizes several events throughout the year where family and friends are always welcome. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress or to sit in your modern officespace near Sergels torg in Stockholm City. At Scania we aso allow working from inside the European Union for a period every year so you dont need to be in the office every work hours!
If you would like to learn more about the position?or group, please don't hesitate to contact:
Mårten Kreiss Amberg, Group Manager EVECB, marten.kreiss.amberg@scania.com.
Your application should include a CV, personal letter and education certificate. Ongoing selection and competency-based interviews will take place during the application period, the position may therefore be filled before the end of the application period. We use logic and personality tests in our selection process and a background check may be conducted for this position.


We are looking forward to reading your application!

Scania is a world-leading supplier of transport solutions. Together with our partners and customers, we drive the change towards a sustainable transport system. Scania was founded in 1891 and is now active in more than 100 countries and has approximately 57,000 employees. Research and development is primarily concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centers in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of the TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com

Ansök nu

Statistiker vid Scanias nybyggda Gjuteri i Södertälje

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 17
Nytt
Scania genomgår för närvarande en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av omfattande och hållbara transportlösningar.

Scania Gjuteri är en ledande aktör inom fordonsindustrin och en del av den globalt erkända Scania Group. Vi är dedikerade till att driva innovation och excellens inom våra tillverkningsprocesser för att möta de högsta standarderna för kvalitet och effektivitet.
Om rollen
Vi söker en erfaren statistiker med starka färdigheter inom data mining och klassificeringsalgoritmer för att förstärka vårt team på SCANIA Gjuteri. I denna roll kommer du att arbeta nära vårt produktions- och ingenjörsteam för att analysera och optimera våra tillverkningsprocesser med hjälp av avancerade statistiska metoder och verktyg för data mining.

Några av dina viktigaste ansvarsområden kommer att inkludera:

Utföra avancerade analys av produktionsdata för att identifiera möjlighet till förbättring och optimering av produktionsprocessen
Utveckla och implementera algoritmer för prediktiv analys och mönsterigenkänning för att förutsäga tillverkningsfel och optimera processparametrar
Använda klassificeringsalgoritmer för att identifiera och kategorisera olika produktionsmönster och fenomen
Samarbeta med gruppens processingenjörer och produktionsavdelningar för att förstå kraven och utveckla skräddarsydda lösningar för at förbättra produktionsprocessen
Skapa och underhålla rapporter och visualiseringar i verktyg som Power B för att kommunicera resultat och insikter till olika intressenter.

Din profil
Vi söker dig med en masterexamen eller högre inom statistik med inriktning mot datateknik eller relaterat område, samt 2-5 års relevant erfarenhet efter examen. Erfarenhet av och Power BI (datavisualisering och rapportering) efterfrågas. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom ”Lean” arbete.
Erfarenhet av att arbeta inom processindustrin är meriterande
Erfarenhet av att arbeta klassificering av logaritmer
Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta över olika avdelningar och discipliner
Erfarenhet av att arbeta med stora dataset och avancerade analysmetoder

Vi erbjuder
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö du kommer att vara en del av ett dedikerat team som strävar efter excellens
Möjligheten att påverka och bidra till förbättringar inom en globalt erkänd organisation inom fordonsindustri
Utmanande och varierande arbetsuppgifter med möjlighettill personlig och professionell utveckling
Attraktiva förmåner


Ytterligare information
Vid frågor angående tjänsten kontakta gruppchef Isak Hollinger, isak.hollinger@scania.com
Ansökan
Om du är redo att ta på dig denna spännande utmaning vill vi höra från dig! Din ansökan bör inkludera ett CV, personligt brev och kopior av betyg. Vänligen ansök så snart som möjligt, men senast den 31 maj 2024! Urval och intervjuer kommer att äga rum under ansökningsperioden.
Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan genomföras för denna tjänst.
Varmt välkommen att ansöka nu för att bli en del av Scania-teamet och vara med på vår resa mot en mer hållbar morgondag!


Rekvisition 6129

Ansök nu

Developer at Scania Luleå

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 13
Scania CV AB

Do you want to be part of the digitalization journey at Scania?
As a developer at Scania IT, you will play a crucial role in our IT team, which develops, maintains, and supports production processes in Luleå. The team consists of automation engineers, software developers, architects, technicians, and business developers. We work with agile methods and closely with customers.

You need strong analytical skills, the ability to perceive connections on an overall level, and the capacity to dive deep to solve complex technical problems. Your personal qualities should reflect a sense of responsibility and the ability to work without prestige. You enjoy taking initiatives and are a dedicated team player who understands that collaboration is essential for success. Proficiency in both English and Swedish, our corporate languages, is required in both speech and writing.

In your work tasks, we focus on identifying new business needs and translating them into digital solutions. Your main responsibilities will include:
* Managing and developing MES installations.
* Participating in digitalization initiatives and projects.
* Supporting our customers.


Your Profile
We believe you have relevant education in system development and practical experience in the field. It's advantageous if you already have experience working with the MES platform Apriso, as well as with Front-end, MS , and APIs.

What We Offer
As an employee at Scania, along with career and development opportunities, we provide benefits such as a company car, performance bonuses, occupational pension, flexible working hours, discounted lunch, and more.

Other Information
If you see yourself reflected in the above description, we look forward to receiving your application! The deadline for applications is 2024-06-16. Your application should include a CV and cover letter.
A background check might be conducted for this poisiton.

Ansök nu

Regional ICS Manager Northern Europe

Finansiell controller
Läs mer Maj 13
TRATON Financial Services (TFS) may only be a couple of months old, but our mission is clear – we are here to make sustainable transportation a reality. Since the 1940’s Scania built and ran a successful and profitable financial services business supporting its customers with financial and insurance products. Scania, and its parent group TRATON, have now taken the next step at establishing a group wide financial services business unit built on the structure grown within Scania. As of April 1st this year TRATON Financial Services now operates as an independent business unit within the TRATON Group (Scania, MAN T&B, Navistar, and Volkswagen Truck & Bus) and with an ambitious journey ahead. With a presence in more than 65 markets we are already one of the most global private actors in the financial services industry.
Now we're looking for a Regional Internal Control System (ICS) Manager Northern Europe for a global finance company that is making sustainable transportation a reality
About the position
We are looking for a Regional Internal Control System (ICS) Manager for Northern Europe, who would like to contribute to an effective internal control environment at TRATON Financial Services entities. The Northern Europe Region is covering the Business Units Finans (Sweden, Estonia, Finland, Lituania, Latvia, Norway, Sweden, Denmark) and United Kingdom (Great Britain, Ireland).
As ICS Manager for the region, you will be part of the Central GRC (Governance, Risk & Compliance) team and reporting both to the Governance and ICS Manager at Head office as well as the Regional Office. This role manages all ICS related activities for the Business Units at the region and has an active role on the implementation, maintenance and further development of the Internal Control Framework at TRATON Financial Services.
Your primary job assignment will be to:
Coordinate, facilitate and consolidate yearly risk assessments at Business Units based on the TFS risk profile and support the preparation of the annual control evaluation plan for the Region
Perform process walk-throughs, testing of key controls and facilitate self-assessments according to the annual control evaluation plan
Support management and process owners in the Business Units in design of new and updated controls
Full maintenance and update of ICS data in the ICS IT Tool (TICA): New controls mapping and controls updates, testing documentation, issues creation and remediation actions as well as issues closure, access management, and coordination with Head Office and TRATON where needed.
Follow up on control deficiencies and remediating actions at Business Units
Fulfil reporting requirements at Business Unit, Region and Head Office level
Assist management, process-control owners and control performers in controls design for risk mitigation as well as review and provide input on governing documents in connection with control requirements
Provide training on ICS at Business Units in the Region
Facilitate implementation of ICS in pending/new entities
Ensure compliance to local regulations on ICS
Active role on other ICS related projects and initiatives

Requirements
In this role, you will interact with people across TRATON Financial Services and the TRATON Group, therefore being able to communicate with all organisational levels effectively, being interested in people, building relationships and being responsive are important attributes.
It is crucial that you have big passion for continuous improvement, always looking for efficient and effective solutions for the best benefit of the business operations. You are able to analyse risks and understand control deficiencies, identify solutions and support sound decision making.
General competences:
University degree in Business Administration/Finance or equivalent
Experience from working on external auditing, internal audit or internal controls functions
Knowledge of the COSO framework and internal controls methodologies
Strong communication skills in English both written and oral, additional languages such as Swedish are a plus
Experience from multinational companies is a plus
Experience in the financial industry is a plus


Other personal competences:
Independent, self-driven personality with high integrity
Adaptability, in order to work effectively in ambiguous or changing situations, and with diverse individuals and groups.
Initiative, dealing with situations and issues proactively and persistently, seizing opportunities that arise.
Teamwork, working collaboratively with others to achieve organizational goals.
Analytical thinking, analysing and synthesizing information to understand issues, identify options, and support sound decision making.
Business Perspective, using an understanding of business issues, processes and outcomes to enhance business performance.



What we offer
A great team and mission. You join a company that offers a truly international environment during one of its most interesting moments. You get to contribute to your function and the company at large with your competence and energy. You will interact with a wide range of functions but not least a global network of GRC professionals from all parts of the world. Centrally, you will join a Governance Risk and Compliance function with highly experienced and energetic team bringing in experience from different parts of the world and different sectors.
An international work environment. Our office is located in Södertälje Sweden, and we support the flexibility to work where the tasks are best performed. The role includes travelling in the Region but you are expected to shape this to the needs of your role and work.
Application
Your application shall include a personal letter and CV as well as copies of any relevant certificates. Evaluation of applicants will be done continuously and we, therefore, look forward to your application as soon as possible.
We also need your full name, address, e-mail, and cell phone number to register your application. We will not consider incomplete mail applications.
We look forward to your application!

Ansök nu

Underhållstekniker, El / Automationsbakgrund till R&D, Scania IM

Underhållsarbetare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 15
Scania IM

Underhållstekniker med El / Automationsbakgrund till STC / Scania Industrial Maintenance


Nu söker vi en driven och engagerad underhållstekniker till vår grupp inom QFC på Scania Industrial Mantenance. 

Vi erbjuder  
Här på STC sker all forskning och utveckling för Scania vilken innebär att ingen dag är den andra lik. På QFC möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation.
Vi arbetar i team med kompetenta kollegor i nära samverkan med alla våra kunder.
Just nu pågår en spännande förändringsresa där vi går mot bland annat elektrifierade utrustningar vilket är en stor utmaning. Vi arbeter med att utveckla det förebyggande underhållet.
Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team bestående av EL / MEK / VVS som tillsammans arbetar med att utföra och utveckla ett underhåll i världsklass. Du erbjuds ett arbete som är fritt och ansvarsfullt, där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av ett stort tekniskt kunnande, nytänkande och engagemang. Vi erbjuder fina förmåner och mycket goda utvecklingsmöjligheter. 

Dina arbetsuppgifter  
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att utföra förebyggande och avhjälpande underhåll på testutrusning. Som underhållstekniker kommer du arbeta med problemlösning och identifiera samt medverka till nödvändiga förbättringar på utrustningarna. Du kommer ansvara och medverka i bland annat:  

•    Utföra grundorsaksutredningar
•    Beredning av ordrar  
•    Rapportera i underhållssystem 
•    Medverka på tvärfuktionella möten 
Som underhållstekniker kommer du ha daglig kontakt med verksamheten. Du får ett arbete som är självständigt och omväxlande med varierande utmaningar. Du verkställer underhållsplanen samt arbetar med reaktivt underhållsarbete i samband med problem på maskiner och utrustning.  

Din profil 
Vi söker en lösningsorienterad, strukturerad, engagerad och ansvarstagande underhållstekniker med en god förmåga att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen har du förmågan att jobba både självständigt och i grupp. Du ser inga hinder i att arbeta i ett högt tempo och ser problemlösning som en utmaning.

Vi ser också att du har: 
•    En teknisk utbildning, gymnasial eller högre 
•    Alternativt motsvarande yrkeserfarenhet 
•    Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skift
•    B-körkort är ett krav
•    Kunskap inom Styrsystem, så som Siemens, ABB m.m

Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet inom underhåll. 

Ytterligare information 
Tjänsten är på heltid tillsvidare och placeringsort är Södertälje.
Arbetstiderna är för tillfället dagtid med kvällsskift var 5:e vecka.

Kontaktinformation 
För mer information kontakta rekryterande chef Marie Rosqvist på marie.rosqvist@scania.com alt. Niclas Martinsson på niclas.martinsson@scania.com


Ansökan 
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi genomför drogtest och bakgrundskontroll på slutkandidat.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Global Process Owner for Accounts Payable

Processtekniker, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 10
Scania is transforming from a traditional supplier to a leader in sustainable transport solutions. In support of this shift, our Scania Financial Processes Centre (SFPC) in Södertälje, Bangalore, and Krakow is vital for managing our financial processes. We are seeking a dynamic Global Process Owner (GPO) to lead the automation and integration of our Accounts Payable processes with SAP S4HANA.


Are you up for a great challenge? Re-designing the Invoice to Pay (I2P) process and supporting in the roll out of SAP S4HANA, you will as a sub-process lead, ensure that we have a modern, robust and future-proof process and system landscape for that flow, and that is a priority for Finance and end-to-end S2P process.


Responsibilities:
• Oversee and redesign the Invoice to Pay (I2P) process. • Drive the transition from semi-automated to fully automated AP processes.
• Develop and execute strategies for process automation, ensuring alignment with organizational goals.
• Lead and collaborate on process improvements and system integrations.
• Manage relationships across functions and geographies, standardizing systems and metrics.


Qualifications:


You should demonstrate strong analytical skills and a proactive drive for change, with an ability to identify and implement innovative solutions and cultivate a culture of continuous improvement. We value candidates who can manage end-to-end processes and projects across functional, geographic, and business boundaries, and who possess great networking skills.


• Experience with SAP S/4 Hana, D-365, and preferably VIM (Vendor Invoice Management).
• Bachelor’s degree in finance or business administration. • Proficient in data analysis tools such as QlikView, Power BI, or similar.
• Excellent communication skills in both English and Swedish.


What We Offer:
• A challenging role in a dynamic and developing environment. • Opportunity to work within an international and cross-functional team.
• Hybrid work options with offices in Stockholm and Södertälje.
• A supportive community with a strong emphasis on learning and collaboration.


For further inquiries, contact Maha Chamoun at +46 7 0082 7883 or maha.chamoun@scania.com.
Join us at Scania and be part of shaping the future of transportation!


To apply, please submit your CV, cover letter, and copies of certificates by June 10th, 2024. Join us at Scania Financial Processes Centre, where exciting challenges meet unparalleled professional growth.
For any specific questions regarding the position feel free to contact Maha Chamoun (Global Process Manager) at +46 7 0082 7883 or maha.chamoun@scania.com


We look forward to receiving your application and welcoming you to the Scania Financial Processes Centre!

Ansök nu