Järfälla: Ordermottagare / Administratör till Kuusakoski

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ordermottagare / Administratör till Kuusakoski i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2019-07-22 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning
Är du en duktig administratör och samtidigt serviceinriktad samt är van att hålla många bollar i luften? Vill du representera ett internationellt branschledande återvinningsföretag och bidra till ett hållbart samhälle? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som ordermottagare/administratör till Kuusakoski!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du tar emot kunder vid återvinningscentralen där du registrerar dessa och skapar offerter. Du är en av företagets första kontakter med kunder och sätter därför god service som högsta prioritet.

I rollen som ordermottagare/administratör kommer du till exempel att:
• Ta emot kunder vid återvinningscentralen
• Väga material
• Registrera nya order
• Ta fram offert
• Hantera fakturor

Tjänsten passar dig som är van att arbeta i ett högt tempo i en administrativ roll med kundkontakt. Det finns goda förutsättningar för att göra karriär inom företaget för dig som vill utvecklas i ditt arbete.


Krav på person
Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och brinner för service. Du är van att hålla många bollar i luften och därmed kunna hantera stressade situationer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice, sälj, administration eller andra serviceyrken.

För att lyckas i rollen som ordermottagare/administratör krävs vidare:
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Som lägst gymnasiekompetens
• Goda datakunskaper
• Att du är ansvarsfull och vill lära dig nya saker

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll, sälj eller service. Vi ser att du som söker är en person som har goda datakunskaper och är van att arbeta med telefon och mejl som verktyg. I din roll som ordermottagare/administratör kommer du att ha kontakt med både kunder och interna medarbetare. Därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som ordermottagare/administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start:Omgående
Omfattning:Heltid
Arbetstid:07-16
Plats: Spånga

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos Kuusakoski.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anton Hovstadius på telefonnummer 073 353 75 16. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Kuusakoski är en kundorienterad, banbrytande, miljömedveten leverantör av återvinningstjänster med internationella referenser. Deras passion för en djupare förståelse av material och återvinning driver nya idéer och hjälper dem utveckla effektivare återvinningslösningar. De strävar efter att alltid vara etiska och transparenta i allt de gör, vilket gör dem till en pålitlig partner.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: Ordermottagare, administratör, service, kunder

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Ordermottagare

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Ordermottagare.

Ordermottagare till Ramirent och Stavdal Lift

Läs mer Okt 11
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker just nu efter en serviceinriktad och lagspelande ordermottagare till Ramirent i Järfälla och deras liftsegment Stavdal Lift. Företaget är en ledande leverantör inom maskinuthyrningsbranschen där de kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Deras mål är att hjälpa deras kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna.

Som ordermottagare på Ramirent kommer du att ha daglig kontakt via telefon och mail med deras företagskunder. Du kommer att ta emot order och lägga in ärenden i deras interna system samt registrera tillbakalämnandet av maskinerna. Du ser till att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Med tiden kommer även rollen succesivt att utökas med attestering av fakturor, enklare krediteringar och övrig administration.

På Ramirent kommer du att jobba i ett ungt härligt team på fyra personer där laget går före jaget och man tillsammans hjälps åt för att leverera den bästa servicen. Kontoret är beläget i Järfälla där totalt 25 personer jobbar och där finns även deras maskiner. Tjänsten är en form av rekrytering där man först är anställd som konsult via The Place och sedan är intentionen att efter 6 månader går över i anställning hos kundföretaget. Tillträde är omgående med hänsyn till viss uppsägningstid. Arbetstider är mån-fre 7-16, på plats på kontoret.

Arbetsuppgifter

I tjänsten ingår:

• Hantering av Ramirents uthyrnings- och försäljningssortiment mot företagets kunder
• Rådgivning i valet av produkter inom lift
• Uppläggning och kreditkontroll av nya kunder
• Utveckla nya och befintliga kundrelationer
• Framtagning av offerter

Vem tror vi att du är?

För att göra succé i rollen som ordermottagare på Ramirent tror vi att du:

• Har en gymnasieutbildning eller motsvarande
• Har god datorvana och förmåga att använda IT-verktyg
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• B-körkort är meriterande men inget krav

Då det stundtals är högt tempo tror vi att du trivs att arbeta på en arbetsplats där det händer mycket samtidigt som du värdesätter att hjälpa och stötta dina kollegor. Du är serviceminded och tycker om att skapa och bygga relationer. Du är systematisk, strukturerad och är duktig på att prioritera. Samtidigt är du glad, positiv och gillar att bidra med god stämning.

Vad kan Ramirent erbjuda dig?

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Våra olikheter, erfarenheter och kunskaper driver Ramirent framåt. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten. Inom Ramirent har vi schyssta och trygga anställningsvillkor.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

Ordermottagare/Innesäljare sökes till MECA Järfälla

Läs mer Sep 20
Brinner du likt oss för bilar, människor och service i världsklass? Vill du vara med på resan där MECA ska bli bilägarens och verkstans val nummer 1?

Då har du nu chansen att som ordermottagare/innesäljare vara en del av denna framgångssaga.

Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service och god kännedom om bilar och dess beståndsdelar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Att hjälpa våra kunder med bland annat orderregistrering, anskaffningsinköp, leveranstider, enklare teknisk information.
- Hantera varor i alla led. Exempelvis från order via beställning, till uppackning och in/ut leveranser.
- Aktivt jobba för att hålla en god relation med kunden, hålla kunden nöjd och jobba för en större merförsäljning mot kund.
- Känna till rutinerna och kunna deltaga i arbetet med försäljning över disk, via telefon samt via webb, och serva kunderna på bästa möjliga sätt.
- Verka som backup för budbilskörning samt lagerarbete när behov uppkommer.

Din profil;

- Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad
- Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen
- Ordningssinne
- God datorvana och van användare av office-paketet
- Goda kunskaper svenska tal och skrift
- B-körkort

Tjänstens omfattning

Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning.

Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För oss som arbetar på MECA är mångfaldsfrågor en del av vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, en jämnare könsfördelning och en åldersstruktur som på bästa sätt representerar våra kunder.

Varför ska du arbeta på MECA?
Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i ett framgångsrikt och offensivt företag. Tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan!

Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomen.com/site/uploads/2018/07/Integritetspolicy-rekrytering.pdf

MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar.
Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA.
Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid.
Läs mer om oss på meca.se

Ansök nu

Ordermottagare till Ramirent och Stavdal Lift

Läs mer Sep 6
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker just nu efter en serviceinriktad och lagspelande ordermottagare till Ramirent i Järfälla och deras liftsegment Stavdal Lift. Företaget är en ledande leverantör inom maskinuthyrningsbranschen där de kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Deras mål är att hjälpa deras kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna.

Som ordermottagare på Ramirent kommer du att ha daglig kontakt via telefon och mail med deras företagskunder. Du kommer att ta emot order och lägga in ärenden i deras interna system samt registrera tillbakalämnandet av maskinerna. Du ser till att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Med tiden kommer även rollen succesivt att utökas med attestering av fakturor, enklare krediteringar och övrig administration.

På Ramirent kommer du att jobba i ett ungt härligt team på fyra personer där laget går före jaget och man tillsammans hjälps åt för att leverera den bästa servicen. Kontoret är beläget i Järfälla där totalt 25 personer jobbar och där finns även deras maskiner. Tjänsten är en form av rekrytering där man först är anställd som konsult via The Place och sedan är intentionen att efter 6 månader går över i anställning hos kundföretaget. Tillträde är omgående med hänsyn till viss uppsägningstid. Arbetstider är mån-fre 7-16, på plats på kontoret.

Arbetsuppgifter

I tjänsten ingår:

• Hantering av Ramirents uthyrnings- och försäljningssortiment mot företagets kunder
• Rådgivning i valet av produkter inom lift
• Uppläggning och kreditkontroll av nya kunder
• Utveckla nya och befintliga kundrelationer
• Framtagning av offerter

Vem tror vi att du är?

För att göra succé i rollen som ordermottagare på Ramirent tror vi att du:

• Har en gymnasieutbildning eller motsvarande
• Har god datorvana och förmåga att använda IT-verktyg
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• B-körkort är meriterande men inget krav

Då det stundtals är högt tempo tror vi att du trivs att arbeta på en arbetsplats där det händer mycket samtidigt som du värdesätter att hjälpa och stötta dina kollegor. Du är serviceminded och tycker om att skapa och bygga relationer. Du är systematisk, strukturerad och är duktig på att prioritera. Samtidigt är du glad, positiv och gillar att bidra med god stämning.

Vad kan Ramirent erbjuda dig?

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Våra olikheter, erfarenheter och kunskaper driver Ramirent framåt. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten. Inom Ramirent har vi schyssta och trygga anställningsvillkor.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

Innesäljare/ordermottagare Järfälla

Läs mer Dec 20
Företaget
AVS är en komplett partner inom ljud- och bildprodukter med sortiment som innehåller allt från projektorer till videokommunikation, presentationslösningar och avancerade ljudsystem.
AVS har etablerat sig som en av de större professionella aktörerna i Sverige inom området för audiovisuell kommunikation. Bland kunderna finns organisationer och företag i privata näringslivet såväl som inom offentliga sektorn. AVS arbetar inte mot privatkunder. AVS har huvudkontor i Malmö med filialkontor i Stockholm och Göteborg.
Företaget har högsta kreditvärdighet (AAA) enligt Soliditet och är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Se företagets hemsida för mer information: www.avs.se
Befattningen
AVS behöver nu förstärka organisationen med ytterligare en kundorienterad ordermottagare som gillar att knappa in order. Du är en viktig person i relationen med företagets befintliga kunder, som du hjälper med relevanta frågor för att registrera beställningar korrekt.
Huvuduppgiften är hantering av order via mail och telefon i vårt ärendehanteringssystem Zendesk, samt hantering av EDI eller webshoporder i affärssystemet Pyramid och Netset.
Du spårar även leveranser, fakturerar och krediterar returer samt underhåller kundregister. Du bevakar och går igenom restorders och ser till att dessa blir hanterade och levererade.
Rådgivning förekommer där du stöttar kunden i val av produkter alternativt i att uppgradera till nyare system inom videokonferens, ljud och bild.
Du blir en viktig del av kundservicegruppen, som idag är 11 personer. Som ny på företaget får du en introduktionsutbildning i systemen.
På arbetsplatsen råder en öppen och familjär stämning där du och dina kollegor stöttar och peppar varandra i en ständigt lärande process. Placering är AVS kontor på Skarprättarvägen 7 i Järfälla. Arbetstider 8–17 med viss flexmöjlighet.
Kandidaten
Ett välutvecklat ordningssinne och en känsla för att agera säljstöd är viktiga egenskaper för att lösa uppgiften. Du har en övergripande teknisk kunskap inom IT för att kunna dubbelkolla order så att t.ex. relevanta kablar finns med. Du har erfarenhet av affärs och ärendehanteringssystem samt kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Du behärskar självklart MS Officepaketet och Outlook.
Meriterande, dock inte krav, är erfarenhet av affärssystemet Pyramid, Zendesk ärendesystem eller e-handelsplattformen Netset.
Hos AVS upplever man glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen, så vi vill att du är delaktig i detta och även för detta vidare till företagets kunder. Bolaget är i stark tillväxt och förhoppningen är att du kan växa och utvecklas tillsammans med teamet och bolaget.

Ansök nu

Ordermottagare till Ramirent och Stavdal Lift

Läs mer Okt 26
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker just nu efter en serviceinriktad och lagspelande ordermottagare till Ramirent i Järfälla och deras liftsegment Stavdal Lift. Företaget är en ledande leverantör inom maskinuthyrningsbranschen där de kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Deras mål är att hjälpa deras kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna.

Som ordermottagare på Ramirent kommer du att ha daglig kontakt via telefon och mail med deras företagskunder. Du kommer att ta emot order och lägga in ärenden i deras interna system samt registrera tillbakalämnandet av maskinerna. Du ser till att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Med tiden kommer även rollen succesivt att utökas med attestering av fakturor, enklare krediteringar och övrig administration.

På Ramirent kommer du att jobba i ett ungt härligt team på fyra personer där laget går före jaget och man tillsammans hjälps åt för att leverera den bästa servicen. Kontoret är beläget i Järfälla där totalt 25 personer jobbar och där finns även deras maskiner. Tjänsten är en form av rekrytering där man först är anställd som konsult via The Place och sedan är intentionen att efter 6 månader går över i anställning hos kundföretaget. Tillträde är omgående med hänsyn till viss uppsägningstid. Arbetstider är mån-fre 7-16.

Arbetsuppgifter

I tjänsten ingår:

• Hantering av Ramirents uthyrnings- och försäljningssortiment mot företagets kunder
• Rådgivning i valet av produkter inom lift
• Uppläggning och kreditkontroll av nya kunder
• Utvecklar nya och befintliga kundrelationer
• Framtagning av offerter

Vem tror vi att du är?

För att göra succé i rollen som ordermottagare på Ramirent tror vi att du:

• Har en gymnasieutbildning eller motsvarande
• Har god datorvana och förmåga att använda IT-verktyg
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• B-körkort är meriterande men inget krav

Då det stundtals är högt tempo tror vi att du trivs att arbeta på en arbetsplats där det händer mycket samtidigt som du värdesätter att hjälpa och stötta dina kollegor. Du är serviceminded och tycker om att skapa och bygga relationer. Du är systematisk, strukturerad och är duktig på att prioritera. Samtidigt är du glad, positiv och gillar att bidra med god stämning.

Vad kan Ramirent erbjuda dig?

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Våra olikheter, erfarenheter och kunskaper driver Ramirent framåt. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten. Inom Ramirent har vi schyssta och trygga anställningsvillkor.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Performiq AB .

Butikspersonal till Ahlsell i Stäket

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jan 17
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du glad, social och ansvarstagande? Vill du arbeta i en roll som kombinerar lager, kundservice och försäljning? Då kan du vara den vi söker som butikssäljare.

PerformIQ söker butikspersonal för kunds räkning. Arbetsuppgifterna varierar men består huvudsakligen av uppackning och försäljning av produkter till professionella kunder såsom t.ex. byggföretag/entreprenörer och installatörer. Du kommer att ingå i vår pool av butikspersonal och kommer att få möjlighet att jobba i Ahlsells butiker runtom i Stor-Stockholm.

I rollen som butikspersonal kommer du till exempel att:

• hantera kassa
• lasta av och packa upp nya varor
• plocka ordrar
• besvara kundernas frågor i butiken
• se till att butiken hålls i ett gott skick som driver försäljning

Tjänsten passar dig som drivs av att ge dina kunder förstklassig service då du är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken.

Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med både lager, service och försäljning. Vi ser gärna att du som söker är social och utåtriktad. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Vidare ser vi att du är handlingskraftig, du tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikspersonal krävs vidare:

• flytande svenska i tal och skrift
• minst slutförd gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har arbetat i butik. Vi ställer inga krav på branscherfarenhet men har du arbetat med liknande arbetsuppgifter så kommer du att komma in i rollen snabbare.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butikspersonal.

Övrigt
Start: omgående, efter överenskommelse
Omfattning: heltid i några veckor, sen deltid vid behov
Arbetstid: dagtid
Plats: varierande med start i Stäket, vi har uppdrag i hela Stor-Stockholm

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med goda möjligheter till heltidsanställning direkt hos kund för den som visar framfötterna.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på filip.lundström@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, fastighet, industri, verktyg & maskiner samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning. Vi omsätter cirka 27 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 200 medarbetare, 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: butikssäljare, butikspersonal, försäljning, säljare, kundservice, service, innesäljare, butik

Ansök nu

Account manager till JOBmeal

Account manager
Läs mer Nov 10
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Förgyller du dina dagar med en rykande kopp färskt kaffe och skulle vilja arbeta med att dela denna passion med andra?
Tycker du, precis som JOBmeal, att kaffe är en mänsklig rättighet?

Vi söker efter en passionerad och resultatorienterad Account manager som är redo att erövra marknaden inom kaffebranschen!



JOBmeal är på jakt efter en Account Manager som brinner för att krydda upp våra kunders affärer och servera dem de bästa möjligheterna. Om du älskar att bygga starka relationer, är hungrig på framgång och vill vara en del av ett gäng som tar bokstavlig kärlek till kaffe och arbete på allvar, då har du kommit rätt!

Som säljare på JOBmeal kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa våra kunder i att skapa en bättre arbetsmiljö där kaffet är en grundförutsättning oavsett om målet är att skapa en samlingsplats, leverera energi eller sätta guldkant på vardagen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Prospektering av potentiella kunder och affärsmöjligheter.
• Boka dina egna möten hos nya och befintliga kunder.
• Förhandla, skriva avtal och ansvara för att kunderna får sin kaffeautomat i tid.
• Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar.
• Bygga starka, långsiktiga relationer med våra kunder.
• Uppnå och överträffa säljmål.

Därför vill man arbeta för JOBmeal:

• Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och utbildar kontinuerligt, internt och externt.
• Stora möjligheter att utvecklas och växa internt.
• Vi är en pionjär inom kaffebranschen, du har en bred marknad med oändliga möjligheter.
• En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion för kaffe är vår hemlighet till framgång.
• Förmånsbil.


Personprofil
Vi letar efter dig som älskar att vinna, du besitter ett stort eget driv och viktigast av allt, du ger inte upp!
Du gillar att arbeta strategiskt och målinriktat för att nå och överträffa dina säljmål.

Tjänsten passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, självgående och med hög ansvarskänsla.
Som person är du utåtriktad och har en stark kommunikationsförmåga för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

För att lyckas i rollen som säljare krävs vidare:

• Erfarenhet inom försäljning och relationsskapande.
• Entusiasm för kaffe och hög service.
• God förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska och engelska.
• B körkort.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av B2B försäljning och CRM system men viktigast är att du har intresset, drivet och viljan att lära dig!


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 8–17 med möjlighet till flex och distansarbete.
Plats: Stockholm, kontoren ligger i Järfälla och Skogås samt ett Showroom i centrala Stockholm, och du placeras på det kontor som passar dig bäst geografiskt.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du vill vara med och skapa en smakfull framtid för dig och våra kunder är du välkommen med din ansökan redan idag!


Företagspresentation
JOBmeal är en ledande leverantör av kaffelösningar och närliggande tjänster till arbetsplatser. Vi samarbetar med alla de stora kafferosterierna för att sätta guldkant på våra kunders vardag. Utöver kaffe, erbjuder vi friskt kallt vatten och ett rikt sortiment av kringliggande produkter. Vi hjälper dig att hitta en lösning som passar din arbetsplats oavsett vilka krav ni har.

• Vi finns på 28 orter i hela landet, varav 3 via samarbetspartners.
• Vi serverar 170 miljoner koppar årligen till kaffenjutare.
• Vi har över 40 års erfarenhet.
• Baristacertifierad personal.
• Internationellt certifierade kaffesensoriker.

För att få en bild av JOBmeal får du gärna läsa mer på JOBmeal - När riktigt gott kaffe är viktigt! eller följa oss i sociala medier.

Ansök nu

Bandmontör till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Nov 24
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Entrack söker nu en medarbetare till lagret i Järfälla med inriktning på att montera band till grävmaskiner och bandtraktorer i alla möjliga storlekar. Du kommer att vara en viktig kugge i ett litet team i vår verkstad. I tjänsten ingår bland annat:

• Montering av bandplattor på kedjor till kompletta band.
• Förkortning och förlängning av kedjor i en bandpress.
• Ansvar för ordning och reda i vår verkstad.
• Annan typ av enklare montering kan också förekomma.
• Ovanstående arbetsuppgifter är normalt ca 50% av tjänsten (i vissa perioder något mer), resten består av klassiskt lagerarbete tillsammans med ett härligt gäng kollegor.


Personprofil
Vi söker dig som tycker om att jobba fysiskt och som kan jobba självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du tycker om att försöka lösa olika mindre tekniska problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Truckkort samt truckvana är ett krav och tidigare erfarenhet inom verkstad eller liknande är mycket meriterande.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.

Ansök nu

Bandmontör till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Okt 25
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Entrack söker nu en medarbetare till lagret i Järfälla med inriktning på att montera band till grävmaskiner och bandtraktorer i alla möjliga storlekar. Du kommer att vara en viktig kugge i ett litet team i vår verkstad. I tjänsten ingår bland annat:

• Montering av bandplattor på kedjor till kompletta band.
• Förkortning och förlängning av kedjor i en bandpress.
• Ansvar för ordning och reda i vår verkstad.
• Annan typ av enklare montering kan också förekomma.
• Ovanstående arbetsuppgifter är normalt ca 50% av tjänsten (i vissa perioder något mer), resten består av klassiskt lagerarbete tillsammans med ett härligt gäng kollegor.


Personprofil
Vi söker dig som tycker om att jobba fysiskt och som kan jobba självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du tycker om att försöka lösa olika mindre tekniska problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Truckkort samt truckvana är ett krav och tidigare erfarenhet inom verkstad eller liknande är mycket meriterande.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.

Ansök nu

Lagerarbetare till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Sep 1
Logga



Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven lagspelare som letar efter ett utvecklande arbete? Har du tidigare arbetat på lager och vill vidare i karriären eller vill du ta ett första kliv in i branschen? Då kan det här vara rollen för dig! Som lagerarbetare kommer du arbeta vid lagret i Järfälla. Det är ett fysiskt arbete med växlande tempo i arbetsbelastning och ställer höga krav på din arbetsmoral och samarbetsförmåga.

Vidare innefattar arbetsuppgifterna:
• Truckkörning
• Lastning och lossning av varor
• Mottagning samt packning av varor och gods
• Allmän lagerhantering
• Kundkontakt


Personprofil
Tjänsten passar dig som har huvudet på skaft och som har rätt attityd till att arbeta. Som person är du social och framåt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Vidare är du självgående i ditt arbetssätt och ser vad som behöver göras. Eftersom du kommer arbeta som en del av ett team och möta kunder är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt tycker om att arbeta fysiskt då en del tunga lyft förekommer.

För att lyckas i rollen krävs att du är behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Truckkort samt B-körkort är meriterande men inte ett krav.

Tjänsten är perfekt för dig som har eller vill få erfarenhet av att arbeta på lager!

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00.
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare-
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Ansök nu

Butikssäljare till Centro i Järfälla!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 30
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du bidra till att leverera kakelbranschens bästa kundupplevelse? Har du dessutom ett genuint intresse av försäljning samt en god känsla för form och design? Då kan vi vara arbetsplatsen för dig!

Som butiksäljare för vårt showroom i Järfälla ansvarar du och teamet för att kunderna får den rådgivning de söker så att de kan förverkliga sina badrumsdrömmar. Ni har också uppdraget att få kunderna att se möjligheterna med det fantastiska keramiska materialet i andra utrymmen såsom kök, hall och utomhus.

I rollen som butikspersonal kommer du att:
- Arbeta med försäljning och kundupplevelse
- Att skapa ett aktuellt och levande showroom för kakel, klinker och badrumsinredning
- Se till att butiken hålls i ett gott skick
- Att aktivt bidra vid framtagande och genomförande av säljaktiviteter/butikskampanjer
- Uppföljning av försäljning samt administration
- Reklamationshantering
- Hantera kassa

Tjänsten passar dig som drivs av att ge dina kunder förstklassig service då du är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, 5000 kr i friskvårdsbidrag, personalpriser på våra produkter och även lunchförmåner med rikskortet.


Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med både service och försäljning. Vi ser gärna att du som söker är social, engagerad och proaktiv. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Vidare ser vi att du som söker tjänsten är handlingskraftig, samt tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikssäljare krävs vidare:
• Erfarenhet av arbete i butik eller annat serviceyrke
• flytande svenska i tal och skrift
• slutförd gymnasieutbildning

Meriterande med erfarenhet från bolag inom kakel branschen och design eller inom byggrelaterade branscher.

Övrigt
Start: Augusti
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 10.00-18.00, helgarbete förekommer.
Plats: Järfälla

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filippa Nielsen på filippa.nielsen@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Centro är landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker. Centro grundades 1968, då med namnet Centrumkakel. Under åren har flera olika företag inom branschen fusionerats och idag är Centro ett ledande företag i sin bransch med ca 75 anställda och en omsättning om ca 275 mnkr.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: butikssäljare, butikspersonal, försäljning, säljare, kundservice, service, kakel, bygg,

Ansök nu