Performiq AB jobb i Järfälla

Hitta lediga jobb hos Performiq AB i Järfälla. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Järfälla.

Butikspersonal till Ahlsell i Stäket

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jan 17
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du glad, social och ansvarstagande? Vill du arbeta i en roll som kombinerar lager, kundservice och försäljning? Då kan du vara den vi söker som butikssäljare.

PerformIQ söker butikspersonal för kunds räkning. Arbetsuppgifterna varierar men består huvudsakligen av uppackning och försäljning av produkter till professionella kunder såsom t.ex. byggföretag/entreprenörer och installatörer. Du kommer att ingå i vår pool av butikspersonal och kommer att få möjlighet att jobba i Ahlsells butiker runtom i Stor-Stockholm.

I rollen som butikspersonal kommer du till exempel att:

• hantera kassa
• lasta av och packa upp nya varor
• plocka ordrar
• besvara kundernas frågor i butiken
• se till att butiken hålls i ett gott skick som driver försäljning

Tjänsten passar dig som drivs av att ge dina kunder förstklassig service då du är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken.

Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med både lager, service och försäljning. Vi ser gärna att du som söker är social och utåtriktad. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Vidare ser vi att du är handlingskraftig, du tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikspersonal krävs vidare:

• flytande svenska i tal och skrift
• minst slutförd gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har arbetat i butik. Vi ställer inga krav på branscherfarenhet men har du arbetat med liknande arbetsuppgifter så kommer du att komma in i rollen snabbare.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butikspersonal.

Övrigt
Start: omgående, efter överenskommelse
Omfattning: heltid i några veckor, sen deltid vid behov
Arbetstid: dagtid
Plats: varierande med start i Stäket, vi har uppdrag i hela Stor-Stockholm

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med goda möjligheter till heltidsanställning direkt hos kund för den som visar framfötterna.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på filip.lundström@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, fastighet, industri, verktyg & maskiner samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning. Vi omsätter cirka 27 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 200 medarbetare, 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: butikssäljare, butikspersonal, försäljning, säljare, kundservice, service, innesäljare, butik

Ansök nu

Account manager till JOBmeal

Account manager
Läs mer Nov 10
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Förgyller du dina dagar med en rykande kopp färskt kaffe och skulle vilja arbeta med att dela denna passion med andra?
Tycker du, precis som JOBmeal, att kaffe är en mänsklig rättighet?

Vi söker efter en passionerad och resultatorienterad Account manager som är redo att erövra marknaden inom kaffebranschen!



JOBmeal är på jakt efter en Account Manager som brinner för att krydda upp våra kunders affärer och servera dem de bästa möjligheterna. Om du älskar att bygga starka relationer, är hungrig på framgång och vill vara en del av ett gäng som tar bokstavlig kärlek till kaffe och arbete på allvar, då har du kommit rätt!

Som säljare på JOBmeal kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa våra kunder i att skapa en bättre arbetsmiljö där kaffet är en grundförutsättning oavsett om målet är att skapa en samlingsplats, leverera energi eller sätta guldkant på vardagen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Prospektering av potentiella kunder och affärsmöjligheter.
• Boka dina egna möten hos nya och befintliga kunder.
• Förhandla, skriva avtal och ansvara för att kunderna får sin kaffeautomat i tid.
• Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar.
• Bygga starka, långsiktiga relationer med våra kunder.
• Uppnå och överträffa säljmål.

Därför vill man arbeta för JOBmeal:

• Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och utbildar kontinuerligt, internt och externt.
• Stora möjligheter att utvecklas och växa internt.
• Vi är en pionjär inom kaffebranschen, du har en bred marknad med oändliga möjligheter.
• En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion för kaffe är vår hemlighet till framgång.
• Förmånsbil.


Personprofil
Vi letar efter dig som älskar att vinna, du besitter ett stort eget driv och viktigast av allt, du ger inte upp!
Du gillar att arbeta strategiskt och målinriktat för att nå och överträffa dina säljmål.

Tjänsten passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, självgående och med hög ansvarskänsla.
Som person är du utåtriktad och har en stark kommunikationsförmåga för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

För att lyckas i rollen som säljare krävs vidare:

• Erfarenhet inom försäljning och relationsskapande.
• Entusiasm för kaffe och hög service.
• God förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska och engelska.
• B körkort.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av B2B försäljning och CRM system men viktigast är att du har intresset, drivet och viljan att lära dig!


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 8–17 med möjlighet till flex och distansarbete.
Plats: Stockholm, kontoren ligger i Järfälla och Skogås samt ett Showroom i centrala Stockholm, och du placeras på det kontor som passar dig bäst geografiskt.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du vill vara med och skapa en smakfull framtid för dig och våra kunder är du välkommen med din ansökan redan idag!


Företagspresentation
JOBmeal är en ledande leverantör av kaffelösningar och närliggande tjänster till arbetsplatser. Vi samarbetar med alla de stora kafferosterierna för att sätta guldkant på våra kunders vardag. Utöver kaffe, erbjuder vi friskt kallt vatten och ett rikt sortiment av kringliggande produkter. Vi hjälper dig att hitta en lösning som passar din arbetsplats oavsett vilka krav ni har.

• Vi finns på 28 orter i hela landet, varav 3 via samarbetspartners.
• Vi serverar 170 miljoner koppar årligen till kaffenjutare.
• Vi har över 40 års erfarenhet.
• Baristacertifierad personal.
• Internationellt certifierade kaffesensoriker.

För att få en bild av JOBmeal får du gärna läsa mer på JOBmeal - När riktigt gott kaffe är viktigt! eller följa oss i sociala medier.

Ansök nu

Bandmontör till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Nov 24
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Entrack söker nu en medarbetare till lagret i Järfälla med inriktning på att montera band till grävmaskiner och bandtraktorer i alla möjliga storlekar. Du kommer att vara en viktig kugge i ett litet team i vår verkstad. I tjänsten ingår bland annat:

• Montering av bandplattor på kedjor till kompletta band.
• Förkortning och förlängning av kedjor i en bandpress.
• Ansvar för ordning och reda i vår verkstad.
• Annan typ av enklare montering kan också förekomma.
• Ovanstående arbetsuppgifter är normalt ca 50% av tjänsten (i vissa perioder något mer), resten består av klassiskt lagerarbete tillsammans med ett härligt gäng kollegor.


Personprofil
Vi söker dig som tycker om att jobba fysiskt och som kan jobba självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du tycker om att försöka lösa olika mindre tekniska problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Truckkort samt truckvana är ett krav och tidigare erfarenhet inom verkstad eller liknande är mycket meriterande.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.

Ansök nu

Bandmontör till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Okt 25
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Entrack söker nu en medarbetare till lagret i Järfälla med inriktning på att montera band till grävmaskiner och bandtraktorer i alla möjliga storlekar. Du kommer att vara en viktig kugge i ett litet team i vår verkstad. I tjänsten ingår bland annat:

• Montering av bandplattor på kedjor till kompletta band.
• Förkortning och förlängning av kedjor i en bandpress.
• Ansvar för ordning och reda i vår verkstad.
• Annan typ av enklare montering kan också förekomma.
• Ovanstående arbetsuppgifter är normalt ca 50% av tjänsten (i vissa perioder något mer), resten består av klassiskt lagerarbete tillsammans med ett härligt gäng kollegor.


Personprofil
Vi söker dig som tycker om att jobba fysiskt och som kan jobba självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du tycker om att försöka lösa olika mindre tekniska problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Truckkort samt truckvana är ett krav och tidigare erfarenhet inom verkstad eller liknande är mycket meriterande.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.

Ansök nu

Lagerarbetare till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Sep 1
Logga



Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven lagspelare som letar efter ett utvecklande arbete? Har du tidigare arbetat på lager och vill vidare i karriären eller vill du ta ett första kliv in i branschen? Då kan det här vara rollen för dig! Som lagerarbetare kommer du arbeta vid lagret i Järfälla. Det är ett fysiskt arbete med växlande tempo i arbetsbelastning och ställer höga krav på din arbetsmoral och samarbetsförmåga.

Vidare innefattar arbetsuppgifterna:
• Truckkörning
• Lastning och lossning av varor
• Mottagning samt packning av varor och gods
• Allmän lagerhantering
• Kundkontakt


Personprofil
Tjänsten passar dig som har huvudet på skaft och som har rätt attityd till att arbeta. Som person är du social och framåt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Vidare är du självgående i ditt arbetssätt och ser vad som behöver göras. Eftersom du kommer arbeta som en del av ett team och möta kunder är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt tycker om att arbeta fysiskt då en del tunga lyft förekommer.

För att lyckas i rollen krävs att du är behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Truckkort samt B-körkort är meriterande men inte ett krav.

Tjänsten är perfekt för dig som har eller vill få erfarenhet av att arbeta på lager!

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00.
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare-
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Ansök nu

Butikssäljare till Centro i Järfälla!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 30
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du bidra till att leverera kakelbranschens bästa kundupplevelse? Har du dessutom ett genuint intresse av försäljning samt en god känsla för form och design? Då kan vi vara arbetsplatsen för dig!

Som butiksäljare för vårt showroom i Järfälla ansvarar du och teamet för att kunderna får den rådgivning de söker så att de kan förverkliga sina badrumsdrömmar. Ni har också uppdraget att få kunderna att se möjligheterna med det fantastiska keramiska materialet i andra utrymmen såsom kök, hall och utomhus.

I rollen som butikspersonal kommer du att:
- Arbeta med försäljning och kundupplevelse
- Att skapa ett aktuellt och levande showroom för kakel, klinker och badrumsinredning
- Se till att butiken hålls i ett gott skick
- Att aktivt bidra vid framtagande och genomförande av säljaktiviteter/butikskampanjer
- Uppföljning av försäljning samt administration
- Reklamationshantering
- Hantera kassa

Tjänsten passar dig som drivs av att ge dina kunder förstklassig service då du är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, 5000 kr i friskvårdsbidrag, personalpriser på våra produkter och även lunchförmåner med rikskortet.


Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med både service och försäljning. Vi ser gärna att du som söker är social, engagerad och proaktiv. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Vidare ser vi att du som söker tjänsten är handlingskraftig, samt tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikssäljare krävs vidare:
• Erfarenhet av arbete i butik eller annat serviceyrke
• flytande svenska i tal och skrift
• slutförd gymnasieutbildning

Meriterande med erfarenhet från bolag inom kakel branschen och design eller inom byggrelaterade branscher.

Övrigt
Start: Augusti
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 10.00-18.00, helgarbete förekommer.
Plats: Järfälla

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filippa Nielsen på filippa.nielsen@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Centro är landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker. Centro grundades 1968, då med namnet Centrumkakel. Under åren har flera olika företag inom branschen fusionerats och idag är Centro ett ledande företag i sin bransch med ca 75 anställda och en omsättning om ca 275 mnkr.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: butikssäljare, butikspersonal, försäljning, säljare, kundservice, service, kakel, bygg,

Ansök nu

Truckförare sökes för sommarjobb i Kungsängen!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 23
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du truckkort och erfarenhet av låglyftande plocktruck? Söker du ett spännande sommarjobb? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som truckförare hos Edströms Logistics i Kungsängen!

PerformIQ söker nu en driven truckförare för arbete under juni, juli och augusti. Som truckförare är du en viktig del av logistikflödet. Du kommer att arbeta med materialhantering på Edströms lager och dina dagliga arbetsuppgifter är till största del orderplock och truckkörning.


Personprofil
Vi söker dig som har erfarenhet av truckkörning sedan tidigare. Truckkort med behörighet för A1-4, samt erfarenhet är ett krav. Har du dessutom behörighet B1 och erfarenhet av detta är det meriterande. Det är en stor fördel om du har möjlighet att starta omgående samt möjlighet att arbeta vid behov under hösten. Vi ser vidare att du som person är driven, social och noggrann.
För att lyckas i rollen som truckförare krävs:

• Truckkort (A1-4) och erfarenhet av truckkörning
• Tillgänglighet sommar
• Strukturerat arbetssätt
• Hög arbetsmoral

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare.


Övrigt
Start: Början av juni.
Omfattning: Juni, juli och augusti.
Arbetstid: Kl. 06.50-16.00 måndag-fredag.
Plats: Stockholm, Kungsängen.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare deltidsarbete efter sommaren.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


Företagspresentation
Edström Logistics är ett litet företag med personliga relationer till alla kunder och anställda något som företaget värdesätter högt. På terminalen i Stockholm arbetar 16 personer på 14 000 kvadratmeter. Edström Logistics lagrar, hanterar och distribuerar sina kunders produkter, så att de kan lägga sin värdefulla tid och kraft på annat.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.
Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: Truckförare, Truckkörning, lagerarbetare, sommarjobb, extraarbete, järfälla, kungsängen, bålsta

Ansök nu

Centro Kakel & Klinker söker butiksansvarig säljare till Järfälla

Butiksansvarig
Läs mer Maj 20
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du bidra till att leverera kakelbranschens bästa kundupplevelse? Har du dessutom ett genuint intresse av försäljning, butiksutveckling och ledarskap? Då kan Centro Kakel vara arbetsplatsen för dig!

Som butiksansvarig säljare för företagets proffskunder, har du en nyckelroll och ett helhetsansvar för butikerna samt arbetsledning av dess fantastiska personal, försäljning, kvalitet och kundupplevelsen. Ditt huvudsakliga mål är att säkerställa en god lönsamhet samtidigt som omsättning och marknadsandel ökas i kombination med att aktivt arbeta med personalen för att få dem att trivas, stimuleras och utvecklas.

Du kommer att ansvara för:
• Arbetsledningsansvar för 2–3 medarbetare.
• Försäljnings- och bemanningsansvar
• Att coacha och utveckla personal för att skapa delaktighet och engagemang.
• Att vara delaktig i säljaktiviteter och framtagning av butikskampanjer.
• Analysera och prognostisera framtida försäljning samt administration.
• Att skapa ett aktuellt och levande showroom för kakel, klinker och badrumsinredning.
• Reklamationshantering.

Du blir en del av ett bolag i en spännande fas där du som Butiksansvarig säljare kommer ha stora möjligheter att påverka Centro Kakels utveckling. Du kommer att erbjudas goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv verksamhet.


Personprofil
För att passa som Butiksansvarig säljare på Centro Kakel ser vi att du är en trygg och prestigelös ledare med ett starkt affärstänk och en god verksamhetsförståelse. Du är en driven, engagerad, proaktiv lagspelare som motiveras av att arbeta mot utmanade mål. Du har erfarenhet av att arbeta i butik, är van att vägleda konsumenter, och vi ser gärna att du har erfarenhet av säljledning och butiksdrift.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom kakel branschen eller annan närliggande bransch som innefattar stora ekonomiska beslut. Svenska i både tal och skrift är ett krav.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid mån-fre
Plats: Järfälla

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Sofie Lindström på sofie.lindstrom@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


Företagspresentation
Centro är landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker. Centro grundades 1968, då med namnet Centrumkakel. Under åren har flera olika företag inom branschen fusionerats och idag är Centro ett ledande företag i sin bransch med ca 75 anställda och en omsättning om ca 275 mnkr.

Ansök nu

Studenter, se hit! Extrajobb som lagerarbetare på Zoo.se

Lagerarbetare
Läs mer Maj 3
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du på jakt efter ett deltidsjobb vid sidan om dina studier? Trivs du med att jobba fysiskt och effektivt mot uppsatta mål? Då kan du vara den vi söker till Zoo.se lager i Brunna.

Personprofil
Tjänsten passar dig som är prestigelös, noggrann och hjälper kollegor vid behov. Du är en tävlingsmänniska som arbetar effektivt och trivs i situationer där du får tävla mot dig själv för att alltid bli bättre och uppnå bästa resultat. Lagret består av över 8,000 husdjursprodukter, ett brett sortiment med alla olika tillbehör en djurägare kan tänkas behöva. På företagets lager kommer du att jobba mestadels med packning av ordrar.

För att lyckas i rollen krävs vidare:
• Fysisk stark och pannben att leverera kontinuerligt goda resultat
• Samarbetsförmåga
• Initiativtagande

Vi söker dig som har erfarenhet av lagerarbete där fokus har varit plock och pack. Vidare passar tjänsten dig som är noggrann och strukturerad i dina arbetsuppgifter samt kan arbeta på ett effektivt sätt. Vi ser att du som söker är en person som är arbetsvillig, social och en riktig teamplayer. Då vi ofta bemannar med kors varsel är det av yttersta vikt att du är flexibel och kan ställa upp med korta tidsramar.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Vid behov
Arbetstid: Dagtid måndag-lördag 7-16
Plats: Brunna


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Senior reklamationskoordinator till Aritco

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 25
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt, globalt företag? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden och har en teknisk bakgrund? Då kan du vara den vi söker som senior reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som seniorreklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som senior reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL

Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du som söker denna tjänst har flera års erfarenhet inom produktion eller liknande arbete som tex tekniker inom processindustri eller fältservicearbetare. Vidare har du erfarenhet inom reklamationshantering eller ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Vi tror att du har en god teknisk förståelse i kombination med administrativ vana. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Ansök nu

Senior reklamationskoordinator till Aritco

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 12
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt, globalt företag? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden och har en teknisk bakgrund? Då kan du vara den vi söker som senior reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som seniorreklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som senior reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL

Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du som söker denna tjänst har flera års erfarenhet inom produktion eller liknande arbete som tex tekniker inom processindustri eller fältservicearbetare. Vidare har du erfarenhet inom reklamationshantering eller ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Vi tror att du har en god teknisk förståelse i kombination med administrativ vana. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Ansök nu

Lagerarbetare på deltid sökes till Veddesta

Lagerarbetare
Läs mer Jan 14
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Är du noggrann, effektiv och ansvarstagande? Är du på jakt efter ett nytt jobb? Då kan du vara den vi söker som lagerarbetare inom livsmedelsbranschen i Veddesta.

PerformIQ söker lagerarbetare till vår kund som är verksam inom livsmedelsbranschen. Som lagerarbetare hjälper du till att plocka kunders beställningar och ser till att de går ut till kund i tid. Till din hjälp använder du en pick-by-voice som tydligt meddelar till vilken gång på lagret du ska gå samt vilken lagerplats du ska hämta produkten från. Arbetsplatsen lagerhåller det mesta som du kan hitta i ett hushåll, allt från matvaruprodukter till rengöringsmedel eller elektroniktillbehör. 

För att vi ska kunna anställa dig, krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Detta kan vara i form av ett annat deltidsjobb, studier eller eget företag. Om du inte har en annan sysselsättning kommer vi tyvärr inte att kunna anställa dig. Vi ställer krav på att få se ett dokument som kan intyga detta. 

Kundföretaget har i och med den rådande situationen ett stort personalbehov. Arbetstiderna varierar då personalen arbetar i olika skift vilket innebär att det kan bli tidiga morgnar, som tidigast som 06.00 och ibland kvällar samt helger. Allt detta är efter din tillgänglighet, men det är viktigt att du kan jobba mycket under den närmaste tiden. 

Innan du startar att arbeta hos kunden ska du genomgå en utbildningsdag. Under den dagen får du en genomgång av hur lagret ser ut, hur arbetet går till samt att du får testa på att jobba. Efter den utbildningsdagen är du redo att bli bokad på pass och jobba som vanligt.

Vi söker dig som är noggrann med dina arbetsuppgifter och är mån om att allt blir utfört i rätt tid och på rätt sätt. För att lyckas bra i tjänsten behöver du vara en tävlingsmänniska som arbetar effektivt och trivs i situationer där du kan tävla mot dig själv för att alltid bli bättre och uppnå bästa resultat. 

För att lyckas i rollen som lagerarbetare krävs vidare att du:

• talar och förstår svenska obehindrat
• har en giltigt annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier. 
• finns tillgänglig för att jobba i stor utsträckning den kommande tiden
• är flexibel och kan arbeta varierande arbetstider
• har en god attityd och gillar fysiskt arbete

Det är meriterande om du har arbetat i lager tidigare men vi ställer inga krav på branscherfarenhet. 

Kunden jobbar mycket med återkoppling gällande resultat och prestation, vilket ställer krav på dig som medarbetare att göra ett bra jobb. Du mäts i närvaro, frånvaro, tidspassning, plockhastighet och aktivitet. I jobbet används ett system som heter Pick By Voice, som registrerar och kontrollerar din aktivitet. Detta gör att vi lätt kan se hur du presterar på arbetet. 

För att lyckas i rollen och att klara att arbeta i systemet, krävs vidare att du talar och förstår svenska obehindrat.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butikspersonal.

Start: Omgående
Omfattning: Deltid med möjlighet till mycket arbete. 
Arbetstid: Varierande
Plats: Veddesta, Järfälla

Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Reklamationskoordinator till Aritco

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 23
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt och globalt företag, certifierade som ett Great Place to Work? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden men vill ta nästa steg? Då kan du vara den vi söker som reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som reklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du har några års erfarenhet inom reklamationshantering, kundtjänst, ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Meriterande ifall du har erfarenhet från processindustri. Vi tror att du har en grundläggande teknisk förståelse, om inte en vilja att lära dig. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Ansök nu

Reklamationskoordinator till Aritco

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 8
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt och globalt företag, certifierade som ett Great Place to Work? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden men vill ta nästa steg? Då kan du vara den vi söker som reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som reklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du har några års erfarenhet inom reklamationshantering, kundtjänst, ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Meriterande ifall du har erfarenhet från processindustri. Vi tror att du har en grundläggande teknisk förståelse, om inte en vilja att lära dig. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Ansök nu

Lagerarbetare sökes till Vingmed AB

Lagerarbetare
Läs mer Nov 25
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Har du lagererfarenhet och är på jakt efter ett nytt arbete? Är du dessutom driven och vill arbeta målinriktat på ett lager där hög kvalité är av yttersta vikt?
Då kan du vara den vi söker för tjänsten som lagermedarbetare till Vingmed i Järfälla.

Arbetsuppgifter
Du plockar och packar varor till Vingmeds kunder. Det är viktigt att beakta säkerhetsrutiner och lämna varje plats i god ordning. Arbetet kräver fokusering, noggrannhet och effektivitet, där du kommer arbeta mot uppsatta mål och tighta deadlines. Arbetet är både självständigt och samverkande så att uppsatta mål nås.

I rollen som lagermedarbetare ingår: 

• plock och pack av varor
• ankomstkontroller
• hantering av reklamationer

Det är meriterande om du har truckkort. Det är även meriterande om du sedan tidigare har arbetat i systemet Navision 2018.

Kvalifikationer

Du som söker har ett par års erfarenhet av lagerarbete. Meriterande om du har arbetat på ett liknande lager med inriktning mot sjukvård.
För att lyckas i rollen som lagerarbetare tror vi att du är en energisk och gillar fysiskt krävande arbete. Du har förmåga att arbeta strukturerat och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du är öppen och gillar samarbete. Som person är du även flexibel och stresstålig då tempot i arbetet kan variera från högt till lågt. Vidare är det viktigt att du är pålitlig och noggrann i ditt arbete så att kunder i slutändan får rätt varor till sig.

Krav för tjänsten är att du:

• behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• har gymnasieutbildning/examen
• har tidigare erfarenhet av att jobba på lager

Det är meriterande om du bor i norra Stockholm och är flexibel med din tillgänglighet. 

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Måndag till fredag 08.00-16.00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Christoffer Bergström på mail christoffer.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om Vingmed

Vingmed levererar kvalificerad medicinteknisk utrustning till svenska sjukhus. Med kontor och systerbolag i Norge, Danmark och Finland är vår kund ett av Nordens största försäljningsbolag inom kardiologi, radiologi, endoskopi, intensivvård, kirurgi, medicinsk IT/Bild och lab. Tjänsten är placerad i Järfälla med goda kommunikationsmöjligheter.

Om PerformIQ

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: Lager, truck, orderplock, Järfälla

Ansök nu

Lagerarbetare sökes till Vingmed AB

Lagerarbetare
Läs mer Okt 26
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Har du lagererfarenhet och är på jakt efter ett nytt arbete? Är du dessutom driven och vill arbeta målinriktat på ett lager där hög kvalité är av yttersta vikt?
Då kan du vara den vi söker för tjänsten som lagermedarbetare till Vingmed i Järfälla.

Arbetsuppgifter
Du plockar och packar varor till Vingmeds kunder. Det är viktigt att beakta säkerhetsrutiner och lämna varje plats i god ordning. Arbetet kräver fokusering, noggrannhet och effektivitet, där du kommer arbeta mot uppsatta mål och tighta deadlines. Arbetet är både självständigt och samverkande så att uppsatta mål nås.

I rollen som lagermedarbetare ingår: 

• plock och pack av varor
• ankomstkontroller
• hantering av reklamationer

Det är meriterande om du har truckkort. Det är även meriterande om du sedan tidigare har arbetat i systemet Navision 2018.

Kvalifikationer

Du som söker har ett par års erfarenhet av lagerarbete. Meriterande om du har arbetat på ett liknande lager med inriktning mot sjukvård.
För att lyckas i rollen som lagerarbetare tror vi att du är en energisk och gillar fysiskt krävande arbete. Du har förmåga att arbeta strukturerat och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du är öppen och gillar samarbete. Som person är du även flexibel och stresstålig då tempot i arbetet kan variera från högt till lågt. Vidare är det viktigt att du är pålitlig och noggrann i ditt arbete så att kunder i slutändan får rätt varor till sig.

Krav för tjänsten är att du:

• behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• har gymnasieutbildning/examen
• har tidigare erfarenhet av att jobba på lager

Det är meriterande om du bor i norra Stockholm och är flexibel med din tillgänglighet. 

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Måndag till fredag 08.00-16.00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Christoffer Bergström på mail christoffer.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om Vingmed

Vingmed levererar kvalificerad medicinteknisk utrustning till svenska sjukhus. Med kontor och systerbolag i Norge, Danmark och Finland är vår kund ett av Nordens största försäljningsbolag inom kardiologi, radiologi, endoskopi, intensivvård, kirurgi, medicinsk IT/Bild och lab. Tjänsten är placerad i Järfälla med goda kommunikationsmöjligheter.

Om PerformIQ

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: Lager, truck, orderplock, Järfälla

Ansök nu

Reklamationskoordinator till Aritco

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 11
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt och globalt företag, certifierade som ett Great Place to Work? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden men vill ta nästa steg? Då kan du vara den vi söker som reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som reklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du har några års erfarenhet inom reklamationshantering, kundtjänst, ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Meriterande ifall du har erfarenhet från processindustri. Vi tror att du har en grundläggande teknisk förståelse, om inte en vilja att lära dig. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Ansök nu

Reklamationskoordinator till Aritco

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 19
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt och globalt företag, certifierade som ett Great Place to Work? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden men vill ta nästa steg? Då kan du vara den vi söker som reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som reklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du har några års erfarenhet inom reklamationshantering, kundtjänst, ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Meriterande ifall du har erfarenhet från processindustri. Vi tror att du har en grundläggande teknisk förståelse, om inte en vilja att lära dig. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Ansök nu

Lagerarbetare till välkänt företag inom utemiljöer!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 3
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Söker du en tjänst med varierande arbetsuppgifter inom lagermiljö?
Vill du ha ett fysiskt arbete där du använder kroppen som arbetsverktyg?
Har du erfarenhet av truckkörning sedan tidigare?
Då kan du vara den vi söker för tjänsten som lagerarbetare till ett välkänt företag inom utemiljöer!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att plocka orders, fylla på lagret och köra truck på deras site. Tjänsten kommer vara uppdelad på två butiker, Barkarby och Arninge, vilket ställer krav på dig som ansöker att du har möjlighet att arbeta på båda platserna.

I rollen som lagerarbetare kommer du till exempel att:
• plocka ordrar
• fylla på lagret
• köra motviktstruck
• in- och utleveranser

Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i högt tempo i en lagermiljö där teamkänsla och samarbete genomsyrar verksamheten. Vidare innefattar tjänsten kundkontakt, både via mail samt telefon vilket ställer krav på dig som sökande att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt har enkelt att kommunicera med olika typer av människor. Har du tidigare arbetat inom byggbranschen är det meriterande men ej ett krav.

KRAV PÅ PERSON

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från lager och som är en duktig truckförare. Du är en lyhörd och positiv lagspelare som har lätt att ta instruktioner och inte är rädd för att hugga i där det behövs för verksamhetens bästa. Tjänsten är på heltid men fördelad på två butiker som ligger i Barkarby respektive Arninge, vilket betyder att du måste ha möjlighet att arbeta på båda platserna.
I rollen förekommer tunga lyft varför det är av stor vikt att du är vid god fysik.

För att lyckas i rollen som lagerarbete krävs vidare:
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• truckkort A+B
• körkort B
• vana från kundbemötande

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

ÖVRIGT

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Varierande arbetstid
Plats: Barkarby och Arninge

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Teodor Nellvik på teodor.nellvik@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

OM PERFORMIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: lager, barkarby, bygg, sten, truckförare, truck, stockholm, arninge

Ansök nu

Sommarpersonal sökes till Skånska Byggvaror!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 26
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Är du driven och ansvarstagande? Vill du arbeta i en roll som kombinerar försäljning med kundservice? Då kan du vara den vi söker som butikspersonal under sommarperioden till Skånska Byggvaruhus i Barkarby!

PerformIQ söker butikspersonal på 60 % för Skånska Byggvarors butik i Barkarbys räkning. Arbetsuppgifterna kommer innefatta kundservice samt försäljning av företagets produkter gentemot besökande kunder i deras butik i Barkarby. Tjänsten, som är över sommaren kommer innebära arbete på varierande arbetstider under butikens öppettider. För rätt person kan tjänsten eventuellt fortlöpa under hösten. 

I rollen som butikspersonal kommer du till exempel att:
• Vara behjälplig mot kunder samt bedriva försäljning
• Hantera orders
• Snickra ihop och styla företagets butik
• Se till att butiken hålls i ett gott skick

Tjänsterna passar dig som tidigare har arbetat inom någon form av kundbemötande eller sälj, är händig och vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i butiksmiljö. Du drivs av att ge dina kunder förstklassig service, detta då du är företagets ansikte utåt gentemot besökande kunder.

Krav på person:
Vi söker dig som vill jobba med försäljning och kundservice. Du är kreativ, lyhörd och duktig på att lösa tekniska problem. Vidare ser vi att du som söker är självgående, social och utåtriktad med fokus på att kunden får bästa möjliga upplevelse i butiken. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt samt med glädje. Vidare ser vi att du som söker tjänsten är handlingskraftig, tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikspersonal krävs vidare:

- Flytande svenska i tal och skrift
- Slutförd gymnasieutbildning
- Datorvana samt använder Officepaketet obehindrat

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butikspersonal.

Övrigt:
Start: Omgående
Omfattning: Cirka 60 %
Arbetstid: Varierande butikstider
Plats: Barkarby

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Teodor Nellvik på teodor.nellvik@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation Skånska Byggvaror:

Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 14 butiker, tio i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group.

Om PerformIQ:

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Sökord: butik, butikspersonal, försäljning, bygg, kundservice, service

Ansök nu

Logistikkoordinator / Logistikutvecklare till Aritco

Logistiker
Läs mer Okt 4
Tjänstebeskrivning
Trivs du i händelsernas centrum, är självgående och brinner för logistik? Sök tjänsten på innovativa Aritco!

ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en central roll med mycket påverkan där du får vara med och lyfta Aritcos logistik till nästa nivå. Aritco står för samarbete, pålitlighet och innovation och är måna om en prestigelös arbetsmiljö på ett av Sveriges snyggaste kontor. http://ssk.lokalnytt.se/info/20515

Som Logistikkoordinator/Logistikutvecklare ansvarar du bland annat för:

• Bokning och koordinering av pallfrakter
• Hantering av tull- och speditionsdokument
• Hantering av certifikat
• Kundkontakter
• Genomföra och driva logistikprojekt

Du kommer ingå i ett härligt gäng där du är delaktig i stora projekt med syfte att förbättra och utveckla logistiken på bolaget.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av logistikhantering i internationell miljö (container och lastbilsfrakter). Om du har drivit logistikutvecklande projekt är det ett plus. Som person är du en serviceinriktad, självgående lagspelare som drivs av utveckling och gärna kommer med nya idéer. Vidare är du strukturerad, hjälpsam och ansvarstagande.
Du har arbetat i något av de större affärssystemen exempelvis SAP, Navision Dynamics. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Logistikkoordinator/Logistikutvecklare.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstid: 7-16, möjlighet till flextid
Plats: Järfälla, Stockholm
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jenny Hellström Lindqvist på 073-353 75 30. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Vänligen respektera att vi har PerformIQ som rekryteringspartner och därför undanber att bli kontaktade av andra rekryteringsföretag.


FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa. I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: En produkt som öppnar upp möjligheter för alla! Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: logistikkoordinator, logistikutvecklare, logistik, utveckling, logistikutvecklingskoordinator

Ansök nu

Supporttekniker / Produktspecialist till Aritco

Servicetekniker, elkraft
Läs mer Jun 20
Tjänstebeskrivning
Vill du arbeta i en omväxlande roll på ett innovativt, globalt företag? Är du intresserad av mekanik och elektronik? Sök tjänsten som Supporttekniker/Produktspecialist på Aritco!

ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt team som präglas av samarbete och öppenhet. Företagets ledord är; enkelhet, kvalitet och innovation vilket märks både internt och externt. Som Supporttekniker/Produktspecialist innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med partners och andra tekniska supportteam över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Du kommer bla
• Vara first line teknisk support mot våra partners över hela världen via mail och telefon.
• Granska checklistor och utfärda CE intyg.
• Hålla i teknisk utbildning av våra egna globala Aritco tekniker och partners tekniker både på Aritco HQ men även ute på fältet.
• Ansvara för service och tillverkning av våra mässhissar.
• Vara delaktig i förbättringsprojekt som innebär vissa resor utomlands.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd, är ödmjuk och social samt kan prioritera vad som behöver göras. Du har några års erfarenhet inom service eller support samt en grundläggande förståelse för mekanik och elektronik. Du har med fördel teknisk gymnasieutbildning.
Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, har B-körkort samt god datavana.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Supporttekniker/Produktspecialist.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jenny Hellström Lindqvist på 073-353 75 30. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa. I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: supporttekniker, support, service, teknik, mekanik, first line,

Ansök nu

Ordermottagare / Administratör till Kuusakoski!

Ordermottagare
Läs mer Jul 22
Tjänstebeskrivning
Är du en duktig administratör och samtidigt serviceinriktad samt är van att hålla många bollar i luften? Vill du representera ett internationellt branschledande återvinningsföretag och bidra till ett hållbart samhälle? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som ordermottagare/administratör till Kuusakoski!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du tar emot kunder vid återvinningscentralen där du registrerar dessa och skapar offerter. Du är en av företagets första kontakter med kunder och sätter därför god service som högsta prioritet.

I rollen som ordermottagare/administratör kommer du till exempel att:
• Ta emot kunder vid återvinningscentralen
• Väga material
• Registrera nya order
• Ta fram offert
• Hantera fakturor

Tjänsten passar dig som är van att arbeta i ett högt tempo i en administrativ roll med kundkontakt. Det finns goda förutsättningar för att göra karriär inom företaget för dig som vill utvecklas i ditt arbete.


Krav på person
Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och brinner för service. Du är van att hålla många bollar i luften och därmed kunna hantera stressade situationer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice, sälj, administration eller andra serviceyrken.

För att lyckas i rollen som ordermottagare/administratör krävs vidare:
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Som lägst gymnasiekompetens
• Goda datakunskaper
• Att du är ansvarsfull och vill lära dig nya saker

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll, sälj eller service. Vi ser att du som söker är en person som har goda datakunskaper och är van att arbeta med telefon och mejl som verktyg. I din roll som ordermottagare/administratör kommer du att ha kontakt med både kunder och interna medarbetare. Därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som ordermottagare/administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start:Omgående
Omfattning:Heltid
Arbetstid:07-16
Plats: Spånga

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos Kuusakoski.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anton Hovstadius på telefonnummer 073 353 75 16. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Kuusakoski är en kundorienterad, banbrytande, miljömedveten leverantör av återvinningstjänster med internationella referenser. Deras passion för en djupare förståelse av material och återvinning driver nya idéer och hjälper dem utveckla effektivare återvinningslösningar. De strävar efter att alltid vara etiska och transparenta i allt de gör, vilket gör dem till en pålitlig partner.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: Ordermottagare, administratör, service, kunder

Ansök nu

Produktionschef till BESAB AB

Produktionschef, anläggning
Läs mer Dec 20
Tjänstebeskrivning
BESAB växer och söker nu en Produktionschef inom affärsområdet Grund till sitt team i Stockholm. Här blir du en del av ett specialistföretag inom Grundläggning, Grundförstärkning, Specialborrning och Spont, som sätter både kund och medarbetare i centrum. Som medarbetare får du fortlöpande utbildning och vidareutveckling för ökat ansvar, personlig utveckling och arbetsglädje. Då företagshälsovård är viktigt för BESAB har du som anställd tillgång till bland annat sjukvårdsförsäkring och friskvårdskort, det utförs också regelbundna hälsoundersökningar för att ge de anställda gott skydd mot ohälsa.

I rollen som Produktionschef kommer du att ansvara för avdelningens Platschefer och Arbetsledare och rapportera till Arbetschef. I arbetet ingår bland annat ansvar över;

– Den dagliga produktionen
– Produktionsplanering
– Maskinplanering
– Produktionsekonomi
– Inköpsavtal
– Personalansvar för tjänstemän och yrkesarbetare
– Daglig kontakt med produktionen och UE
– Arbetsledning av större strategiska projekt



Krav på person
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från anläggningsbranschen. Vi ser även att du antingen har en byggnadsingenjörsexamen, likvärdig utbildning eller har arbetat som produktionsansvarig inom anläggning i några år. Din personlighet och ditt arbetssätt präglas av en entreprenörsanda som gör att du har förmågan att se nya möjligheter samt hur du kan utveckla ditt arbete. Körkort B och flytande svenska i både tal och skrift är ett krav. Grundläggande kunskaper i engelska ses som meriterande.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Förmåner: Förmånsbil
Adress: Instrumentvägen 2, 194 51 Upplands Väsby


Företagspresentation
BESAB AB är ett koncernoberoende helt personalägt anläggningsföretag grundat 1956. BESAB AB utför entreprenadarbeten inom Berg, Betong och Grund. BESAB AB har kontor i Göteborg, Stockholm, Strängnäs och Sundsvall och ser de nordiska länderna som sin hemmamarknad. BESAB AB omsätter ca 450 miljoner och har för närvarande över 150 specialister anställda.

BESAB koncernen driver via dotterbolaget BESAB Maskin AB en maskinverksamhet med specialutvecklade maskiner samt BESAB Teknik AB som driver teknikrelaterade tjänster inom bygg- och anläggning. Vi samarbetar kontinuerligt med andra företag och har en gedigen kunskapsbank där flertalet medarbetare har lång anställning inom BESAB koncernen. Forskning och utveckling inom branschen är väl förankrad i BESAB AB som även driver egen utveckling.

Sökord: Platschef, Arbetsledare, Byggledare, Produktionsledare, Produktionschef, Berg, Betong, Grund, Anbud, Inköp, Kalkyl, Bergarbeten, Betongreparationer, Pålning, Grundläggning, Anläggning, Injekteringsmaskiner, Sprutrobotar, Borriggar, Pålmaskiner


Om PerformIQ
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Oscar Dahl, rekryteringskonsult, på nummer 073 940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ansök nu

Svenska Bussglas AB söker Glasmontörer

Glas- och metallmontör
Läs mer Mar 9
Tjänstebeskrivning
Vill du arbeta på ett tryggt och expansivt företag med ett stort kundfokus? Trivs du med ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik? Vill du ingå i ett familjärt team där du har möjlighet att påverka? Då är du perfekt för rollen som glasmontör hos Svenska Bussglas AB.

Svenska Bussglas AB expanderar och söker nu nya glasmontörer till sitt team i Järfälla. Du kommer att arbeta hos en av landets ledande leverantörer när det gäller byten och reparationer av bussglas, och du kommer att utföra både akuta och planerade underhållsinsatser inom hela buss- och transportsektorn.


Krav på person
- God fysik
- Social
- Initiativtagande
- Ansvarsfull
- Samarbetsvillig
- Ordningsam

Det är meriterande om du tidigare har arbetat som installatör, resande montör eller mekaniker. Ett extra plus om du som söker har erfarenhet av glas och film och/eller slipning och polering av glas. Då du som glasmontör till större delen av dagarna kommer att arbeta ute hos kund är det en förutsättning att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Tjänsten kräver att du har B-körkort.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som glasmontör.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dag- och kvällspass
Plats: Järfälla


Företagspresentation
Svenska Bussglas AB är ett välkänt begrepp inom buss- och transportsektorn när det kommer till byten av glas och film. Vi arbetar med alla typer av bussar och de flesta större transportfordon oavsett märke och modell. Eftersom våra serviceteam har stor mobil verksamhet är vi alltid ”nära till hands” och kan utföra våra uppdrag med kort varsel på plats hos kunden.
Med åren har företaget vuxit och har idag filialer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Motala och nu även i Karlstad. Vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.


Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Oscar Dahl på 073-940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu