Järfälla: Reklamationskoordinator till Aritco

Hitta ansökningsinfo om jobbet Reklamationskoordinator till Aritco i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2020-11-11 // Varaktighet: Heltid

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i en kundnära roll på ett innovativt och globalt företag, certifierade som ett Great Place to Work? Arbetar du idag med reklamations/garanti ärenden men vill ta nästa steg? Då kan du vara den vi söker som reklamationskoordinator till Aritco! 

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en intressant roll i ett härligt Team som präglas av samarbete, öppenhet och framåtanda på en förändringsresa i ett företag som växer i branschen. Företagets ledord är; Innovation, Pålitlighet, Teamwork vilket märks både internt och externt. Som reklamationskoordinator innebär varje dag nya lärdomar genom kontakt med våra partners för att lösa ärenden över hela världen. Inledningsvis sker en grundlig introduktion gällande företaget och branschen.

Som reklamationskoordinator har du många dagliga kontakter med Aritcos partners globalt. Du registrerar inkommande reklamationer (Garantianspråk) , lägger order , säkerställer leverans av ersättningsmaterial och genomför utredningar som leder till godkända eller nekade reklamationer. Ärendena hanteras främst över mail och telefon och du dokumenterar samtlig dialog i vårt CRM system.

Du ingår i Eftermarknadsavdelningen som är ett team på 13 personer, varar 3 av dessa arbetar i huvudsak med reklamationshantering och de övriga arbetar med Teknisk Support och Reservdelsförsäljning. Du har ett nära samarbete internt med framför allt sälj, produktion, inköp och kollegorna på Teknisk Support och Reservdelsförsäljning.

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och ansvarstagande lagspelare. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är ödmjuk och social i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras.

Du har några års erfarenhet inom reklamationshantering, kundtjänst, ordermottagning alternativt Tekniskt Support till konsument. Meriterande ifall du har erfarenhet från processindustri. Vi tror att du har en grundläggande teknisk förståelse, om inte en vilja att lära dig. Du har minst en gymnasieutbildning, önskvärt inom teknik.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, god datavana av både affärssystem samt MS Office. Högst meriterande med erfarenhet utav Microsoft Dynamics NAV eller motsvarande affärssystem såsom tex SAP.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som reklamationskoordinator.

ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Järfälla
Villkor: Fast lön, bra förmåner

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

FÖRETAGSPRESENTATION
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa.

I dag finns Aritco i fler än 25 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades då. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Läs gärna mer på www.aritco.se

Sökord: reklamation garanti warranty kundtjänst support service servicedesk eftermarknad

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Support Center Representative

Läs mer Maj 8
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Detta är en heltidstjänst (tillsvidareanställning) som behöver tillsättas omgående för start i augusti. Sök därför redan idag.

Om rollen

Till Sandvik Mining and Rock Solutions, en del av Sandvik-koncernen, söker vi nu alltså en Customer Support Center Representative till kundserviceavdelningen i Veddesta. Du kommer främst att jobba med Sandviks norska kunder och hjälpa dem med frågor som rör hela Sandvik Mining and Rock Solutions produktportfölj.

Som Customer Support Center Representative är du ofta kundens första kontaktpunkt – du hanterar ärenden och ger snabb och proffsig service gällande ordrar, produkter och andra frågor kopplade till eftermarknadsaffär. Du driver proaktivt och strukturerat de ärenden som kommer in och säkerställer att deras kunder får rätt återkoppling och att rätt information finns tillgänglig. Kontakten sker vanligtvis via telefon och email, samtidigt som personliga möten också förekommer.

För att stötta och möjliggöra deras säljmål samarbetar du tätt med deras säljteam och du tar gärna själv kontakt med kunder för att skapa fler affärsmöjligheter.

Det är en spännande och varierande miljö där du inte alltid vet vad arbetsdagen har att erbjuda. I denna tjänst kommer du hela tiden lära dig nya saker samtidigt som du har roligt på jobbet i ett sammansvetsat team!

Kvalifikationer & erfarenheter

Följande kompetenser ser vi som lämpliga för tjänsten:

• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du talar och skriver flytande engelska
• Du har god förståelse i norska i tal och skrift
• Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har god datorvana

Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):

• Mycket goda kunskaper i norska eller har arbetat mot den norska marknaden
• Tidigare branscherfarenhet
• Erfarenhet av affärssystem och CRM-systemet Salesforce
• Ett tekniskt intresse och/eller tidigare erfarenhet av teknik

Vem vi tror att du är

För att lyckas som bäst i rollen tror vi att du är en person som har en positiv inställning till förändringar och en god prioriteringsförmåga. Du är såklart serviceminded och bra på att få kunder att känna sig trygga med din support.

Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du förstå norska. Du behöver också kunna svenska och deras koncernspråk engelska.

Du är nyfiken och har ett intresse för teknik och att lära dig nya saker.

Om tjänsten

• Heltid. De första 6 månaderna är du anställd av The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Sandvik (en så kallad Hyr-rekrytering)
• Ort: Veddesta, Stockholm
• Start i augusti men intervjuer sker löpande i maj och juni
• Arbetstider 07:30-16:00. Med möjlighet till viss flexibilitet och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan

Jobba på Sandvik

Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och teknologier för ökad hållbarhet för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning, lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning. Omsättningen 2023 var cirka 66 miljarder SEK och antalet anställda omkring 17 000.

Om arbetskulturen: "På Sandvik är vi övertygade att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook."

Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Sandvik, The Place, Customer Support Center Representative, svenska, norska, engelska, kundservice

Ansök nu

Garantikoordinator

Läs mer Maj 8
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Till vår uppskattade kund i Järfälla söker vi nu en garantikoordinator till deras Customer Support team som i dag består av ca 14 medarbetare. Du kommer tillsammans med en kollega att arbeta med garantier och reklamationer för att på bästa sätt tillmötesgå deras partners förfrågningar samt följa företagets riktlinjer och policys. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och andra avdelningar och kommunicera på både svenska och engelska. Företaget arbetar inom hissbranschen och du kommer att få lära dig produkter och reservdelar inom området.

I rollen kommer du att ha daglig kontakt både via mail och telefon med företagets partners för att lösa ärenden över hela världen. Du kommer att ha många olika kontaktytor globalt och registrera inkommande reklamationer och driva utredningar gällande om reklamationerna ska godkännas eller nekas. Du lägger order och säkerställer leveransen av ersättningsmaterial och du letar information i olika databaser och interna system samt dokumenterar ärendena i Dynamics 365.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till en eventuell förlängning. Du blir anställd av oss på The Place men arbetar ute hos kundföretaget. Uppdraget är på heltid 39tim/veckan och utgår från att arbeta på plats på kontoret. Start omgående. Arbetstider mån-tors 8-17, fre 8-16.

Arbetsuppgifter

I rollen som garantikoordinator kommer du att arbeta med:

• Orderhantering av reklamationer/garantianspråk
• Administrera returer av utvalda reklamerade artiklar
• Utreda och avsluta garantianspråk samt återkoppla till företaget partners efter beslut
• Administrera och underhålla garantiportalen
• Bidra till ökad produktkvalitet och kundnöjdhet
• Vid behov stötta andra delar på Customer Support

Vem tror vi att du är?

För att göra succé i rollen tror vi att du har följande bakgrund:

• Erfarenhet inom kundservice och administration
• Tekniskt intresse och förståelse
• Mycket goda systemkunskaper
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande om du har arbetat i Dynamics 365
• Meriterande om du har erfarenhet av transport och tullhantering

Personligt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en noggrann, strukturerad och självgående person som har lätt för att komma med egna initiativ. Du har en god problemlösningsförmåga och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare är du en kommunikativ och god teamspelare som tar stort ansvar över dina uppgifter och gärna stöttar dina kollegor. Du har som målsättning att alltid leverera en enastående kundupplevelse oavsett om du ger goda eller lite sämre nyheter för mottagaren. Du är även duktig på att skapa och bibehålla relationer och är inte rädd för att lyfta telefon.

Låter det intressant och något som skulle passa dig? Skicka in din ansökan redan i dag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: Garantikoordinator, teknik, tekniskt intresse, produktion, Järfälla, B2B, konsultuppdrag, The Place.

Ansök nu

Motorteknisk kundservice

Läs mer Maj 15
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap när det kommer till reparation av motorfordon till vår kundservice. Du kommer att vara en i vårt team som hjälper våra kunder med tekniska samt allmänna frågor om delar till mopeder via e-post.
Arbetsplatsen är hos TS Stockholm AB vilket är beläget i Järfälla och jobbar med import och försäljning av reservdelar till mopeder och snöskotrar via internet.
Viktiga kompetenser
* Kunskap om motorfordon
* Goda kunskaper i det svenska språket, främst i skrift då frågorna från våra kunder besvaras via e-mail
* Datavana
* Noggrann
* Vara flexibel och kunna utföra olika arbetsuppgifter
För att ta sig till TS Stockholm AB så krävs tillgång till körkort och egen bil.

Ansök nu

Norsktalande innesäljare

Läs mer Maj 7
Om tjänsten
Som teknisk innesäljare kommer du att vara en nyckelperson i  kundserviceavdelningen på vårt kontor i Vedddesta. Du kommer att vara kundens första kontaktpunkt och ge snabb, relevant och professionell service angående ordrar, produkter och andra frågor kopplade till vår eftermarknadsaffär. Ditt fokus kommer att vara på våra norska kunder och du kommer att hjälpa dem med frågor som rör hela vår produktportfölj. Arbetsuppgifterna är omväxlande och inkluderar kontakt via telefon, email och personliga möten vid behov.

I din roll som innesäljare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hantering av kundärenden och ge support angående produkter och beställningar.
• Proaktivt samarbete med säljteamet för att uppnå försäljningsmål.
• Strukturerad dokumentation och säkerställande av korrekt återkoppling till kunder.
• Skapa och utveckla affärsmöjligheter genom att ta kontakt med potentiella kunder.

Tjänsten som innesäljare är ett konsultuppdrag, start omgående.

Om dig
Vi söker dig med relevant erfarenhet, gärna inom teknisk kundservice, försäljning operatör eller med underhåll inom gruv- och anläggningsindustrin. Du har förmodligen en utbildning inom ett tekniskt område och arbetar obehindrat i Office 365. Erfarenhet av affärssystem och CRM-system, särskilt Salesforce, är meriterande. Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du kunna Norska. Du behöver också kunna Svenska samt vårt koncernspråk Engelska.

Viktigt för tjänsten är:

• Stark kommunikationsförmåga och förmåga att anpassa dig till olika kundbehov.
• Proaktiv och strukturerad arbetsstil.
• Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Customer Support Center Representative

Läs mer Maj 3
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Detta är en heltidstjänst (tillsvidareanställning) som behöver tillsättas omgående. Sök därför redan idag.

Om rollen

Till Sandvik Mining and Rock Solutions, en del av Sandvik-koncernen, söker vi nu alltså en Customer Support Center Representative till kundserviceavdelningen i Veddesta. Du kommer främst att jobba med Sandviks norska kunder och hjälpa dem med frågor som rör hela Sandvik Mining and Rock Solutions produktportfölj.

Som Customer Support Center Representative är du ofta kundens första kontaktpunkt – du hanterar ärenden och ger snabb och proffsig service gällande ordrar, produkter och andra frågor kopplade till eftermarknadsaffär. Du driver proaktivt och strukturerat de ärenden som kommer in och säkerställer att deras kunder får rätt återkoppling och att rätt information finns tillgänglig. Kontakten sker vanligtvis via telefon och email, samtidigt som personliga möten också förekommer.

För att stötta och möjliggöra deras säljmål samarbetar du tätt med deras säljteam och du tar gärna själv kontakt med kunder för att skapa fler affärsmöjligheter.

Det är en spännande och varierande miljö där du inte alltid vet vad arbetsdagen har att erbjuda. I denna tjänst kommer du hela tiden lära dig nya saker samtidigt som du har roligt på jobbet i ett sammansvetsat team!

Kvalifikationer & erfarenheter

Följande kompetenser ser vi som lämpliga för tjänsten:

• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du talar och skriver flytande engelska
• Förståelse i norska
• Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har god datorvana

Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):

• Kunskaper i norska eller har arbetat mot den norska marknaden
• Tidigare branscherfarenhet
• Erfarenhet av affärssystem och CRM-systemet Salesforce
• Ett tekniskt intresse och/eller tidigare erfarenhet av teknik

Vem vi tror att du är

För att lyckas som bäst i rollen tror vi att du är en person som har en positiv inställning till förändringar och en god prioriteringsförmåga. Du är såklart serviceminded och bra på att få kunder att känna sig trygga med din support.

Eftersom du har kontakt med kunder från Norge behöver du förstå norska. Du behöver också kunna svenska och deras koncernspråk engelska.

Du är nyfiken och har ett intresse för teknik och att lära dig nya saker.

Om tjänsten

• Heltid. De första 6 månaderna är du anställd av The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Sandvik (en så kallad Hyr-rekrytering)
• Ort: Veddesta, Stockholm
• Start omgående
• Arbetstider 07:30-16:00. Med möjlighet till viss flexibilitet och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan

Jobba på Sandvik

Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och teknologier för ökad hållbarhet för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning, lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning. Omsättningen 2023 var cirka 66 miljarder SEK och antalet anställda omkring 17 000.

Om arbetskulturen: "På Sandvik är vi övertygade att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook."

Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Sandvik, The Place, Customer Support Center Representative, svenska, norska, engelska, kundservice

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Performiq AB .

Butikspersonal till Ahlsell i Stäket

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jan 17
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du glad, social och ansvarstagande? Vill du arbeta i en roll som kombinerar lager, kundservice och försäljning? Då kan du vara den vi söker som butikssäljare.

PerformIQ söker butikspersonal för kunds räkning. Arbetsuppgifterna varierar men består huvudsakligen av uppackning och försäljning av produkter till professionella kunder såsom t.ex. byggföretag/entreprenörer och installatörer. Du kommer att ingå i vår pool av butikspersonal och kommer att få möjlighet att jobba i Ahlsells butiker runtom i Stor-Stockholm.

I rollen som butikspersonal kommer du till exempel att:

• hantera kassa
• lasta av och packa upp nya varor
• plocka ordrar
• besvara kundernas frågor i butiken
• se till att butiken hålls i ett gott skick som driver försäljning

Tjänsten passar dig som drivs av att ge dina kunder förstklassig service då du är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken.

Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med både lager, service och försäljning. Vi ser gärna att du som söker är social och utåtriktad. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Vidare ser vi att du är handlingskraftig, du tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikspersonal krävs vidare:

• flytande svenska i tal och skrift
• minst slutförd gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har arbetat i butik. Vi ställer inga krav på branscherfarenhet men har du arbetat med liknande arbetsuppgifter så kommer du att komma in i rollen snabbare.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butikspersonal.

Övrigt
Start: omgående, efter överenskommelse
Omfattning: heltid i några veckor, sen deltid vid behov
Arbetstid: dagtid
Plats: varierande med start i Stäket, vi har uppdrag i hela Stor-Stockholm

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med goda möjligheter till heltidsanställning direkt hos kund för den som visar framfötterna.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på filip.lundström@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, fastighet, industri, verktyg & maskiner samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning. Vi omsätter cirka 27 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 200 medarbetare, 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: butikssäljare, butikspersonal, försäljning, säljare, kundservice, service, innesäljare, butik

Ansök nu

Account manager till JOBmeal

Account manager
Läs mer Nov 10
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Förgyller du dina dagar med en rykande kopp färskt kaffe och skulle vilja arbeta med att dela denna passion med andra?
Tycker du, precis som JOBmeal, att kaffe är en mänsklig rättighet?

Vi söker efter en passionerad och resultatorienterad Account manager som är redo att erövra marknaden inom kaffebranschen!



JOBmeal är på jakt efter en Account Manager som brinner för att krydda upp våra kunders affärer och servera dem de bästa möjligheterna. Om du älskar att bygga starka relationer, är hungrig på framgång och vill vara en del av ett gäng som tar bokstavlig kärlek till kaffe och arbete på allvar, då har du kommit rätt!

Som säljare på JOBmeal kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa våra kunder i att skapa en bättre arbetsmiljö där kaffet är en grundförutsättning oavsett om målet är att skapa en samlingsplats, leverera energi eller sätta guldkant på vardagen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Prospektering av potentiella kunder och affärsmöjligheter.
• Boka dina egna möten hos nya och befintliga kunder.
• Förhandla, skriva avtal och ansvara för att kunderna får sin kaffeautomat i tid.
• Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar.
• Bygga starka, långsiktiga relationer med våra kunder.
• Uppnå och överträffa säljmål.

Därför vill man arbeta för JOBmeal:

• Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och utbildar kontinuerligt, internt och externt.
• Stora möjligheter att utvecklas och växa internt.
• Vi är en pionjär inom kaffebranschen, du har en bred marknad med oändliga möjligheter.
• En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion för kaffe är vår hemlighet till framgång.
• Förmånsbil.


Personprofil
Vi letar efter dig som älskar att vinna, du besitter ett stort eget driv och viktigast av allt, du ger inte upp!
Du gillar att arbeta strategiskt och målinriktat för att nå och överträffa dina säljmål.

Tjänsten passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, självgående och med hög ansvarskänsla.
Som person är du utåtriktad och har en stark kommunikationsförmåga för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

För att lyckas i rollen som säljare krävs vidare:

• Erfarenhet inom försäljning och relationsskapande.
• Entusiasm för kaffe och hög service.
• God förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska och engelska.
• B körkort.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av B2B försäljning och CRM system men viktigast är att du har intresset, drivet och viljan att lära dig!


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 8–17 med möjlighet till flex och distansarbete.
Plats: Stockholm, kontoren ligger i Järfälla och Skogås samt ett Showroom i centrala Stockholm, och du placeras på det kontor som passar dig bäst geografiskt.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du vill vara med och skapa en smakfull framtid för dig och våra kunder är du välkommen med din ansökan redan idag!


Företagspresentation
JOBmeal är en ledande leverantör av kaffelösningar och närliggande tjänster till arbetsplatser. Vi samarbetar med alla de stora kafferosterierna för att sätta guldkant på våra kunders vardag. Utöver kaffe, erbjuder vi friskt kallt vatten och ett rikt sortiment av kringliggande produkter. Vi hjälper dig att hitta en lösning som passar din arbetsplats oavsett vilka krav ni har.

• Vi finns på 28 orter i hela landet, varav 3 via samarbetspartners.
• Vi serverar 170 miljoner koppar årligen till kaffenjutare.
• Vi har över 40 års erfarenhet.
• Baristacertifierad personal.
• Internationellt certifierade kaffesensoriker.

För att få en bild av JOBmeal får du gärna läsa mer på JOBmeal - När riktigt gott kaffe är viktigt! eller följa oss i sociala medier.

Ansök nu

Bandmontör till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Nov 24
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Entrack söker nu en medarbetare till lagret i Järfälla med inriktning på att montera band till grävmaskiner och bandtraktorer i alla möjliga storlekar. Du kommer att vara en viktig kugge i ett litet team i vår verkstad. I tjänsten ingår bland annat:

• Montering av bandplattor på kedjor till kompletta band.
• Förkortning och förlängning av kedjor i en bandpress.
• Ansvar för ordning och reda i vår verkstad.
• Annan typ av enklare montering kan också förekomma.
• Ovanstående arbetsuppgifter är normalt ca 50% av tjänsten (i vissa perioder något mer), resten består av klassiskt lagerarbete tillsammans med ett härligt gäng kollegor.


Personprofil
Vi söker dig som tycker om att jobba fysiskt och som kan jobba självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du tycker om att försöka lösa olika mindre tekniska problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Truckkort samt truckvana är ett krav och tidigare erfarenhet inom verkstad eller liknande är mycket meriterande.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.

Ansök nu

Bandmontör till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Okt 25
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Entrack söker nu en medarbetare till lagret i Järfälla med inriktning på att montera band till grävmaskiner och bandtraktorer i alla möjliga storlekar. Du kommer att vara en viktig kugge i ett litet team i vår verkstad. I tjänsten ingår bland annat:

• Montering av bandplattor på kedjor till kompletta band.
• Förkortning och förlängning av kedjor i en bandpress.
• Ansvar för ordning och reda i vår verkstad.
• Annan typ av enklare montering kan också förekomma.
• Ovanstående arbetsuppgifter är normalt ca 50% av tjänsten (i vissa perioder något mer), resten består av klassiskt lagerarbete tillsammans med ett härligt gäng kollegor.


Personprofil
Vi söker dig som tycker om att jobba fysiskt och som kan jobba självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du tycker om att försöka lösa olika mindre tekniska problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Truckkort samt truckvana är ett krav och tidigare erfarenhet inom verkstad eller liknande är mycket meriterande.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.

Ansök nu

Lagerarbetare till Entrack i Järfälla

Lagerarbetare
Läs mer Sep 1
Logga



Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven lagspelare som letar efter ett utvecklande arbete? Har du tidigare arbetat på lager och vill vidare i karriären eller vill du ta ett första kliv in i branschen? Då kan det här vara rollen för dig! Som lagerarbetare kommer du arbeta vid lagret i Järfälla. Det är ett fysiskt arbete med växlande tempo i arbetsbelastning och ställer höga krav på din arbetsmoral och samarbetsförmåga.

Vidare innefattar arbetsuppgifterna:
• Truckkörning
• Lastning och lossning av varor
• Mottagning samt packning av varor och gods
• Allmän lagerhantering
• Kundkontakt


Personprofil
Tjänsten passar dig som har huvudet på skaft och som har rätt attityd till att arbeta. Som person är du social och framåt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Vidare är du självgående i ditt arbetssätt och ser vad som behöver göras. Eftersom du kommer arbeta som en del av ett team och möta kunder är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt tycker om att arbeta fysiskt då en del tunga lyft förekommer.

För att lyckas i rollen krävs att du är behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Truckkort samt B-körkort är meriterande men inte ett krav.

Tjänsten är perfekt för dig som har eller vill få erfarenhet av att arbeta på lager!

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 07:00 – 16:00.
Plats: Järfälla

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta gärna vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lagerarbetare-
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Entrack har i mer än 40 år levererat slitdelar, bandvagnsdelar, redskap och reservdelar till entreprenadbranschen. Vi finns etablerade i Sverige med sex kontor samt utanför Sveriges gränser med två kontor i Finland, ett i Polen och ett i Italien som jobbar mot övriga Europa.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Ansök nu

Butikssäljare till Centro i Järfälla!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 30
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du bidra till att leverera kakelbranschens bästa kundupplevelse? Har du dessutom ett genuint intresse av försäljning samt en god känsla för form och design? Då kan vi vara arbetsplatsen för dig!

Som butiksäljare för vårt showroom i Järfälla ansvarar du och teamet för att kunderna får den rådgivning de söker så att de kan förverkliga sina badrumsdrömmar. Ni har också uppdraget att få kunderna att se möjligheterna med det fantastiska keramiska materialet i andra utrymmen såsom kök, hall och utomhus.

I rollen som butikspersonal kommer du att:
- Arbeta med försäljning och kundupplevelse
- Att skapa ett aktuellt och levande showroom för kakel, klinker och badrumsinredning
- Se till att butiken hålls i ett gott skick
- Att aktivt bidra vid framtagande och genomförande av säljaktiviteter/butikskampanjer
- Uppföljning av försäljning samt administration
- Reklamationshantering
- Hantera kassa

Tjänsten passar dig som drivs av att ge dina kunder förstklassig service då du är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, 5000 kr i friskvårdsbidrag, personalpriser på våra produkter och även lunchförmåner med rikskortet.


Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med både service och försäljning. Vi ser gärna att du som söker är social, engagerad och proaktiv. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Vidare ser vi att du som söker tjänsten är handlingskraftig, samt tycker om att ta i och hjälpa till där det behövs.

För att lyckas i rollen som butikssäljare krävs vidare:
• Erfarenhet av arbete i butik eller annat serviceyrke
• flytande svenska i tal och skrift
• slutförd gymnasieutbildning

Meriterande med erfarenhet från bolag inom kakel branschen och design eller inom byggrelaterade branscher.

Övrigt
Start: Augusti
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 10.00-18.00, helgarbete förekommer.
Plats: Järfälla

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filippa Nielsen på filippa.nielsen@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Centro är landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker. Centro grundades 1968, då med namnet Centrumkakel. Under åren har flera olika företag inom branschen fusionerats och idag är Centro ett ledande företag i sin bransch med ca 75 anställda och en omsättning om ca 275 mnkr.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: butikssäljare, butikspersonal, försäljning, säljare, kundservice, service, kakel, bygg,

Ansök nu