Järfälla: Assistent Inköp Non Food - sommarjobb

Hitta ansökningsinfo om jobbet Assistent Inköp Non Food - sommarjobb i Järfälla. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Järfälla inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-17 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Är du på jakt efter ett lärorikt jobb över sommaren och vill få in en fot i dagligvarubranschen? Har du också tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan rollen som assistent till vår non food-avdelning vara något för dig!

Din roll

Varje måndag och torsdag erbjuder vi våra kunder spännande artiklar från olika teman, allt från barntextil och heminredning till köksmaskiner, trädgårdsredskap och teknikprylar. I rollen som assistent stöttar du kollegor med varierande arbetsuppgifter så som:
•    Fysisk hantering av varuprover och organisering av vårt varuprovslager på huvudkontoret med non food-artiklar
•    Uppdatering av nyckeltalsfiler och inköpssystem
•    Förberedelse av produkttexter till exempelvis reklammaterial
•    Korrekturläsning av reklammaterial
•    Assistera våra tre produktmanagers med problemlösning av t.ex. leveransproblem, kvalitets- och faktureringsärenden

Utöver detta arbetar du även med olika typer av utvärderingar och är med och stöttar i projekt.

Din profil

Vi söker dig som 
•    Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
•    Har kunskaper i Officepaketet, framförallt goda kunskaper i Excel
•    Har goda svenskakunskaper i såväl tal som skrift
•    Är analytisk och noggrann samt har en god prioriteringsförmåga
•    Är tydlig och säker i din kommunikation, kan arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta i team
Kunskaper i tyska är mycket meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 

Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 

Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 1 mars 2024.
Tjänsten är ett sommarvikariat från och med 1 juni till och med 18 augusti.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Järfälla som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Järfälla som Administrativ assistent.

Administrativ assistent till Saab

Läs mer Nov 13
Om tjänsten:

Som administrativ assistent på Saab i Järfälla arbetar du i en fartfylld roll där ingen dag är den andra lik. I ditt arbete ingår bland annat mötesbokning, personaladministration, inköp av kontorsmaterial, granskning av reseräkningar och mycket mer. Tillsammans med en annan administrativ assistent bistår du tre sammansvetsade och trevliga avdelningar med hjälp.

Vi söker dig som:

Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll. Som person är du lösningsorienterad, orädd och gillar att jobba med människor. Du har lätt att lära dig nya IT-system samt har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Om Saab:

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

Praktisk information:

Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Kontaktperson: linnea.palsson@xamera.se

Ansök nu

Logistiksupport till Stena Recycling

Läs mer Mar 27
Vi söker dig som vill arbeta som logistiksupport hos Stena Recycling. Har du erfarenhet av en roll inom service och kundtjänst och har god systemvana så kan detta vara rollen för dig!
 
Ditt uppdrag
I rollen som logistiksupport kommer du bland annat arbeta med: Kontroll och säkerställande av utförda ordrar i systemet, vilket innebär kontroll och godkännande av ersättning och kostnader
Avvikelsehantering
Påslag av kostnader
Information till kund om avvikelser
Förbättringsarbete för att hitta långsiktiga lösningar för en bättre transport/hantering

Du kommer utgå från Veddesta och arbeta mellan 7:00-16:00 samt 7:00-15.00 på fredagar.
 
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av en tidigare roll inom service och kundtjänst. Du har god systemvana och har lätt för att lära dig nya system samt har god vana av Officepaketet. För att lyckas i rollen har du en förmåga att ställa om, upprätthåller alltid en god servicenivå och för ett proaktivt arbetssätt. Vidare är du lösningsorienterad och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. 
Om Stena
I vår värld är ingenting förbrukat. Vi samlar in allt tänkbart restmaterial som uppstår från både verksamhet och produktion. Materialen förädlas och kan leva vidare som råvaror till nya produkter eller ny energi. På så vis blir återvinning en hållbar affär för ditt företag samtidigt som vi tillsammans hjälps åt att maximera en återanvändning av jordens ändliga resurser.

Med 1 600 medarbetare och närmare 90 anläggningar är vi ett av Sveriges ledande återvinningsföretag. Vår verksamhet, som grundades 1939 av Sten A Olsson, har vuxit till en hantering av 3,4 miljoner ton material årligen. Vi är stolta att vara en del av Stena-sfären och ingår i Stena Metallkoncernen, som bedriver verksamhet på mer än 200 platser i nio länder. Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med verksamhet över hela världen och består av tre helägda moderbolag; Stena AB, Stena Sessan AB och Stena Metall AB.
 
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Stena. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.
 
Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader med goda möjligheter till förlängning
Tillträde: Omgående
 
Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Samordnare hemtjänst,

Läs mer Mar 12
Proffssystern är ett hemtjänstföretag med över 200 anställda som idag är verksam i flera kommuner i norra Stockholms län. Vårt huvudkontor ligger i Järfälla, med underkontor i Akalla, Väsby och Kungsängen.
Vi söker nu en samordnare som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare i hemtjänsten. Det är önskvärt att du har arbetat själv som personal i hemtjänsten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kolleger och verksamhetschef för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du kommer bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och lång sikt. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Vidare har du regelbundna kontakter med ekonomiadministratören när det gäller redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka. Andra förekommande arbetsuppgifter är larmkontroll på trygghetslarm, nyckelutlämning samt ansvar för företagets bilar.


Samordnaren ansvarar för alla moment i hanteringen av Pulsen Combine och Phoniro Care. Fakturering och andra förekommande arbetsuppgifter inom hemtjänstadministration. Inhopp i omsorgsarbetet kan förekomma. Administrativa arbetsuppgifter rörande personlig assistans kan förekomma. Erfarenhet från Pulsen Combine är meriterande. Stor erfarenhet av schemaläggning och bemanning är ett krav. Ordningsam, lyhörd och bra på att samarbeta är viktiga egenskaper för denna tjänst. Erfarenheter av bemanningssystemet MobilOmsorg är önskvärt. Förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt är värdefulla förmågor att besitta. Bra svenska i tal och skrift är ett krav. För att trivas på Proffssystern och med denna tjänst är det också bra att vara flexibel och lösningsfokuserad.

Ansök nu

Administratör Inköp Masterdata - Sommarjobb

Läs mer Mar 20
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Är du på jakt efter ett givande jobb i sommar? Är du en skicklig och systemvan administratör som har öga för detaljer? Då är det kanske dig vi söker till vårt masterdatateam på Lidl!



Din roll

Som administratör är din främsta uppgift att hantera administrationen av masterdata vilket är den data som utgör grunden för all hantering av våra artiklar och leverantörer. Du ingår i ett team om 13 personer och har även många interna kontaktytor då du samarbetar nära övriga avdelningar hos oss, liksom med andra Lidl-länder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att 
•    Säkerställa att våra affärssystem är uppdaterade och att information som förmedlas internt är korrekt.
•    Sammanställa löpande rapporter och utvärderingar inom inköp, främst i Excel.

Din profil

Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Utöver det har du:
•    Ett väl utvecklat siffersinne och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. 
•    Ett strukturerat, lösningsorienterat och noggrant arbetssätt samt en god prioriteringsförmåga.
•    Lätt för att samarbeta, men tycker även om att arbeta självständigt. 
•    En god kommunikationsförmåga och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. 
Det är meriterande om du har tyskakunskaper.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 

Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 3 april 2024 
Tjänsten är en visstidsanställning under sommaren med start i maj till och med augusti 2024.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB

Nedan visas andra jobb i Järfälla från Lidl Sverige KB .

Data Scientist

Databasutvecklare
Läs mer Apr 23
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

The position in brief

Do you want to be part of our data science journey? Data & AI at Lidl is a fast-growing part of the company, and support all parts of the business with tasks such as product recommendations, demand forecasting, AB-testing, assortment selection, pricing, and much more. We build our projects on a modern tech stack on Azure including Snowflake, Databricks, Docker and MLFlow.

Your role

As a multinational grocery company with data science divisions in 20+ countries with tight collaboration, Lidl is ideal for an aspiring data scientist since we work with huge amount of data in different format including time series data, geospatial data, hierarchical data and text data. We are revolutionising data driven decision making in the company which makes it the perfect place to see real world impact of data science.

We now open a new role as a Data Scientist. As a Data Scientist you would mainly work on independent projects with strong support from the team lead. Your tasks will include the whole chain of a data science project, from defining & aligning business needs, to understanding and processing the data, to training and calibrating your model, to visualize output for stakeholders, to putting the model in production. It is therefore important that you in addition to modelling also are interested in both software engineering and the overall business.
The work is of a hybrid setup, with two days a week in the office, and the rest is up to you. We practise agile development with CI/CD in the center and strive to automate all processes possible. We believe strongly in continuous learning & frequent feedback and use weekly pair programming to learn from each other. You will also get broad opportunities for development in line both with the role and within data science in general.
In your role you report to Lead Data Scientist.

Your profile

We believe that you within the last few years have graduated (or are graduating this spring) on a masters level in a field such as data science, machine learning, statistics, mathematics, computer science, optimization or similar. We also think that you have:

•    Strong skills in Python including common DS packages such as Pandas & SKlearn
•    Strong skills in
•    Excellent problem solving skills, business acumen and ability to creatively apply analytics to solve business needs
•    Very good proficiency in English (Swedish is not required, but especially reading skills is beneficial) 

We offer

For us, it is important that our employees are happy - in every way. We therefore offer a job in an environment characterized by our values: commitment, responsibility, smart, together and have fun. Because we're growing, you can grow. Quickly. Within your role, or against another. In the same place, or somewhere else. In stores, warehouses, offices. Locally, nationally or globally. We support you on your journey towards more responsibility and new challenges. 
You will be part of a large team where everyone rolls up their sleeves and helps each other
Sometimes you will find us at our state-of-the-art headquarters, where we have access to a gym and discounted prices in the restaurant. But of course, we are also a flexible workplace with the opportunity for hybrid work. As other benefits, you have everything from wellness allowances and employee discounts in our stores, as well as access to lots of offers via our benefits portal. 
Of course, you are also covered by collective agreements. We enable fair wage setting within the company through a non-discriminatory pay system. For union questions, please contact Unionen's local union via the e-mail address unionenklubb_hk@lidl.se

Do you want to join our journey?

If your answer is yes, apply for the job like this:
o Enter via the link "apply now"
o Fill out the form 
o Attach CV
Our recruitment process consists of selection tests, telephone interviews, personal interviews and reference checks. 

This recruitment is done on an ongoing basis, which is why we would like you to send your application as soon as possible, but no later than May 6th 2024. 
The position is a permanent position with an initial probationary period and with an approximated start time of September 1st 2024.

If you have any questions about the position or the application process, please contact the Recruitment Team by email: jobbhk@lidl.se.

We look forward to your application!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 25
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Värdesätter du omtänksamma kollegor, ett schysst arbetsklimat och att skratta högt och mycket? Vill du vara del i ett starkt team som dagligen bidrar till att göra Lidl Sverige ännu mer kundfokuserat och framgångsrikt? Till vårt skojfriska team söker vi nu en ny kollega. Tjänsten är på visstid i 6 månader med start enligt överenskommelse.

Din roll

Den korta och koncisa beskrivningen är att du kommer arbeta med att bearbeta kundärenden via telefon, e-post och sociala medier.
Den längre beskrivningen är att du genom dina dagliga arbetsuppgifter och den inarbetning som satsas på dig som anställd i företaget kommer skaffa dig unik och värdefull kunskap om ett stort internationellt företags olika funktioner och processer. Denna kunskap använder du sedan i ditt dagliga arbete gentemot kund, men också internt inom företaget, gentemot butiker och övriga avdelningar. Risken finns helt enkelt att du så småningom och beroende på din egen inställning och vilja att utvecklas blir en expert på att förstå informationsflöden i ett större internationellt företag. Det är lite häftigt tycker vi.

Din profil

Vi söker dig som:
•    Är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att ta egna initiativ.
•    Trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo.
•    Tycker om att sätta kunden i fokus och drivs av att bidra till att förbättra Lidl genom att förmedla våra kunders upplevelser och synpunkter internt.
•    Har en hög social kompetens, är en god kommunikatör och du tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
•    Är kvick vid tangentbordet och har lätt för att lära dig nya system.
Tidigare erfarenhet av serviceyrke är meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV samt personligt brev

Denna rekrytering sker med löpande urval,?varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 8 mars 2024. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Teamchef kvalitetssäkring

Kvalitetschef
Läs mer Apr 16
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Kvalitet, ledarskap och livsmedel! Är det tre ord som tilltalar dig? Då tror vi att tjänsten som chef för vårt kvalitetssäkringsteam på Lidl Sverige kan vara något för dig! 

Din roll

Tillsammans med ditt engagerade team om 9 personer ansvarar du för att säkerställa kvalitets- och livsmedelssäkerheten av våra produkter. Huvudsakliga ansvarsområden i teamet är leverantörskontroll, analytik, pesticidkontroll av frukt & grönt-sortimentet, sensoriska tester, organisering av interna provsmakningar av EMV-produkter och produktutveckling i form av produktförbättringar med fokus på t.ex. socker- och saltreducering. Du driver utvecklingen av kvalitetsarbetet nationellt inom den kommersiella avdelningen genom att vara en säker kravställare internt och genom att skapa utrymme till förändring. Då vi är ett internationellt konceptföretag har du kontakt med kollegor i andra Lidl-länder och du ansvarar även för att våra internationella riktlinjer och arbetsprocesser för kvalitetssäkring följs. Som ledare delar du med dig av dina erfarenheter, din kompetens och du jobbar aktivt med medarbetarutveckling. I rollen som teamchef kvalitetssäkring rapporterar du till kvalitetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom livsmedel tex. agronom eller nutritionist och har tidigare ledarskapserfarenhet. Du har arbetat i flera år med kvalitetsfrågor och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen. Tack vare din bakgrund och ditt genuina intresse för kvalitetsfrågor och produktutveckling har du goda livsmedelstekniska kunskaper och du är mycket väl insatt i den svenska livsmedelslagstiftningen. Du har även erfarenhet av att arbeta med riskfrågor.
Du har ett smittande engagemang för livsmedelsfrågor och är skicklig på att bidra till att utveckla vårt kvalitetsarbete genom din expertis. Som person är du strukturerad och analytisk och genom din drivkraft förbättrar du ständigt ditt eget och andras arbete. Du har ett målmedvetet och lösningsorienterat arbetssätt och när du får motivera och se människor omkring dig växa trivs du som bäst. Din kommunikativa förmåga är stark både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Kan du dessutom tyska är det meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 23 april 2024. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare Järfälla

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Apr 9
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Välkommen till rollen som butikssäljare på Lidl!

Din roll

Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du möjlighet att arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.
Detta innefattar uppgifter som:
* Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda
* Säkerställa färskhet och slutdatum på varor
* Hålla rent och fräscht i butiken
* Betjäna kunder i kassan
* Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen!


Din profil

* Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch
* Du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång
* Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras
* Du vill vara del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt 
* Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar 
* Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift


Vi erbjuder

Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma.
Vill du vara med på vår utmanarresa?
Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär:
* Klicka på “Sök nu”
* Fyll i formuläret 
* Bifoga CV samt personligt brev

Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma.
Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Teamchef kvalitetssäkring

Kvalitetschef
Läs mer Apr 15
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Kvalitet, ledarskap och livsmedel! Är det tre ord som tilltalar dig? Då tror vi att tjänsten som chef för vårt kvalitetssäkringsteam på Lidl Sverige kan vara något för dig! 



Din roll

Tillsammans med ditt engagerade team om 9 personer ansvarar du för att säkerställa kvalitets- och livsmedelssäkerheten av våra produkter. Huvudsakliga ansvarsområden i teamet är leverantörskontroll, analytik, pesticidkontroll av frukt & grönt-sortimentet, sensoriska tester, organisering av interna provsmakningar av EMV-produkter och produktutveckling i form av produktförbättringar med fokus på t.ex. socker- och saltreducering. Du driver utvecklingen av kvalitetsarbetet nationellt inom den kommersiella avdelningen genom att vara en säker kravställare internt och genom att skapa utrymme till förändring. Då vi är ett internationellt konceptföretag har du kontakt med kollegor i andra Lidl-länder och du ansvarar även för att våra internationella riktlinjer och arbetsprocesser för kvalitetssäkring följs. Som ledare delar du med dig av dina erfarenheter, din kompetens och du jobbar aktivt med medarbetarutveckling. I rollen som teamchef kvalitetssäkring rapporterar du till kvalitetschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom livsmedel tex. agronom eller nutritionist och har tidigare ledarskapserfarenhet. Du har arbetat i flera år med kvalitetsfrågor och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen. Tack vare din bakgrund och ditt genuina intresse för kvalitetsfrågor och produktutveckling har du goda livsmedelstekniska kunskaper och du är mycket väl insatt i den svenska livsmedelslagstiftningen. Du har även erfarenhet av att arbeta med riskfrågor.
Du har ett smittande engagemang för livsmedelsfrågor och är skicklig på att bidra till att utveckla vårt kvalitetsarbete genom din expertis. Som person är du strukturerad och analytisk och genom din drivkraft förbättrar du ständigt ditt eget och andras arbete. Du har ett målmedvetet och lösningsorienterat arbetssätt och när du får motivera och se människor omkring dig växa trivs du som bäst. Din kommunikativa förmåga är stark både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Kan du dessutom tyska är det meriterande.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9 april 2024. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Grafisk formgivare - sommarjobb

Grafisk formgivare
Läs mer Mar 28
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Kort om tjänsten

Är du en kreativ och strukturerad person som vill inspirera din omgivning? Just nu söker vi nya sommarvikarier till vår marknadsavdelning med placering i Barkarby. Läs vidare och sök till oss redan idag!

Din roll

Som grafisk formgivare på marknadsavdelningen kommer du arbeta med att:
•    Ta fram layout och original på bland annat reklamblad, POS-material, digitala- och printannonser.
•    Löpande arbeta med diverse originalar-uppgifter.
Allt detta i linje med Lidls kommunikationskoncept och grafiska profil. Vi arbetar med både tryckt och digitalt material – så det är viktigt att du har erfarenhet av både och.

Din profil

Du är en effektiv och formsäker grafisk formgivare/originalare som är öppen för utmaningar och hitta kreativa lösningar. Du är lyhörd och gillar att arbeta både själv samt i team beroende på uppgift. Vi tror att du just nu studerar någon form av eftergymnasial utbildning inom formgivning eller har en examen inom det området. Arbetslivserfarenhet av grafiskt arbete från en inhouse- eller reklambyrå är meriterande men inte ett krav.
Vidare ser vi att:
•    Du arbetar obehindrat i  Adobe InDesign, Photoshop och  After effects. Vi ser det som mycket meriterande om du dessutom har dokumenterad erfarenhet av dessa.
•    Du som person är noggrann, flexibel och gillar ett högt tempo. 
•    Du trivs när du får kombinera ett kreativt arbete med ett strukturerat arbetssätt och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete.
•    Du kommunicerar i svenska och engelska flytande.


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du hittar oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”sök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 12 april 2024. Tjänsten är ett sommarvikariat i perioden 3 juni-16 augusti 2024.
Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu