Nyköping: Psykolog, psykoterapeut alt kurator, vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Psykolog, psykoterapeut alt kurator, vikariat i Nyköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Nyköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-06 // Varaktighet: Heltid

Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 7 100 medarbetare.

Om Vårdcentralen Stadsfjärden
Vårdcentralen Stadsfjärden är en av de största vårdcentralerna i Sörmland, belägen i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst sedan 2010. Vi är ca 85 medarbetare i 13 olika yrkeskategorier.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning. Just nu är vårt fokus att utveckla verksamheten utifrån modellerna integrerad primärvård och integrerad beteendehälsa (IBH). Parallellt fortsätter vår utveckling av den digifysiska vården och vi hanterar allt fler av våra patientkontakter genom chatt och videosamtal via MittPTJ. Syftet med utvecklingsarbetet är att ge vård av god kvalitét i medicinsk rimlig tid och ge en god kontinuitet till våra patienter samtidigt som vi arbetar för att främja en hållbar arbetsmiljö. Vi vill också skapa en gemensam samsyn mellan olika yrkesgrupper och använda våra resurser på ett effektivt sätt.

Arbetsuppgifter
Som psykologisk behandlare på vårdcentralen arbetar du integrerat i team med läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter och övrig personal. Vi arbetar enligt IBH-modellen med korta väntetider för bedömning. Det innebär också att vi kontinuerligt anpassar vårdutbudet utifrån populationens behov i relation till våra resurser. Förutom psykologisk bedömning ingår korta, fokuserade insatser och enstaka längre psykoterapier utifrån KBT. Behandling sker individuellt och i grupp. Som psykologisk behandlare på vårdcentralen har du även en central roll och bidrar med uppskattad kunskap till hela arbetsplatsen där du finns till hands för kortare konsultationer, vägledning och frågor från övriga yrkeskategorier i gemensamma patientärenden. Vi arbetar digifysiskt vilket innebär att det både finns möjlighet till fysiska och digitala besök på vårdcentralen.

På vårdcentralen arbetar en psykolog samt två kuratorer med steg 1-utbildning i KBT och två psykoterapeuter.

Övrig information
Om du är intresserad av tjänsten är du välkommen med din ansökan redan idag, rekryteringen pågår löpande under annonseringstiden och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut.

Vikariatet är aktuellt under en period av föräldraledighet och tiden för anställning kan justeras om förutsättningar ändras.

Kvalifikationer
- Legitimerad psykolog med inriktning KBT, legitimerad psykoterapeut eller kurator med steg1 utbildning
-Minst tre års erfarenhet av psykologiskt behandlingsarbete
-God datorvana och intresse för att arbeta digifysiskt
-Erfarenhet av ett konsultativt förhållningssätt
-Mycket god svenska och engelska i tal och i skrift

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är flexibel, tycker om att ta ansvar, tycker om att lära dig och är noggrann. Du har intresse för att arbeta i välfungerande och effektiva team. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Nyköping som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Nyköping som Administrativ assistent.

Administratör till Analyslabb | Cyclife | Nyköping

Läs mer Apr 26
Är du ordningsam, strukturerad och trivs med administration? Vill du arbeta i en unik bransch med möjlighet att stötta med viktiga uppgifter? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Om jobbet:

Ditt syfte kommer att vara att avlasta dina kollegor som arbetar som laboratorieingenjörer. Vi ser att du trivs med ett effektivt arbetstempo och är bra på att arbeta parallellt mellan gruppens behov och samtidigt tänka på att det ska ske på ett noggrant och strukturerat sätt.

Exempel på arbetsuppgifter inkluderar:

• Mätning av puckar från produktion enligt givna instruktioner
• Genomförande av enklare materialanalyser
• Skapande av faktureringsunderlag i SAP
• Hjälp med verksamhetsplanering
• Arkivering och dokumenthantering
• Registrering av prover för analys
• Bidra till kontinuerliga förbättringar

Din profil

Vi söker dig som är samarbetsvillig med starka administrativa färdigheter. För att kunna hjälpa gruppen ser vi att du är glad, positiv och tjänstvillig. Du bör kunna se behovet och ta initiativet till att hjälpa till.

Krav:

• Flytande svenska i tal och skrift
• Gymnasieutbildning, företrädesvis inom administration eller ekonomi
• Erfarenhet av administrativa uppgifter och användning av datorsystem, inklusive MS Office-paketet
• Kan arbeta på plats

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av ekonomisystemet SAP

Om Cyclife:

Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 180 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt.

Om uppdraget:

Placering: Studsvik utanför Nyköping.
Anställningsform: konsultuppdrag t.o.m. 31/10–2024 med möjlighet till förlängning.
Tillträde: Omgående.

Ansökan:

Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB.

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Emelie Horn via e-post: emelie.horn@lernia.se. om du har några frågor eller funderingar. Tjänsten kan komma och tillsättas innan slutdatum då vi intervjuar löpande. Ansök redan idag!

Ansök nu

Administratör till Cyclifes analyslabb

Läs mer Apr 26
Är du ordningsam, strukturerad och trivs med administration? Vill du arbeta i en unik bransch med möjlighet att bistå med viktiga uppgifter? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Vad erbjuder vi?
• Unik bransch
• Marknadsmässig lön
• Kompetenta kollegor
• Laddstolpar för elbil och laddhybrid.

”Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 180 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning.” Mer information om kunden ges vid personlig kontakt.

Vem söker vi?
• Svenska obehindrat i tal och skrift
• Gymnasieutbildning, önskvärt inom administration eller ekonomi
• Vana av olika datorsystem samt administrativa uppgifter
• Du är flexibel och prestigelös
• Van att arbeta i MS Officepaketet
• Meriterande med erfarenhet av ekonomisystemet SAP.

För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsvillig, kommunikativ och tillmötesgående. Eftersom tjänsten innefattar mycket administrativt arbete krävs det att du har god datorvana. Du är noggrann och ansvarstagande då ditt arbete är en avgörande del i vår process. Den här tjänsten förutsätter att man är på plats på kontoret som standard.

Vad innebär rollen?
Ditt syfte kommer att vara att avlasta dina kollegor som arbetar som laboratorieingenjörer. För att bistå gruppen med vad den behöver ser vi att du är glad, positiv och tjänstvillig. Du bör kunna se behovet och ta initiativet till att hjälpa till. Vi ser att du trivs med ett effektivt arbetstempo och är bra på att arbeta parallellt mellan gruppens behov och samtidigt tänka på att det ska ske på ett noggrant och strukturerat sätt.

Arbetsuppgifter kan variera utifrån behov, men exempel på arbetsuppgifter är:
• Enligt instruktion mäta puckar från produktion
• Genomföra enklare materialanalyser
• Skapa faktureringsunderlag i SAP
• Hjälpa till med planering av verksamheten
• Sortera och arkivera
• Registrering av prover för analys
• Jobba med förbättringar.

Placeringsorten är Studsvik utanför Nyköping och detta är en visstidsanställning t.o.m. 31/10–2024 med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställda av oss på 2Complete med goda förmåner.
Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.

2Complete
Varför skall du bli konsult hos oss?

Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag.

Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

Ansök nu

Personalplanerare sommarvikariat

Läs mer Apr 15
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det fyra personalplanerare och en schemaläggare som arbetar tillsammans. Vi sitter på Östra Rundgatan 11 och till sommaren söker vi en person som kan stötta upp teamet under semesterperioden. Grunduppdraget är att bemanna korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på våra enheter. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö ute i verksamheterna. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dej efter ändrade omständigheter. Det här är ett jobb som innebär tät kontakt med chefer, medarbetare och korttidsvikarier.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och god it-vana. Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är ett krav. Det är ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå. Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Kommunikation är A och O för att lyckas i din roll och du behöver ha en hög känsla av att ge service. Du kommer att behöva förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna och kunna hantera det på ett bra sätt.

Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc). Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning och/eller personaladministrativa system samt kunskap om funktionsstödsomsorgens enheter (grupp- och serviceboende, daglig verksamhet, socialpsykiatri, personlig assistans). De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatumet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

•Provanställning kan komma att tillämpas.
•När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
•Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
•Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.
#LI-Onsite

Ansök nu

Personalplanerare till Funktionsstödsomsorgen

Läs mer Mar 11
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det fyra personalplanerare och en schemaplanerare som arbetar tillsammans. Vi sitter i lokaler på Östra Rundgatan 11.

Grunduppdraget är att bemanna korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på våra enheter.
Planeringen utgår från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö ute i verksamheterna. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dig efter ändrade omständigheter. Det här är ett jobb som innebär täta kontakt med chefer, medarbetare, och korttidsvikarier.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och god it-vana. Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är ett krav. Du tänker innovativt och vill vara med och vidareutveckla vårt arbetssätt kring bemanning. Det är ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå.
Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Kommunikation är A och O för att lyckas i din roll och du behöver ha en hög känsla av att ge service. Du kommer att behöva förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna och kunna hantera det på ett bra sätt.

Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc). Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning och/eller personaladministrativa system samt kunskap om funktionsstödsomsorgens enheter (grupp- och serviceboende, daglig verksamhet, socialpsykiatri, personlig assistans). De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Visma recruit.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

•Provanställning kan komma att tillämpas.
•När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
•Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
•Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.

Ansök nu

Koordinator till Nyköpings Arenor

Läs mer Feb 15
Divisionen Näringsliv, Kultur och Fritid verkar för att ge Nyköping kommuns invånare, besökare, företag och föreningar en god service och ett brett utbud av möjligheter, upplevelser och aktiviteter.

Divisionens övergripande mål är att bidra till ett hållbart samhälle med en stark demokrati, stark tillväxt och en god miljö att verka och leva i. Divisionen delas in i fyra verksamheter och en stab.

Näringslivsenheten stödjer och utvecklar det lokala näringslivet med målsättning att skapa tillväxt i näringslivet.
Turism skapar en levande och attraktiv plats för både invånare, besökare och turister samt marknadsför Nyköping som ett attraktivt besöksmål med målsättningen att öka besöksnäringen.
Kultur och bibliotek med Stadsbiblioteket, Kulturskolan, konstverksamhet och Barnkulturcentrum ger invånare upplevelser som berikar fritiden och skapar förutsättningar för demokratin.
Nyköpings Arenor samordnar och genomför kultur- och idrottsevenemang, konserter och festivaler. De driver också arenor, lokaler och fritidsgårdar för unga och samverkar med föreningar och arrangörer på lokal, nationell och internationell nivå.
Utöver dem fyra verksamheterna finns en central stab som ansvarar för ekonomi, administration, kvalitet, inköp, strategi och projektledning.

Just nu söker vi en koordinator till lokalbokningen på Nyköpings Arenor.

ARBETSUPPGIFTER
Huvuddelen av arbetet är förlagt till servicecenter - Rosvalla och innebär besöksservice, värdskap, guidning och försäljning både till externa och interna kunder och besökare. En del av arbetet handlar också om att möta våra besökare digitalt och på sociala medier, samt att arbeta med kommunikation och marknadsföring. I tjänsten ingår även ansvar för att driva olika projekt i syfte att utveckla service och bemötande i Nyköping, här krävs det noggrannhet och kvalitet. Att vara en i vårt team innebär att vara flexibel och ha en positiv och serviceinriktad inställning.

Du kommer få ett spännande uppdrag med många olika arbetsuppgifter och får vara med i flera olika sammanhang. Allt ifrån att ge våra besökare information om våra evenemang och vårt fantastiska kulturprogram till att lägga bokningar i gymnastiksalar.

Du kommer arbeta i ett skiftlag med övriga koordinatorer där tiden är förlagd till dag, kvällar och helger för att säkerställa att våra kunder får bästa välkomnande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- 3 årig gymnasieutbildning
- dokumenterad erfarenhet av att jobba med service och administration
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
-Goda kunskaper i Office (Word, Excel, Planner)
- B-körkort


Meriterande är om du:
- har god lokalkännedom om Nyköping och Sörmland
- kan fler språk än svenska och engelska
- har arbetat i ARX, FRI, RBok, Iloq, Platina (diarieföring), Episerver
- erfarenhet av att arbeta med web och sociala medier


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du har en kommunikativ förmåga samt är en lagspelare som gillar att samarbeta. Du är en flexibel och lösningsorienterad samt van att hantera många bollar i luften.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

•Provanställning kan komma att tillämpas.
•När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
•Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
•Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.

Ansök nu

Andra jobb i Nyköping från Praktikertjänst AB

Nedan visas andra jobb i Nyköping från Praktikertjänst AB .

Sjuksköterska sökes för sommarvikariat

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 25
Information om arbetsplatsen
Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning.

Vi har ca 17 500 listade patienter hos oss och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt för att ge god vård av hög kvalitet. Vi arbetar med att ha hög tillgänglighet där den digifysiska vården spelar stor roll. Vi hanterar allt fler av våra patientkontakter via Mitt PTJ.  Syftet är att ge vård av god kvalitét i medicinsk rimlig tid och ge en god kontinuitet till våra patienter. Vi vill också skapa en gemensam samsyn mellan olika yrkesgrupper och använda våra resurser på ett effektivt sätt. 

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska inom primärvården, med fokus på mottagningsarbete (både planerad och akut mottagning) samt telefonrådgivning. 

Vi värnar om att ha samsyn kring våra gemensamma patienter och värdesätter kollegialt samarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du är engagerad och kan arbeta både självständigt och i team. Du är flexibel och öppen för förändringar i det dagliga arbetet.

Det är meriterande med erfarenhet från primärvård men är inget krav för att söka denna tjänst.

Krav för tjänsten är erfarenhet av journalsystemet NCS Cross.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att hjälpa människor och som alltid arbetar med patienten i fokus och vill ge god service med vård av god kvalitét.

Du är positiv till arbetsuppgifter som är omväxlande och varierande. Du har god samarbets- och initiativförmåga, trivs med att ingå i ett team och att samspela med den egna och andra yrkeskategorier. Du är en person som tycker primärvårdens framtid är intressant och spännande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är måna om att hitta en kollega som passar in i vårt team.


Övrig information
Vi söker dig som är tillgänglig för att arbeta hos oss i sommar, gärna under v. 24-33.


Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 

 

Om Praktikertjänst


Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

Ansök nu

Psykolog, psykoterapeut eller kurator

Psykolog
Läs mer Nov 28
Information om arbetsplatsen
Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning. Vi har ca 17 500 listade patienter hos oss och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt för att ge god vård av hög kvalitet. Vi arbetar även med att ha hög tillgänglighet där den digifysiska vården spelar stor roll. Vi hanterar allt fler av våra patientkontakter genom chatt och videosamtal via MittPTJ. Syftet är att ge vård av god kvalitét i medicinsk rimlig tid och ge en god kontinuitet till våra patienter. Vi vill också skapa en gemensam samsyn mellan olika yrkesgrupper och använda våra resurser på ett effektivt sätt. Arbetsplatsen är indelad i tre team som representeras av alla våra yrkeskategorier. Syftet med teamens arbete är att våra patienter ska komma rätt förberedda till rätt resurs i rätt tid, detta baserat på en gemensam medicinsk bedömning.

Som nyanställd hos oss får du en individuellt anpassad introduktion då vi värnar om att du ska känna dig väl omhändertagen. Vi arbetar även för att du ska ges möjlighet att lära känna både kollegor, verksamhet och arbetssätt på bästa möjliga sätt.

Arbetsuppgifter
Som psykologisk behandlare på vårdcentralen arbetar du integrerat i team med läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter och övrig personal. Vi arbetar enligt IBH-modellen med korta väntetider för bedömning. Det innebär också att vi kontinuerligt anpassar vårdutbudet utifrån populationens behov i relation till våra resurser (stegvis vård). Förutom psykologisk bedömning ingår korta, fokuserade insatser och enstaka längre psykoterapier utifrån KBT. Behandling sker individuellt och i grupp, digitalt och fysiskt, primärt i lätta till medelsvåra tillstånd.

Som psykologisk behandlare på vårdcentralen har du även en central roll och bidrar med uppskattad kunskap till hela arbetsplatsen där du finns till hands för kortare konsultationer, vägledning och frågor från övriga yrkeskategorier i gemensamma patientärenden.

Kvalifikationer
-Legitimerad psykolog (med inriktning KBT), psykoterapeut eller kurator med Steg1.

-Minst tre års erfarenhet av psykologiskt behandlingsarbete inom hälso- och sjukvård.

-God datorvana och intresse för att arbeta digifysiskt

-Erfarenhet av ett konsultativt förhållningssätt

-Mycket god svenska och engelska i tal och i skrift

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att hjälpa människor och som arbetar med patienten och verksamheten i fokus, ge god service med vård av god kvalitét.

För att trivas med att arbeta inom primärvården tror vi att du gillar att snabbt komma till patientens kärnproblematik. Du känner dig trygg och självständig i att sätta diagnoser och erbjuda stegvis vård. Du har lätt att flexibelt anpassa varje patientkontakt utifrån patientens medicinska behov i förhållande verksamhetens uppdrag. Du är positiv till arbetsuppgifter som är omväxlande och varierande. Du har god samarbets- och initiativförmåga, trivs med att ingå i ett team och att samspela med andra yrkeskategorier.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är måna om att hitta en kollega som passar in i vårt team.

Övrig information
Arbetstiden kan diskuteras. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 


 

Om Praktikertjänst


Praktikertjänst har utvecklat Vårdsverige i 60 år och är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Affärsmodellen är unik med 1 300 delägare som är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet. Delägarna är tandläkare, läkare, tandtekniker, tandhygienister, sjukgymnaster/fysioterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, kiropraktorer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder och dietister. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare är drygt 7 100.

Ansök nu

Medicinsk sekreterare, vikariat

Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare
Läs mer Nov 27
Information om arbetsplatsen
Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning.

Vi har ca 17 500 listade patienter hos oss och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt för att ge god vård av hög kvalitet. Vi arbetar även med att ha hög tillgänglighet där den digifysiska vården spelar stor roll. Vi hanterar allt fler av våra patientkontakter genom chatt och videosamtal via Mitt PTJ.

Arbetsplatsen är indelad i tre team som representeras av alla våra yrkeskategorier. Syftet med teamens arbete är att våra patienter ska komma rätt förberedda till rätt resurs i rätt tid, detta baserat på en gemensam medicinsk bedömning.

Arbetsgruppen vi nu rekryterar till består av tio medicinska sekreterare. Med anledning av kommande föräldraledighet söker vi nu en medicinsk sekreterare för ett längre vikariat.

Som nyanställd hos oss får du en individuellt anpassad introduktion då vi värnar om att du ska känna dig väl omhändertagen. Vi arbetar även för att du ska ges möjlighet att lära känna både kollegor, verksamhet och arbetssätt på bästa möjliga sätt.

 

Arbetsuppgifter
Du får som medicinsk sekreterare hos oss ett omväxlande och stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. I uppdraget ingår medicinsk dokumentation, bokning och planering, TeleQ, post- och remisshantering samt övrig administrativ service. Du får även möjlighet till egna ansvarsområden. Receptionsarbete är en viktig del i vår verksamhet där du är ansiktet utåt mot våra patienter.

I det dagliga arbetet hanterar vi många patientkontakter via vår chatt Mitt PTJ. Det kan bland annat handla om egna inkommande och utgående ärenden samt ärendefördelning till andra yrkesgrupper.

Du ingår i ett av våra tre team där du har en central funktion i våra ärenderonder. Hos oss är vi måna om att arbeta tillsammans med omtanke och professionalism gentemot våra patienter och kollegor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga professioner på vårdcentralen och vara delaktig i vårdcentralens verksamhetsutveckling.

 

Kvalifikationer
Du är utbildad medicinsk sekreterare och har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, både i tal och skrift samt god datorvana.

Det är meriterande med erfarenhet från journalsystemet NCS Cross.

 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är social, engagerad och ansvarsfull. Du är trygg i din profession och kan arbeta självständigt. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har hög förmåga att samarbeta då vårt arbete hela tiden är föränderligt och vi arbetar nära varandra. Du är noggrann och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser det som en självklarhet att ha ett professionellt arbetssätt och gott bemötande till dem du möter. Du ser dig själv som en aktiv och värdeskapande teammedlem och ser förändringar som inspirerande och utvecklande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


 

Övrig information
Heltid, vikariat.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 





 

Om Praktikertjänst


Praktikertjänst har utvecklat Vårdsverige i 60 år och är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Affärsmodellen är unik med 1 300 delägare som är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet. Delägarna är tandläkare, läkare, tandtekniker, tandhygienister, sjukgymnaster/fysioterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, kiropraktorer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder och dietister. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare är drygt 7 100.

Ansök nu

Psykolog, psykoterapeut vikariat

Psykolog
Läs mer Aug 23
Information om arbetsplatsen
Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning.

Vi har ca 17 500 listade patienter hos oss och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt för att ge god vård av hög kvalitet. Vi arbetar även med att ha hög tillgänglighet där den digifysiska vården spelar stor roll. Vi hanterar allt fler av våra patientkontakter genom chatt och videosamtal via MittPTJ.

Arbetsplatsen är indelad i tre team som representeras av alla våra yrkeskategorier. Syftet med teamens arbete är att våra patienter ska komma rätt förberedda till rätt resurs i rätt tid, detta baserat på en gemensam medicinsk bedömning.

Arbetsgruppen vi nu rekryterar till består av 2 psykologer (varav en är föräldraledig), 2 psykoterapeuter och 2 kuratorer med steg-1 utbildning. Det är en kompetent och stabil grupp som trivs med att arbeta tillsammans.

Som nyanställd hos oss får du en individuellt anpassad introduktion då vi värnar om att du ska känna dig väl omhändertagen. Vi arbetar även för att du ska ges möjlighet att lära känna både kollegor, verksamhet och arbetssätt på bästa möjliga sätt.

Arbetsuppgifter
Som psykologisk behandlare på vårdcentralen arbetar du integrerat i team med läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter och övrig personal. Vi arbetar enligt IBH-modellen med korta väntetider för bedömning. Det innebär också att vi kontinuerligt anpassar vårdutbudet utifrån populationens behov i relation till våra resurser. Förutom psykologisk bedömning ingår korta, fokuserade insatser och enstaka längre psykoterapier utifrån KBT. Behandling sker individuellt och i grupp, digitalt och fysiskt.

Som psykologisk behandlare på vårdcentralen har du även en central roll och bidrar med uppskattad kunskap till hela arbetsplatsen där du finns till hands för kortare konsultationer, vägledning och frågor från övriga yrkeskategorier i gemensamma patientärenden. 

Kvalifikationer
-Legitimerad psykolog (med inriktning KBT) och/eller leg. psykoterapeut

-Minst tre års erfarenhet av psykologiskt behandlingsarbete

-God datorvana och intresse för att arbeta digifysiskt

-Erfarenhet av ett konsultativt förhållningssätt

-Mycket god svenska och engelska i tal och i skrift

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att hjälpa människor och som alltid arbetar med patienten i fokus och vill ge god service med vård av god kvalitét.

Du är positiv till arbetsuppgifter som är omväxlande och varierande. Du har god samarbets- och initiativförmåga, trivs med att ingå i ett team och att samspela med den egna och andra yrkeskategorier. Du är en person som tycker primärvårdens framtid är intressant och spännande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är måna om att hitta en kollega som passar in i vårt team.

Övrig information
Arbetstiden kan diskuteras. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.



Vikariatet är aktuellt under en period av föräldraledighet och tiden för anställning kan justeras om förutsättningar ändras.

Om Praktikertjänst


Praktikertjänst har utvecklat Vårdsverige i 60 år och är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Affärsmodellen är unik med 1 300 delägare som är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet. Delägarna är tandläkare, läkare, tandtekniker, tandhygienister, sjukgymnaster/fysioterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, kiropraktorer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder och dietister. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare är drygt 7 100.

Ansök nu

BHV-sköterska till Vårdcentralen Stadsfjärden

Sjuksköterska, barnavårdscentral
Läs mer Sep 12
Information om arbetsplatsen
Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning.

På vårt BVC arbetar idag fyra BHV-sköterskor som tillsammans ansvarar för ca 1300 inskrivna barn mellan 0-6 år. Vi arbetar i team och har nära samarbete med läkare och övriga yrkesgrupper på vårdcentralen. Arbetet utförs i enlighet med barnhälsovårdens basprogram och tillhör Arnö familjecentral.

Med anledning av personalförändring i arbetsgruppen söker vi nu två nya BHV-sköterskor till vårt fina BVC.

Arbetsuppgifter
Som BHV-sköterska hos oss får du ett omväxlande arbete där du följer barn och föräldrar från nyfödd till dess att skolhälsovården tar vid. Vi arbetar hälsofrämjande och preventivt enligt barnhälsovårdsprogrammet för barn 0-6 år. Du blir en viktig del i att främja barnets hälsa, trygghet och utveckling. Du ger stöd till föräldrar i ett aktivt föräldraskap och främjar fysisk och psykisk hälsa. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat hembesök, teambesök, föräldragrupper samt samverkan med andra arbetsgrupper och aktörer.

Viss arbetstid, utbildning och möten är förlagd på Arnö familjecentral. Där har vi ett nära samarbete med barnmorska, förskolelärare samt kuratorer från socialtjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är sjuksköterska med vidareutbildning till distriktssköterska eller barnsjuksköterska. 

Du har körkort för manuell växel då det ingår resor i tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom barnhälsovård.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är social, engagerad och ansvarsfull. Du är trygg i din profession och kan arbeta självständigt. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god förmåga att jobba i team då vårt arbete hela tiden är föränderligt och vi arbetar nära varandra. Du ser det som en självklarhet att ha ett professionellt arbetssätt och gott bemötande till dem du möter. Du ser dig själv som en aktiv och värdeskapande teammedlem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är måna om att hitta en kollega som passar in i vårt team.

Övrig information
Heltid, tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. 

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 





 

Om Praktikertjänst


Praktikertjänst har utvecklat Vårdsverige i 60 år och är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Affärsmodellen är unik med 1 300 delägare som är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet. Delägarna är tandläkare, läkare, tandtekniker, tandhygienister, sjukgymnaster/fysioterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, kiropraktorer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder och dietister. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare är drygt 7 100.

Ansök nu

Medicinsk sekreterare

Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare
Läs mer Sep 21
Information om arbetsplatsen
Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning.

Vi har ca 17 500 listade patienter hos oss och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt för att ge god vård av hög kvalitet. Vi arbetar även med att ha hög tillgänglighet där den digifysiska vården spelar stor roll. Vi hanterar allt fler av våra patientkontakter genom chatt och videosamtal via Mitt PTJ.

Arbetsplatsen är indelad i tre team som representeras av alla våra yrkeskategorier. Syftet med teamens arbete är att våra patienter ska komma rätt förberedda till rätt resurs i rätt tid, detta baserat på en gemensam medicinsk bedömning.

Inom den administrativa enheten arbetar idag tio medicinska sekreterare och med anledning av personalförändring i arbetsgruppen söker vi nu nya medarbetare till vår enhet.

Som nyanställd hos oss får du en individuellt anpassad introduktion då vi värnar om att du ska känna dig väl omhändertagen. Vi arbetar även för att du ska ges möjlighet att lära känna både kollegor, verksamhet och arbetssätt på bästa möjliga sätt.

 

Arbetsuppgifter
Du får som medicinsk sekreterare hos oss ett omväxlande och stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. I uppdraget ingår medicinsk dokumentation, bokning och planering, TeleQ, post- och remisshantering samt övrig administrativ service. Du får även möjlighet till egna ansvarsområden. Receptionsarbete är en viktig del i vår verksamhet där du är ansiktet utåt mot våra patienter.

I det dagliga arbetet hanterar vi många patientkontakter via vår chatt Mitt PTJ. Det kan bland annat handla om egna inkommande och utgående ärenden samt ärendefördelning till andra yrkesgrupper.

Du ingår i ett av våra tre team där du har en central funktion i våra ärenderonder. Hos oss är vi måna om att arbeta tillsammans med omtanke och professionalism gentemot våra patienter och kollegor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga professioner på vårdcentralen och vara delaktig i vårdcentralens verksamhetsutveckling.

 

Kvalifikationer
Du är utbildad medicinsk sekreterare och har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, både i tal och skrift samt god datorvana.

Det är meriterande med erfarenhet från primärvård och journalsystemet NCS Cross.

 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är social, engagerad och ansvarsfull. Du är trygg i din profession och kan arbeta självständigt. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har hög förmåga att samarbeta då vårt arbete hela tiden är föränderligt och vi arbetar nära varandra. Du är noggrann och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser det som en självklarhet att ha ett professionellt arbetssätt och gott bemötande till dem du möter. Du ser dig själv som en aktiv och värdeskapande teammedlem och ser förändringar som inspirerande och utvecklande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


 

Övrig information
Heltid, tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. 

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 





 

Om Praktikertjänst


Praktikertjänst har utvecklat Vårdsverige i 60 år och är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Affärsmodellen är unik med 1 300 delägare som är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet. Delägarna är tandläkare, läkare, tandtekniker, tandhygienister, sjukgymnaster/fysioterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, kiropraktorer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder och dietister. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare är drygt 7 100.

Ansök nu